Misselijkheid na het blowen

Slowburn

Experimenterende gebruiker
Nou, 1e keer dus dat ik moest kotsen van een joint :tearsofjoy:
Hoe komt het dat ik na de joints die ik al heb gehad de laatste maanden en nu pas moet van kotsen?

Het zal waarschijnlijk wel al de meeste zijn overgekomen :rolleyes: maar van normaal roken heb ik nog nooit van gekotst al kan je het niet helemaal van vergelijken.

Ik hoor meestal dat je van de 1e joint beetje misselijk word enzo..

Of lag dat gewoon omdat ik in een nieuwe omgeving zat wat ik niet gewend was zeg maar want ik voelde me wel op me gemak op het feest namelijk.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hoeveel heb je geblowt? En daarbij ook wat gedronken?

Een feestje kan een te drukke omgeving zijn.. Als je dan veel blowt en er alcohol bij hebt gedronken kan het al snel fout gaan.

Als het gewoon rustige sfeer was zonder alcohol, dan heb je gewoon teveel geblowt.
Overgeven is teken van overdosis (althans, dat je teveel hebt gehad).

Ik ken ook mensen die dagelijks blowen, maar op een rustige avond wel moeten overgeven.
Ik merk dat dit op z'n heftigst is na ongevgeer 0,5-1 jaar elke dag gebruiken.
Na langer dan een jaar dagelijks blowen ken ik niemand die hier nog last van heeft zonder er alcohol bij te drinken.

Slowburn

Had maar al 1 op en daarna een biertje gepakt en in die 2e zat meer in dan ik gewend was was zat aardig wat wiet in die joint maar ik werd pas misselijk na 30 min toen die joint op was dusja.. :P

Achja shit happends :P
Zal wel net iets teveel wezen voor mij dan

steaker

als ik gedronken heb en daarna een joint rook gaat de misselijkheid juist weg :mrgreen:
als ik te hard trip van iets of bad ga op iets en ik rook een joint dan word de trip terug happy
als ik amfetamine in mijn neus heb en ik rook een joint dan slaat deze nog eens opnieuw in
als ik....

herkend iemand dit? want sommige van mijn vrienden beginnen dan juist erger te gaan maar ik had er nooit last van...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat zijn wel een beetje tegenovergestelde dingen als die ik ervaar bij combinatiegebruik.
Vooral bij pep krijg ik na een joint niet opnieuw die kick.. En na drank zorgt het bij mij vaak voor misselijkheid.
Dat het een trip hersteld qua gevoel kan ik me wel een beetje invinden, hoewel het ook andersom kan zijn en het je trip onrustig maakt,,.

steaker

over die pep; als ik een lijn binnen trek en bijvoorbeeld 3 of 4 uur later (wanneer er geen echt effect meer waarneembaar is) maar ook langer bijvoorbeeld 's morgens 7uur gebruiken en dan niets meer als ik dan in de avond rond 21 uur ofzo nog een joint rook begin ik gewoon spontaan opnieuw te gaan alsof ik nieuwe pep door men neus gejaagd heb...

en misselijkheid door alcohol ebt echt weg met elke trek die ik neem

raar dat het net omgekeerd is bij jou

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
PepTalk zei:
Dat zijn wel een beetje tegenovergestelde dingen als die ik ervaar bij combinatiegebruik.
Vooral bij pep krijg ik na een joint niet opnieuw die kick.. En na drank zorgt het bij mij vaak voor misselijkheid.
Dat het een trip hersteld qua gevoel kan ik me wel een beetje invinden, hoewel het ook andersom kan zijn en het je trip onrustig maakt,,.

Zo is het bij mij ook iig.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik denk dat het zo is bij de meeste mensen...
Althans, afgaan op mijn ervaringen met anderen..

Dat wiet/hasj de effecten van drugs eerder genomen maar alweer uitgewerkt weer kunnen 'terug roepen' herken ik wel, maar dan niet met pep.
Wel met allerlei tripmiddelen of mdma.

Slowburn

Eigelijk klein offtopic vraagje:
Kan je met wiet net zoals hasj aansteken en glas erboven doen en dan met rietje de rook eruit zuigen? ^^

En heeft dat betere effect dan roken?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het kan wel, maar werkt echt niet fijn. Hasj blijft doorbranden, wiet niet.
Je moet dus aansteken, proberen zoveel mogelijk rook op te vangen en dan een klein hijsje kunnen nemen om het te herhalen.

Het geeft geen beter of slechter effect als roken, want je rookt het nog steeds.
Het heeft wel een verschil met een jointje, aangezien je geen tabak erbij rookt.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je puur wilt roken wel, maar dan kun je beter een pijpje kopen. Goedkoopste zijn nog geen 2 euro.

Paperplane.

Wijs gebruiker
Ik zou, als puur roken je bevalt wel een wat langere kopen. Dan kun je het wat beter zien met aansteken, en houd het wat handiger vast.

Paperplane.

Wijs gebruiker
PepTalk zei:
Of een bong. Rookt nog een stukje lekkerder dan een pijpje.
Yup, maar minder handig voor onderweg/op een feest.

Zag laatst weer iedeeren kijken toen ik in de rookruimte van een feest mijn puurpijp tevoorschijn haalde en opstak, leuk is dat altijd :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ja dat is waar! Zit ook wel eens in de shop met een bong, zelfs dan kijkt iedereen je al raar aan..

Paperplane.

Wijs gebruiker
Puur is zoveel lekkerder, zo zonde dat mensen de smaak verkrachten met tabak. Om over schadelijkheid+verslavingsfactor maar te zwijgen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik kan het beide wel waarderen, hoewel die verslaving daar ook wel een factor in speelt gok ik.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod

Slowburn

Het moet sowieso iets goed verstopsbaars wezen :tearsofjoy:
Ouders hé...

Zal is binnenkort gaan kijken naar zo'n soort pijpje, ken wel twee winkels in mijn regio wie ook waterpijpen verkopen dus zal er waarschijnlijk ook wel ergens zo'n pijpje liggen :)

Bovenaan