1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mineralen & edelstenen

Discussie in 'Spiritualiteit' gestart door oortjes, 3 mrt 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. oortjes

oortjes Bewuste gebruiker Tripreporter

Hooooi,

Ik heb al van vroegs af aan een amethist gekocht (was toen 9 jaar) en dat was omdat ik het een mooie steen vond. Nu staat een amethist voor spirituele ontwikkeling en kan ik snel ontwikkelen in spiritualiteit.

Nu heb ik vandaag een rozenkwarts voor mijn vriendin gekocht, wat ze al heel lang wou. Ook heeft ze een steen gekocht die ervoor zorgt dat ze minder snel emotioneel word.

Geloven jullie in de werking van de stenen? Als je een steen pakt voel je dan ook de kracht van een steen of is het gewoon een steen? Ikzelf geloof er in en voel ook daadwerkelijk de kracht van de steen.

Hoe maken jullie gebruik van de stenen?

groeten!

2. ElvenSpice

ElvenSpice Bewuste gebruiker Tripreporter

Ik heb vroeg ook een paar van die stenen gehad omdat ze er mooi uitzagen, niet zo zeer omdat ze een werking zouden hebben.

Kristallen zijn zeker bijzonder omdat de atomen in een kristalrooster zitten en dus ladingen op een speciale manier kunnen doorsturen. Wetenschappelijk gezien heeft een kristal dus een soort van energie structuur die zich door het gehele kristal herhaald (komt doordat atomen met ladingen in bepaalde verhoudingen gaan staan).

Zelf ben ik wel een beetje sceptisch of dit echt een werking zou hebben op je lichaam. Het zal meer een psychologisch iets zijn, kleur die je emotie beinvloed en wellicht het placebo effect. Hoe dan ook zijn het mooie stenen, zorg wel dat je geen giftige vast houdt of om je nek hangt.

Auraz vindt dit leuk.
  3. oortjes

Wat gebeurd er als ik wel giftige heb? En hoe kom ik er achter dat ik zn steen heb?

4. Fool

Fool Badass junkie

Als je ziek wordt heb je een giftige te pakken. De giftige werking valt om te keren als je hem combineert met een omgekeerd soort steen.

5. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie

6. Albedo

Albedo Bewuste gebruiker

7. Fool

Fool Badass junkie

Erg interessant, maar het probleem met de groene toermalijn is wel dat deze kan verkleuren door de zon, dan veranderd zijn effect van Sovereignity naar Confusion (Zie afbeelding, 3e rij). Dat is dus giftig en het dragen van deze edelsteen kan dus gevaarlijk zijn als je je in de zon begeeft!

Ik hoorde dat een zwarte toermalijn (ookwel schorl genoemd) niet kan verkleuren in de zon, maar ik weet niet of het net zo effectief is tegen ADHD-krachten.

8. SkittlesAndMe

Oh dat ga ik eens uitzoeken.

Wel bizar, kunnen ze zo snel verkleuren dan?

Het schijnt ook dat grote verschillen in temperatuur de werking kunnen verminderen of juist versterken. Weet je toevallig een website waar je de toermalijn kunt kopen in een ketting of zo?

9. Fool

Fool Badass junkie

Ik ben erg benieuwd, kun je me je resultaten laten horen?

Dat licht natuurlijk aan de sterkte van je toermalijn, en of je bezig bent geweest met het opladen van je stenen.

Ja! Ik heb zelf veel ervaring met spiritualguarden.nl, perfecte service ook voor alle vragen m.b.t. het onderhoud van de verschillende soorten stenen! http://www.spiritualgarden.nl/winkel/co ... aling.html

10. SkittlesAndMe

ja kom ik nog ff op terug.

Oortjes wat is de reden dat je dit vraagt eigenlijk? Merk je zelf iets van energie vanuit je steen?

EDIT Fool thanks ik ga eens kijken op die site

11. Fool

Fool Badass junkie

Ja, wat voor effecten merk je?

@Smarty, laat maar horen als je wat besteld hebt!

12. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Wat is dit jongens? Ik dacht dat jullie niet zulke zweefteven waren?

Auraz vindt dit leuk.
  13. SkittlesAndMe

Stille wateren hebben diepe gronden

14. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Haha good one!

15. Fool

Fool Badass junkie

Ja, wat Smartie zegt inderdaad.

Ik was een paar maanden geleden met Zero- via een chat aan het praten, en ze vertelde mij een verhaal over hoe een of ander mineraal haar flink geholpen had. Sindsdien ben ik er een beetje naar aan het kijken. Misschien kan @Zero- dat hier nog eens vertellen?

