• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

N-Ethylhexedrone trip report.

Worldherbals - Online smartshop and headshop

Sp3tterpik

Newbie
Man
38 jaar
1m90
90 kg

Omdat het toch wat minder mooi weer is om op een vrije dag buiten met een koud biertje te zitten en ook mijn geliefde 3MMC toch ook een stuk minder leuk is als het weer het niet toe laat om buiten wat hitte en energie af te blazen probeer ik een andere RC-upper. Na lezen van wat tripreports hier en verdere ervaringen op het internet werd ik nieuwsgierig. De ervaringen zijn nogal verschillend van toverknol met harde crash naar omschrijvingen die het tot een pep+ of zelfs cocaine light ophemelen.

Van 3MMC word ik altijd blij, actief, avontuurlijk en altijd wel een bepaalde mate van geil. Niets aan bij koud nat weer als de deur uitgaan niet comfortabel is. Helemaal niet met dikke kleding en jas aan terwijl de 3MMC euforie het liefst niets tot maximaal een joggingbroek en tanktop aan kleding verdraagt. Tijd voor een andere upper dus, gisteren besteld en vandaag binnen. Het is te snuiven, roken of vapen had ik al via verschillende sites gevonden. Met roken of vapen las ik meermaals de waarschuwing dat het dan veel potenter is dan bij snuiven waardoor je sneller teveel ineens neemt met ook nog sterke cravings door een hardere crash. Het verhitten van dit soort koolwaterstofverbindingen heeft ook niet mijn voorkeur door de nieuwe verbindingen die het molecuul daardoor kan aangaan. Je weet dan zeker dat je niet weet wat je binnen krijgt en hoe de werking zal zijn. Een zuurstof, koolstof of ethylverbinding extra en je hebt ineens een goedje met hele andere eigenschappen dan dat wat je voor de verhitting had.

Rond 19.00 uur een gram uitgepakt en een klein zuinig lijntje gelegd. Niet de dikke lijnen die je wel met speed of sos neerlegt van 0,1 tot 0,2 gram om in een keer de volle mep te krijgen. Een derde van een zuinige soslijn neergelegd en door de neus gehaald. Het brand een klein beetje maar dat gevoel is van korte duur. Het neusgat wordt een beetje dof. Bij de goede oude vers binnengesmokkelde en niet 10 maal versneden sos waar ik ooit mijn neus in kon duwen was 1 zuinige lijn voldoende om je neus, lippen tong, keel en binnenkant van je gezicht een poosje te verdoven. Een lijn maakte praten in de eerste 10 minuten onmogelijk, daarna kon je alles. Zelfs de dingen waarvan je wist dat je het niet kon, met je verdoofde gezicht en keel en onverstaanbaar gebazel door de doffe lippen en tong kon je ook die dingen gegarandeerd en als de beste. Verdoofd en overstromend van vals zelfvertrouwen. Als de Hex daar ook maar een 5% van geeft ben ik al blij. Qua euforie verwacht ik er niet veel van omdat ik daar de 3MMC als pijler gewend ben.

Na 10 minuten voel ik mijn neusgat weer als normaal maar verder merk ik nog weinig van de Hex behalve een licht waasje in mijn hoofd. Nog maar een zelfde lijn gelegd en naar binnen gewerkt. Als het cocaine was geweest had ik nu een 60 milligram naar binnen gewerkt in totaal. Hex heeft een veel groter volume per gram dus ik gok dat ik nu in totaal ergens rond de 30 milligram naar binnen heb gewerkt in twee lijnen. Ook in de resterende hoeveelheid in het zakje lijkt er niet eens iets verbruikt te zijn. De neus word weer iets dof. Na een minuutje of 5 komt er toch een waas door mijn lijf, niet vervelend of onaangenaam. Ik word wat actiever, en ook wakker na een brak middagje bijkomen van de after-nachtdienst borrel van gisteren. Er is geen enorme high zoals wel met cocaine of 3MMC maar het voelt wel fijn. Een beetje dat fysieke gevoel dat je hebt als je na een dag hard en lang fysiek bezig te zijn geweest je eindelijk op de bank kan ploffen en je lichaam wat rust geven. Daar lijkt het qua fysiek gevoel een beetje op maar dan met een wat hogere alertheid en energieniveau. Het duurt ook maar even, na een minuut of 20 a 30 is de piek van het gevoel er wel weer af. Hetzelfde met je eerste shot cocaine of pep, daarin lijkt hex wel op pep en het witte goud. Qua werking verder niet maar het kan zijn dat mijn dosering te klein was. Grotere dosering doe ik niet, ik ken het stofje nog niet zo goed en er zijn nare waarschuwingen te lezen over de heftigheid van de crash. Zodra de hex na een anderhalfuur ook zijn upper kracht begint te verliezen voel ik de bij-effecten. Een lichte vage en verre hoofdpijn komt op samen met moeheid en wat lusteloosheid. Niets bijzonders tot zover, ik denk dat ik zo wel kan slapen als ik dat wil. Mijn hartslag zit normaal ergens onderin de 50 bpm in rust. Nu in de bovenste helft van de 60, niet erg hoog dus. Het is dezelfde hartslag die ik heb op de racefiets op mijn kruissnelheid van +- 25 kmph. Bij 3MMC heb ik de hartslag wel al eens in bovenste sferen de van de 90bpm gehad na een flinke bom van een kwart gram. Dat was toen maar even op pad gaan met de honden en een flink stuk lopen om niet beroerd te worden van die rammelkast in mijn borst. Nu helemaal geen last van. Ook best bijzonder; ik krijg honger en word een beetje misselijk zodra ik aan eten denk.

Nog maar een lijn genomen, nu in een keer wat ik in de eerste keer in twee te kleine lijnen nam. De bij-effecten verdwijnen meteen en ik kom weer in een opgepept roesje. Het is geen pep en ook geen echt cocaine achtig gevoel. Het heeft wel iets weg van de zwaar met pep en meer zooi dan waar je voor betaald versneden cocaine die je de laatste jaren voornamelijk bij de lokale straatdealer vind. Het lijkt daar wel een beetje op maar dan inderdaad de light versie, ik begin degene die dat in een ervaring geschreven wel te snappen. Ik moet niet denken aan cocaine, daar krijg ik nu zin in door het witte lijntjes snuiven en ik kan er niet meer aan komen. Althans niet de fatsoenlijke kwaliteit die ik ooit kon krijgen, wat mis ik die schaarse secuur geplande 2 maal per jaar avondjes met elk een gram wit goud vers uit een fregat op mijn tafel en een paar goede vertrouwde maten om mee te delen. Daarom zit ik ook aan de RC's. De kwaliteit van RC's is bij de juiste vendors redelijk gegarandeerd en stabiel. Wat je nu leuk vind blijft ook zo leuk en wordt niet versneden met andere zooi om de winst te verhogen.

Opgepept, fit en scherp (denk ik zelf dan) Pak ik een twee uur tijd om bezig te gaan met mijn opleiding. De nieuwe baas schoolt mij om op 38 jarige leeftijd met een niet afgemaakte HEAO op zak en jaren werk in de financiele sector. Nu krijg ik omscholing naar een technische MBO3/4 in de industrie. Die MBO moet binnen anderhalf jaar afgerond zijn en ik heb nu nog een maand of 8 te gaan maar ben nog niet op de helft van de opdrachten die ik gedaan moest hebben. De opleiding is leuk, veel natuur en wiskunde met de techniek in de praktijk. Ook over het salaris dat ik nu ontvang mag ik niet klagen, nog nooit per maand zoveel verdiend en zo weinig uren gewerkt onder de noemer full-time. Ploegendiensten in de techniek is op alle punten beter dan dat kantoorwerk in de financiële sector bedenk ik mij nu weer.

Nu is geen goed moment om inhoudelijk met opdrachten bezig te gaan maar wel een goed moment om over een paar opdrachten na te denken. Daar zit het hem vaak in mijn vooruitschuifwerk van de praktijkopdrachten. Nooit de motivatie om vooruit te denken en een plan te schrijven van hoe ik in de praktijk iets uit moet gaan vogelen en daar een gedegen stappenplan in te maken. Daardoor krijg ik vaak opdrachten niet af of raffel ik ze net iets te makkelijk af waardoor ik zelf vind dat het opnieuw moet. Ik ben nu energiek en creatief vind ik zelf. Plan voor de uitvoering van een opdracht geschreven, 3 uren aan het typen met daarin simpele dingen op de meest complexe manier beschreven. Zinnen die maar eindeloos door bleven gaan in een gedachtensalvo waarbij ik wil omschrijven hoe de door de zwaartekracht uitgeoefende kracht op een voorwerp de wrijvingsweerstand van een voorwerp niet kan overtreffen als er een bepaalde knijpende kracht in Newton wordt uitgeoefend op een oppervlakte met een maximale verhouding van de massa ten opzichte van het wrijvingsoppervlakte. Zinnen zoals dat dus, ik weet wat ik zeg maar de zin is zo idioot complex dus daarna maar versimpeld naar: er moet een knijpende kracht worden toegepast op een hoeveelheid oppervlakte waarbij de wrijvingsweerstand op het oppervlakte groter is dan de kracht die de zwaartekracht uitoefent op de totale massa van het voorwerp. Jezus, nog maar een keer en nog simpeler; met genoeg knijpende krachten op de oppervlaktes aan beide zijden van een voorwerp voorkom je dat deze valt. Met de oppervlakte die de grijpers pakken en de kracht die de hydraulica uitoefent kan ik uitrekenen wat de wrijvingsweerstand is per cm2 in Newton. Als ik dat weet, dan weet ik ook wat de maximale massa van het blok kan zijn voordat het gaat vallen.

Nog meer zaken bedacht zoals het berekenen van de gemiddelde dichtheid van een blok samengeperste zooi en hoe dat samen in verhouding tot de lengtemaat en massa kan voorspellen hoeveel een blok in het midden doorbuigt in de hydraulische klemmen. En daarmee dus direct zorgt voor de afname van de totale wrijvingsweerstand. Lang verhaal gemaakt met een beetje simpele natuurkunde en in idioot complexe taal gebracht. Het doel: Een dodemanscurve maken van de blokdichtheid versus het grijpoppervlak en de lengte van een geperst blok met zooi om zo vooraf in te kunnen schatten welke samengeperste blokken zullen gaan vallen. Niet dat er vooraf gemeten en gewogen gaat worden maar meer om aan te tonen dat het te berekenen is welke verhoudingen zorgen voor veiligheidsrisco's van het personeel. Het inschatten van gevaarlijke blokken geperste zooi gebeurt op het oog en dat zal ook wel zo blijven. Voor achteraf kan het wel handig zijn als er een blok met een massa van een ton van een paar meter hoogte is gevallen, dan kan er met een dodemanscurve en meet en weegwerk nagegaan worden of de fout waarschijnlijk bij een personeelslid lag of dat het ongeluk gegarandeerd zou gebeuren omdat de natuurwetten dat voorschrijven. Meteen een lijst gemaakt van zaken die ik deze week moet gaan opmeten en wegen. Volume, massa, lengte, oppervlakken en doorbuiging in centimeters van verschillende formaten geperste blokken. Met daarna nog een aantal testen in de praktijk om te kijken of mijn berekeningen en theorie achter de uit de klembladen buigende en vallende blokken ook klopt. Wel productief dit nachtje Hexen.

Dit doet Hex dus met je gedachtenstroom. Je maakt simpele dingen bijzonder complex en langdradig. Niet alleen zinnen maar ook een hele gedachtegang die je opschrijft word continu aangepast en complexer gemaakt met nieuwe toevoegingen en uitvluchten. Op zich wel fijn dat je de hele wereld kan afsluiten en je een paar uur lang zonder afleiding op maar 1 ding kan focussen. Het kutte is wel weer dat ik met Hex dingen te complex opschrijf door alle aanpassingen en toevoegingen die in dezelfde zin geramd moeten worden. Om daarna weer te versimpelen en vervolgens weer opnieuw de complexiteit te verhogen. Het houd je in ieder geval wel bezig en de tijd vliegt voorbij. Het is nu al 3.55 uur ik had zelf het idee dat het nog maar een uur of 1 was. Zometeen maar naar bed en morgen nog maar eens kijken naar de opdracht over veiligheid en risico's op de werkvloer waar ik de afgelopen uren op heb lopen raaskallen. Hopelijk klinkt mijn "ik kan een specifiek veiligheidsrisico met een dodemanscurve voorspellen als ik een paar variabelen weet" theorie morgen ook nog net zo logisch als nu en is het geen door de drugs veroorzaakte waanzin. Net als dit tripreport, deze lees ik morgen ook nog maar eens door om te zien wat de Hex met mijn gedachtenstroom en schrijfvaardigheid heeft gedaan :wink:

Jmths

Wijs gebruiker
Tripreporter
omschrijvingen die het tot een pep+ ophemelen.
Het lijkt qua structuur en werking veel op Amfetamine maar N-Ethyl-Hexedrone ('NEH') komt met iets meer fysieke stimulering.

Voor mensen die vapen van stimulanten interessant vinden kan NEH een interessante optie wezen aangezien het zich daar goed voor leent in tegenstelling tot Amfetamine. De HCL (hydrochloride / kristal) vorm in ieder geval, in tegenstelling tot sulfaat (poeder) vorm.
terwijl de 3MMC euforie het liefst niets tot maximaal een joggingbroek en tanktop aan kleding verdraagt.
3-MMC is een zeer prettige en euforische upper maar het grote nadeel blijft dat 3-MMC het serotonine huishouden flink kan ontregelen wat onder andere in een langdurige kunstmatige depressie van resulteren. 3-MMC is ongeschikt en onrendabel om frequent te gebruiken om deze reden.
Een zuurstof, koolstof of ethylverbinding extra en je hebt ineens een goedje met hele andere eigenschappen dan dat wat je voor de verhitting had.
Ik dacht dat de molecuul vrij stabiel was, maar ik kan dit natuurlijk niet met volledige zekerheid zeggen. Het vapen van N-Ethyl-Pentedrone en N-Ethyl-Hexen beviel mij op cardiovasculair gebied in ieder geval aanzienlijk veel beter dan oraal en nasaal gebruik van. Vergelijkbaar aan de PV analogen met betrekking tot vape RoA. Pyrex pijpje van €2 en een butaan/stormaansteker zijn hier handig voor.

Persoonlijk vind ik N-Ethyl-Hexen enkel de moeite via vape RoA in ieder geval in verband met fysieke bijwerkingen. Los van RoA vind ik N-Ethyl-Hexedrone ook iets te afleidend voor geconcentreerd werk.
deze lees ik morgen ook nog maar eens door om te zien wat de Hex met mijn gedachtenstroom en schrijfvaardigheid heeft gedaan :wink:
Je schrijft wel lekker weg maar dat kan ook aan jezelf liggen natuurlijk. :handok:

Sp3tterpik

Newbie
Wat mij nog bijstaat van scheikunde en de koolwaterstof verbindingen is dat de dubbel gebonden zuurstofatomen en ook de kool- waterstofverbindingen niet makkelijk breken inderdaad en daarmee vrij stabiel zijn. Er zijn echter nog een aantal dubbele verbindingen in de waterstofkring die wel makkelijk thermisch kraken en dan open staan voor een nieuwe kool of zelfs koolwaterstof verbinding. Maar laten we eerlijk zijn, scheikunde is niet mijn prijswinnende vak :wink:. Alleen de praktische foefjes blijven bij mij hangen zoals hoe red je je telefoon van oxidatie als die het water is gevallen of hoe fix je een solenoid die steeds vastloopt of niet goed sluit.

Net alles nog even doorgelezen + mijn plan voor de opdracht. De denkwijze die ik toepaste en de gegevens die ik nodig heb kloppen maar wat een langdradig geouwehoer om te zeggen; Bij die massa met dat volume en die lengtemaat met dat grijpoppervlak valt er gegarandeerd een ton aan gewicht omlaag en is er allemaal gezeik over een onveilige situatie. Net het voorstel van mijn hersenscheet in normale mensentaal ingediend bij de werkgever. Die vind het idee van toepassen van simpele natuurkunde om een risico afhankelijk van een hele serie variabelen te vatten in een formule super :).

Ik moet wel zeggen dat ik best moe ben vandaag. Slapen ging echt kut ondanks dat ik mij vannacht moe en slaperig voelde. Amper geslapen en wat ik sliep was erg licht. Heel anders dan de up van 3MMC, daarbij kan ik een 4uur na inname wel gewoon in slaap komen en ook goed doorslapen. Met dit spul niet om 4.00 uur de laatste kleine lijn maar om 11.00 uur lag ik nog wakker na niet meer dan af en toe een doezelmomentje te hebben gehad. Om 11.30 maar opgestaan en de honden uitgelaten + wat koffie. Je bent moe, slaperig maar de slaapknop gaat maar niet om en zodra het licht word kan je het slapen helemaal vergeten. Leermomentje voor de volgende keer. Dit spul is niet voor de avonden als je nog wilt kunnen slapen. Volgende keer word het een 12.00 uur poedermomentje en is het rond een uur of 19.00 echt wel afgelopen.

Behalve moeheid door slaaptekort heb ik geen echte crash of dip. ook mijn gedachten lopen soepel en ik ben blijkbaar ook nog in staat om een theorie te onderbouwen met simpele natuurkunde in begrijpbare taal. Dat is met 3MMC wel eens anders, daarbij heb ik de dag nadien wel eens moeite met concentreren. Pluspunt van de Hexen tov 3MMC -> Je word er minder koekwaus van. Nadeel van de Hexen -> zeg maar doei tegen slaap.

Laatst bewerkt:
Bovenaan