• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

na 10 jaar weer eens Magic Mushrooms

exsmoker

Bewuste gebruiker
Wie?: Ikzelf met me antidrugs vriendin
Waar?: lekker thuis
Wat: 30gr verse Magic Mushrooms
Soort: Psilocybe Cubensis

Mijn 1e tripreport op DF
Gistermiddag een doosje mexicaanse Magic Mushrooms gehaald bij een smartshop in Amsterdam. T is al weer 10 jaar geleden voor me en de verkoper vond dat ik wel rustig moest beginnen en raadde me de Psilocybe Cubensis aan om een leuke trip te beleven.
Dus de paddo's afgerekend en nog ff gekeken in de vitrine.
Hij verkocht ook de Amanita muscaria, beter bekend als de vliegenzwam.
Volgens de verkoper duurde die trip wel erg lang en was ie erg heftig...
iig ben ik tevreden met mijn mexicaantjes :mrgreen:

Thuisgekomen de paddo's gewassen en in kleine stukjes gesneden met het aardappelschilmesje en op een bordje gelegd. Mijn vriendin wilde meedoen maar wilde ze absoluut niet opeten vanwege de smaak en vieze geur en dus een grote paddo in mini stukjes gesneden en in een pannetje met water gedaan om een theetje van te trekken... Water beetje warm gemaakt en de stukjes erin. 20 minuutjes laten trekken en vervolgens in een theeglas geschonken en een zakje thee voor de smaak en kleur erin gedaan... Zo had ze toch nog een soort van thee :)

Zelf normale thee gezet en met slokken thee en goed kauwen de paddo's naar binnen gewerkt. Ik had 4 grotere paddo's en 3 kleine in totaal als totale hoeveelheid.

En echt, ik weet zeker dat het door de warme thee komt, 10 minuutjes later begon ik de eerste effecten waar te nemen. De muur begon lichtjes te bewegen en als ik naar de kamerplanten keek zag ik die ook bewegen. Ondertussen maar lekker op de bank gaan zitten en alles op me af laten komen. Mijn vriendin kon de thee trouwens bijna niet afkrijgen zo vies vond ze het, dus heeft ze 1/4e niet genuttigd.

De effecten werden steeds sterker, want ik had een vrijwel lege maag. Ik had die dag enkel ontbeten, een croissantje en een hard bolletje dus dat zat wel goed. Ik zag een gele gloed door de woonkamer (omdat onze schemerlamp iets gelig is) en de enegrievelden werden steeds sterker.
Ik had een joggingbroek aan met een witte streep aan de zijkant en door die witte streeo zag ik electriciteit vloeien. Heel gaaf was dat!
Ik zag allemaal rasters zoals in de film The Matrix en patronen van kleuren en vage lichtflitsen... Ik vermaakte me prima en kon nog goed en helder nadenken, maar kon de trip ook lekker sturen. Ik zag vanalles en kon me dingen inbeelden en die zag ik dan ook.

Met mijn vriendin ging het ook goed. Ze had maar een grote paddo op, maar haar hoofd voelde zwaar en ze had een licht dronken gevoel. Geen visuals. Wel jammer voor haar maar ze is anti drugs dus het is een wonder dat ze met mij de paddothee had gedonken. Ik vond het wel best zo.

Onze poes zag er ook waanzinnig gaaf uit! Haar vacht leek wel statisch en er vloeide energie overheen. Haar ogen waren echt magisch mooi en ze heeft de hele trip bij ons op de bank gelegen en ik heb er dan ook van genoten.

Ondertussen kreeg ik wel trek en heb ik 2 stokbroodjes in de oven gebakken en die hebben we lekker samen opgegeten. We waren toen ongeveer 3 uur verder en de effecten waren al af aan het nemen. Komt omdat ik gegeten had maar het was prima zo.

Om 6 uur precies had ik de paddo's op en om half 11 was ik weer compleet nuchter, zonder kutgevoel en zonder kater.... ik heb een heerlijke lichte visuele trip gehad en mijn vriendin en ik hebben een leuke avond gehad en we hebben ook flink gelachen. Mijn vriendin heeft die avond Idols gekeken en ik heb dus ook meegekeken :flushed:
Normaal hou ik helemaal niet van dat soort programma's maar de lichteffecten waren zo mooi! :hearteyes: Daar deed ik het voor :grin:

dit was het dan wel weer.....

volgende keer wil ik de hawaiaanse nemen :sunglasses:

ik hoop dat het een leuk verslag is om te lezen en reacties zijn uiteraard welkom :)

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
:grin: Idols kijken om z'n lichteffecten, geniaal :beer:
Klinkt allemaal als een relaxt tripje, hoe vond je vriendin het nou?

exsmoker

Bewuste gebruiker
die licht effecten van Idols waren echt waanzinnig :hearteyes: :mrgreen:

en me vriendin vond het wel aardig hoor... ze had dan wel geen visuals maar een prettig licht dronken gevoel ervan :wink:

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
exsmoker zei:
een zakje thee voor de smaak en kleur erin gedaan...
Voor de kleur :grin: De setting was iig tot in de puntjes geregeld :)
exsmoker zei:
Onze poes zag er ook waanzinnig gaaf uit! Haar vacht leek wel statisch en er vloeide energie overheen. Haar ogen waren echt magisch mooi en ze heeft de hele trip bij ons op de bank gelegen en ik heb er dan ook van genoten.
Je leest vaak dat dieren ofwel enorm tot trippende mensen worden aangetrokken, ofwel ze reageren super afstandelijk. Maar in elk geval voelen ze dat het baasje 'anders' is.

Leuk report. Ik hoop dat je van een eventuele vervolgtrip weer een report schrijft.

AJ

Newbie
kapitein-x zei:
Je leest vaak dat dieren ofwel enorm tot trippende mensen worden aangetrokken, ofwel ze reageren super afstandelijk. Maar in elk geval voelen ze dat het baasje 'anders' is.
:( Mja mijn poesje gister wilde niet eens dichtbij komen, was vet bang van m'n acidkop D:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Waanzinnig ... mijn anti drugs vriendin .... dat duurt niet lang meer vrees ik.

De warme thee ? wat deed die dan extra ?

:hearteyes:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
lucifer in the sky zei:
normale portie is 7.5 gram per persoon

exsmoker

Bewuste gebruiker
:tearsofjoy: thnx voor de reacties

Varry zei:
Is 30 gram 1 portie?
Zoja, had je dan een halve portie op, of iets meer?

1 bakje verse paddo’s van 30 gr is gewoon 1 portie lijkt mij. Stond ook op het doosje nooit meer dan een portie consumeren. Daarbij als je 30 gram verse paddo zou drogen hou je 3 gram over :wink:
In totaal zaten er tegen de 8 paddos in van verschillende afmetingen, en me vriendin heeft er 1 gehad en ik heb de rest opgegeten :wink:

lysergine25 zei:
Waanzinnig ... mijn anti drugs vriendin .... dat duurt niet lang meer vrees.

Kan jij gloeiend hete thee naar binnen werken? Ik niet hoor! Vandaar WARM :mrgreen:
enne….ik weet wel zeker dat ze niets anders gaat nemen….. ze rookt nieteens :wink:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
exsmoker zei:
lysergine25 zei:

Kan jij gloeiend hete thee naar binnen werken? Ik niet hoor! Vandaar WARM :mrgreen:
Haha, hij vindt het waarschijnlijk raar dat je na 10 minuten al wat merkte en vraagt zich denk ik af waarom jij denkt dat dat aan die thee ligt (:

Alternative4

Experimenterende gebruiker
lucifer in the sky zei:
normale portie is 7.5 gram per persoon. maar het schilt in de hoeveelheid dat je aan kan.

Verkoop maar niet zulke onzin...
7,5 g verse is geen drol... en van 7,5 gram gedroogde ga je ongetwijfeld idioot hard trippen.

Normale porties van de smartshop: 35 gram verse.. Of 3 gram gedroogd; dat zijn 'hele' porties. Er wordt aangeraden minder te nemen.
(of je dat doet is je eigen verantwoording haha :wink:)

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
ik pak altijd 25 gram vers, of 3 gram gedroogde. meetsal verdeel ik het nog in twee, met een kwartier ertussen.

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Een ontspannen avondje als bewijs voor de heren politici dat paddo's wel degelijk verantwoordelijk te consumeren zijn!

Ik wist niet dat eten zo'n rem op je trip zette. Misschien een tip voor diegenen die hun trip niet meer aangenaam vinden en eruit willen.
Maar ja, meestal heb je op dat moment dan absoluut geen honger, en zodoende geldt het niet als oplossing.

Fractal

Belezen gebruiker
ErnstJünger zei:
Een ontspannen avondje als bewijs voor de heren politici dat paddo's wel degelijk verantwoordelijk te consumeren zijn!

Ik wist niet dat eten zo'n rem op je trip zette. Misschien een tip voor diegenen die hun trip niet meer aangenaam vinden en eruit willen.
Maar ja, meestal heb je op dat moment dan absoluut geen honger, en zodoende geldt het niet als oplossing.

Het zet geen rem op je trip hoor, in het geval van de threadstarter was het gewoon toevallig dat de effecten al aan het stoppen waren toen hij begon te eten. Eenmaal de stof in je bloed zit, zit het erin, en valt er maar weinig meer aan te doen (er bestaan enkele truukjes maar heb geen idee hoe goed die werken).
Waarop eten wél een invloed kan hebben is de opkomst van de trip. Hoe sneller de stof in je maag kan opgenomen worden, hoe sneller en hoe harder het opkomt. Daarom dat het bij de threadstarter met z'n lege maag zo enorm snel opkwam.

En waar lucifer z'n 7,5 gram haalt weet ik ook niet. 30 gram is een normale portie voor verse mexicaanse, en 3 gram een normale portie voor gedroogde (regel: gewicht van verse gedeeld door tien).

Misschien dat die 7,5 wel geldt voor krachtiger soorten zoals hawaiiaanse.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Stylus zei:
lucifer in the sky zei:
normale portie is 7.5 gram per persoon. maar het schilt in de hoeveelheid dat je aan kan.

7.5?!

Als dit echt zo is begin ik een vermoeden te krijgen waarom ik altijd zo hard ga! ik ben de twee enige keeren (bijde bad :confused:) voor een heel bakje gegaan, 35 (!) gram?
Niet alles geloven dat je leest (:

exsmoker

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
exsmoker zei:
lysergine25 zei:

Haha, hij vindt het waarschijnlijk raar dat je na 10 minuten al wat merkte en vraagt zich denk ik af waarom jij denkt dat dat aan die thee ligt (:

Neem me niet kwalijk…. :flushed:
Mijn theorie is gewoon; ik had een vrijwel lege maag… paddo’s goed gekauwd en die met slokken warme thee afgeslikt waardoor dat ‘’papje’’ warm in mijn maag kwam.
De theorie erachter is dus dat warme vloeistof (en in dit geval ook het papje paddo) veel gemakkelijker wordt opgenomen in de bloedbaan van je maag en darmstelsel.

Alternative4 zei:
lucifer in the sky zei:

Verkoop maar niet zulke onzin...
7,5 g verse is geen drol... en van 7,5 gram gedroogde ga je ongetwijfeld idioot hard trippen.

Normale porties van de smartshop: 35 gram verse.. Of 3 gram gedroogd; dat zijn 'hele' porties.

loadrunner zei:
ik pak altijd 25 gram vers, of 3 gram gedroogde. meetsal verdeel ik het nog in twee, met een kwartier ertussen.

ik denk dar dar kwartiertje niets uitmaakt in de piek van je trip…. T zal wel iets uitmaken als je bijvoorbeeld een uurtje later de helft nuttigt.

ErnstJünger zei:

Het zet juist een rem op je trip. Je hebt een lege maag als je paddo’s tot jezelf neemt, je tript en besluit dat je het niet leuk vind, of zoals ik honger hebt. Dan ga je eten. Het voedsel gaat naar je maag en die moet dat op haar beurt gaan verteren. Betekent dus als je gaat eten dat er meer bloed naar je maag en darmen gaat om het voedsel te verteren en de voedingstoffen te kunnen opnemen. Omdat koolhydraten (suikers) de trip negatief beïnvloeden (je tript wat minder hard uiteindelijk) kom je langzaam down en kan je de trip lekker afsluiten met een redelijk volle maag. Dit afhankelijk wat je hebt gegeten en hoeveel. In mijn geval dus stokbrood, waar heel wat koolhydraten in zitten.
Now you know :wink:

Fractal zei:
ErnstJünger zei:

Het zet geen rem op je trip hoor, in het geval van de threadstarter was het gewoon toevallig dat de effecten al aan het stoppen waren toen hij begon te eten. Eenmaal de stof in je bloed zit, zit het erin, en valt er maar weinig meer aan te doen (er bestaan enkele truukjes maar heb geen idee hoe goed die werken).
Waarop eten wél een invloed kan hebben is de opkomst van de trip. Hoe sneller de stof in je maag kan opgenomen worden, hoe sneller en hoe harder het opkomt. Daarom dat het bij de threadstarter met z'n lege maag zo enorm snel opkwam.

:tearsofjoy: net toen ik dit typte kwam jouw post…. Lees mijn theorie hierboven.
Ik ben het ook zekerwel met je eens dat het sneller opkwam omdat ik een vrijwel lege maag had :wink:

ErnstJünger zei:
En waar lucifer z'n 7,5 gram haalt weet ik ook niet. 30 gram is een normale portie voor verse mexicaanse, en 3 gram een normale portie voor gedroogde (regel: gewicht van verse gedeeld door tien).

Misschien dat die 7,5 wel geldt voor krachtiger soorten zoals hawaiiaanse.

7,5gr natte paddo merk je vrijwel niets van imho… misschien een zwaar hoofd en een licht dronken gevoel zoals mijn vriendin had. 7,5 gr natte paddo is misschien een grote paddo :wink:
7,5gr droge paddo… ja euhhh, daar begin ik echt niet aan! Toen ik vroegah 2,5gr gedroogde cubensis nam, ervaarde ik het wel als heftiger… Komt misschien omdat ik toen er nog bij blowde wat ik tegenwoordig niet meer doe….
Hell, ik rook geeneens sigaretten meer :mrgreen:

Fractal

Belezen gebruiker
Wel leuk dat je na tien jaar het nog eens opnieuw doet? Had je daar een bepaalde reden voor? En heb je in die tussenliggende tien jaar niets anders van psychedelica gedaan?

exsmoker

Bewuste gebruiker
Ik was gewoon weer nieuwsgierig ernaar. Ik kende de ervaring van vroeger en ik wilde wel weer eens lekker trippen. Nu kon ik de trip beter sturen dan vroeger dacht ik, en dat was idd ook zo. In de tussenliggende periode heb ik geen psychedelica genomen.

Wel XTC maar dat is geen psychedelica :wink:
XTC neem ik ook niet meer... veel te uitputtend voor me lichaam... koste me teveel energie om te herstellen.
Hoe lekker het ook is :tearsofjoy:

ohja, ik wordt volgende maand 30 dus een ouwe lul ben ik niet :mrgreen:

J0rrit

Badass junkie
exsmoker zei:
Ik was gewoon weer nieuwsgierig ernaar. Ik kende de ervaring van vroeger en ik wilde wel weer eens lekker trippen. Nu kon ik de trip beter sturen dan vroeger dacht ik, en dat was idd ook zo. In de tussenliggende periode heb ik geen psychedelica genomen.

Wel XTC maar dat is geen psychedelica :wink:
XTC neem ik ook niet meer... veel te uitputtend voor me lichaam... koste me teveel energie om te herstellen.
Hoe lekker het ook is :tearsofjoy:

ohja, ik wordt volgende maand 30 dus een ouwe lul ben ik niet :mrgreen:

XTC is zeker een psychedelica, als je maar genoeg neemt dan ( het werkt niet zozeer op je geest maar zeker wel op je zintuigen als je maar genoeg neemt )

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zeg ook eens hoe je je vriendin, die je als anti-drugs omschrijft, overtuigd hebt om de psychedelica uit te testen?

Leer me je techniek :mrgreen:

exsmoker

Bewuste gebruiker
ErnstJünger zei:
Zeg ook eens hoe je je vriendin, die je als anti-drugs omschrijft, overtuigd hebt om de psychedelica uit te testen?

Leer me je techniek :mrgreen:

Euhhh...... techniek :mrgreen: :tearsofjoy:

Mja... gewoon gevraagd of ze een paddo in de thee wilde, en gezegd dat er weinig fout kan gaan van 1 paddo....

Gezien d'r licht dronken gevoel merkte ze er wel iets van..
Vroegah heeft ze wel eens een blowtje gerookt.... maar dat vond ze maar niks en is het bij een keertje proberen gebleven.
Ze is zo nuchter als maar zijn kan en superbraaf :mrgreen:
maar wel heel erg lief :)

Bovenaan