Minderen met keta

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Ketalicious

Newbie
Hoi ben nu ongeveer sinds afgelopen zomer regelmatig keta aan het gebruiken, daarvoor was het eens in de paar weken een grammetje. Maar de laatste maanden is het wat uit de hand gelopen. Zit nu op zo'n 5-8 gram per week waar ik niet elke dag gebruik maar vaker wel dan niet. Hoe kan ik dit het beste afbouwen? Wil niet helemaal stoppen maar terug naar 1x per 2/3 weken, hoe kan ik dat het best aanpakken? Heb 1x k-cramp gehad en verder weinig klachten alleen tijdens gebruiken een wat zeurend gevoel bij me blaas als ik zit.

Ketalicious

Newbie
Ja daar was ik al bang voor.. als ik nou opmaak wat ik nog heb liggen (voor een week ongeveer) en dan (minimaal 2 maanden) stop zou de schade dan nog redelijk beperkt zijn denk je? Meteen stoppen zie ik niet echt als optie hoe stom het ook klinkt. Heb nog geen pijn wel een branderig gevoel.

Ketalicious

Newbie
Ik stop even tot maandag en als ik dan begin en weer dezelfde klachten heb stop ik 2weken, bedankt voor de tips.

Spyro

DF-koning
Ja daar was ik al bang voor.. als ik nou opmaak wat ik nog heb liggen (voor een week ongeveer) en dan (minimaal 2 maanden) stop zou de schade dan nog redelijk beperkt zijn denk je? Meteen stoppen zie ik niet echt als optie hoe stom het ook klinkt. Heb nog geen pijn wel een branderig gevoel.
Als je nu volledig zou stoppen dan is het waarschijnlijk allemaal nog terug te draaien. Hoe meer je nu toch gaat snuiven, hoe meer je je blaas en k-cramps weer triggert.

Ik zou inderdaad even wachten wat je lijf de komende tijd gaat doen.

Ik zat in hetzelfde schuitje als jij, alleen moest ik na mijn aanvallen voor k-cramps direct naar het ziekenhuis en heb ik nog een jaar aan behandelingen gehad iedere week…

Ketamine is een klote verslaving. Succes. 😘

Spyro

DF-koning
Ik had ook alleen een branderig gevoel eerst. Daarna kon ik na een k-cramp aanval ineens mijn plas niet meer ophouden. Echt een nachtmerrie

MaddMonkey

Badass junkie
Kan. En minder per keer de volgende keren gebruiken.

Lastige van keta is dat het organen aantast die lastig tot nauwelijks herstellen.

Maar het ene lichaam is de andere niet en soms geneest een lichaam na een paar maanden onthouding al verrassend goed. Ik zou je lichaam 3 maanden minstens geven, maar dit is geen medisch advies. Hierover kan je het beste met een arts praten.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Het is altijd 'straks' wanneer je gaat stoppen. Totdat je daadwerkelijk aan het stoppen bent.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Maar je kan je tijd ook gebruiken om een goed plan te maken hoe je gaat stoppen. Je zegt dat het nu even niet een optie is om te stoppen? Ga dan goed na wat precies de omstandigheden zijn die je ertoe doen zetten om door te gebruiken. Denk vervolgens na over hoe je in de toekomst met zulke situaties zult omgaan. Hoe kan je het anders aanpakken?

Als je op zo'n manier je stoppoging voorbereid dan kan het zeker helpen! Probeer alleen niet steeds het moment dat je gaat stoppen uit te stellen. Dus stop over, zeg, een week vanaf nu. Zet die datum in je agenda en houd je eraan.

Ketalicious

Newbie
Ik zit momenteel (nog een paar weken) zonder werk als ik weer routine heb zal het weer een stuk makkelijker gaan, tot dan is het even aanprutsen maar ik stop nu in ieder geval een paar dagen en als het dan nog aanhoud een paar weken.

Boyman

Belezen gebruiker
Als je nu volledig zou stoppen dan is het waarschijnlijk allemaal nog terug te draaien. Hoe meer je nu toch gaat snuiven, hoe meer je je blaas en k-cramps weer triggert.

Ik zou inderdaad even wachten wat je lijf de komende tijd gaat doen.

Ik zat in hetzelfde schuitje als jij, alleen moest ik na mijn aanvallen voor k-cramps direct naar het ziekenhuis en heb ik nog een jaar aan behandelingen gehad iedere week…

Ketamine is een klote verslaving. Succes. 😘
Hoeveel gebruikte jij toen je die aanvallen kreeg? Klinkt heftig, ik ben wel benieuwd!

Ik zit momenteel (nog een paar weken) zonder werk als ik weer routine heb zal het weer een stuk makkelijker gaan, tot dan is het even aanprutsen maar ik stop nu in ieder geval een paar dagen en als het dan nog aanhoud een paar weken.
Houd er wel rekening mee dat je jezelf altijd gebruik "goed kunt praten", want nu is het dat je geen routine hebt op het moment maar als je straks weer een baan hebt dan kun je het juist weer redeneren met "ik heb hard gewerkt vandaag dus heb het verdiend om nu te ontspannen". Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet kan, maar wees bewust van je eigen valkuilen. Hier heb ik zelf in het verleden problemen mee gehad, je kunt alles goedpraten naar jezelf.

Ketalicious

Newbie
Hoeveel gebruikte jij toen je die aanvallen kreeg? Klinkt heftig, ik ben wel benieuwd!

Houd er wel rekening mee dat je jezelf altijd gebruik "goed kunt praten", want nu is het dat je geen routine hebt op het moment maar als je straks weer een baan hebt dan kun je het juist weer redeneren met "ik heb hard gewerkt vandaag dus heb het verdiend om nu te ontspannen". Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet kan, maar wees bewust van je eigen valkuilen. Hier heb ik zelf in het verleden problemen mee gehad, je kunt alles goedpraten naar jezelf.

Ja klopt al zal ik op werkdagen niet gauw pakken omdat ik niet kan slapen van keta (pas na 3 uur niks pakken ofzo) en wil geen gezeur met werk.

StukjeBami

Experimenterende gebruiker
Hoi ben nu ongeveer sinds afgelopen zomer regelmatig keta aan het gebruiken, daarvoor was het eens in de paar weken een grammetje. Maar de laatste maanden is het wat uit de hand gelopen. Zit nu op zo'n 5-8 gram per week waar ik niet elke dag gebruik maar vaker wel dan niet. Hoe kan ik dit het beste afbouwen? Wil niet helemaal stoppen maar terug naar 1x per 2/3 weken, hoe kan ik dat het best aanpakken? Heb 1x k-cramp gehad en verder weinig klachten alleen tijdens gebruiken een wat zeurend gevoel bij me blaas als ik zit.
Bekijk het per dag. Niet per week of per maand. Stel reëele doelen voor jezelf. Dus niet 'ik ga nooit meer gebruiken'. Begin is bij 1 of 2 dagen niks gebruiken, en vanuit daar verder.

Geloof me, ik heb 1,5 maand met k-cramps gezeten, meerdere malen naar de spoedpost of met de ambulance mee omdat mijn lichaam zich uitschakelde van de pijn. Je crepeert echt van de pijn en loopt een groot risico op blijvende schade.

Als je nu nog kan stoppen doe het alsjeblieft. Bespaar jezelf die ellende en pijn. Ik weet het. 5-8 gram per week is al redelijk wat. Maar ik snoof ook 3gram per dag en mij is het ook gelukt om er vanaf te komen.

Stel doelen voor jezelf, en niet alleen een doel stellen, maar ga ook nadenken 'wat heb ik nodig om dit doel te halen'. Deel je situatie met een vriend of familielid. En als het echt niet gaat en je wilt er van af schakel je professionele hulp in. Maar ik geloof dat jij dit zelf wel kan man. Beetje vertrouwen in jezelf :wink:

MDMAZIING

Badass junkie
ketamine is een kut verslaving. Niet lichamelijk. Die cravings zijn zo ontzettend erg dat ze altijd winnen. Hier moet je echt mee oppassen. Als je eenmaal echt verslaafd ben, is het lastig te stoppen. Ik zit in het zelfde schuitje,

hopelijk is je blaas niet al foktop.

vanaf het moment dat je je bed uit komt morgens eerste waar je aan denkt is ket.

die verslaving sluipt er heeeel langzaam in.

heel veel succes

Laatst bewerkt:

Ketalicious

Newbie
Gister weer 1,6 gram op verdeeld over zon 8 uur, nergens last van... net weer begonnen en nu wel last dus maar weer even een paar dagen stoppen. Waarschijnlijk gister te veel gehad weer zal de dosis wat moete verlagen denk ik.

MDMAZIING

Badass junkie
Gister weer 1,6 gram op verdeeld over zon 8 uur, nergens last van... net weer begonnen en nu wel last dus maar weer even een paar dagen stoppen. Waarschijnlijk gister te veel gehad weer zal de dosis wat moete verlagen denk ik.
1.6 gram is niks. Ik maak zo 1 gram op in een uurtje, en voel ik amper iets. Als ik een leuke avond wou hebben op ket kocht ik minstens 5 gram. En dat was ook zo op.

maar even on topic, waarom blijf je door snuiven als je nu al last hebt? Ketamine vreet je blaas kapot, en straks worden de klachten alleen maar erger.

Ketalicious

Newbie
1.6 gram is niks. Ik maak zo 1 gram op in een uurtje, en voel ik amper iets. Als ik een leuke avond wou hebben op ket kocht ik minstens 5 gram. En dat was ook zo op.

maar even on topic, waarom blijf je door snuiven als je nu al last hebt? Ketamine vreet je blaas kapot, en straks worden de klachten alleen maar erger.
Ja goeie vraag combinatie van weinig te doen en te veel thuis hebben liggen denk ik. 1,6 is niet niks ik voel ook weinig maar 5 gram kan nooit goed zijn zover wil ik niet gaan... Dan maar wat minder voelen. Als dit op is geen voorraadjes meer thuis hebben misschien helpt dat

Geneesmiddel

Belezen gebruiker
1.6 gram is niks
Uuhmmm ??

@Ketalicious
Vergeet ook niet goed voor je blaas te zorgen, extra veel water drinken voor, na en tijdens gebruik helpt. Regelmatig cranberrysap drinken of extract nemen schijnt ook te helpen. En zoals al gezegd is probeer het gebruik zo min laag mogelijk te houden als mogelijk is, dat is uiteindelijk het enige wat echt gaat helpen. Probeer je pauzes steeds een stukje te rekken en voorkom erger 💪

Ketalicious

Newbie
Uuhmmm ??

@Ketalicious
Vergeet ook niet goed voor je blaas te zorgen, extra veel water drinken voor, na en tijdens gebruik helpt. Regelmatig cranberrysap drinken of extract nemen schijnt ook te helpen. En zoals al gezegd is probeer het gebruik zo min laag mogelijk te houden als mogelijk is, dat is uiteindelijk het enige wat echt gaat helpen. Probeer je pauzes steeds een stukje te rekken en voorkom erger 💪
Ja drink minimaal een groot glas water per uur en haal wel is een flesje vlierbessensap. Daarnaast ook dagelijks vit C/multi vit/B12 en soms maagbeschermers. Inderdaad proberen om niet meer langer dan 2 dagen achter elkaar te gebruiken en steeds wat langer.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan