1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Minister Grapperhaus wil met ons praten

Discussie in 'Nieuws en actualiteiten!' gestart door Neo-Shulginist, 1 jul 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Minister van Justitie, Ferd Grapperhaus, wil met jongeren(organisaties) praten over de gevaren van lachgas. Volgens Grapperhaus snappen jongeren niet 'hoe dodelijk de cocktail van alcohol en lachgas is.'

Tegen nieuwszender AT5 zegt hij dat hij een lachgasverbod overweegt. Maar hij wil wel eerst in gesprek met zoveel mogelijk organisaties 'die denken dat het wel meevalt'.

Ik zou zeggen, kom maar op!

https://www.at5.nl/artikelen/195195...WVfivJ_aPfKevqJGJno2pLhFLTm_Vs81qiSwJFdxrMqSk

MacLeod, acht.zes, Mezelf en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. verwondering

verwondering Bewuste gebruiker Top Tripreporter

Ferdje Grapperhausparty is nogal een misantroop figuur. Wil niets liever dan mensen hun pleziertjes ontnemen. Het maakt hem niet uit hoe "dodelijk" lachgas is: het is leuk en dat is verkeerd. Nóg meer regeltjes en verboden in regelzieke politiestaat Nederland.

Met argumenten valt het van deze man niet te winnen: hij wil dat mensen onder de duim worden gehouden en zo min mogelijk plezier in hun leven beleven. We moeten braaf doen wat slimme meneren als Ferd ons vertellen en verder niet zeuren.

En verder moeten we gewoon veel bier drinken om onze zorgen te vergeten, want alcohol is niet ongezond, niet verslavend, veroorzaakt geen overlast en spekt bovendien de schatkist.

Laatst bewerkt: 1 jul 2019
  3. Albertospaghetti

Albertospaghetti Experimenterende gebruiker

Zou hij echt gaan luisteren naar die mensen?

4. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Ik denk vooral dat de bedoeling is dat wij naar hem luisteren

Benzoboss, LoveSexDreams, Albedo en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Neo-Shulginist

Lol, tuurlijk niet. Hij wil anderen overtuigen om zo minder kritiek te verduren te krijgen.

6. ketakoekjes

ketakoekjes Bewuste gebruiker

De Minister van justitie en prohibitie houdt zichzelf een beetje voor de gek wat valt af te leiden uit dit artikel dat enkele dagen eerder is gepubliceerd:
    https://www.at5.nl/artikelen/195145...naliteit-stop-met-pillen-slikken-op-festivals

Hij probeert in dit artikel de schuld van drugscriminaliteit in de schoenen van de gebruikers schuiven zodat zij zich schuldig gaan voelen, en als we dan kijken naar zijn argumenten om te stoppen met pillen slikken geeft hij 'Als het mensen lukt om vegetarisch te eten, dan kunnen we toch ook met z’n allen stoppen met pillen? Ik drink nu alcoholvrij bier, dat had ik tien jaar geleden ook niet gedacht'. Vegetarisch eten doen nog maar 5% van de Nederlanders en dat jij alcoholvrij bier drinkt betekent niet dat je geen alcohol meer drinkt. Je krijgt gewoon een lager gehalte binnen. Dan zegt hij dat hij voor legalisatie geen tijd heeft en dat hij een 'brave meneer' is. Hiermee legt hij de nadruk op het fabeltje dat drugsgebruik een zonde is maar alcohol, geen probleem hoor.

7. acht.zes

Deze minister laat vooral zien dat hij een totale leek is op het gebied van drugs wat toch vreemd is want hij heeft allerlei instanties tot zijn beschikking die hem goed kunnen voorlichten.

Maar hij laat zich liever leiden door zijn onderbuikgevoel en wellicht door wat paps en mams hem vroeger ingeflluisterd hebben toen hij nog een snotneus was.

Neem nu lachgas, ik ben laatst eens in de cijfers gedoken en kwam tot de conclusie dat er relatief gezien 1000 keer zo weinig incidenten zijn met lachgas in vergelijking met alcohol. Maar nee, laten we die cijfers maar negeren en onwaarheden de media inslingeren, das een veel beter idee toch?

Wat zou ik zeggen als ik met hem in gesprek ging? Ik gebruik al 30 jaar drugs zonder er mee in de problemen te komen, dus dat kan jij ook Ferdje!

Laatst bewerkt: 2 jul 2019
    Jmths, Neo-Shulginist en ketakoekjes vinden dit leuk.
  8. ketakoekjes

Dan komen ze weer met smoezen zoals 'er is nog nooit iemand overleden aan een pintje maar wel aan een XTC pil', nou sorry hoor maar als ik een pint drink staat er duidelijk hoeveel alcohol er in zit en dat wordt ook gecontroleerd, stel dat alcohol ook illegaal was, en ik zou een liter bier drinken, wat eigenlijk zeer sterke drank is, maar dat weet ik niet want het is mij verkocht als bier, zou ik ook een probleempje hebben. Vandaag nog is er in België een jongen overleden omdat de arme sukkelaar van zijn vrienden meerdere pilletjes moest slikken van iets dat hijzelf nog nooit gezien had. Sorry hoor, maar als ze wat meer inlichting zouden geven over xtc zou die jongen nu lekker met zijn vrienden zijn aan het voetballen en een goede ervaring met drugs hebben gehad. Maar de jongeren van tegenwoordig zijn zeer dom geworden door de fabeltjes die hun omgeving vertellen waardoor ze niet eens informatie over iets dat ze in hun lichaam gaan stoppen kunnen opzoeken. En dat allemaal door van die oelewappers zoals Grapperhaus denken dat zijn volk gaat stoppen met plezier halen uit middelen die zonder aanleiding verboden zijn.

https://www.hln.be/in-de-buurt/sint-katelijne-waver/vijftienjarige-uit-keerbergen-overleden-aan-overdosis-xtc-na-week-in-coma~a5c2f419/

9. acht.zes

@ketakoekjes
    Ik zal even de cijfers er bij nemen.

In 2017 stierven er ruim 1700 mensen aan alcohol, 6 aan XTC en 0 aan lachgas in Nederland. (bron: Nationale drug monitor 2018, wat een handig naslagwerkje is me dat toch!)

Nu u weer, Ferdje!

ketakoekjes vindt dit leuk.
  10. Lysergine

Lysergine Belezen gebruiker

Vind het een beetje een sneu figuur, die Grapperhaus. :sleeping: Verder: satis dixi.

11. ketakoekjes

Dat zou ik ook doen, gebreurt niet veel in de hedendaagse politiek.

12. Neo-Shulginist

Ja maar Grapperhaus drinkt sinds kort alcoholvrij bier (zegt hij).

ketakoekjes en acht.zes vinden dit leuk.
  13. ketakoekjes

Alcoholvrij bier bestaat niet, er bestaat alleen bier met extreem lage alcoholpercentages. Maar de idioot weet blijkbaar zelf niet dat 0,0% alcohol eigenlijk 0,01% betekent maar loopt wel te zeuren en zeiken over lachgas.

Neo-Shulginist vindt dit leuk.
  14. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Zulk soort droeftoeters kun je beter gewoon negeren.

Ik vond het Yoga snuiven op de Dam als reactie op uitspraak van Bart de Wever dan ook niet zo'n sterke actie. Dit is precies het soort Amerikaans politiek waarmee figuren zoals Wilders en Baudet aanhang vergaren. Met een doorgeslagen jehova's getuige doe ik ook geen moeite om mee in discussie te gaan, dit is precies hetzelfde verhaal.

Grapperhaus vindt de Amerikaanse oorlog tegen drugs een goed idee, ik vind dat niet. Als dat niet te begrijpen is voor een persoon in zijn positie is een discussie bij voorbaat al kansloos. Grapperhaus ontbreekt het vermogen tot nuance en is een typisch voorbeeld van de duivel in de details.

15. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Drugsgebruikers voelen zich in hun ego aangetast. Lekker boeien joh. Meneer Grapperhaus mag er wat mij betreft zijn licht over laten schijnen.

Ik heb gisteren lachgas gedaan; ik heb koppijn nu. Ongelofelijk. Grapperhaus heeft gelijk. Ik ben stervende!

16. ketakoekjes

Meelopersredenering he, gister las ik nog onder een artikel over een vrouw die onder invloed van amfetamines een moeder met 2 kinderen aanreed, dan lees je in de reacties ook 'de oorlog tegen drugs zou versterkt moeten worden, dit kan echt niet bla bla bla', maar die mensen hebben niet door dat er meer ongelukken met alcohol gebeuren maar daar zijn we toch al aan gewend.

17. Jmths

Ik vind dat meneer Grapperhaus zijn bek moet houden tenzij hij bereid is zijn moreel superieure verlichting over benzodiazepine gebruik te laten schijnen. Hypocriet gebeuren van de bovenste plak dit, de Duitsers hebben hier wel de kloten voor en daar kan ik aanzienlijk meer respect voor opbrengen.
    Allebei niet best natuurlijk gezien autorijden op zichzelf na zelfmoord al de grootste factor is in vroegtijdig overlijden maar inderdaad.

Laatst bewerkt: 5 jul 2019
  18. ketakoekjes

In het oude Duitsland leefde je van topkwaliteit crystal meth voor een leuk prijsje!

Jmths vindt dit leuk.
  19. Jmths

Het Nederlands koningshuis was hier anders ook niet vies van. [​IMG]

20. Eve's drop

Eve's drop Bewuste gebruiker

Pervitin was geen topkwaliteit crystal meth.

Het was enkel methamfetamine a.k.a panzerchokolade, werd veel ingezet bij blitzkrieg operaties en ook de luftwaffe maakte naarstig gebruik van uppers en downers. Want uppers alleen zorgt voor slapeloosheid en dat was ook niet best voor de soldaten

21. ketakoekjes

Jezus! Andere drugs onderdrukken met nog meer drugs! Niet gezond neem ik aan :confused:

22. Eve's drop

Eve's drop Bewuste gebruiker

Neen!

Er is in ieder geval zat research naar gedaan toendertijd.

23. Jmths

Maar goed dat Hitler zijn barburaat injecties kreeg voor het slapen gaan anders was hij wellicht al helemaal doorgeslagen. :tongueout:

Ik zag genoemd worden dat tijdens oorlogsoverleg in Engeland Wilhelmina onder invloed van Methamfetamine in twijfelachtige staat de democratie in Nederland na de oorlog wou hervormen zodat het Koningshuis meer inspraak zou krijgen. :')

In het 2e wereldoorlog museum zag je ook veel Morfine voorbij komen, veel tubes met injectienaald daaraan. En natuurlijk ook de papaver somniferum klaproosjes die vaak als symbool worden gebruikt en zelfs klaproos groeisetjes die je in de souvenirwinkel verkocht worden in verschillende kleuren. Soms ook in de kleuren van een specifiek land.

Laatst bewerkt: 6 jul 2019
    ketakoekjes, Eve's drop en acht.zes vinden dit leuk.
  24. ATGC

ATGC Belezen gebruiker

Ik gebruik geen lachgas, struikel wel over de capsules in mijn buurt.

Sowieso geen hoge pet van (te) kort werkende middelen. Beetje aan balonnetjes zuigen voor een roes van een paar minuten...

Ik wil best oordelen over drugs horen trouwens, van psychofarmaceuten met enige decennia ervaring

25. Portobello

Portobello Belezen gebruiker

Misschien moet meneer zich eerst eens concentreren op hoe staatsgevaarlijke gekken uit TBS-klinieken en aanverwanten weg kunnen lopen en vrijelijk kunnen moorden en verkrachten. Ik bedoel, daar gaan nog altijd meer mensen kapot aan dan aan lachgas of MDMA op een festival. Hm.

Sommigen hebben religie, sommigen hebben opium. Allebei van het volk. Allebei een realiteitsveranderende toestand. Deal with it.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...