1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Moeilijkste drug te herkennen bij een persoon

Discussie in 'Drugs' gestart door Tevil19, 2 feb 2019.

Tags:
SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. Tevil19

Tevil19 Belezen gebruiker

Heey,

Wat is volgens jullie de moeilijkste drug om te herkennen aan iemand?

Natuurlijk worden de effecten duidelijk bij hoge doseringen, maar ik denk dat ik speed het moelijkste vind om te herkennen(hierbij laat ik nicotine even achterwege). Veel mensen in mijn omgeving die dat gebruikten vond ik redelijk hetzelfde blijven qua gedrag en persoonlijke opvattingen in tegenstelling tot mdma, coke en benzodiazepinen. Bij mdma zijn mensen overdreven positief over alles. Met coke werden veel van mijn vrienden overzelfverzekerd. En met benzodiazepinen merk ik vaak wel dat iemand wat langzamer is en soms wat ongeremd.

2. Speed in lage doseringen ja

3. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Als je me niet kent kan je niet zien dat ik GHB hebt gebruikt.
    Vrienden zien het ook niet altijd, maar elke vrouw die mij kent ziet het meteen!

Laatst met een zegel LSD 150ug nog boodschappen doen kwam iemand tegen en moest praten met mensen overal. Niemand die wat door had. Zie wel van alles bewegen en veranderen. Zat er diep in maar niemand die het door heeft. :wink:

4. Tevil19

@Rebell

True, GHB is ook lastig te herkennen. Vooral bij een lage dosering.

Ik had eens een onderzoek gezien over het effect dat bepaalde drugs hebben op gedrag. Bij ratten onder invloed van speed zagen ze dat de rat precies hetzelfde doet als wanneer hij nuchter was, alleen vele malen sneller. Onder invloed van mdma zagen ze dat de rat steeds dezelfde rondjes maakte en dus steeds terugvielen in gedrag/herhalen van gedrag. Kan ze nu even niet zo snel vinden.

Rebell en Prison vinden dit leuk.
  5. Prison

Prison Bewuste gebruiker

De rat loopt alleen maar rondjes, want elk rondje is anders..
    Flauw, sorry.

OT: ik denk ook GHB, heeft ook qua uiterlijke vertoning de minste invloed bij een normale dosis.

6. Tevil19

Ja, ratten en mensen vallen vaak in de herhaling onder invloed van mdma. Laat maar eens op hoe vaak dingen dubbel worden gezegd, of dezelfde handelingen worden gedaan. In dat interview zegt hij ook een aantal keer hetzelfde in zeer korte tijd. :tearsofjoy:

Prison vindt dit leuk.
  7. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Een vrouw waar je sexueel actief mee bent ziet het vanaf het moment dat je de kamer binnenkomt.
    Dat is dan wel weer zo.
    Terwijl een goede vriend pas na een uur vraagt? Wat heb jij op :tearsofjoy:
    Een buisje wil je ook?

8. KetaKech

KetaKech Experimenterende gebruiker

Ik zie speed/MDMA echt heel snel bij mensen door de pupillen en kaken. MDMA heeft vaak een wat lievere blik terwijl die van speed wat agressiever lijkt.

Ik denk dat een lage dosering coke het minst opvalt, heb wel eens lang met mensen staan praten die niks doorhadden (1 nakje). Maar waarschijnlijk is dit bij 1 nakje speed ook wel het geval, omdat je kaken en pupillen dan nog niet all over the place zijn.

9. Tevil19

Mee eens. We moeten het even beschouwen bij lage doseringen. Bij lage doseringen speed worden je pupillen toch niet zoveel groter of gaat je kaak hard aanspannen?

Coke is inderdaad ook lastig, vooral bij onbekenden. Onzekere mensen die opeens zelfverzekerd zijn valt op.

10. KetaKech

KetaKech Experimenterende gebruiker

Een echt lage dosering speed lijkt al veel op ritalin/dexamfetamine door de verwantheid aan elkaar. Als je iets hoger zit zal je het ook niet merken. Denk dat je vanaf één lijntje (30-50mg amfetamine) het wel snel opgemerkt kan worden.

Cocaïne kan als je geen arrogante lul door wordt heel goed sneaky gedaan worden. Vriend van me was laatst de hele avond op coke met iemand en die gene had niks door. Hij is van zichzelf gewoon heel lief en de coke haalde geen lul uit hem naar boven.

Rebell vindt dit leuk.
  11. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Bij mij valt niks op, ik gooi het wel op mijn ADD lol! :tongueout:

12. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Ik blijf toch mijn twijfels hebben bij dit soort uitspraken. Vind het gewoon moeilijk te geloven dat je met 150 ug LSD nog gewoon boodschappen kan doen en met mensen praten. Volgens mij heb je dan toch echt simpelweg geen 150 ug LSD gehad. Ik zie LSD al aan mijn uiterlijk (beetje grotere pupillen en wat bleek) bij een microdosering van 11 ug. Dan maak je me niet wijs dat ik niet zou opvallen in een supermarkt met 150 ug op, je loopt er zo hard trippend niet alleen mentaal maar ook fysiek bij als een vage wacko. Om over de overprikkeling van de omgeving maar niet te spreken.

Ik vind speed vrij onopvallend op niet al te hoge doseringen. Althans, qua gedrag. Je kunt het redelijk makkelijk inhiberen / er rekening mee houden en normaal overkomen. Maar als je hoger gaat doseren ga je het toch ook echt wel aan iemands uiterlijk zien; dat wordt er niet gezonder en normaler op. Ik denk dat mensen het dan misschien alsnog niet herkennen omdat ze niet weten wat ze moeten herkennen, maar dat hun wellicht wel al dan niet bewust ‘iets’ opvalt.

ToetjesMonster vindt dit leuk.
  13. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Kan natuurlijk zijn dat mensen iets aan mij zagen.
    Maar ik kan heel normaal doen juist met LSD.
    Toen ik de supermarkt binnen kwam zag ik voor het eerst kinderen met LSD op dat was behoorlijk indrukwekkend.
    En zeg ook niet dat de hele ervaring niet indrukwekkend was maar ik gedraag mij gewoon normaal en praat normaal. Mensen behandelen mij normaal...
    Dan trip jij heel anders als mij.
    Met paddo's sta ik niet voor mijzelf in maar met LSD echt wel.
    De rest verklaarde mij voor gek dat ik naar de supermarkt ging op dat moment.
    Niemand wou mee! :grin:
    Maar ik tripte hem hard maar blijf normaal doen en had gewoon zin in verse fruitsapjes en allemaal lekkere dingen dus ik ging er voor.

Ik heb zo een idee dat jij met LSD helemaal niet meer kan functioneren als we het er elke keer over hebben.
    Ik kan juist van alles! Heb zelfs een keer (wel richting het einde van de trip) een tv opgehangen kaasrecht in een trip.
    Terwijl ik alles nog zag veranderen.
    Met boor en al! Was geeneens mijn eigen tv :upsidedown:

14. Roze Olifant

Ik kan opzich redelijk functioneren hoor, alleen is mijn brein echt totaal niet afgesteld op het verrichten van praktische, dagelijkse zaken op LSD en ik heb daar dan ook helemaal geen zin in. Lig liever op de bank onder een dekentje, in m’n tripholletje met mooie kaarsjes aan en lekkere (maar dan heel vreemd smakende) hapjes, te filosoferen over het leven en het universum en wie we zijn en hoe vreemd de wereld en de maatschappij is maar hoe mooi liefde is.

Dat soort dingen. Het zou echt niet in me opkomen om naar de supermarkt te gaan, met die felle lichten en al die rare niet-trippende mensen (die mij waarschijnlijk nog raarder vinden, en als het al niet zo zou zijn zou ik het toch steeds denken). Je zult ook maar een bekende tegenkomen. Brrr! Jij liever dan ik.

Ik zou het voor mezelf ook onverantwoord vinden. Op dat soort dosissen kan het voor mij in de piek al richting egodood gaan (althans, dat gevoel had ik op 190 ug ALD-52). Op die momenten kun je echt diep gaan, je bent niet meer echt hier, en je bent enorm kwetsbaar. Een drukke, gevoelsmatig onveilige omgeving kan ik daar echt niet bij gebruiken. :wink:

Fenrir, acht.zes en Eik vinden dit leuk.
  15. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

@Rebell wel opvallend dat je nog zoveel praktische zaken kunt op 150ug LSD. Ik kan rond de 30-40 ug LSD nog redelijk functioneren en boodschappen doen als het moet. Ik zou dan wel mijn werk al niet meer kunnen doen. Op 150ug LSD ben ik echt zwaar aan het trippen en vind ik het al enigzins complex om een diepvriespizza in de oven te krijgen. Ik durf op dit soort doseringen al bijna niet meer mijn tuin in te gaan uit angst dat mensen me zien... laat staan dat ik naar een drukke supermarkt zou gaan!

Als ik al niet direct in een paniekaanval terecht zou komen dan zou het toch op zijn minst zeer ongemakkelijk zijn. En mensen zouden echt zeker wel iets aan mij merken...

On-Topic: ik denk dat de meeste drugs op lage doseringen niet superhard opvallen. Ik vermoed dat je speed en coke wel wat hoger kunt doseren voordat mensen het doorkrijgen.

16. acht.zes

Hier nog zo een, vrijdag lekker zitten trippen, en besloot netflix te kijken wat nog een behoorlijke opgave bleek om een gewoon filmpje op te zetten.

Verder durf ik best om een wandeling te maken of een supermarkt in te gaan maar ik ga er dan toch wel van uit dat ik een beetje raar over kom.

17. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ik ben juist een ondernemer met LSD.
    Wat ik eerst zei is niet helemaal waar ik heb eerder wel kinderen gezien op LSD maar die waren niet interessant toen.

Want ik ben met een vriendin naar Artis gegaan met LSD op en dat was op een rustige dag dat kinderen allemaal nog op school waren daar hadden we rekening mee gehouden het was super rustig.
    De zegels zouden 200ug zijn.
    Maar uiteindelijk denk ik dat ze 150ug waren naar mijn gevoel.
    Was een van de mooiste ervaringen ooit.
    We hebben getript en ons super vermaakt soms gingen we wel heftig gingen we lekker ergens zitten zonnebril op! Was in de lente.

Zo indrukwekkend om de dieren te zien.
    Vooral de koraalriffen waren geweldig en zo onrealistisch.
    Daar hebben we ons het meest vermaakt hoe mooi dat was.

Screenshot_20190204-221453_Chrome.jpg
    De bewegingen en alles super!

We hebben leuke gesprekken gehad met mensen.
    Die daar waren we waren vrolijk!
    En keihard aan het trippen.
    Ik ben gewoon heel erg stabiel met LSD en zij was dat ook.
    Ik heb ook wel eens getript met mensen die het helemaal kwijt raken.

En geestelijk helemaal in de knoop raken.
    Maar ik kies mijn mensen zorgvuldig uit nu en het zijn maar een paar mensen met wie ik dit kan.
    Met een vriend op een festival bv.
    Wij gaan altijd goed en hij doet bv ook micro dosering en meet alles af.
    Ik weet precies hoeveel 150 voelt en 200 en 250..
    Doe het al een tijdje.
    Merk dat mensen dus heel anders trippen.

Daar kan ik mij dus helemaal niet in vinden.
    Ik wil op een gegeven moment naar buiten niet opgesloten zitten in een woonkamer. Er op op uit.

Maar ieder zijn ding!
    Daarom kies ik ook nu mijn mensen uit want ik wil niet trippen met mensen die dus het liefst onder de dekens gaan liggen.
    Of emotioneel helemaal de weg kwijt raken.
    Ik krijg alleen maar ideeën en nog betere gesprekken die op een gegeven moment wel allemaal vast lopen omdat je zoveel prikkels hebt en zoveel info door elkaar gooit. Maar dat zijn momentjes.

Nu ik er over praat heb ik er meteen weer zin in.
    Jammer dat het zo koud is.

18. Roze Olifant

Maar dat je naar buiten wil betekent niet dat je stabieler bent dan mensen die liever niet drukke ruimtes opzoeken trippend. Dat zeg je ook niet, maar het ik lees het wel een beetje tussen de regels door. Het heeft niks met stabiliteit te maken. Ik weet niet of ik in paniek zou raken maar zou gewoon het gevoel hebben het mooiste, diepste en indrukwekkendste deel van de trip kwijt te raken als ik drukke omgevingen zou moeten trotseren. Supermarkten vind ik nuchter eigenlijk al niks. Dat lícht. Met een micro- OD minidosis kan dat allemaal prima maar met 200 ug LSD... ik weet het niet hoor. Hoe weet je zo zeker wat welke dosis doet? Zijn die zegels nu gekwantificeerd dan? Blijf het apart vinden, misschien ben je gewoon ongevoelig voor bepaalde effecten dan. Ik vind het op die hoge doseringen al lastig om me überhaupt normaal voort te bewegen, dieptezicht en oriëntatie zijn ver te zoeken. Om niet te spreken over je ‘spacehoofd’ met enorme doppen want daar kan LSD wel wat van.

Ik snap de wereld en hoe wij ermee omgaan vaak niet zo goed meer, trippend. In een dierentuin zou ik me volgens mij continu afvragen waarom die dieren in hokjes moeten zitten en niet vrij mogen zijn. Ik kan me voorstellen dat ze dan nóg veel mooier zijn, maar dat gevoel zou voor mij overheersen. Ik zou het me aantrekken. Het dringt in trips vaak nog veel meer dan het nuchter al doet tot me door dat we als maatschappij en mensheid toch hele scheve dingen doen. Een dierentuin zou voor mij dan dus niet zo’n goed idee zijn. Ik zou wel nog een keer een trip in het bos willen beleven. De zonnestralen die in het bos door de bomen vielen na een paar hijsen changa, dat was een van de meest betoverende dingen die ik ooit gezien heb.

Dat zie ik dus nog wel zitten, maar verder hebben de meesten ook helemaal geen drukte nódig tijdens een LSD-trip en dat heeft er niet perse mee te maken hoe die mensen er mentaal aan toe zijn. Juist niet. In je eentje trippen, daar heb je over het algemeen ook een flink sterke geest voor nodig op hogere dosissen, juist als je geen prikkels van buitenaf zoekt. Ik vind ‘onder een deken liggen’ dus ook wel een wat te beperkte beschrijving van hoe anderen - ik o.a. - een LSD-trip beleven. Er gebeurt zóveel in die twaalf uren. Laat het lichamelijk en qua prikkels van buitenaf maar lekker ontspannen zijn, een soort spa, zo comfortabel mogelijk, dan kunnen je gedachtenspinsels werk doen. En dat is hard werken soms.

Tja, iedereen tript anders. Dat wel. :) Hoe dan ook, LSD is fantastisch.

Fenrir en NiandraLades vinden dit leuk.
  19. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Bij mij omgekeerd ik begin alles te snappen en alles valt op zijn plaats! Ik kom meestal op een punt dat ik weer weet wat ik wil in mijn leven. Die ego dood waar jullie het over hebben is bij mij anders. Ik ben mijzelf al tegen gekomen in een van mijn eerste trips heb gehuild en gelachen met alle emoties er omheen. Maar ik ben daar doorheen en beleef LSD allen maar positief. Ben nog nooit fout gegaan en heb het al zo vaak gedaan.

Zeker ben ik het hier 100% mee eens na deze ervaring zou ik er meteen voor tekenen dat Artis gewoon dicht moet! Die leeuwen leven op een eiland dat is zo zielig!
    Screenshot-2015-03-27-at-11.13.01.png
    Dit is hun leefruimte en heb daar ook een tijd bij stil gestaan en mij verbaast dat dit überhaupt mag!
    En een heel gesprek over gehad.

Maar ik blijf niet hangen bij dingen ik weet dat ik LSD heb gebruikt ik weet dat die dieren opgesloten zitten.
    Maar ik wou ze zien met andere ogen dus dan moet je gewoon weer verder gaan.
    Ik maak mijzelf niet gek ik weet waar ik ben dus waarom zou ik een drama maken.

Dat lijkt mij dus verschikkelijk in een bos geen sociale voorzieningen bij de hand. Stromend water of gewoon even onder de dekens :tongueclosed::wink:
    Overal hout en zand. Liever ergens waar genoeg sociale voorzieningen zijn dat ik ook even naar binnen kan.

Ja wij zijn er wel over uit dat wij totaal 2 tegen polen zijn als het om de manier van trippen gaat.
    Daarom ben ik nu ook voorzichtig met wie ik trip.
    Iemand die helemaal fout gaat en met een levensverhaal komt die ik dan moet ondersteunen (wat ik dan ook wel doe) verpest mijn hele trip.
    Ik ben gewoon van de positive vibes en het ondekken en blij zijn.

Dat is dan het enige waar we elkaar in kunnen vinden :)

20. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

@Tevil19 sorry man je hele topic gekaapt..
    Kon het niet laten :peace1:

21. Roze Olifant

Je begrijpt volgens mij helemaal niet wat ik zeg. Een egodood is niet negatief. Het heeft niks met ‘fout gaan’ te maken. Het kan eerst eng zijn om jezelf te moeten loslaten maar wordt uiteindelijk vaak juist als extreem bevrijdend ervaren.

Ik heb zelf nooit een echte egodood gehad though. Maar dat je het met negativiteit associeert zegt volgens mij al dat je gewoon niet precies weet wat hele hoge dosissen LSD kunnen doen.

Iedereen komt zichzelf tegen en gaat door emoties heen, zowel positieve als negatieve, tijdens trips. Dat is gewoon basaal wat trippen is en heeft niks met egodood te maken.

En ik zeg niet dat ik ‘drama’ zou gaan maken over die dieren in hokjes. Ik vind het gewoon niet oké dat wilde beesten op die manier opgesloten worden en tijdens een LSD trip zou ik daar waarschijnlijk sad van worden. Want het is zielig inderdaad. Ik zie en besef heel veel moois tijdens trips, maar ook hoe gek het is wat we elkaar en andere wezens aandoen. Dat dat eigenlijk helemaal niet nodig zou zijn. Dat zou je dus net zo goed als ‘alles valt op zijn plaats’ kunnen beschrijven.

En je hebt prima bossen waar gewoon voorzieningen bij de hand zijn hoor. :wink: Ik heb voordat ik ging studeren mijn hele leven praktisch naast twee verschillende bossen gewoond. Écht niet overal hout en zand. Er bestaat zoiets als bankjes, of gras. :tongueout: En als geen zin meer hebt ga je gewoon naar huis, in bad liggen.

Het is me ook écht totaal onduidelijk waarom je nu precies begint over levensverhalen die jouw trip verpesten en dat je van de positieve vibes bent van het ontdekken en van het blij zijn. En dat je daarom je medetrippers goed uitkiest. Vind het nogal arrogant overkomen eigenlijk. Zijn allemaal nogal open deuren ook. Iederéén kiest zijn medetrippers goed uit en iedereen is van het ontdekken en uiteindelijk ook velen van de positieve vibes. Daar ben je echt niet uniek in hoor.

