Hoi ben nu ongeveer sinds afgelopen zomer regelmatig keta aan het gebruiken, daarvoor was het eens in de paar weken een grammetje. Maar de laatste maanden is het wat uit de hand gelopen. Zit nu op zo'n 5-8 gram per week waar ik niet elke dag gebruik maar vaker wel dan niet. Hoe kan ik dit het beste afbouwen? Wil niet helemaal stoppen maar terug naar 1x per 2/3 weken, hoe kan ik dat het best aanpakken? Heb 1x k-cramp gehad en verder weinig klachten alleen tijdens gebruiken een wat zeurend gevoel bij me blaas als ik zit.
Bekijk het per dag. Niet per week of per maand. Stel reëele doelen voor jezelf. Dus niet 'ik ga nooit meer gebruiken'. Begin is bij 1 of 2 dagen niks gebruiken, en vanuit daar verder.
Geloof me, ik heb 1,5 maand met k-cramps gezeten, meerdere malen naar de spoedpost of met de ambulance mee omdat mijn lichaam zich uitschakelde van de pijn. Je crepeert echt van de pijn en loopt een groot risico op blijvende schade.
Als je nu nog kan stoppen doe het alsjeblieft. Bespaar jezelf die ellende en pijn. Ik weet het. 5-8 gram per week is al redelijk wat. Maar ik snoof ook 3gram per dag en mij is het ook gelukt om er vanaf te komen.
Stel doelen voor jezelf, en niet alleen een doel stellen, maar ga ook nadenken 'wat heb ik nodig om dit doel te halen'. Deel je situatie met een vriend of familielid. En als het echt niet gaat en je wilt er van af schakel je professionele hulp in. Maar ik geloof dat jij dit zelf wel kan man. Beetje vertrouwen in jezelf