1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Misbruik XTC

Discussie in 'MDMA (XTC)' gestart door Ananas, 11 okt 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Ananas

Ananas Newbie

Beste leden,

Ik zit met een probleempje en dat gaat gelukkig niet zo zeer over mijzelf, maar over een vriendin van mij. Zij verkeert in redelijk slechte gezondheid en mentaal is zij ook niet helemaal stabiel. Toch, ook na een goed gesprek met haar te hebben gehad, vindt zij het normaal om 3 keer in zeer kort tijdsbestek te gebruiken. Ze heeft 1 keer een bad trip gehad en reageert verder niet altijd even lekker op XTC. Nu gaan we binnenkort weer naar een feestje waar ze weer per se wil gebruiken. Ik zelf wil ook weer een keer genieten, maar dit staat mij toch behoorlijk in de weg.
    Wat te doen?

Laatst bewerkt: 11 okt 2019
  2. Techneut

Techneut Belezen gebruiker

Wat kan je doen? Het is haar leven en ze maakt toch echt haar eigen keuzes. Je zegt dat je al een goed gesprek met haar hebt gehad dus je kan alleen maar hopen dat ze je advies opvolgt.

Krullen, Ananas, Sammeke47 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Chillax

Chillax Belezen gebruiker

Ik ken het, heb precies hetzelfde met een vriend. Al 100 keer uitgelegd dat het niet verstandig is. Maar uiteindelijk zal bij misbruik van MDMA (XTC) de werking steeds minder worden en de katers steeds erger. Het reguleert zichzelf in dit zin vanzelf omdat het op een gegegeven moment niet meer het gewenste effect geeft en dat komt vaak ook niet meer terug. Eeuwig zonde, maar haar eigen keuze...

Ananas, Sammeke47 en Mindless vinden dit leuk.
  4. Revolutionair

Revolutionair Bewuste gebruiker

Sinds ik op dit forum ben heb ik ook voor het eerst over de 3 maanden regel gehoord.
    Nu leg ik dat wel eens vaker uit aan mensen.
    En die vinden dat allemaal wel interessant om aan te horen.
    Waarna ze weer elk weekend een paar pillen van 240mg erin gooien.

Zelf ook gedaan maar ik wist niet dat het zo zou zijn dat ik de receptoren dusdanig heb misbruikt dat ik nooit meer die mdma liefdes gevoel kan krijgen.

Dus...
    Wie niet horen wil moet maar voelen.
    Ben het met @Techneut eens.
    Je hebt een goed gesprek gehad..
    Maar ik ga er niet de hele tijd over door.
    Ik heb je de informatie gegeven en dan moet je zelf maar weten wat je er mee doet.

Wat je wel kan doen is een andere leuke drugs voorstellen.
    Misschien wat experimenteren met wat anders met nogmaals de uitleg dat mdma nog even moet wachten.

Laatst bewerkt: 12 okt 2019
    Ananas, Bas en Mindless vinden dit leuk.
  5. Chillax

Persoonlijk zou ik iemand die MDMA al niet verstandig kan gebruiken, niet aanraden om nog andere dingen - die wellicht veel verslavender zijn - te gaan gebruiken.

6. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Nooit meer dat gevoel kunnen krijgen is jammer, maar met zulk misbruik zijn er wel wat grotere dingen om je zorgen over te maken. Zoals chronische problemen met depressie, korte termijn geheugen, etc. Ik zeg niet dat dat sowieso gaat gebeuren, maar ik zou me daar over bekommeren en niet over het kwijtraken van een lekker gevoel dat een paar uurtjes duurt, dat je 1 keer in de zoveel tijd ervaart.

Dat kun je ze eventueel ook nog vertellen, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Dan zijn ze in ieder geval gewaarschuwd.

Revolutionair vindt dit leuk.
  7. Revolutionair

Ik doe dat wel, had ook een huisgenootje die elke keer weer pillen wou.
    Dan stelde ik voor om keta te gaan doen en leerde haar doseren en er mee om te gaan.
    Daarna met mij voor het eerst Lsd gedaan.
    En die kwam ook tot de conclussie die ik zelf ook heb. Dat het leuker is om verschillende drugs af en toe te gebruiken dan elke keer bij een drugs te blijven hangen.

Ander voorbeeld ik kende een groep meisjes die op bepaalde plekken werkte en elke week aan de coke en vodka zaten.
    Snuiven, drinken, snuiven, drinken.
    En dan kocht ik 100 pillen in en dan ging ik met ze afteren en dan zat iedereen aan de pillrn en werd de coke aan de kant geschoven.
    Toen noemde een vriendin mij de pillen feeder omdat ik het elke keer als ik er was iedereen aan de pillen kreeg en er geen coke meer werd besteld. (En daar werd wat besteld hoor elke zoveel uur 5 gram met zijn alle)

Als iemand toch de hele tijd wilt blijven gebruiken en bij een soort blijft dan ontwikkeld diegene snel een verslaving.
    Als je diegene kan laten zien dat er meer leuke drugs zijn en een beetje afwisseling doet, dat ze veel verstandiger kunnen omgaan met drugs.

Zoals TS zegt ze blijft toch maar die pillen slikken.
    Dus ze heeft trek om te gebruiken en ze gaat het toch wel doen.
    Leer haar dan wat afwisseling dan dat ze 1 drugs zwaar gaat misbruiken.

Dus een goede tip dat werkt en niks mis mee is.

Ja dat weet ik, laatst dus ook zo een discussie in zo een andere topic waar mensen allemaal beweerde dat ze allemaal mensen kende die zware hersenschade hadden opgelopen door Mdma.
    Waar ik tegen in ging omdat ik en zoveel andere dat niet hebben.
    Het is natuurlijk wel mogelijk, maar het valt wel mee ik zie dat de mensen die niet meer goed fuctioneren door de drugs en gebruikte vanaf de jaren 90 altijd de zware speed snuivers waren icm pillen en paddo's en de hele zooi.
    Die basers en heroïne gebruikers zien er slecht uit en de zware speed gebruikers zitten vaak met zware depressies.
    Maar alle zware pillen gebruikers hebben dat achter zich gelaten en zijn niet afgegleden en fuctioneren prima.

Zoveel mensen hier in Amsterdam op feesten waar ik kom word er niet meer zoveel mdma gebruikt.
    Iedereen heeft de zelfde reactie, ik ga er niet zo lekker meer op.
    Jaren lang vroeger te veel gebruikt.
    Niks aan de hand, voor de rest gebruiken mensen om me heen maar liever wat ghb of ketamine.

Coke is wel enorm in opmars nu in onze scène.
    Tot een paar jaar geleden deden we allemaal alleen maar party drugs en werd er weinig coke besteld.
    Maar kan met de kwaliteit van de coke te maken hebben van nu.

De pakjes zijn nu net ff ietsjes duurder als voorheen maar zonder troep en alleen pure coke erin.
    En niet bij sommige, maar alle nummers die ik nu heb 8 stuks ofzo. Hebben allemaal goede coke.
    Nu is het meer de discussie van zullen we die flakes halen of die zachte puru bij die andere...
    Of ik wil die keiharde krijt hebben voor dat feest waar ik ga omdat ik zwaar ghb aan het gebruiken ben en wel lekker actief wil blijven.

Mindless vindt dit leuk.
  8. Ananas

Ananas Newbie

wie niet horen wil moet maar voelen dus. Als iemand echt niet wil luisteren en ik mijn best heb gedaan, tsja.. Ik kan idd niet veel meer doen dan waarschuwen

9. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Meestal als je ziet dat het slecht gaat met vriend(inn)en is het lastig om daar goed mee om te gaan. Je wil helpen, maar vaak lukt het niet echt om iets te betekenen.

Wat je kúnt doen is haar helpen ontdekken wat er niet zo goed gaat en wat ze daaraan kan doen. Dat doe je dus door een luisterend oor aan te bieden. Probeer vooral niet steeds met oplossingen te komen. Het is beter om mensen hun eigen weg te laten vinden. Maar dat kun je dus wel ondersteunend doen. Je kunt proberen om, heel voorzichtig, te vragen wat er nu allemaal voor emoties en gevoelens zitten onder die drang om weer drugs te nemen.

Mensen nemen drugs niet zomaar. Altijd zit er een verlangen onder om iets anders te voelen.

'Wat wil je precies voelen' (en waarom)?
    en
    'waarom is het niet goed om je niet te voelen zoals het nu is?'

Dat zijn dus heel goede vragen om jezelf te stellen. En het zijn handige vragen om aan te veel drugs gebruikende vrienden te stellen.

Dat luisterende oor is natuurlijk wel een lange termijnproject. Je kunt niet verwachten dat je een keer empathisch meeleeft en dat dan de problemen zijn opgelost. Maar dat snap je wel denk ik.

Als ik in de tussentijd merk dat een van mijn vrienden iets te enthousiast aan de zooi gaat, dan kijk ik ze altijd een beetje streng aan en vraag 'denk je dat dat een goed idee is?' Dat is al een eerste moment van reflectie, hoewel de meeste mensen zich door dat eerste twijfelmomentje niet van de wijs laten brengen.
    Dus dan zeg ik daarna vaak heel concreet een relevant gezondheidsrisico waar ze mee te maken kunnen krijgen. "Je weet dat je daardoor verhoogde kans loopt op hartklachten en herschade he?"

Mochten ze dan toch besluiten een middel te nemen, dan laat ik ze. Meestal werkt het averechts om daarover door te blijven zeuren.

Dan moet ik er wel bij zeggen dat mensen soms te ver onder invloed zijn om nog te kunnen beseffen wat ze doen. Heel soms heb je van die mensen die als ze keihard gaan nog altijd denken dat ze meer moeten geven. In zulke extreme situaties kan je er wel eens goed aan doen om middelen fysiek af te pakken. Het voordeel is dan meestal dat ze je toch niet meer achterna kunnen rennen omdat ze al zo ver heen zijn.

Mindless vindt dit leuk.
  10. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Voor mij behoren die 2 toch in een verschillende categorie. Zware speed, coke en heroine gebruikers zijn mensen die dagelijks gebruiken en daar helemaal afhankelijk aan worden. Ze komen de dag niet meer door zonder en als ze willen afkicken gaat dat inderdaad samen met depressie, psychosegedrag, zware ontwenningsverschijnselen,...

De meeste zware pillengooiers doen dat enkel in het weekend en herstellen door de week al de lichamelijke conditie. Een dagelijks druggebruiker haalt da meestal niet en maakt het lichaam helemaal op. Met MDMA haal je dagelijks gebruik ook niet. Je word gewoon gek op een heel korte periode.

Herstellen van zwaar MDMA misbruik kan in principe wel goed gaan maar hoe langer het gebruik duurt denk ik toch wel dat de schade aanzienlijk snel groter word.

11. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Volgens het Trimbos-instituut krijgt een op de 250 xtc-slikkers te maken met ernstige gezondheidseffecten zoals problemen in de bloedsomloop (te hoge of te lage hartslag, te hoge bloeddruk, hartritmestoornissen), oververhitting, bewustzijnsdalingen, psychiatrische verschijnselen, epileptische insulten, kaakklem en watervergiftiging.
    https://www.trimbos.nl/actueel/nieuws/bericht/onschuldig-imago-ecstasy-onterecht

Of je dat veel of weinig moet vinden laat ik even in het midden.

Daarnaast is er nog een risico op geheugenklachten, derealisatie, psychotische verschijnselen, HPPD en mogelijk depressie. Dat zijn allemaal klachten die waarschijnlijk gerelateerd zijn aan beschadigingen aan hersenverbindingen. Het probleem is dat het wetenschappelijk heel moeilijk is om dat verband te aan te tonen, zeker als het gaat om illegaal gebruik met allerlei verschillende middelen.

