Misselijk

Fliepa

Newbie
Dit is niet een standaard, ik word misselijk van xtc en mdma vraag. Dit is een misselijkheid die ik nergens bij niemand kan vinden en ik wordt er gek van. Ik hoop dat toch iemand het herkent en tips heeft:
Ik heb eigenlijk wel altijd als ik een pilletje neem of mdma dat ik misselijk wordt, maar nu komt het: niet tussendoor of tijdens de space, zoals je vaak hoort. En dan hoor je ook dat mensen even moeten kotsen en daarna weer lekker doorgaan. Maar ik heb het altijd als het begint uit te werken (dit is best snel, ongeacht hoeveel ik neem) en dan houdt de misselijkheid ook echt uren aan. Het begint dus dat ik niet kan dansen, smile is weg, wil veel zitten. Dan wordt ik misselijk en moet ik vaak kotsen. De space is ook helemaal weg, ik voel m'n maag letterlijk zitten en ben de hele tijd misselijk. Het voelt als een soort hele erge kater en het verpest altijd mijn laatste uren van de avond. Echt balen dus. Ik heb al van alles geprobeerd, eten, niet eten, drinken, niet drinken. Vrienden van me zeiden dat ik het gevoel misschien verwar met een lege maag hebben. Het gevoel wat je 's ochtends wel eens hebt als je heel lang niks hebt gegeten, dan wordt je zegmaar misselijk van de leegte. Maar heb dus al geprobeerd om te eten, maar dit komt er of meteen uit, of het helpt gewoon niet. Ik heb ook gedacht dat het tussen m'n oren zit, maar ik moet ook echt kotsen, dus het is wel real.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
MDMA klinkt niet echt als jouw drug. MIsschien het gewoon niet doen? of een andere drug?

Ik ben geen dokter maar op mij komt het over dat het gewoon tussen je oren zit. Je geest kan veel meer doen dan je denkt, Zelfs je laten spugen.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Ik geef kokos gelijk. Het klinkt niet als jou drug, maar als jij ervan overtuigd bent dat je zo misselijk gaat worden dat je wel eens kan gaan spugen, kan je dat ook overkomen terwijl dit anders niet het geval zou zijn.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Waar zou het niet gewoon een medische oorzaak kunnen hebben? Bij sommigen kan XTC inderdaad misselijkheid prikkelen. Als dit zo vaak gebeurt zou ik gewoon stoppen met deze drug. Zijn genoeg andere leuke alternatieven. :beer:

Fliepa

Newbie
dosering kan het niet aan liggen, als ik 2 vingertopjes m neem dan kan het zijn dat ik als het uitwerkt misselijk wordt, maar ook als ik heel de avond steeds bij neem, geen touw aan vast te knopen. Ook met een half pilletje zelfde... maar soms dus ook weer echt niet. Ik drink wel altijd heel veel van te voren, alcohol. Maar ik heb ook een keer, omdat ik dus dacht dat dat mijn maag minder zou aantasten, heel de avond pep gesnoven. Maar daar werd ik op een keer ook precies hetzelfde misselijk van. Echt heel maf dus. Als ik weinig gebruik of juist veel, lijkt niks uit te maken. Ik denk dat ik het nog steeds best wel verwar met een honger gevoel in mijn maag en dat ik daardoor misselijk wordt en dat mezelf weer aanpraat etc.. maar ik hoopte dat iemand hier het zou herkennen misschien en met de gouden tip kwam.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Opzich is het raar dat je misselijk wordt nadat het is uitgewerkt, aangezien de meeste mensen misselijk worden als het inslaat.

Maar nu je zegt dat je er altijd veel bij hebt gedronken van te voren vind ik het weer niet zo raar. Veel alcohol veroorzaakt ook misselijkheid, en die komt misschien pas omhoog als de MDMA is uitgewerkt. Datzelfde kan voor pep gelden trouwens. Ik zou zeggen gebruik gewoon eens alleen MDMA en ga er niet nog van allerlei andere troep bij gooien. Die alcohol en pep verklaart ook waarom je zo kort effect hebt van MDMA omdat zowel veel alcohol als pep dat effect tegenwerkt. Dus als je alleen MDMA gebruikt heb je waarschijnlijk langer het gewenste effect, kleinere kans op misselijkheid achteraf en het is aanzienlijk minder schadelijk voor je dan wanneer je het combineert.

Fliepa

Newbie
het gekke is dat ik ook vaak alleen mdma heb gebruikt zonder alcohol of iets anders erbij. Dat ging precies hetzelfde, ook misselijk achteraf dus. Heel raar. (en niet zomaar misselijk, maar dan echt niet rechtop kunnen staan en maar blijven kotsen, de hele rest van de avond) Maar ik ben afgelopen weekend naar een feest geweest en heb eerst rustig biertjes gedronken, toen flink loepia's naar binnen gewerkt, en een paar uurtjes later een half pilletje en wat later nog een halfje. Nu was het precies zoals het hoort. Mega xtc gevoel en bij het inslaan kreeg ik een kokhals neiging, maar niet misselijk, ging gewoon lekker. Na afloop ook totaal niet misselijk, alleen een klein beetje een raar "warm" gevoel in mijn buik/maag.. maar dat heb ik altijd wel. Ik weet echt niet waarom het dit keer wel goed ging. Maar ik ben weer helemaal happy :) ben benieuwd naar de volgende keren..

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fijn dat het nu beter ging! Dan was het misschien toch het gebrek aan eten die andere keren.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Klinkt als een kwestie van verwachting. Als je één keer gekotst hebt en je bent bang dat het volgende keer weer gebeurd is de kans ook groter dat het gebeurd. Als je je de hele trip zorgen gaat zitten maken tot het uit gaat werken en je weer misselijk wordt zal je lichaam daarop reageren. XTC is heel erg afhankelijk van je mindset..

Bovenaan