Misselijkheid door paddo's

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Ik heb nu 2 keer paddo's gebruikt en wil het volgende week voor de derde keer gaan doen. In principe vond ik het beide keren echt heel erg leuk. Het enige nadeel is dat ik elke keer aan het einde van mijn trip (als het bijna uitgewerkt is) even flink moet overgeven. Het is niet zo dat ik me er kut door ga voelen in mn trip (als ik eenmaal gekotst heb dan voel ik me weer perfect), maar aangezien ik het nu ook voor het eerst binnen ga doen vind ik het vervelend om weer te gaan kosten.

Heeft iemand suggesties om ervoor te zorgen dat dit niet meer gebeurd? Eten van tevoren deed ik sowieso al niet, dus daar kan het niet aan liggen.

azgaza

Badass junkie
Probeer een kopje muntthee te drinken, dat is een goed natuurlijk middel tegen misselijkheid, verder zijn er van die pillen tegen misselijkheid die je wellicht zonder recept bij de apotheek kan halen.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Misschien kan het van steun zijn als je beseft dat misselijkheid door veel helers/sjamanen, zoals o.a. de bekende Maria Sabina (soort paddoheler), als heel positief wordt beschouwd. De laatse 4 keer werd ik ook misselijk en de laatste keer begon ik eerst hevig te zweten waarna ik heb overgegeven. (voelde heerlijk btw :) )
Toen zocht ik een dag daarna info op over misselijkheid icm met paddo's, en toen las ik dat Maria Sabina overgeven als een essentieel onderdeel beschouwde van een trip. Ze zei in een quote zelfs iets in de trant van 'als de deelnemer niet hoeft over te geven, dan doe ik het namens die deelnemer.' Zo belangrijk vond zij het dus.

En nu heb ik er dus ook vrede mee dat paddotrips voor mij blijkbaar steeds meer uitpakken als helende sessies.
Maar ik snap dat als je gezellig wilt trippen met vrienden bijvoorbeeld dat het dan niet ideaal is.

Maar met de misselijkheid opzich is dus eigenlijk niks mis, integendeel. :)

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Bedankt voor de reacties!

Ik had inderdaad ook eerst dat hele hevige zweten en daarna het uitkotsen ervan. Het voelt ook helemaal niet zo slecht, maar als ik bij iemand anders thuis zit vind ik het toch wel zo fijn om het overgeven over te slaan :wink:

Ik was sowieso al van plan om er dit keer thee van te zetten, dus dan zal ik er ook gelijk muntthee van maken. Daarnaast kijk ik ook wel even bij de apotheek of ze pilletjes hebben tegen misselijkheid (bijvoorbeeld tegen reisziekte ofzoiets).

mellowWw

Belezen gebruiker
Heeft iemand suggesties om ervoor te zorgen dat dit niet meer gebeurd? Eten van tevoren deed ik sowieso al niet, dus daar kan het niet aan liggen.

Met deze uitspraak ben ik het niet mee eens. Is de kans niet juist groot dat het daar juist wel aan ligt? Als ik echt extreme honger heb dan voel ik me daar ook wel belabberd/misselijk door. Laat staan na zoiets intensiefs als een paddo-trip.

Ikzelf heb ervaring met het trippen na het eten van een warme maaltijd (No problemo.. Niets geen misselijkheid). Let wel, hier zit wel een uur of 3 tussen alvoor ik de paddo's eet. En ervaring met het eten van paddo's op een bijna lege maag (2 boterhammen 's ochtends). De laatste trip was sterker, maar beviel me toch minder qua uitwerking. Tijdens de trip (dat was inmiddels rond etenstijd) ondervond ik toen ook een misselijkheid. Aan het einde van de trip hield ik er een beetje een grieperig gevoel over.

Ik weet niet hoe je er zelf over denkt, maar ik zou haast zeggen: Probeer de volgende keer dan eens wél wat te eten van te voren, (en dan praat ik natuurlijk niet over boerenkool met rookworst oid :wink: ) gewoon iets lichts, alvoor je aan allerlei pilletjes als wagenziekte pilletjes ed. begint.

Ik hoop dat je er iets aan hebt en ben benieuwd naar of het werkt.

Gr. Mellow

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Gisteren met Hawaiiaanse merkte ik weinig van maagkrampen. Terwijl ik dat wel had met andere soorten. Ik denk dus dat het ook wel aan de soort ligt.
Zijn anderen het daarover met me eens?

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Morgen net voor mn trip heb ik een kerstborrel dus dan eet ik daar wel een lichte maaltijd ipv avondeten. Misschien helpt dit idd wel. Ik heb ook besloten geen pilletjes te halen tegen misselijkheid; wel ga ik van de paddo's muntthee zetten.

Of de soort invloed heeft op de misselijkheid weet ik niet. Ik heb tot nu toe altijd Mexicaanse genomen en morgen eet ik Equadoriaanse terwijl een vriend waarmee ik trip Hawaïaanse heeft. Ik zal wel laten weten of ik verschil merk.

Ceko

Belezen gebruiker
Twilight zei:
Gisteren met Hawaiiaanse merkte ik weinig van maagkrampen. Terwijl ik dat wel had met andere soorten. Ik denk dus dat het ook wel aan de soort ligt.
Zijn anderen het daarover met me eens?
Hmm nu je het zegt... De enige keer dat ik niet misselijk was door paddo's had ik inderdaad ook hawaiianen gegeten. Rond 6 uur 's avonds ingenomen zonder te eten, alleen met lunch een klein beetje gegeten. Volgende keer neem ik mexicanen, eet ik weer zo lang niet en dan laat ik even weten wat de uitwerking is :mrgreen:

Frisian User

Belezen gebruiker
ImmortalTech zei:
Morgen net voor mn trip heb ik een kerstborrel dus dan eet ik daar wel een lichte maaltijd ipv avondeten. Misschien helpt dit idd wel. Ik heb ook besloten geen pilletjes te halen tegen misselijkheid; wel ga ik van de paddo's muntthee zetten.

Of de soort invloed heeft op de misselijkheid weet ik niet. Ik heb tot nu toe altijd Mexicaanse genomen en morgen eet ik Equadoriaanse terwijl een vriend waarmee ik trip Hawaïaanse heeft. Ik zal wel laten weten of ik verschil merk.

Hoe komen jullie nog aan die andere soorten ? eigen kweek of is het nog ergens 'illegaal' te krijgen ?

Ikzelf kweek dan Mexicaanse :) wou altijd nog eens Hawaïaanse proberen maar toen kwam het verbod :/

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Ik heb ze gekocht voor het verbod in ging en sindsdien gewoon bewaard in de koelkast. Dit keer is ook niemand misselijk geworden. Misschien kwam dat door de muntthee of omdat ik dit keer een beetje had gegeten. Het was in ieder geval een leuke trip, maar als ik het nog eens doe dan doe ik het weer lekker in de natuur in plaats van in een huis. De natuur geeft het toch wel een specialere ervaring vind ik.

Frisian User

Belezen gebruiker
ImmortalTech zei:
Ik heb ze gekocht voor het verbod in ging en sindsdien gewoon bewaard in de koelkast. Dit keer is ook niemand misselijk geworden. Misschien kwam dat door de muntthee of omdat ik dit keer een beetje had gegeten. Het was in ieder geval een leuke trip, maar als ik het nog eens doe dan doe ik het weer lekker in de natuur in plaats van in een huis. De natuur geeft het toch wel een specialere ervaring vind ik.

ja vooral met mooi weer :) hoe verschrikkelijk blij je dan kunt wezen dat kan ik nog steeds niet begrijpen :grin: supermooi

Bovenaan