1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Moonrock ervaringen?

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door Bee, 14 jan 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
  1. Bee

Bee Belezen gebruiker

Hoi allemaal,

Na meerdere keren nieuwsgierig het menu van mijn standaard coffeeshop begluurd te hebben was mijn interesse gewekt wat Moonrock nou eigenlijk was. De meeste strains kende ik wel, of ik had er iets over gelezen/gehoord, maar Moonrock was mij nog onbekend.
    Na wat Google-werk weet ik inmiddels dat het geen strain is, maar een manier waarop cannabis ook verwerkt kan worden (om het zo maar te stellen haha). Nu lees ik dat het effect anders en intenser is dan normale cannabis. Uit nieuwsgierigheid wil ik het stiekem toch eens proberen, alleen vroeg ik me af of je het nou wel of niet in een normale joint kan draaien? Ik draai met tabak, uiteraard ga ik het niet grinden maar zal ik het dan in kleine stukjes erin moeten gooien. Of is het echt aan te raden dit met een bong/pijpje te roken? Mijn longen worden namelijk altijd een beetje boos van een bong, vandaar mijn voorkeur voor een reguliere joint :) Maar als er niets anders op zit kan ik me er vast wel overheen zetten :wink:
    En mocht iemand me nog wat kunnen vertellen over de effecten in vergelijking met de reguliere wiet, hou je vooral niet in. :grin:

Groetjes, Bee

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie Donateur

Volgens mij niet geschikt voor in een joint door het kleverige. Dus gewoon puur in een pijp en dat is voor de hardcore-roker, mijn longen kunnen daar in ieder geval niet tegen.

Ik vind het trouwens al geen goed idee om de een of andere niet gespecificeerde wax te moeten roken dus ik pas sowieso.

3. Spacey Ostrich

Spacey Ostrich Experimenterende gebruiker

Ik heb zelf ook nog nooit Moonrocks gebruikt, vind ze altijd veel te duur.
    Moonrocks zijn in principe gewoon toppen die in een olie (vaak BHO) gedoopt zijn en vervolgens bedekt zijn met kief.
    Kief is het poeder dat je in je grinder achter blijft, dat is THC. Die combinatie maakt dat Moonrocks erg sterk zijn en enorme THC-percentages kunnen halen. Ik raad daarom aan om het in een pijpje of bong te doen, aangezien je echt niet veel nodig zult hebben. Je kunt er eventueel wat normale wiet bijgooien.
    Ik las ook dat het effect sterker kan zijn en langer kan aanhouden dan normaal, maar dat is logisch met meer THC. Als je op zoek bent naar een stevige, lange high dan zou je ook gewoon spacecake kunnen eten, dat scheelt een hoop geld.

Succes en veel plezier in ieder geval!

4. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Hoi Bee,

Naar aanleiding van dit topic heb ik er inmiddels ervaring mee. Het topic zelf is niet heel interessant hoor, staat verder weinig echt inhoudelijks in behalve de tip dat je het wel in een joint kunt roken.

Moonrocks is in feite gewoon wiet gemengd met hasjolie, iets wat ik voordat ik moonrocks überhaupt kende al wel eens deed. Alleen hasj olie in een joint roken is echt zonde aangezien het niet zo goed werkt dan, maar wiet met hasj olie in een joint wordt je echt behoorlijk stoned van. Het effect is niet heel anders, vooral een stuk sterker. Heel erg high zijn en in je hoofd zitten en tegelijk aan de bank geplakt zijn kun je wel snel verwachten erop. Ik vind persoonlijk het effect van pure hasj olie veel fijner, extreem high zonder veel lichamelijke effecten, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ik heb van moonrocks uiteindelijk slechts 1 keer een gram gehaald aangezien ik het nogal prijzig vind, kan zelf voor minder geld een gram goede hasj olie krijgen namelijk. Bovendien bepaal ik als ik combineer liever zelf de verhoudingen dan dat iemand anders dit voor mij gedaan heeft. Maar als je niet aan hasj olie kunt komen en je bent een ervaren blower, dan is het wel eens leuk om te proberen.

Groetjes van die andere Bee

5. acht.zes

@Psychedelibee
    Volgens mij is dat niet waar. Moonrock is wiettoppen die gedrenkt is in een wax en dan bestrooid wordt met kief, en die wax is geen hasjolie. In ieder geval in de coffeeshop-variant.
    Hasjolie, oftewel olie met gigantisch hoog THC gehalte, is immers verboden en daarmee mag je als coffeeshop zijnde geen wiet mee behandelen. Dus wordt er een wax gebruikt zonder actieve stoffen, het is de kief die ze op de wax doen die voor een (veel) hoger thc-percentage zorgt.

6. Psychedelibee

Die wax is gewoon hasjolie. Hasjolie is een verzamelnaam voor extracten gemaakt met butaan, co2 of andere chemicaliën. Wax, shatter en weet ik wat nog meer zegt iets over het uiterlijk van de hasj olie.

De kief was ik nog vergeten bij de moonrocks, maar met hasj olie in de mix is de kief verwaarloosbaar.

7. acht.zes

@Psychedelibee
    Ik ken hasjolie als een olie-extract met absurd hoge THC gehaltes, en die hasjolie is illegaal en mag niet verkocht worden in de coffeeshopp, en de producten aldaar mogen er ook niet mee bewerkt worden.
    Dus de wax bevat geen of nauwelijks psychoactieve stoffen, het is echt de kief die het hem doet hoor.

Of je moet ergens via via illegaal wat in huis halen, dan kan het wel. Maar niet in de shop.

Anunnaki vindt dit leuk.
  8. Anunnaki

Anunnaki Bewuste gebruiker

Poe hey hasjolie gaat echt nergens over :lolol:

9. acht.zes

@Anunnaki
    Don't underestimate the power of hasjolie! Over de 95% THC als je een beetje goeie hebt en dat slaat in als een bom, mega en mega stoned en je bent wel even onderweg ook, stukken langer dan de gebruikelijke 2 a 3 uur na een joint. En daarom wordt het als een harddrug gezien door de overheid.

10. Anunnaki

Kameraad van mij heeft een keer een dikke haze gerookt die letterlijk gedept was in de hasjolie.. zeiknat :tearsofjoy:

Heeft de hele avond op de stoep gestaan voor zich uit te staren hahahaha.

acht.zes vindt dit leuk.
  11. Psychedelibee

Ik weet dat hasj olie in principe niet verkocht mag worden en toch zijn er shops die het verkopen gek genoeg. Evenals shops die dus hasj olie gebruiken om moonrocks mee te maken. Heb ook nooit begrepen dat het gebeurd aangezien het niet mag, maar het gebeurd dus wel.

Ik haal mijn hasjolie gewoon via via in huis trouwens, maar heb ook wel eens voor veel te veel geld vergelijkbare hasj olie in de shop kunnen kopen.

acht.zes vindt dit leuk.
  12. acht.zes

Lool

Een collega van me die nog nooit cannabis gebruikt had kreeg via via een buisje hasjolie tegen de chronische pijn, heeft de geadviseerde 3 of 4 druppels genomen, is zowat meteen omgevallen en heeft zich de volgende dag ziek gemeld, tegen de middag begon ze weer nuchter te worden lol.

@Psychedelibee
    Ah, op die manier, dan snap ik het wel. hier in Den Bosch kom je dat soort moonrock (helaas) niet tegen, de shops worden zwaar in de gaten gehouden, en bij elke ook maar kleine overtreding ga je meteen een half jaar dicht, wat nog best vaak gebeurd is ook.

13. Psychedelibee

Het is ook bizar sterk spul en zeker niet voor beginners. Als de joint zeiknat was van de hasj olie heeft hij trouwens ook wel bizar veel gebruikt, nogal dom als je het mij vraagt want je hebt echt heel weinig van dit spul nodig. Een klein bolletje ter grote van een spelden knop via een bong gerookt kan je al behoorlijk high maken.

14. Psychedelibee

Ik heb het bij hasj olie voor de duidelijkheid trouwens wel over echte hasj achtige olie, dus bijvoorbeeld BHO. Niet die wietolie, gemaakt met olijfolie of iets dergelijks, die je met een druppelaar op je tong laat vallen.

15. acht.zes

Mijn voorbeeld was inderdaad wietolie realiseer ik me nu. Maar we hebben het wel over dezelfde olie denk ik. Vroeger had je die hier nog wel eens maar heel lang niet meer gezien.

16. Psychedelibee

Ah ok dan hebben het inderdaad gewoon over dezelfde olie denk ik ja. Ik kom hier in Amsterdam nog steeds wel eens coffeeshops tegen die hasj olie verkopen (voor bizarre prijzen wel), maar is altijd tijdelijk want als je dan maanden later weer eens terugkomt is het er niet meer. Waarschijnlijk hebben ze dan een controle gekregen ofzo en zijn ze op hun vingers getikt. Van een specifieke shop weet ik ook dat moonrocks verkopen, voor ongeveer de helft van de prijzen die normaal voor een gram hasj olie worden gevraagd.

Via via met de juiste kennissen is er altijd wel aan te komen eigenlijk. Een kennis van mij heeft het een tijdje speciaal voor mij gemaakt, hij vertelde me ooit eens het knipafval gewoon weg te gooien waarop ik aangaf dat dit zonde was aangezien je er nog hasj van kunt maken. Op die manier kon ik het voor een zeer leuk prijsje krijgen. Uiteraard is de kwaliteit wel een stuk beter als je het van toppen maakt, wat hij ook nog een tijdje voor me gedaan heeft maar dan wordt de prijs ook wel een stuk hoger natuurlijk. Ook kwam hij nog wel eens met hasj olie uit de VS aanzetten bijvoorbeeld, geen idee hoe die daar aan kwam, maar damn dat spul was zo puur als maar zijn kan.

Nu ik niet meer dagelijks blow denk ik dat ik hasj olie veel te heftig zou vinden eigenlijk.

acht.zes vindt dit leuk.
  17. Anunnaki

Hahaha jup, ook helemaal opgerookt in 1x :tearsofjoy: maar is al zeer lang geleden, heeft die ook nooit weer gedaan :tonguewink:

18. Jort

Jort Newbie

Rollen zoals je een hasj baapje zou rollen, dus stukjes afbreken werkt het best, ik zou de rest met normale wiet of CBD wiet vullen want te shaq of tabak verpest een beetje de smaak van zo iets moois.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Moonrock ervaringen
  1. Yolo2000
    Reacties:
    21
    Weergaven:
    6.793
  2. sock
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    522