• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

N-Ethylhexedrone (Hexen) – Op de brandstapel

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

witte270

Belezen gebruiker
Afgelopen weekend heb ik voor het eerst deze stof mogen proberen. Ik had hem al een tijdje liggen in huis en was toch wel benieuwd geworden naar hoe deze ervaring zou zijn. Ik heb meerdere dingen gelezen op het internet en heb mij goed voorbereid hierop. De cravings en de come-down schijnen namelijk niet gemakkelijk te zijn.

Samen met mijn vriendin heb ik ervoor gekozen om dit stofje te testen. Zeker omdat het niet zo heel lang duurt, dus net als coke heb je daarna niet dat je heel lang op bent of dat het heel lang duurt. Om cravings te voorkomen spreken we een dosis af, twee keer een lijntje van 30 milligram en daarna stoppen.

T + 0
Ik weeg netjes een lijntje van 30 milligram af, op Psychonautwiki is dit tegen laag en normaal aan. Ik voel lichte zenuwen over hoe ik het ga voelen en omdat ik niet heel veel positieve dingen heb gelezen begint de spanning toch wel op te spelen. Ik snuif de twee mini lijntjes naar binnen en voel het een klein beetje branden. Ergens had ik gelezen dat het heel erg zou branden, maar dit vond ik heel erg meevallen. Mijn vriendin neemt dezelfde dosis en geduldig wachten wij af. Om de drip te voorkomen nemen we allebei een zuurtje zodat wij er weinig van zouden merken.

T + 2 minuten
Ik voel mij een klein beetje licht in mijn hoofd, ik heb ook het idee dat mijn gedachten een stuk sneller gaan. Echter heb ik nog niet dat ik een prettig gevoel heb of erg gestimuleerd ben. Ik heb een klein drukkend gevoel in mijn borstkas en ik heb een licht zenuwen gevoel dat een beetje overheerst. Mijn vriendin reageert heel anders en begint veel meer te kletsen en te praten. Ik luister wel maar het komt niet echt aan ofzo. Ik laat het gaan en zie wel waar dit heen gaat.

T + 10 minuten
Kennelijk heeft het even tijd nodig bij mij want er is opeens iets verandert, het zenuwengevoel in mijn borst verandert naar een meer blij en euforisch gevoel. Ik heb ook zin om over helemaal niks te kunnen kletsen en doe dit dan ook graag. Het gaat over van alles en nog wat. Ik voel me vrij lekker, echter kan ik niet zeggen dat ik het heel erg bijzonder vind. Ik heb andere middelen gedaan waarbij ik mij veel lekkerder voelde en die ik als veel leuker ervaarde.

T + 30 minuten
Ik heb het idee dat het helemaal uitgewerkt is, mijn vriendin geeft aan nog een lijntje te willen doen, iets wat ze anders echt nooit en te nimmer zegt. Ik moet zeggen dat dit ook al een kleine twintig minuten in mijn hoofd zit en ik nergens anders aan kan denken dan de tweede dosis. Deze snuif ik er ook maar in.

T + 40 minuten
Weer even die come-up van tien minuten bij mij, echter voel ik me helemaal niet meer zoals daarnet. Ik ben iets zenuwachtiger en mis het gevoel van praten. Mijn vriendin geeft aan ook helemaal niks van het lijntje te voelen en we besluiten het erbij te laten

T + 90 minuten
Shit, toch de enorme craving om nog een keertje bij te pakken. Mijn hart klopt erg snel maar ik kan nergens anders aan denken. Ik ben zwak en pak toch een lijn erbij en snuif dit keer 40 milligram erin. Mijn vriendin doet mee. Ik zit weer in de come-up en ik voel mij weer zenuwachtig, alleen nu ben ik ook een beetje schuldig over dat ik heb bij gepakt. Ik heb normaal nooit dat ik dit wil en kan mij altijd erg netjes aan de dosis houden. Nu ik toch gestimuleerd ben besluit ik met mijn praterige kop alles door het toilet te spoelen. Ik gooi het zakje weg na het geleegd te hebben en ben trots op mijzelf dat ik dit gedaan heb. Wat een rotspul, de high is niet memorabel of heel leuk, maar toch meer meer meer wil je de hele tijd. Ik ben blij dat ik het weggegooid heb want ik kan serieus niet meer bij nemen nu.

T + 120 minuten
Ugh, dit is waar ik over gelezen heb, ik voel me alsof ik iets enorm kuts moet gaan doen alleen weet ik nog niet wat. Wat een zooi, dit gevoel was het zeker nooit en te nimmer waard geweest. Daarnaast heb ik nog steeds het gevoel alsof ik een flinke kop koffie gedronken heb. Ik heb ook het idee alsof mijn hart uit mijn borstkas wil kloppen zo snel gaat deze. Irritant gevoel en was het helemaal niet waard. We besluiten een film aan te zetten en te kijken hoe het loopt.

T + 4 uur
Ik ben nog steeds wakker en heb het idee was moe te zijn, het vervelende gevoel van de come-down is gelukkig wel weg en ik heb alleen het gevoel van stimulatie wat echt vergelijkbaar is met koffie. Ik besluit naar bed te gaan. Echter dit heeft ook geen reet zin aangezien mijn vriendin en ik daar ook nog eens zes uur wakker hebben gelegen. Tot nu toe echt geen spijt gehad dat deze zooi is weggegooid, alleen maar spijt dat ik deze heb genomen.

De volgende dag
Dit is waar het maf wordt, ik wordt wakker van letterlijk één uur slaap en ga naar het toilet. Ik staar voor me uit en merk dat er iets anders is. Ik probeer scherp te stellen op iets maar dit lukt niet. Ik kan letterlijk niet scherp stellen, vergelijkbaar met XTC als je er veel van genomen hebt of veel water in je ogen hebt. Ik schrik mij dood, dit had ik niet verwacht. Na obsessief Googlen wel één ding gevonden op Reddit en iemand die aanraadt een benzo te nemen om de bloeddruk te verlagen. Ik doe dit en val weer in slaap.

Vijf uur later zie ik nog steeds anders dan normaal, echter is het wel een stuk minder geworden dan in de ochtend. Hierdoor wordt ik een klein beetje gerustgesteld, in de avond en de volgende dag is het zo goed als verdwenen en ben ik weer helemaal bij gekomen van de schrik. Wel raar dat dit mij overkwam en mijn vriendin niets had ondanks dezelfde dosis.

Conclusie:

Als je een half uur leuk wil voelen en daarna vier uur wil voelen alsof er een truck over je heen is gereden is dit je ding. De cravings vond ik zorgwekkend en ik heb het dus zonder spijt zo allemaal weg weten te gooien. Ik zou deze druk dus nooit aanraden.

KlaasVaak

Bewuste gebruiker
Goed dat je jezelf onder controle hebt. Ik heb wel een vraag, waarom wilde je dit proberen? Je zei zelf al er niet veel goeds over gelezen te hebben. Er zijn nog zoveel wel leuke dingen te testen.

witte270

Belezen gebruiker
Goed dat je jezelf onder controle hebt. Ik heb wel een vraag, waarom wilde je dit proberen? Je zei zelf al er niet veel goeds over gelezen te hebben. Er zijn nog zoveel wel leuke dingen te testen.
Ik heb ongeveer een maand geleden voor het eerst coke gebruikt. Ik vind het wel leuk maar niet heel bijzonder. Wat me daarvan het meeste aansprak was de korte werkingsduur. Heb mezelf voorgenomen geen coke meer te bestellen omdat het vrij verslavend is, duur en ik het niet heel bijzonder vond.

Omdat hexen ook kort werkt leek het me een idee dit ook zo te proberen. Vandaar.

Is trouwens echt geen aanrader dus

Ganggang💯

Badass junkie
Absoluut helemaal met je eens, is ook hexen hoor trouwens. Ik moet eerlijk zeggen dat ik coke ook overrated vond.
Cocaïne is wel iets wat je kunt leren waarderen. Ik vond het in het begin ook niks aan maar na een tijdje begreep ik het effect pas. Of je dat moet willen is een tweede natuurlijk.

Hexen wordt idd gezien als een vervanger maar haalt het niet bij echte coke.

KetaKech

Belezen gebruiker
3mmc of NEP schijnen ook wel in de buurt van coke te komen. Vooral als je wat lagere doseringen van deze stoffen snuift. 3mmc in hoge doseringen geeft eerder een wat xtc -achtig effect. Dus ik zou één van deze aanraden als je nog wat leuks zoekt dat op coke lijkt!

witte270

Belezen gebruiker
3mmc of NEP schijnen ook wel in de buurt van coke te komen. Vooral als je wat lagere doseringen van deze stoffen snuift. 3mmc in hoge doseringen geeft eerder een wat xtc -achtig effect. Dus ik zou één van deze aanraden als je nog wat leuks zoekt dat op coke lijkt!
Ik ben ook zeker fan van 3MMC maar dan oraal. Ik vind de cravings Dan eigenlijk verwaarloosbaar en heb niet constant de behoefte bij te pakken. Wat wel zo is is dat er aanspraak wordt gedaan op je serotonine voorraad dus die kan je niet te vaak doen.

witte270

Belezen gebruiker
Wat voor ervaring heb je met NEP als ik vragen mag? Las daar laatst ook over dat het lichtjes je serotonine aanspreekt?

Legio Patria Nostra

Badass junkie
ook ik heb me een keertje laten be hexen.
Ik heb er dezelfde mening over als TS
Wat een rotzooi is dit
Ook ik heb het restant van dit vervloekte spul weggeflikkerd.
Als ik al speed zou willen gaan dan lijkt 2FMA veel beter.
Maar alle gefluoriseerde rc's zijn niet mijn ding.
Fluor is een heel agressief scheikundig element, dat nooit in ongebonden toestand voorkomt. Als je een stuk hout in fluor gas zou houden, begint dit spontaan te branden...
Zelfs glas wordt door dit stofje opgevreten.
Kan je nagaan.
Maar, Fluor in rc's zoals bijvoorbeeld in 2fdck
Is meestal goed gebonden.
Tot nu toe is juist deze 2fdck met fluor en al, voor mij de leukste rc geweest....

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan