• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

MXE op een after.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

bagger313

Newbie
Vannacht voor de eerste keer MXE ( methoxetamine ) gedaan en wat een dolle ervaring! Het is nu 10 uur s'ochtends en na niet geslapen te kunnen hebben maar besloten om dan maar wat nuttigs te doen met deze slapeloosheid.

Deze trip heeft mij toch eigenlijk dermate overdonderd dat ik hier een report over wil schrijven om andere MXE aspiranten voor te lichten/waarschuwen voordat ze hieraan beginnen. En natuurlijk om deze brute ervaring te delen met de rest van drugs-liefhebbend Nederland :wink:

Allereerst even mijn ervaring met drugs. Ben redelijk vroeg begonnen, niet om stoer te doen, is gewoon zo gelopen. Drugs heeft altijd al een aantrekkingskracht op me gehad, misschien juist wel omdat ik uit een gezin kom met zussen en ouders die er heel erg op tegen zijn, of omdat de duistere kant in mij misschien wel gewoon wat overontwikkeld is :rolleyes: .Begonnen met ( regelmatig ) blowen op mijn 16e, eerste xtc pil op mijn 17e verjaardag en vanaf daar is het allemaal snel gegaan. Op het moment van schrijven ben ik 18 jaar en is dit het lijstje met gebruikte drugs:
-Alcohol
-Wiet/Hasj
-XTC/MDMA
-4-FMP/4-FA
-Benzo Fury/6-APB
-Speed
-Coke
-Mephedrone/4mmc
-Paddo's
-2-CB
-LSD
-Ritalin ( als niet ADHD patiënt uiteraard )
-Lachgas
-Ketamine

Ketamine maar als laatste genoemd omdat ik dat een interessante drug vond en ik in de wandelgangen wel is had gehoord dat MXE aka Super-Ket er op leek en zelfs leuker/beter was. Nou waren mijn ervaringen met Keta best wel mellow en laag gedoseerd ( denk ik, weet de precieze hoeveelheden van toen niet ) , en na recentelijk de 'andere' kant van het internet ontdekt te hebben maar is een half grammetje MXE besteld. Kan wel van mezelf zeggen dat ik lichtelijk roekeloos ben geworden doordat ik nooit eerder een badtrip/slecht gaan heb ervaren met harddrugs. Zonder dat ik het zelf wil bekruipt me toch een instelling van 'Badtrips is iets voor anderen, dat gebeurt mij niet' , maar echt domme dingen ( zomaar iets aannemen, niet inlezen over dosering enz ) doe ik dan ook weer niet.

Het is een mooie koude zondag in de winter als ik een kleinschalig feestje heb in Amsterdam, samen met de MXE had ik ook een halve gram Mephedrone besteld, hiervan een kleine dosis gesnoven, was lang niet zo pijnlijk als op sites werd vermeld. De dosis weet ik niet aangezien ik nog geen precisie weegschaal heb aangeschaft ( staat wel op de planning) maar zal ongeveer 30 a 40 mg zijn geweest. Hierna met de trein naar het feest en wachten op de effecten van de mephedrone. Deze bleven eigenlijk uit, behalve dat ik me toch wel relaxt voelde, maar dat voel ik me eigenlijk altijd. Aangekomen op het feestje was het gezellig, goede sfeer, relaxte muziek en leuke mensen. Aangezien de Mephedrone effecten toch wat tegenvielen om 5 uur een paar sleutelpuntjes speed genomen, en toen was het helemaal gezellig! :wink: Om 8 uur nog een paar sleutelpuntjes en mijn vriend had hetzelfde scenario doorlopen. Wat lachgasballonetjes verder zijn we om 10 uur vertrokken om dan toch eindelijk die MXE te proberen!

23:30
Yehess het is zover, na eerst mijn studentenkamer trip-vriendelijk te hebben gemaakt is het dan tijd om met me vriend, hier even Henk genoemd te beginnen aan dit, toen nog wel onderschatte, avontuur. Aangezien we geen weegschaal hadden, moesten we het met ons goed verstand doen. In het zakje zat een halve gram, die in 2en gedeeld, 1 helft daarvan weer in 2en, en 1 helft daarvan weer in 2en zodat we 2 hoopjes van ongeveer 60 mg hadden. Met de verwachting een soort-gelijke mellow trip als bij Keta te krijgen snoof ik de 60mg op. Enkele minuten later volgde Henk mijn voorbeeld. Binnen enkele minuten merkte ik dat dit toch wel heel anders voelde dan mijn vorige Keta ervaringen, maar dat kan ook komen doordat ik nooit echt hoge dosissen daarvan had ervaren. Terwijl Henk nog niks voelde begon mijn hoofd te tintelen als eerste, en een subtiel warm gelukzalig gevoel verspreidde zich over mijn lichaam.

00:00
Ook Henk kan nu niet meer ontkennen dat hij het voelt en vertrekt van de bank waar we op zaten naar mijn bed, ik ga liggen op mijn bank.Terwijl ik naarmate de tijd verstrijkt steeds harder ga en probeer te beseffen wat dit nou weer voor vage drug is kan Henk niet meer stilzitten. Op de achtergrond klinkt een stevige techno set die we de week daarvoor hadden bijgewoond. In systematisch herhaalde bewegingen met hoofd en armen beweegt/danst/kronkelt/crepeert Henk op de maat van de muziek, of dat moest er op lijken, ik weet het niet meer goed, was druk bezig mijn eigen gedachten bij elkaar te houden :wave: . Tussendoor hebben we nog geprobeerd Southpark te kijken, maar we snapten er helemaal niks meer van, later kwam nog Family Guy maar dat was helemaal een onbegonnen zaak.

00:30
We beginnen nu toch wel echt hard te gaan, delen uit de set die opstaat die we ons konden herinneren proberen we te bespreken, maar praten gaat bij mij ondertussen erg lastig, op elk woord moet ik me concentreren, op zowel de woordkeuze, articulatie als samenhang, en dat terwijl me gedachten alle kanten uitgingen :confused: . Ik vermoed dat Henk hier ook last van had aangezien hij opeens uitkraamde '' Oke, maar waar hadden we het nou ook alweer over?'' . Gesprekken lieten we maar even voor wat het was, lopende gesprekken op mijn telefoon probeerde ik zo normaal mogelijk te voeren, wat achteraf gezien aardig gelukt is, op een paar afschuwelijke spelfouten na zo zie ik nu.

01:00
Ik ga nu toch flink hard, en besef me dat dit toch iets heeeeeel anders is dan ik me had voorgesteld, het voelt alsof je op je hoogtepunt van een lachgasballon zit, maar dat gevoel verdwijnt dan niet zoals bij lachgas gebeurt. Ik vraag me af hoeveel harder het nog gaat straks, maar gesterkt door me vertrouwen uit vorige harddrugservaringen die altijd goed gingen maak ik me daar geen zorgen om. In mijn ooghoeken zie ik Henk gestaag verder kronkelen/dansen op de muziek, en besluit deze frappante acties maar even vast te leggen op de gevoelige plaat, op het moment van schrijven kijk ik deze filmpjes terug en een dikke glimlach kan ik niet onderdrukken. Ik lig nog steeds op de bank, ik merk dat me zicht veranderd is, ik zie bijna geen diepte meer, de deur naar mijn gang lijk ik vanaf de bank te kunnen openen terwijl deze 5 meter verderop is. Ik film Henk, maar weet even niet meer wat de realiteit is, Henk op me telefoonscherm, of Henk in me ooghoek? Is er wel een realiteit? Bestaat Henk wel echt? Een paar krankzinnige hersenspinsels later besluit ik me ogen maar dicht te doen. Me gedachten nemen nu helemaal de vrije loop, en wat ik precies dacht weet ik echt niet meer, onsamenhangend, dat was het in ieder geval wel.

02:00
Henk's Iphone raakt leeg, wat vervelend is aangezien de muziek uit zijn telefoon komt. Ik heb geen oplader, Henk denkt er eentje in de gezamenlijke keuken van mijn gang te kunnen vinden, maar slaagt er om onbegrijpbare redenen niet in om de keukendeur te openen. Met sip hoofd komt hij terug en vraagt of ik het kan doen, de deur gaat open zoals het hoort, en ik vraag me af of Henk's hoopje MXE niet toch wat groter was dan de mijne misschien :rock: . Verrassend, geen kant en klare Iphone oplader in de keuken, maar wel: :rockband: :rockband: :rockband:

DIKKE SPEAKERS!

Helemaal vergeten dat die er stonden, we trekken snel alle kabels eruit en praten op de weg terug naar mijn kamer, speakers meeslepend, erover wat een geniaal idee dit is en wat voor slimme jongens we wel niet zijn. De speakers waren wel groot, maar hadden zo een retro bedieningspaneel met ontelbare knopjes en schuifjes die op dat moment allemaal duizelden voor me hoofd, na een beetje willekeurig op knopjes te drukken heeft Henk de magic touch en floept hij aan.
'
02:30
We merken dat het nu ietsje minder gaat, en besluiten een ballonetje te doen. Deze viel ietwat tegen en haalde me zelfs uit de trip, ik zag me kamer weer normaal maar aangezien we allebei nog geen behoefte hadden om te slapen besloten we nog wat bij te pakken. Ik had gelezen dat 10 mg gebruikelijk is, Henk doet wat op een mespuntje en snuift het op, of het 10 mg was geen idee, maar het was in ieder geval duidelijk minder dan het eerste hoopje. Ik volg zijn voorbeeld en vervolgens komt me vervormde zicht weer terug en houdt ongeveer 3 kwartier aan.

03:30
Het hoogtepunt is voorbij, ik lig een beetje op de bank, Henk op mijn bed we besluiten wat te eten. Buggles chips, na 1tje had ik genoeg, dan maar kwark proberen, maar eten was helemaal niet fijn. We legden alles maar weer snel terug, Beetje op de bank gelegen en een gesprek met een vriend gevoerd via Whatsapp die ook nog wakker was, beetje slap geluld. De trip neemt nu af in sterkte, ik zie weer bijna normaal, en me gedachten volgen weer logische paden. Het gevoel van euforie is weg, en me lichaam voelt weer normaal. Een lichte hoofdpijn komt opzetten

04:30
Henk vertrekt, ik haal me was uit de wasmachine, hang die op, ruim me hele kamer op en denk te gaan slapen. Ik lig heerlijk in bed maar slapen zit er niet in.

06:00
Ik besluit maar te gaan douchen, en besef dat slapen hem deze nacht niet gaat worden. Ik lig een beetje te denken in bed, en verwijt mezelf toch een beetje dat ik me niet beter had ingelezen over deze drug. Binnenkort een herkansing en als ik van te voren had geweten dat deze trip zo intens zou zijn had ik het misschien wel wat weekjes uitgesteld. Ik twijfel nog of ik een Diazepam tablet zal slikken om te slapen, maar ik heb nog nooit een benzo gebruikt en na 2 drugprobeersels op 1 dag laat ik die 3e maar zitten. Bovendien heeft me lichaam genoeg te verwerken gehad.

Mijn advies aan mensen die MXE willen proberen, denk er niet te licht over ( zoals ik deed), en begin met weinig, er zwerven verschillende reports rond hier met toch wel nare ervaringen dus kijk ermee uit. MXE is een leuk stofje, en zeker wel voor herhaling vatbaar, maar voorlopig laat ik het een tijdje op de kast liggen.

-Bagger :rock:

Fool

Badass junkie
Welkom! :)

Leuk geschreven! Je hebt alleen héél erg geluk dat je vendor niet toevallig 1gram ipv een halve opgestuurd heeft, iets wat nog wel eens zou kunnen gebeuren. :P

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan