1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Morfine: advies voorkomen misselijkheid, gebruikswijze en dosering

Discussie in 'Opiaten' gestart door Lysergine, 24 sep 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Lysergine

Lysergine Belezen gebruiker

Ik heb enkele morfinetabletjes die ik eens recreatief wil uitproberen. Vanwege mijn gebrek aan ervaring met opioiden en opiaten hoor ik graag jullie advies om het maximale eruit te halen. Wellicht dat @Fool @leveldesigner en @Tijdloos hier meer over kunnen zeggen.

Een notoire bijwerking van opiaten is misselijkheid die wordt veroorzaakt door prikkeling van dopaminerge neuronen in de chemoreceptor trigger zone. Aangezien ik misselijkheid háát en daar gevoelig voor lijk te zijn, ben ik bereid om dat met middelen tegen te gaan en verkies bekende medicijnen boven huis- tuin- en keukenmiddelen waarvan de effectiviteit discutabel of mogelijk niet toereikend is. Ik heb enkel domperidon (dopamine-antagonist) en ondansetron (blokkeert de 5-HT3 receptor) tot mijn beschikking. Welk middel en welke dosering raden jullie aan om misselijkheid door opiaten zoals morfine tegen te gaan? Is domperidon voldoende, of is ondansetron beter, of beide?

Mijn tabletjes zijn morfine HCl van Mylan, hebben een expiratiedatum van juli 2016 en zijn extended release. Wat is de beste manier om het extended release mechanisme van Mylan te omzeilen: het tabletje verpulveren en als poeder innemen, of op het tabletje zuigen zoals in het topic van SanneBanne wordt aangeraden? Ik wil de morfine oraal innemen, niet nasaal.

Ik heb geen eerdere ervaring met opiaten/opioiden op één enkele keer tramadol (100 mg) na. Dit maakte me relaxt, content en zorgeloos, maar veroorzaakte geen misselijkheid of euforie. Mijn lichaamsbouw is gemiddeld: man, 1,75 meter, 70 kg, 26 jaar en ben mogelijk iets gevoeliger voor stoffen dan gemiddeld, hoewel ik niet weet of dat ook voor opiaten geldt. Ik heb geen tolerantie. Welke orale dosering morfine (HCl) raden jullie aan voor de eerste keer?

Disclamer: Ik ben me bewust van de risico`s die morfine met zich meebrengt. Mijn doel van dit topic is om de risico`s zo veel mogelijk in te perken door vooraf advies te vragen. Zodoende hoop ik het maximale uit de ervaring te kunnen halen. Mijn voorraad tabletjes is niet groot genoeg om een verslaving op te bouwen.

Laatst bewerkt: 24 sep 2018
  2. Tijdloos

Tijdloos Badass junkie Tripreporter

Hey

Van mylan kan je het best de tablet crushen tot poeder en daar 2-4ml water (lauw) bij doen. En met een spuitje in de mond spuiten. Domperidone werkt opzich goed Maar Suprimal wat bij kruidvat te Koop is vind ik beter. Is in lagere dosering 25mg ipv 50mg of 12.5mg ipv 25mg als in de apotheek en heeft geen vitamine b12 erin. Dit wordt voorgeschreven voor zwangere vrouwen.

Maar zonder b12 erin en lage dosering is het OTC te koop. Net als ( diclofenac en meer medicatie...) Neem dan 2 tabletten ipv 1. Maar misschien werkt domperidone ook goed bij jou. Neem iig 25mg 2 uur voor inname de domperidone. Of suprimal 2 tabletten ook 2 uur voor inname.
    Verwacht er niet te veel van dan zal het alleen maar fijner uitwerken :wink:

En geniet met mate wat je gaat doen begrijp ik.

Je kan het ook zuigen maar op deze manier ben je sneller klaar.

Ik zou met 10mg starten als het bevalt kan je tot 20mg max 30mg gaan maar zou eerste keer niet meer doen.
    Had zelf 100mg morfine retard tabletten werkte perfect en oramorph (1ml is 20mg morfine) waren handige druppels wat instant werkt.

Be safe!

3. Lysergine

Lysergine Belezen gebruiker

Bedankt voor je reactie!
    Suprimal antagoneert histaminereceptoren in o.a. het evenwichtsorgaan. Wellicht dat suprimal daarom ook misselijkheid bij dissociatieven zoals 3-MeO-PCP kan tegengaan, want ook daarbij ervaar ik zelfs in kleine hoeveelheden (< 8 mg oraal) misselijkheid.

Hoe zorg je ervoor dat je tijdens het verpulveren zo min mogelijk stof verliest? Ik heb een tabletsnijder/pilcrusher maar dat ding is een beetje grof. Een hamer of tang gebruiken kan ook, maar dan wordt het lastiger om al het poeder op te vangen.

Met domperidon heb ik nog geen ervaring. Naast domperidon heb ik trouwens ook ondansetron liggen, dat voornamelijk misselijkheid door serotonine stimulatie (zoals vaak bij psychedelica) tegengaat.
    Domperidon wordt snel opgenomen en werkt redelijk kort. Is het daarom ook mogelijk om 30 tot 60 minuten ipv 2 uur voor de morfine domperidon in te nemen?

Laden...