De kans op ernstige gezondheidseffecten wordt daarbij onder meer bepaald door de ingenomen dosis, de omgevingstemperatuur en slaaptekort.

De Amerikaanse stichting MAPS heeft aan 1600 mensen MDMA gegeven onder professionele begeleiding van twee therapeuten en een gestandaardiseerde hoeveelheid (125 milligram) MDMA. Daarbij heeft één persoon blijvende druggerelateerde klachten overgehouden aan de experimenten. Maar 1599 andere proefpersonen zijn genezen van PTSS en hebben verder geen klachten overgehouden aan de behandeling.

De belangrijkste veiligheidsmaatregelen van MAPS zijn een uitgebreide medische screening op hartklachten, een kalme thuissetting onder professionele begeleiding, een beperkte dosering en maximaal drie sessies in totaal.

https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyt.2019.00138/full#B18

Laatst bewerkt: 13 okt 2019
    NiandraLades, Chillax en Mindless vinden dit leuk.
  12. TrickVL

TrickVL Newbie

Weet je nog hoeveel weekenden achter elkaar je dit had gedaan, tot je door kreeg dat je receptoren misbruikt waren?

Revolutionair vindt dit leuk.
  13. Revolutionair

Van 1996 tot 2014 verschillende jaren extreem veel gebruikt te kort op elkaar en te hoge dosissen.
    Nooit ergens last van gehad alleen toen ik weer mdma nam in 2016 viel hij niet meer lekker.
    Daarna weer niet.
    Dus dat was het een beetje.
    Heb het daarna nog een enkele keer gebruikt en dan ga ik wel weer even lekker maar dat is 1x per jaar.

Heb de lol van mdma er af gefeest.
    Wel jammer maar er zijn nu zo veel soorten drugs die leuk zijn.
    Vind ghb of keta of coke nu het leukst.
    Lsd niet te vergeten...

Chillax vindt dit leuk.
  14. Revolutionair

Ik wil terug komen op mijn verhaal.
    Eergisteren dus na een anderhalf jaar weer aan de pillen...
    Ik merkte dat de mdma gewoon zijn werk deed zoals het hoort.
    Maar ik vind de bodyload niet meer fijn en het strak staan van de pillen.

Ik denk dat het er mee te maken heeft dat ik ghb gebruik en dan voel je jezelf zo goed.
    Zonder die bodyload en hard gaan.
    Gewoon helemaal lekker en geil.
    Ik denk dat ghb een afkeer heeft gegeven aan de space van mdma.

Ik ging gewoon goed maar wil niet helemaal zo space meer zijn.
    Komt misschien met de leeftijd.

15. Chillax

Waar heb je het gebruikt? Ik kan me voorstellen dat dat hard gaan op een feestje lekker is maar thuis way minder. Lagere dosis is mss ook een optie

16. Revolutionair

We waren uit gegaan.
    Hadden 2 toeristen mee genomen naar huis maar dat werd niks ik ging keihard.
    3x keer een kwartje van een 220mg.
    Super weinig.

2 super knappe meiden mee en dan zit je helemaal space bij en mist het goede gevoel.. :confused:
    Als ik ghb op had was het heel anders gelopen.

Dat is dus het probleem met ghb en waarom mensen zo verslaafd er aan raken.
    Nu had ik het nodig terwijl ik een paar weken aan het stoppen ben...
    Ghb haalt je grenzen weg en je voelt je zo goed.
    Dat waneer je mdma gebruikt terughoudender word.
    Mdma voelt geestelijk heel goed.
    Maar de bodyload is zwaar en dat neem je normaal voor lief.
    Maar ik ben daar klaar mee dat is gewoon.
    Daarom nam ik mijn woorden terug.
    Sinds dat ik ghb gebruik vind ik mdma niet meer leuk en dat besefde ik ineens.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - Misbruik XTC
  1. alexje85
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    2.143
  2. Sunnydf
    Reacties: