• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Music.. is your soul

Liefde voor muziek komt voort uit...

• Je hart

Stemmen: 7 100,0%
  • Sociale druk

Stemmen: 0 0,0%
  • Aangeleerd gedrag

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    7
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Aniet_Speed

Badass junkie
Soo, ik zit weer eens een beetje te filosoferen...
(En dat kan ik dus ook zonder drugs hahaa)

Maar ik zat zo te denken.. waar komt liefde voor een bepaalde muziek nu eigenlijk vandaan? Wat denk jij? Is dat aangeleerd gedrag? Sociale druk? Of zit het gewoon echt in je hart...?

Als op die laatste vraag het antwoord ja is, hoe komt die liefde dan in de eerste plaats in je hart? (Dus aangeboren)

De reden dat ik dit mij afvraag, is... ik zat zo te denken... in mijn familie ben ik echt de enige die van hardcore muziek houd... Waar komt dat dan vandaan? Ik bedoel ik zit grootste gedeelte van de tijd alleen en ook zonder drugs ga ik net zo fcking hard, dan wel niet harder😜, op deze muziek.. Dus het is ook niet zo dat ik het alleen luister onder invloed van wat dan ook...

Ik houd ook van Bob Marley, RHCP en dat soort dingen... dus echt een pijl is er niet op te trekken wat mij betreft😂

Wat is jouw opinie in deze filosofische kwestie..?😁

Spyro

Badass junkie
Goeie vraag. Niemand in mijn omgeving hield van hardcore toen ik het begon te luisteren. Ik zat op hele jonge leeftijd al weg te dromen bij bijvoorbeeld Defqon. Ik kon uuuuren daarnaar kijken en fantaseren dat ik, als ik eindelijk groot genoeg was daarheen kon. Die liefde is uiteindelijk uitgebloeid tot een (early) hardcore en millennium liefde en gelukkiger kun je me niet maken dan op een feest zoals Ouwe Stijl Is Botergeil, Pandemonium, Thunderdome, ook de kleine feestjes van Panic en ook echt Ghosttown.

De eerste hardcore nummers die ik ooit hoorde was meteen liefde op het eerste gezicht en krijg nog steeds de kriebeltjes op (underground) feesten.

Damn, ik mis de feestjes!

Aniet_Speed

Badass junkie
Goeie vraag. Niemand in mijn omgeving hield van hardcore toen ik het begon te luisteren. Ik zat op hele jonge leeftijd al weg te dromen bij bijvoorbeeld Defqon. Ik kon uuuuren daarnaar kijken en fantaseren dat ik, als ik eindelijk groot genoeg was daarheen kon. Die liefde is uiteindelijk uitgebloeid tot een (early) hardcore en millennium liefde en gelukkiger kun je me niet maken dan op een feest zoals Ouwe Stijl Is Botergeil, Pandemonium, Thunderdome, ook de kleine feestjes van Panic en ook echt Ghosttown.

De eerste hardcore nummers die ik ooit hoorde was meteen liefde op het eerste gezicht en krijg nog steeds de kriebeltjes op (underground) feesten.

Damn, ik mis de feestjes!
Och man ik kan wel janken bij zo'n millennium set 😍❤... Prachtig... mja, waar komt die liefde toch vandaan hé...😜

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Liefde voor muziek is ook liefde en liefde komt alleen uit het hart.

Als het sociale druk of conditionering is die bepaalt wat je luistert, dan is het natuurlijk geen liefde (voor muziek).

Iedereen weet dit ook wel, daarom stemt iedereen hetzelfde. :wink: Je weet het niet rationeel met je hoofd, maar intuïtief met je hart. :)

ATGC

Bewuste gebruiker
Ik luister als enige in mijn directe familie in het algemeen naar teringherrie. Begon heel laat met stomme happy hardcore, maat van mij had er meer van vinyl dus getapet als een malle. Als het progressief of juist tongue-in-cheek trek ik het meestal wel.

Verder luister ik veel naar metal, met name thrash. Elektronisch is het vooral synthwave, een genre met een berg invloeden en erg veel verschillende uitgangd. Er wordt ook veel gecoverd waardoor mijn waardering voor bekende nummers toch weer wat stijgt 🙂

SpeedIsLekker

Bewuste gebruiker
Ik luister voornamelijk naar heel rustig vloeiende liquid drum and bass.
Maar als ik strak sta is het constant tekstyle of frenchcore.

Maar het komt ongetwijfeld uit het hart.
Muziek is altijd heel belangrijk geweest voor de mensheid doorheen heel onze rijke geschiedenis.
Dat kan enkel voortkomen uit liefde dat diep in je hart geworteld zit.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan