Na 10+ jaar MDMA/XTC gebruik

Chillax

Bewuste gebruiker
Ik lees hier regelmatig verhalen van mensen waarbij MDMA na enige tijd misbruik niet meer brengt wat ze graag willen. Ze krijgen er alleen nog energie van of soms zelfs dat niet.

Nou vroeg ik mij af, zijn hier ook gebruikers waarbij het na 10+ jaar van verstandig gebruik (altijd 3 maanden pauze, maar toch een paar keer per jaar) nog steeds een love gevoel en magische kant heeft? Wellicht niet iedere keer even veel en natuurlijk afhankelijk van de setting.

Ik begrijp ook dat het nooit meer zo bijzonder is als de eerste keer maar na een dik jaar van gebruik (5x) is het bij mij nog wel magisch. Ik hoop dat dit zo blijft... Of is het uiteindelijk bij iedereen na een paar jaar wel over met de meeste pret?

Zijn hier ervaringsdeskundigen die zo lang met goede pauzes gebruiken?

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Goede vraag, ik ben ook wel benieuwd! Na ongeveer 5 jaar heb ik eigenlijk altijd nog het het heerlijke gevoel gehad en het love-gevoel. Het effect kan voor mij nog steeds magisch aanvoelen, ondanks dat ik mij zeker de eerste 2 jaar niet altijd aan de 3 maanden 'regel' gehouden heb en de dosering ook standaard hoger heb zitten dan 'aanbevolen'. Ik maak het nooit té gek overigens en let altijd wel op.

De laatste keer was het duidelijk minder, maar ik wijt dat aan vermoeidheid, ben benieuwd of dat klopt :wink: Of dat het nu voor mij ook over is.

Pollewop

Bewuste gebruiker
Hey!
Goeie vraag die ik wellicht kan beantwoorden. Ik heb het dan over ieder kwartaal voor de laatste 7 jaar achterelkaar.
Gebruik was vooral MDMA in pilvorm maar ook kristallen, soms een keer 4F tussendoor.
Elke keer afhankelijk van set en setting een prima middag/avond gehad thuis. Soms iets te veel genomen waardoor we lekker van de wereld waren maar meestal gewoon heel fijn. De echte love die de eerste keer voelbaar is hebben we daarna minder gehad. Wellicht omdat die eerste keer zo speciaal is. Laatste keren viel de MDMA wat minder. Nog wel redelijk energiek, maar love gevoel was veel minder. Alle aanrakingen zijn fijn, muziek is mooi, beelden op tv ook, en zo veel meer.

Mijn partner had de laatste keer geen fijn gevoel, zware bodyload en heel emotioneel. Moest echt hem eruit praten en heb een comedy opgezet. Of dat te maken heeft met vele gebruik weet ik niet. Zou ook aan een drukke werkweek kunnen liggen.

De 4F geeft voor ons meer het lovegevoel. Praten veel meer, knuffelen veel meer terwijl als we dat met MDMA doen we al snel te hard gaan als we knuffelen en in ons eigen wereld terecht komen en genieten van beelden op tv en muziek.
Na zoveel jaar vinden we het nog steeds een fijne drug om echt een weekend tot ons zelf te komen, qualitytime zeg maar alleen het echte love zoals vroeger is van de empathy af..

Hoop dat uiteindelijk komende week terug te vinden in een lage dosering 2CB. Buiten dat is en blijft MDMA voor ons een zen moment in ons drukke leven om even weer tot elkaar te komen. Het vele gebruik door de jaren heen heeft ons niet doen besluiten ermee te stoppen omdat het echt een toevoeging is aan ons leven.

Als je meer wil weten of iets is je onduidelijk dan stuur me maar een PB.

Chillax

Bewuste gebruiker
Bedankt voor je reactie! Heb je ook wel eens met dosering gespeelt? Wat ik vaak lees is dat mensen met een 1mg/k startdosis eerder het love gevoel krijgen. Daarboven wordt het love gevoel minder. Bij mij verschilt het nog erg per feestje...de ene keer heb ik meer love gevoel dan de andere keer. Ik heb het idee dat het bij mij erg gestuurd wordt door de setting, muziek en of m'n vriendin er bij is of niet.

Rosie

Bewuste gebruiker
Setting, groep, mindset, muziek, heeft allemaal effect op elkaar.
Heb startdosis van zo'n 80 mg gedaan, ook 80 mg bijgepakt. Love gevoel was veel minder aanwezig dan ik eerder heb gehad.

Afgelopen weekend startdosis van 100 mg en 40 mg bijgepakt. Mega love feeling.

De 1e was op een festival.
De 2e op een feestje. Zelfde muziek. Kleinere groep en mijn vriend was mee.

Rtby

Experimenterende gebruiker
Inmiddels zelf ongeveer 6 jaartjes vrolijk gebruiker, wel met mate.

Het meeste uit de partyscene wel eens geprobeerd, maar nog steeds vind ik xtc nog wel een speciale drug. Natuurlijk is het niet meer exact hetzelfde als de eerste of tweede keer, maar nog steeds heerlijk en gelukshormoon.

Merk wel dat ik mijn avonden op x nu bewuster uit kies: kleiner groepje, knus en intieme setting. Dan komt het veel beter tot zijn recht voor mij. Dan kan ik me er ook helemaal aan over geven en met de groep samensmelten. Op een grotere gelegenheid ga ik dan veel liever voor pep, omdat ik dan veel meer kan schakelen en socializen met iedereen.

Denk dus echt dat je op lange termijn hier van kan genieten, zo lang je er 'verstandig' mee om gaat, niks forceert en je verwachtingen niet te hoog houd. Of liever gezegd, niet te geromantiseerd terug denkt aan die allereerste keren :)

Bovenaan