Je kent mij helemaal niet en ik zeg nergens dat ik niet graag focus op het mooie en positieve. Snap niet waar je leest dat ik blijkbaar op een negatieve manier in trips sta. Een happier mens kan ik (vaak) niet zijn. Ik heb de mooiste momenten van mijn leven meegemaakt in trips. Ultiem geluk. Maar er moet ook ruimte zijn voor het andere. En daarom als je samen tript met een ander: geborgenheid en veiligheid. De wetenschap dat je mag zijn wie je bent.

Maar laten wij maar nooit samen gaan trippen inderdaad want er is nuchter al miscommunicatie blijkbaar. En met iemand met de instelling ‘andermans levensverhalen verpesten mijn trip’ zou ik überhaupt al nooit aan zoiets als LSD beginnen omdat ik me totaal niet veilig zou voelen. En dan heb ik niet eens echte levensverhalen. :wink:

ToetjesMonster, Fenrir, Avīci en 2 anderen vinden dit leuk.
  22. acht.zes

Ja, als je nog nooit een egodood hebt gehad dan zal het qua dosis wel meevallen met je niet kwantitatief geteste zegels.

Prison, Roze Olifant en NiandraLades vinden dit leuk.
  23. Tevil19

No problem.

Jeetje 150 microgram LSD. Dat je nog de juiste producten hebt kunnen vinden en goed hebt kunnen afrekenen. Bovendien zijn je pupillen enorm met LSD. En het lijkt me niet fijn om boodschappen te moeten doen in een trip. Sowieso iets doen wat veel aandacht vergt.

Rebell vindt dit leuk.
  24. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Arrogant? Dat slaat echt nergens op maar als iemand de hele tijd fout gaat en alleen maar bezig kan zijn met zichzelf en ik een soort dokter phill moet gaan spelen 12 uur lang dan verpest dat mijn hele trip dat heeft niks met arrogantie te maken.
    Maar met het feit dat ik wil genieten van mijn trip en geen babysitter moet gaan spelen mijn hele trip.
    Is mij nu 2x overkomen dus JA ik kies mijn mensen wel uit nu.
    Dat bedoelde ik met levensverhaal en mensen zijn altijd veilig bij mij in hun trip omdat ik dus ga babysitten als iemand fout gaat en mijn trip dus aan de kant moet schuiven voor een ander.
    Die maar door en door blijft gaan.
    Dus daarom ik kies mijn mensen wel uit!

Ja man vond het zelfs weer een ervaring rijker.
    Mijn eerste aantal trips durfde ik ook nergens heen te gaan hoor.
    Maar je leert met de tijd en krijgt steeds meer controle hoe vaker je het doet.

Het enige wat wel altijd gebeurd is dat je zo diep in gesprek raakt en zoveel wil vertellen aan je mede tripster dat het gewoon te veel word en ineens totaal kwijt bent waar je het over had :tearsofjoy:

Maar simpele gesprekken met mensen aan de kassa of in een dierentuin over een mooi beest geen enkel probleem..

Tevil19 vindt dit leuk.
  25. Tevil19

Ik voel me altijd heel dom als ik trip. Vooral tegenover mensen die niet trippen. Dan word ik onzeker en ga ik aan bepaalde woorden twijfelen. En dingen uitleggen lukt ook niet meer goed. Waarschijnlijk omdat mijn hersenen al zoveel te verwerken hebben. En de simpelste dingen lijken ineens een heel obstakel.

26. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Bij het trippen wordt het default mode network platgelegd in je brein, dus dingen die je normaal op de automatische piloot doet worden opeens moeilijk omdat je er heel bewust mee bezig moet zijn. Daarom lijken de simpelste dingen een obstakel: dit zijn de dingen die je zó grondig geautomatiseerd hebt dat je ze, wanneer je DMN eruit ligt, in feite opnieuw moet leren :)

Tevil19 en Prison vinden dit leuk.
  27. Tevil19

Ah vandaar. Ik voel me ook heel ongemakkelijk als er zomaar mensen op bezoek komen die niet trippen. Verpest de trip heel erg, want ik durf ook bijna niks meer te zeggen dan.

28. Haha dit is wel echt geniaal.

Maar ik snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik heb nog nooit LSD gebruikt, maar heb zeker wel een keer heel hard getript op een 2cb pil. Ik kan me dan meer vinden in de opvattingen van @Roze olifant . Ik vergelijk de hevigheid van mijn trip toen, maar even met een goeie LSD trip, die vergelijking kan denk ik wel gemaakt worden. Ik was zo ver heen dat alles aan het vervormen was, geluiden telkens anders werden en zelfs de lichtinval ieder keer veranderde. Daarbij komend is je hele denkproces in de war als je aan het trippen bent en kan het best lastig zijn om rustig te blijven. Dit werd tijdens mijn come up alleen maar erger en erger.

Op een gegeven moment vond ik het wel goed geweest en was het echt alles behalve leuk, maar het gevoel stopt niet.. Het enige wat ik toen nog kon was op de bank liggen met mn ogen dicht met een jas over mij heen (als dekentje :)). Mijzelf inpraten dat het na een paar uur wel weer over zou zijn. Nou ik kan je vertellen CEV's zijn alleen nog maar vager dan OEV's. Wat heb ik toen prachtige vliegende draken gezien met telkens wisselende kleurenpatronen, die omsloegen naar horrorclowns in een horrorwereld. Heel intens allemaal, eigenlijk iets te veel voor een mens. Kan me niet voorstellen dat je in zo'n toestand de wereld ff wil verkennen!

Na m'n trip was ik mentaal ook helemaal uitgeput, sterker nog: volledig gesloopt. Heb toen echt een dag nodig gehad om bij te komen, helaas kan ik na een trip de komende uren niet gelijk slapen dus dat was ff zwaar.

Laatst bewerkt door een moderator: 6 feb 2019
    Rebell vindt dit leuk.
  29. Roze Olifant

Hahaha. Dat je denkproces in de war is kun je wel stellen ja. Ik snap op LSD/ALD letterlijk de simpelste voorwerpen in mijn eigen huis niet meer.

Ik wilde een keer het bad aanzetten tijdens een trip en mijn brein kon de werking van de kraan gewoon serieus niet meer processen (deze heeft welbepaald, zoals vrij gebruikijk voor een kraan, een aan/uit functionaliteit, ik heb geen vliegtuigcockpit als kraan). Gelukkig had ik niet als enige een system shut down want @Eik die toen ook aanwezig was kon deze mysterieuze formule in eerste instantie ook niet oplossen. :’) Toen we door hardop stap voor stap beredeneren hadden ondervonden dat een kraan aan en uit kan (door Eik dan met name want ik stond er in m’n herinnering maar wat als een dom schaap bij te lachen, met het denkvermogen van een eencellig pantoffeldiertje), en er eíndelijk water uit de kraan kwam diende het volgende probleem zich aan. Het ontging ons even wat er nu met het water moest gebeuren, want het liep weg en dat was niet goed, dat wisten we wel. Ik kreeg echt een totale error en heb een korte time-out moeten nemen (halve minuut weglopen uit de badkamer) want ik snapte er echt werkelijk allemaal helemaal geen fuck meer van. Toen ik terugkwam had Eik in een of andere plotselinge briljante Einsteiniaanse (Eiksteiniaanse?) ingeving ontdekt dat mijn bad een stop had. En dat daarmee het water in het bad kon blijven zonder weg te lopen. Yay! Leve de uitvinding van de stop.

Man man man, wat een bevalling was dat. Hilarisch. Heb zó hard gelachen toen. Ik ben getrouwd met mijn bad en ga er elke dag in, maar zelfs de meest basale logica was compléét verdwenen.

Moraal van het verhaal: ik denk niet dat ik ooit een TV ga ophangen onder het genot van een lekker sappig LSD-zegeltje. Ik kan niet garanderen dat het huis niet instort.

Nee, ik hou het wel bij nadenken over het ontstaan van het leven en het universum ofzo, toch makkelijker. :wink:

@Koffieboon, hoeveel ervaring heb je met trippen? Ik herken het gevoel wel heel goed dat het allemaal even te intens kan worden. Zeker als je alleen bent. Toch wen je wel in zekere zin aan tripeffecten als je wat meer ervaring hebt. Je kunt er makkelijker mee dealen, met al die informatie die op je afkomt, als je die wereld wat beter kent. In het begin is het allemaal heel overweldigend. Waarmee ik trouwens niet zeg dat ‘advanced’ trippers het niet ook moeilijk kunnen krijgen want het blijft gewoon iets wat nogal overwhelming (understatement) kan worden op hoge dosissen. Maar ja. Het is toch ook wel ongeveer het meest boeiende waar onze hersenpan toe in staat is, vind ik, trippen. ^^

Excuses voor deze lap tekst, ik raak altijd nogal hysterisch enthousiast over dit onderwerp, lol. Psychedelica. <3

30. Roze Olifant

Oh kut dit is mega off-topic zie ik nu, dit topic gaat niet eens over trippen.

SORRY!

Ik ga biechten en m’n zonden overdenken. :cry::frowning:

Fenrir, MacLeod en acht.zes vinden dit leuk.
  31. acht.zes

@Roze olifant
    Off-topic, schelden, t gaat hard achteruit met de mods hier op t forum! :tearsofjoy:

Roze Olifant, Fenrir en MacLeod vinden dit leuk.
  32. @Roze olifant hahahah wat een pracht verhaal :tearsofjoy::tearsofjoy:, doet me denken aan mijn eerste cannabiservaringen. Gewoon er echt helemaal niks meer van snappen.

Terugkomend op je vraag denk ik dat ik mezelf in de klasse onervaren trippers moet indelen. Voor de trip die ik hierboven beschreven heb, had ik tweemaal eerder 2cb gebruikt. Waarvan beide keren twee pilletjes per trip. De effecten hiervan waren veel minder sterk.

Naja verschilt ook weer heel erg per setting. Eerste keer in een thuissetting gedaan en later buiten rondjes gelopen met medetrippers, dit ging goed en was leuk. Tweede keer op een gratis festival gedaan in de stad met publiek dat vol aan het bier zat. Die ervaring was gelijk al een stuk minder aangenaam.

Die keer dat ik zo hard ging had ik maar een pil op, wel een andere overigens. Niet getest, dom! Altijd doen dus met drugs en zeker met tripmiddelen, want anders kan je echt mega leip gaan als je de dosering aanneemt die de dealer je wijsmaakt.

Andere tripmiddelen dan 2cb heb ik nooit gebruikt en durf ik nu ook niet meer te nemen.

Rebell en Roze Olifant vinden dit leuk.
  33. Tevil19

34. Tevil19

Ik vind 2cb moeilijker te handelen dan LSD. Het is zo schokkerig en druk en chaotisch. LSD is rustig en flowend.

35. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ik heb het ook wel hoor dat ik even dingen niet meer kan of dat het te veel word en moet gaan zitten en gewoon moet genieten.

Maar met LSD kan je jezelf altijd terug roepen even ogen dicht en kom op! Boem!
    Terug op aarde (de veranderingen en bewegingen blijven) maar geestelijk weer down to earth.

Wat ook een goede is je hoofd tussen je benen je handen op je hoofd en elleboog op je knieën ogen dicht! En dan tot bezinning komen.
    Dat is zo een goede haalt je zo weer terug.

Moet ook bekennen in de dierentuin had ik mdma op de achtergrond wat de trip wat rustiger maakt en de lichtinvallen wat minder maakt.
    Zonnebril op.
    Perfect :sunglasses:

Tevil19 vindt dit leuk.
  36. Tevil19

Zet eens Koan - Selena's song (hyperion mix) op met headphones, weinig licht. Tijdens lsd of 2cb. Ik zag glazen vlinders. Paarse en blauwe randen. Echt zo mooi

Laden...