16. SkittlesAndMe

Zero- heeft het er wel eens over gehad inderdaad. Welke steen had jij nou ook al weer gevonden? Het was zo'n diep blauwe

17. Fool

Fool Badass junkie

Ja ik weet het niet meer precies, het was zo'n lange ingewikkelde naam op aanraden van Zero-. Misschien weet zij het nog. Ik ben ook wel benieuwd, want de werking is een beetje gestopt dus ik moet hem opnieuw opladen en reinigen. Die instructies kan ik pas weer opzoeken als ik de naam weet.

18. SkittlesAndMe

Kan je een foto posten?

19. Fool

Fool Badass junkie

Ik heb er geen foto van en kan er nu ook geen maken, want mij oma wou hem graag lenen om uit te proberen. Ik verwacht alleen niet dat het nog veel effect heeft, aangezien hij al zo vervuilt is.

Maar om je een idee te geven, de houder was ongeveer zo geel: https://imgur.com/a/WGHxi en de steen zelf zo blauw: https://imgur.com/a/rUweX
    Alleen dan met wat meer glans en wat meer doorzichtig. Snap je het een beetje?

20. supergabbur

supergabbur Newbie

Groen is mijn lievelingskleur en mijn root chakra heeft eenhij groen aura dus neem altijd groene stenen. Krijg er veel energie van :)

21. oortjes

Ik zelf heb een groene aventurijn. Ik merk dat de steen mij fysiek rustiger maakt en ik sneller en dieper kan mediteren. In slaap komen gaat ook makkelijker en voel ik echt de kracht van de steen. Ik heb een kleine steen zo dat ik em in mijn broekzak kan doen en overal mee naar toe kan nemen.

Foto van de steen met beschrijving

22. SkittlesAndMe

Interessant! Ik zit nog wel een beetje met het punt dat ik die dingen waarschijnlijk om de haverklap ergens kwijtraak ofzo.. Kettingen kunnen ook wel maar die zijn vaak zo lelijk. Misschien een gat in de markt. Hippe manieren om edelstenen te dragen :grin:

23. ZERO-

ZERO- Badass junkie

Uhhhh dat was azuriet-malachiet. Deze: http://www.edelstenenenmineralen.nl/azu ... chiet.html
    Ik heb hem wel als kettinkje. Vond de kleur wel mooi en daarnaast vond ik deze wel passend bij mij aangezien ik nog steeds niet super lekker in m'n vel zit. Ik voel me er inderdaad een stuk rustiger en lichter door als ik hem draag.

Heb je er al eentje of dacht je er eentje te halen? En waar wilde je die voor gebruiken? Je moet wel even kijken welke het beste bij je past denk ik.

Doe dat idd maar niet :P Maar misschien aan je portomonnee?

24. SkittlesAndMe

Ik heb juist een kleinere portemonnee genomen (ja zo schrijf je dat :tongueout: ) dus nee dat wordt hem niet.

Misschien een sleutelhanger

25. oortjes

Wonder boven wonder raak je ze niet kwijt.

Je hebt van die 'pocketstenen' zoals ik ze noem, die kan je gewoon in een willekeurige zak doen. Ook zijn die pocketstenen klein en maakt het ze niet duur. Deze die ik heb kost 5 euro, daar kan je em voor kwijt raken.

Als ik em bij me heb met slapen dan leg ik em op me navel en de volgende dag ligt ie max 30cm naast me. Ik ben een wilde slaper dus die steen blijft altijd wel in de buurt.

Wat betreft welke steen goed bij je past:
    Ga naar een edelstenen winkel en vraag daar welke steen goed voor je is.

Handige tip:
    Sluit de steen in beide handen en hou je handen iets voor je buik. Voel de kracht van de steen en de steen laat iets met je lichaam doen. Als je naar voren neigt te vallen moet je dezelfde soort steen maar een andere steen proberen, val je naar achter of laat ie je naar achter leunen is dat niet goed. Als je te ver naar voren word geduwd is de steen te krachtig voor je.

26. ElvenSpice

Hele discussie haha, had niet verwacht dat jullie hier zoveel van wisten :grin:

27. Fool

Fool Badass junkie

Aah top, dan kan ik binnenkort eens instructies zoeken om hem op te laden. Of weet jij toevallig hoe dat moet?

Ik had er al eentje gekocht toen jij erover begon, gewoon om te kijken, maar mijn oma leent hem nu om te kijken of het voor haar ook werkt.

Ja echt, @Zero- is een stenenguru!

28. ElvenSpice

Misschien wel interessant, gaat over mineralen en kristallen.

29. ElvenSpice

30. Fool

Fool Badass junkie