mislukt of niet?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Joehoe, ik heb net vanmiddag mijn tweede oogst van een growkitje mexicana's gehaald... ze zagen er allemaal bizar mooi uit, maar ik ben bang dat ik het allemaal heb verprutst. Kort na het 'plukken' begonnen ze al een klein beetje donkerblauw/groenig te verkleuren (misschien door de kneuzing?) en daarna heb ik ze nog een paar uur voor de ventilator gezet op een krant (lucht op kamertemperatuur!). Om me iets beter te kunnen concentreren op mijn tentamens, besloot ik dit keer wat eerder (lees: na een uur of vier, in plaats van twee dagen) om van de ventilator over te schakelen naar een 'droogbak' (diepvriesdoos, keukenpapier erin, paddo's erop en zakje silica gel ernaast).

Toch even schrikken, toen ik net weer keek. Het grootste deel is bijna helemaal zwart geworden, of een soort van donkerblauw... zie foto voor referentiemateriaal.

Vraag der vragen: zijn deze nog eetbaar? Ik vrees het ergste.

Intussen heb ik ze weer uit de droogdoos gehaald en maar weer even voor meneer de ventilator teruggelegd... het zag er niet gezond uit.

Alvast bedankt!!

Bijlagen

• SDC10173.JPG
    SDC10173.JPG
    135,2 KB · Weergaven: 213
  • SDC10177.JPG
    SDC10177.JPG
    107,7 KB · Weergaven: 211

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Zijn ze nu helemaal droog? Het kan namelijk dat wanneer je ze droogt dat het blauwe zwart kleurt, in dat geval is het volgens mij geen probleem. Anders zou ik het niet weten, maar lijkt me sterk dat het iets ergs is. Als ze niet gedroogd worden gaan ze eerder schimmelen en dan rotten.

Helemaal droog zijn ze nog niet, ik laat ze nog even zo liggen en dan droog ik ze de komende dagen weer verder in het doosje... ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat het een of andere schimmel of rotting is, maar het ziet er gewoon zo ehm, zwartig (&ongezond) uit.

Maar goed, enig idee hoe het zou kunnen komen?

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
De meeste van mijn gedroogde stoeltjes zijn zwart/bruin. En die eet ik gewoon op. Maar zoals ik al zei, het kan zijn dat het blauwe zwart kleurt. En ze verkleuren sowieso wel met het drogen. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of het iets geks kan zijn als ze zo sterk zwart kleuren en nog niet echt droog zijn.

sarcasm

Bewuste gebruiker
onderbroekenlol zei:
Helemaal droog zijn ze nog niet, ik laat ze nog even zo liggen en dan droog ik ze de komende dagen weer verder in het doosje... ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat het een of andere schimmel of rotting is, maar het ziet er gewoon zo ehm, zwartig (&ongezond) uit.

Maar goed, enig idee hoe het zou kunnen komen?

De beste paddo die ik ooit gegeten heb was een grote zwarte paddestoel, ik heb getript zoals ik nog nooit had getript! Tot op de dag van vandaag weet ik niet wat voor paddo het was, maar ik zou me niet af laten schrikken door de kleur, probeer er dan eerst eentje en als die niet goed voelt of smaakt dan weet je het zonder al te veel schade.

Haha, ik had gisteren uiteraard al een happie genomen :tongueout: het is er allemaal in gebleven en nergens last van gehad, dus het zal inderdaad wel goed zijn.

Dan nog een vraagje uit praktisch oogpunt: hoe wegen jullie normaal gezien porties af? Brievenwegers of keukenweegschaaltjes lijken een optie, maar als je echt richting de 1.5 gram pp moet rekenen, dan zijn die dingen ook weer net niet precies genoeg... of is het goed te overzien?

Nog even deze, omdat hij er zo moddervet uitziet:
:kots:

leppeh

Bewuste gebruiker
Mijn zelfgedroogde stoeltjes zijn ook allemaal donkerblauw, niks om je zorgen over te maken :)

Eh... nieuwe serie is nu ongeveer klaar om geoogst te worden, maar er is iets vreemds mee. Ten eerste zijn de stoeltjes echt vier keer zo groot als normaal en ten tweede zijn ze van paddestoelbruin naar pikzwart verkleurd... ze zagen er eerst vet gezond uit, maar toen leek er uit een van de 'kransjes' op de stelen een zwarte vlek te verspreiden over de hoedjes waar hij mee in aanraking was en nu is bijna de hele bak zwartachtig, haha.

Dat vier keer zo grote lijkt me uiteraard geen probleem, maar deze zwartheid is toch weer heel anders dan eerst... al voor het oogsten ziet het er smerig uit. Probleem of niet?

Bijlagen

• SDC10197.JPG
    SDC10197.JPG
    149,7 KB · Weergaven: 212

Delcasa88

Bewuste gebruiker
nee, geen probleem.

Je hebt te lang gewacht met plukken, waardoor ze hun sporen zijn gaan droppen en de hele bende pikzwart hebben gemaakt. Had ik ook met mijn laatste flush. Niks aan de hand, zo snel mogelijk plukken en drogen die hap!

JJJ

Bewuste gebruiker
Ziet er allemaal prima uit. Die op de eerste foto's kleuren gewoon flink sterk blauw, een teken dat het sterke zijn :) .

KoxBox

Badass junkie
JJJ zei:
Ziet er allemaal prima uit. Die op de eerste foto's kleuren gewoon flink sterk blauw, een teken dat het sterke zijn :) .

Het ziet er inderdaad allemaal ok uit maar ik denk niet dat het zo is dat hoe blauwer ze zijn hoe sterker.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
onderbroekenlol zei:
Dan nog een vraagje uit praktisch oogpunt: hoe wegen jullie normaal gezien porties af? Brievenwegers of keukenweegschaaltjes lijken een optie, maar als je echt richting de 1.5 gram pp moet rekenen, dan zijn die dingen ook weer net niet precies genoeg... of is het goed te overzien?

Nog even deze, omdat hij er zo moddervet uitziet:
:kots:

Wat dacht je van afwegen voor het drogen?
Dan kun je in hele grammen wegen, wat zo'n weegschaaltje wel kan.
Je moet dan wel in porties drogen, maar das nou ook weer niet zo erg..?

Hehe, ik heb intussen al een vet gruwelijk weegschaaltje gekocht, nauwkeurig op .01 gram G!!! Uiteindelijk drooggewicht valt toch een klein beetje tegen, uiteindelijk kom ik op ongeveer 50 gram uit... die vent in de winkel gaf me veel hogere verwachtingen, haha.

JJJ

Bewuste gebruiker
50g valt je tegen? Dat is een halve kilo vers, volgens mij is dat helemaal niet slecht voor een growkit.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
JJJ zei:
50g valt je tegen? Dat is een halve kilo vers, volgens mij is dat helemaal niet slecht voor een growkit.

Waarschijnlijk bedoelt hij al 50 gram vers.

Anders heeft hij het zeker niet slecht gedaan. ( hoewel een growkit of het algemeen soaken en wachten is).

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan