Muziek en XTC

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Smurfie

Newbie
Hallo iedereen,

Ik vroeg mij af waar jullie allemaal graag naar luisteren wanneer jullie XTC gebruiken. Tot nu toe luister ik altijd naar house/dance muziek, en dat bevalt hartstikke goed, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en wil wel weer eens nieuws proberen! Ik hoorde van iemand dat klassieke muziek ook erg goed kan zijn, iemand ooit geprobeerd?

Ik vier binnekort mijn verjaardag en ik ben een muzieklijstje aan het maken dus alle suggesties zijn welkom, van dance tot klassiek :)

Jesse Pinkvrouw

Wijs gebruiker
Klassieke muziek geen ervaring mee, maar aangezien je van house houd kun je deep house en tech house proberen. Ik ga daar altijd erg lekker op. EDM bevalt me ook erg goed
Drum and base heb ik vorig jaar in Duitsland leren kennen, misschien vind je dat ook wat

BraboF

Bewuste gebruiker
Laatste tijd regelmatig Zino Classixs muziek.

Maar over het algemeen gewoon hardcore/uptempo. Denk aan Spitnoise, partyraiser, Deadly guns, The Dark Horror etc

SnowGolem

Newbie
Het ligt een beetje aan de setting, maar op festivals heb ik graag wel lekkere harde techno. Van die "bunker" beats zoals hieronder vind ik dan heerlijk!

In een thuis setting kan het echt van alles zijn! Als het aan het einde van de avond begint uit te werken is Lana Del Rey bijvoorbeeld echt fantastisch, of misschien iets van Tangerine Dream.

En deze heb ik laatst ontdekt, ook helemaal geweldig met XTC op. Die bass is zo lekker, ik werd er bijna geil van!

HierEnDaarEenFuifje

Bewuste gebruiker
Vooral house/techno (en variaties daarvan), maar als ik thuis gebruik luister ik nummers met meer melodie en tekst. Op een festival toch liever hardere techno.

Mappie88

Belezen gebruiker
Het ligt een beetje aan de setting, maar op festivals heb ik graag wel lekkere harde techno. Van die "bunker" beats zoals hieronder vind ik dan heerlijk!

In een thuis setting kan het echt van alles zijn! Als het aan het einde van de avond begint uit te werken is Lana Del Rey bijvoorbeeld echt fantastisch, of misschien iets van Tangerine Dream.

En deze heb ik laatst ontdekt, ook helemaal geweldig met XTC op. Die bass is zo lekker, ik werd er bijna geil van!

Kende het nog niet maar wat een lekker nummer zeg Blood Walk!!

OT: vooral melodieuze house/techno! Of de muziek van kshmr, kan ik soms ook wel waarderen. Op een festival liever niet te soft want dan kom ik er niet lekker in.
Laatst in thuissetting was ik met een vriend die allemaal pop tot 40 hitjes wilde luisteren en het foute uur nummers, dat was een ehm nieuwe ervaring haha toch liever techno :wink:

toevoeging: disco techno ga ik ook heel goed op!

Kwak

Belezen gebruiker
Laatste keer was het op een huisverjaardag met rap/hiphop. Vreselijk was dat. Geef mij maar techno.

MetalGuy

Bewuste gebruiker
Met xtc op is alles mooi. Maar met een flinke portie metal, rock, blues en dergelijke "rauw"kost ga ik onder invloed uit m'n plaat. 🤘🏼😎

MetalGuy

Bewuste gebruiker
Sinds ik piano speel luister ik klassieke muziek. Zelf nooit met XTC geprobeerd maar gaat zeker gebeuren als de SSRI uit m'n gestel is. Ik kan genoeg suggesties geven, echter ben ik niet heel erg thuis in de symfonische tak maar zal me best doen.

Piano:

Symfonisch:

https://www.youtube.com/watch?v=yUfSstK3MOc

Willekeurige selectie.
Klassieke muziek zou ik persoonlijk niet kiezen als ik xtc doe. Maar je hebt hier stukken van jewelste. 👌🏼

Luna199263

Experimenterende gebruiker
hi,

Ik kan in het normale leven veel muziek hebben ( behalve die emotionele radio nummers en techno). Maar mijn meest geluisterde genre is toch wel alles binnen hardcore ( oldschool, raw, frenchcore)

ik vind in de energieke piek van xtc hardcore nog beter dan normaal. Puur omdat de muziek echt binnen komt en extra energie geeft door de snelheid.

ik heb echt een schijthekel aan techno in dagelijkse leven. Ik heb een paar leuke nummers maar de rest klinkt (volgens mij) naar strandtent muziek met soms een beetje snelheid.
Toch aan de xtc, wanneer er even een rustiger momentje is in de trip, vind ik techno top. Niet te lang maar even half uurtje de goeie nummer is echt fijn.

bij hardcore krijg ik altijd echt energie en word ik meer alerter en scherper ( zover dat aan de xtc kan). Bij techno kan je even wegdommelen in de muziek. Even afzonderen van de buiten wereld en echt de X in je lichaam voelen.

daarbuiten luister ik heel soms paar drum and bass nummer maar niet enorm vaak. Ook kunnen de foute meezingers van Bilal en famke Louise soms ook echt goed doen.

En mijn all time fav artiest die je wel even gedraaid moet hebben op een xtc is wel Da Tweekaz. Even jagermeister, tequila en Moskou in de wachtrij zetten. Dit zijn trouwens ook top nummer om op te zetten als iemand te vroeg inkakt.

Kwak

Belezen gebruiker
Was hier alcohol of drugs in het spel ? Want xtc en rap/hiphop lijkt me echt een drama combinatie
Bedoel je bij mij? Niet meer dan 2-3 flesjes bier. Kwam nu voor het eerst in aanmerking op een verjaardag dat bijna iedereen daar openlijk aan de drugs zat. Waar onder andere mezelf. Tijdens vond ik best iets sneus hebben.
Het was inderdaad een drama rap/hiphop. Ik heb nog geprobeerd er iets van te maken. Zelf een poging geprobeerd er op te dansen. Was de enige overigens. Achteraf wel zonde dat ik de drie maanden regel heb overschreden. En mijn eigen regel het aannemen van een pil zonder te weten hoeveel mg erin zat. Dat kon die vriend mij niet precies vertellen.

Naar wat voor techno luister je dan?

Opeth

Bewuste gebruiker
Paar pianostukken die ik zelf ook speel, hier in deze opnames de meesters aan het werk:

(onmogelijk voor mij, tot nu toe)

Deze zou ik denk ik niet onder invloed van XTC luisteren. Wel heel bijzonder stuk:

Luna199263

Bedoel je bij mij? Niet meer dan 2-3 flesjes bier. Kwam nu voor het eerst in aanmerking op een verjaardag dat bijna iedereen daar openlijk aan de drugs zat. Waar onder andere mezelf. Tijdens vond ik best iets sneus hebben.
Het was inderdaad een drama rap/hiphop. Ik heb nog geprobeerd er iets van te maken. Zelf een poging geprobeerd er op te dansen. Was de enige overigens. Achteraf wel zonde dat ik de drie maanden regel heb overschreden. En mijn eigen regel het aannemen van een pil zonder te weten hoeveel mg erin zat. Dat kon die vriend mij niet precies vertellen.

Naar wat voor techno luister je dan?
Hi,

jammer van die hiphop. Verkeerde muziek kan de sfeer zo verpesten.

zelf haten ik vroeger techno. Overrated en een toning. Een keer op thuishaven geweest en voelde me een zombie met die muziek.

nu waardeer ik her wel steeds weer. Luister soms ook overdag ( normaal alleen met xtc op ). Toch blijf ik het achtetgrond muziek voor een strandtent vinden. Snap niet hoe je de hele nacht op techno kan dansen. Maarja dat krijg ik natuurlijk ook enorm vaak te horen over hardcore.

als ik techno luister, vind ik de zomerse Vibes wel lekker. Love dance and feel blijft wel een van mijn favoriete. Soms ook juist weer harde, grimmige techno. Maar na half uurtje is dat ook weer uit haha

Stratora

Newbie
Vorige week nog genoten en dan luister ik steevast naar Zero 7, dat zweeft heerlijk en verder wat blues rock , wat hardcore dat voorbij komt in de after movies van Intents, Tommorowland tunes eigenlijk alle muziek die een goede melodie bevat.

Laatst bewerkt:

someone2021

Zelf ben ik wel fan van awakenings. Er staan geweldige sets op, zoals Joris van Voorn. Die draait zeker niet alleen techno, redelijk divers.
Zelf heb ik een redelijk grote tv en you tube premium (dus geen gezeur met reclames).
Kortom het kijkt heerlijk weg, zeker met een tripje.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan