1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Na 3,5 jaar weer aan de speed.

Discussie in 'Verslaving' gestart door Zeelanddude, 31 jan 2019.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. Zeelanddude

Zeelanddude Experimenterende gebruiker

Zit kwa gebruik weer in dezelfde richting als in 2015. Een keiharde spiraal naar rock-bottom. En dat weet ik dus dondersgoed en toch niet willen stoppen.

Ik weet precies hoe het afloopt als ik zo verder ga en logisch zou toch zijn dat ik daar nooit meer wil komen??
    En toch overtuigd mn eigen brain zichzelf dat het een goed idee is om weer dagelijks aan de speed en coke te zitten.

En daar koos ik bijna bewust voor afgelopen september door niet meer naar de coffeeshop te gaan maar naar een plaatselijke dealer.
    Toen ik die stap nam voelde ik al dat het een misstap zou zijn. Keek toen in de spiegel en heb hardop gezegd dat het geen slim plan is op de langere termijn.

Vanaf begin 2018 tot afgelopen september brandstof 3x in de maand naar de shop 50km verder en dus veel brandstof en tijd kwijt. Bespaarde zo dus geld uit aan brandstof maar heb toen de bron veel te dichtbij gehaald en dichterbij werdt dus vaker er naar toe.

Begin november dus via de dealer die natuurlijk meer verkoopt als weed dus speed gehaald om eens te kijken wat voor effect het zou hebben op mn brain. 6 jaar geleden begon ik met speed om fysiek vooruit te kunnen komen. Nu gebruik ik bijna doelbewust speed voor hersengedeelte. Maar ook al gebruik ik het daarvoor, het lichaam wordt en door het dagelijks te gebruiken niet echt beter van.

Maar de reden om te beginnen was misschien anders maar als zit nu wel in dezelfde spiraal als 5 jaar geleden alleen dan 3x zo hard.

Eind november pas een de speed uit de kast gehaald en geprobeerd in het weekend. Zit nu dus 7a8 weken later weer op dagelijks gebruiken. Zo goed als heel de dag door. Dit is dan de eerste keer dat ik echt doorga na het weekend. Afijn het is nu al weer donderdag :openmouth:

Weekend begon met gebruiken al een poosje op donderdagavond en stopte zaterdagavond.
    Afgelopen zaterdag avond dus gestopt en afgelopen maandag dus weer de next level down gezet door de kater op te vangen met speed en daarna nog meer speed. Zal morgen nog een dagje moeten doorbijten op het werk en dan vrijdag tot maandagochtend kunnen rusten.

De vorige x duurde het dik een jaar om op dit level van gebruik te belanden. Nu dus 7 weken en dat hakt er wel even in zeg.

Stoppen wordt deze x moeilijker denk ik omdat de bron zo dicht bij en het ook gelijk de bron van weed is. En ook dat punt is voorbij gekomen in de beslissing toen ik switchte van shop naar dealer.

Letterlijk gedacht en opgeslagen in mn brain: Als ik hooked raak aan die speed zal ik ook gelijk met de weed kunnen stoppen.
    Ik ervaar voor mezelf dat stoppen met speed vele malen makkelijker is geweest te stoppen met weed.

Weed gebruik is ook 3x zoveel geworden afgelopen weken en echt aan speed gebruik gekoppeld. En vind weed nog steeds beter op de mind als speed. Speed maakt me al weken lang sloom. Kan nuchter wat minder snel denken maar wel veel sneller daadwerkelijk iets doen. De eerste paar weken merkte ik gewoon wanneer de speed was uitgewerkt en ik me normale brain weer terug heb.
    Ben nu zoveel aan het bedenken/overdenken dat ik er zelf geen controle meer over heb waarover ik bedenk en dat voelt gewoon kut maar toch lukt alles gewoon en vergeet ik geen dingen.
    Maar dat lukt normaal ook zonder chaos in mn hoofd en dat is me ook gelukt met een aantal jointjes in de week.

Waarom had ik niet gewoon naar de shop blijven rijden en alleen weed gerookt vraag ik me af en waarom zou ik bijna doelbewust gekozen om in deze spiraal te duiken.

Ben benieuwd met welke mindset ik hier morgen verder ga. Nu eerst proberen te slapen.

Fenne vindt dit leuk.
  2. Zwijgrecht

Zwijgrecht Bewuste gebruiker

Paar dagen rust pakken, goed eten, slapen. Dan kijk je er alweer heel anders tegenaan. Moeheid, uitgeput lichaam, etc kunnen heel veel met de mind doen. Uitgerust, wat opgefrist en een paar dagen compleet nuchter kunnen het een heel stuk minder erg laten lijken dan nu, en kan je het waarschijnlijk een stuk beter aan. Na een tijd gebruiken ---> weinig slapen ---> uitgeput raak je een beetje vervreemd van je nuchtere zelf. Weet zeker dat het een stuk behapbaarder lijkt als je je lichaam wat rust geeft.

Kracht en wijsheid:handpointup::boxleft:

acht.zes en Fenrir vinden dit leuk.
  3. Zeelanddude

Vandaag ging het best goed. Wel wat vaag in mn hoofd en af en toe stekende hoofdpijn. Net alsof er aan mn haren wordt getrokken vanuit de binnenkant. Moet morgen toch nog gaan werken. Ben benieuwd, de echte kater moet nog komen.

Toch is gisteravond wel een goeie avond voor me geweest. Hier typen over wat er rond gaat in mn hoofd doet al veel voor me. Heb er op dit moment gewoon veel motivatie om geen speed of weed te gebruiken.

Fenne vindt dit leuk.
  4. L-S(T)D

L-S(T)D Experimenterende gebruiker

Strijden jongen!
    Goed dat je dit opschrijft. Schrijven kan inderdaad vet veel helpen.
    Speed is lekker. Zo lekker dat je het zelfs gebruikt als het eigenlijk helemaal niet zo lekker is.

Je kan dit defeaten!
    Probeer ergens afleiding in te zoeken. Ga chillen met friends die nuchter leven en wees gewoon open en eerlijk over je gebruik tegen mensen die niet anders naar je gaan kijken als je dat doet.

Met hulp is het zoveel makkelijker..

5. Zeelanddude

Nu dus plusminus 5 dagen niks gebruikt en tot nu toe nog geen serieuze cravings gehad naar speed of weed. Nuchter gaan slapen is gewoon bagger maar nuchter wakker worden is bijna feest
    Merk wel aan mezelf dat ik nog wel een beetje een kort lontje heb naar andere mensen toe. Heb normaal echt veel geduld en begrip voor dingen maar dat is nog niet helemaal terug.

Weet van mezelf dat het pas echt moeilijk gaat worden na 2 weken niks gebruiken. Ik ga hier gewoon neerzetten wat er gaat gebeuren.

Fenne, PsyTekZ, Zwijgrecht en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Klein Pierke

Klein Pierke Experimenterende gebruiker

Zodra je het hebt gekocht doorspoelen. Ga je opnieuw halen terug doorspoelen. Mindfuck. Trukje om verplicht te ontnuchteren. Fuck your brains.

7. Zwijgrecht

Hoe is het met je gabber?
    Na 2 weken is het puur psychologisch. Jij bent de baas over je eigen hoofd en wil dus je kan dit man. Je moet niet denken Of dit je gaat lukken, maar Hoe het je gaat lukken. Wat je valkuilen en triggers zijn, en je zwakke punten proberen. Zie het als een uitdaging, een wedstrijd die je kan winnen maar waar je niet onbezonnen inrent of een gevecht waar je hard voor traint en naar toe leeft.

Vergeet die onzin als door de wc spoelen als je het koopt. Dan zoom je namelijk in op wat als en creeer je voor jezelf een negatieve prikkel erbij

Komt goed man, is gewoon een strijd met jezelf die je moet winnen en simpelweg uitzitten en onthoudt, elk uur zonder is weer een uurtje dichterbij je goal en je zelfvertrouwen en zelfkennis groeit met de dag waardoor het minder lastig wordt.

weet dat het geen leuke plek is om vandaan te komen. Maar heb daar lekker schijt aan en verander als vanzelfsprekend weer langzaam terug in de oude jij.
    Nou ehm genoeg slap genuild en als ik wat voor je kan betekenen weet je me vast wel te vinden.
    Later!

Fenne en Zeelanddude vinden dit leuk.
  8. Zeelanddude

Thnx man dat je ff vraagt aan me. Gaat de goede kant op met me. Heb nog steeds niks gebruikt en ook nog steeds geen serieuze cravings gehad.
    Afgelopen vrijdagavond was wel ff lastig. Was op een plek waar er dus letterlijk een emmer vol ( ja gewoon zo een bouw emmer) weed stond. Dus toen kwam er wel even zin om een jointje te gaan roken maar heb me omgedraaid en in de auto gestapt en weg gereden.

Ik ken mn valkuilen ondertussen, kan ze niet allemaal ontwijken maar ben wel bewust ervan. Alcohol is er 1 en dat sla ik nu ook bewust af. Daar heb geen problemen mee en dronk ook helemaal niet veel of regelmatig maar ik weet van mezelf zodra ik 2 of 3 bier op heb heel anders ga denken over iets erbij te gebruiken.

Kopen en door de wc gaan spoelen werkt niet voor mij, heb nog steeds een restje speed, SOS en weed liggen maar heb er gewoon geen belangstelling voor.

Zit nu dus op 21 dagen zonder alcohol en 10 dagen zonder speed,SOS en weed.

De dealer heeft beloofd dat hij geen contact met mij legt en dat is ook wel fijn. Heb hem gewoon verteld dat ik dus stop. Krijg nu dus geen berichtjes meer van hem.

Nummers verwijderen/blokkeren enzo werkt ook niet voor me. Zodra ik beslis dat ik iets wil of juist niet wil lukt het me toch wel om het te krijgen of juist niet.

Spacey Ostrich vindt dit leuk.
  9. Zeelanddude

Vanavond zijn er vrienden langs geweest waar ik normaal gesproken altijd mee blow. Heb gelijk gezegd toen ze binnen kwamen dat er bij mij binnen niet meer geblowd wordt.
    Was eerst bang dat als ik die mensen zou zien dat ik cravings zou gaan krijgen maar dat kreeg ik dus niet. Hun hebben wel bier gedronken maar ikzelf niet. Was toch nog een gezellig avondje ook zonder te blowen.

Er is nu echt een knop om bij mij qua speed, SOS en weed gebruiken.

Voel mezelf nu ook zoveel beter zonder vanalles te gebruiken. Zal niet gelijk zeggen dat het al helemaal uit mn systeem weg is maar heb het idee dat het de goede kant op gaat :)

Lichamelijk veranderen er ook dingen. Eet meer, vind andere dingen lekker die ik eerder niet zo lekker vond. Laat wel veel meer scheten als eerst XD mayby to much info. Heb zelfs het idee dat de kleur in mn gezicht verandert.

Al met al knap ik alleen maar op volgens mij.

Mindless, Fenne en Prison vinden dit leuk.
  10. Prison

Prison Bewuste gebruiker

Lekker farten en veel schijten, is gezond. Veel vezels naar binnen werken, word je groot en sterk van!

11. Zwijgrecht

Top man! Je klinkt heel bewust van jezelf.

Zei toch dat je het kon? Alleen jij hoefde t maar te geloven. Dit gevoel is te lekker om het kwijt te raken dus dat gebeurd je ook niet. Je klinkt ook ontzettend lekker in je cel.

Goeie dat je het even plaatst en succes hoef ik je niet meer te wensen dus doe ik ook niet. Wel veel goede ideeën toegewenst en een fijne avond:grin:

12. Zeelanddude

Nog steeds goed op pad. Geen alcohol,speed,SOS of weed gebruikt. Mijn omgeving begint het nu ook te merken dat ik aan het veranderen ben. Reacties als: je ziet er beter uit enzo heb ik al van verschillende mensen gehoord. Geeft een goed gevoel :)

psychedelicoo, Casaan, OverdriveO en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. Yceman224

Yceman224 Bewuste gebruiker Donateur

Ga zo dóór!
    Het gaandeweg verbeteren van je gevoel, je uiterlijk, plus je gedrag blijft absoluut een h eele lange tijd tijd met kleine stapjes doorgaan!
    Over een maand of twee ken jij en de mensen om je heen, jou niet meer terug...echt ligt altijd waar!
    Ik blijf je hier op df volgen...ik heb hetzelfde mogen meemaken en ik weet van de hoed en de rand
    Sterkte!!

Bas vindt dit leuk.
  14. Zeelanddude

Thnx voor de positieve reacties allemaal. Dit forum doet me veel goeds. Mijn omgeving merkt wel dat ik verander maar kent de rede waarom niet echt. Hier kan ik gewoon eerlijk neerzetten wat er speelt in mn hoofd
    Kwam gisteren en vandaag weer een nieuwe verrassing tegen. Rond 2 uur in de middag ineens serieuze trek naar SOS. Kon gelukkig m’n gedachten er van af halen door even een ander werkje te doen maar was wel even schrikken. Ben benieuwd of dat nog vaker gaat gebeuren.

15. Yceman224

Dat dit vaker gaat gebeuren, da wat kan je dus donder op zeggen en misschien nog wel zwaardere krachttermen, óók
    Je hebt het goed aangepakt!
    Bij dit soort momenten is het een aanrader, om met een klusje je gedachten te dwingen, om (even) met iets andere bezig te zijn, dan met "zucht" naar de drugs waarmee je juist de zwaarste problemen mee hebt
    Bij mij onlangs nog ma een verkeerd rc gebruik, had ik dit precies hetzelfde
    Ik ben aan een klus electronica solderen begonnen
    Dit 10 dagen lang totdat ik "erdoorheen " was
    En dat soldeerwerk kon eigenlijk direct afvalbak in want het klopte van geen l ket met
    Het klei oud in die 10 dagen ben ik 12 x opnieuw begonnen en erdoorheen gekomen, zonder welke drug dan óók te gebruiken
    En ik weet, bij mij werkt deze manier
    Dat zal bij jou ook zo verlopen daarvan ben ik vrijwel zeker van
    G a zo dóór!!

16. Zeelanddude

Vandaag ben ik “gered” door een collega. Het was rond half 3 dat mn hoofd ineens op hol sloeg en was er dus ineens helemaal klaar mee. SOS zit in mn portemonnee en was dus bijna rennend onderweg naar de wc om dat te gaan gebruiken. Had er zoveel zin in, niet normaal.
    Kom ik in de gang een collega tegen die mij net moest hebben en dus zei: ah jou moest ik hebben, kun je ff meekijken op de computer. Nieuw projectje enz... duurde misschien 5 minuten maar de trek was compleet weg.
    Zal hem er waarschijnlijk nooit voor kunnen bedanken maar achteraf was ik zo blij :)

Casaan en verwondering vinden dit leuk.
  17. Yceman224

Goed zo!
    Verleg de aandacht!
    Samen met een ander!

18. Zeelanddude

Vandaag (zaterdag) om 4uur was ik klaar gewerkt in mn klushuis. Sta hetgene wat gebeurd is nog een beetje te bekijken. Brain: lijntje doen? Ja tuurlijk waarom niet en 3 minuten later voel ik de speed al werken. Dan lijkt het net of ik wakker schrik.
    Besef me ineens dat ik weer in een patroon beland ben.
    Oké, shit, ik moet dit patroon zoveel mogelijk afbreken. Had al niet veel speed meer maar de rest nu toch weg gegooid. Anders pak ik over 2 uur de volgende lijn.
    Half 6 wat gegeten en daarna een jointje gerookt en daarmee gelijk mn laatste weed in huis opgemaakt. Vond toen toch nog genoeg speed voor 1lijn en gelijk achter de joint aan de speed gebruikt.

Zodra die combo (speed-joint-speed) erin zit, dat is het gewoon helemaal voor mij.
    Probleem voor mij is, dat ik plusminus 3 a 4 uurna die combo, veel te veel joints ga roken. Nu was mn weed dus op en daarom besloot ik naar de shop te gaan. Deze trip af maken zonder weed is helemaal een no go.
    Maar toch probeer ik het patroon wat te door breken.
    Auto veel verder van de shop gezet als normaal en dus een stukje lopen door de stad, stukje park enz.
    Bij de shop maar 1 gram gekocht (normaal haalde ik daar 3)
    En stapte ik dus rond 8uur de shop uit met 1gram. En nu? Normaal ga ik nu gelijk naar huis en dan beland ik achter Netflix en blijf ik maar joints roken. Dat is precies hetgene wat ik nu niet wil.
    Wat rond gehangen bij een parkeer terrein, politie kwam nog iemand uit zn auto trekken en foulieren, reuze interssant om te bekijken allemaal en de tijd vloog om.

Had helemaal geen zin om te praten met mensen, maar er kwamen dus wel mensen naar mij toe en vertellen hun halve levensverhaal tegen me. Heb dat vaak als ik alleen op pad ben.
    Afijn, alles is nu beter als thuis zitten en een poosje later komen 2 scholieren die om een paar vloei vragen en daarna vanalles beginnen te vertellen over school en thuis/pleegzorg
    Begin me gewoon slecht te voelen dat ik wel goede shool enz heb gehad. Toen die weg waren had ik het wel weer gehad met het sociaal zijn, en merk dat mn stemming erdoor zakt. Besluit dus maar naar huis te gaan en ben half 10 thuis.

Jointje opgestoken en in dit stadium kan ik 2 kanten met mn gedachten. Stopzetten of vrije loop laten gaan. Ben dus maar eens gaan tekenen en zo wat creatief brainstormen met ideetjes om te maken en zo dus lekker aan het tekenen geweest. Om kwart voor 12 ben ik klaar met tekenen en besluit aan deze post te beginnen.

Heb in de laatste aantal uren maar een kwart van de 1 gram weed opgemaakt en me prima vermaakt maar vind het toch jammer dat ik me heb laten gaan vandaag.
    Aan de andere kant wel wat nuttige dingen weer geleerd over mezelf en waarom ik nou eigenlijk gebruik.

Zwijgrecht vindt dit leuk.
  19. Techneut

Techneut Belezen gebruiker

Hoop niet dat het normaal is voor jou om auto te rijden terwijl je aan de speed zit + meerdere jointjes hebt gerookt... Kan echt niet.

Sterkte met je verslaving though.

Casaan, Mindless, acht.zes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Yceman224

Wat mij opvalt, is dit:
    Veel mensen, die hun verslaving te lijf willen gaan dwz er mee willen stoppen, hebben een gedachtenpatroon van: maar één beetje, alle dat kan toch wel...terwijl ze innerlijk voelen, dat ze niet goed bezig zijn. Men voelt zich niet senang zogezegd terwijl men een lijntje pakt...
    Ik denk dat deze houding en gedrag bij iedere verslaafde, voor zowat elke drug, middel, opgaat.
    Ik heb qua alcoholgebruik mij altijd afgevraagd wat de term "sociaal drinken" nou eigenlijk betekent, ik ga ervan uit dat dit min of meer hetzelfde inhoudt zoals ik bovenaan geschetst heb. Dwz: een klein beetje mag wel....
    In mijn alcoholische beleving zeg ik hierover:
    Alle drugs, waar men afhankelijk van is geworden en die een (groot) probleem hebben gevormd voor de gebruiker, daar van is domweg een gebruik van " een beetje " of "sociaal drinken " gewoon onmogelijk.
    Dat betekent: kappen met die drug. Hé le maal. Niets meer. Nooit meer in dit leven.
    Ik heb zo ontstellend veel mensen zien terugvallen in hun oude verslaving. Echt waar. Sommigen die dachten van nou, na 4 jaar moet "een beetje" toch wel kunnen.
    Beste mensen, nee. Dat kan dus niet.
    Als ik mijzelf als voorbeeld daarvan neem, dan was juist d a t beetje, dat enkele glas bier, voldoende om de duivel die sliep maar één oogje altijd een beetje openhoudt, meteenbwakjer gemaakt, en ja hoor na een dag of wat werd dat beetje alweer een halve krat...
    Ik ben namelijk 2 x teruggevallen en dat gaat echt razendsnel...
    Sociaal drinken? Of: een beetje speed? Of een puntje heroïne?
    Dit werkt niet. Echt niet. Ik heb het zelf ervaren, en ik heb het om mij heen gezien.
    Ik raad het iedereen af.

Zeelanddude, psycel, Felikes en 2 anderen vinden dit leuk.
  21. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Zeelanddude
    En weer zo'n ........ die onder invloed achter het stuur kruipt. :angry:

Laatst bewerkt: 24 feb 2019
    Felikes, De Dunne en Yceman224 vinden dit leuk.
  22. Yceman224

Ik begrijp eigenlijk niet
    Dat er tegenwoordig met het verkeer van nu
    Nog altijd erg veel mensen zijn, die onder invloed van drugs, alcohol met name! Achter het stuur gaan zitten...
    En ja, in mijn alcohol tijd heb ik me hier óók weleens schuldig aan gemaakt, maar nu, al dat drukke,haastige verkeer,
    Je Kunt het gewoon niet maken!!!!
    Alcohol maakt overmoedig. Je denkt, en vindt dat je met een glas of 10 een geweldige goede bestuurder bent...!
    Iedereen weet, dat dit zelfbeeld niet klopt.
    Je zal het maar eens meemaken dat je een vrouw met een kind achterop haar fiets in de prak rijdt...dat vergeef je jezelf dus nóóit!
    Ik heb geluk gehad mij is niets overkomen met drankrijden.
    Maar ik ben wél door een totaal zatte chauffeur een keer (achterop mijn auto) met een gang van 70 km per uur (die bestuurder, dus) ik stond stil voor een rood verkeerslicht toen, vol geraakt.
    En dat zet je echt aan het denken!
    Auto in puin, en ikzelf een stevige whiplash. Ik heb er nu nog altijd laat van!
    Bleek, dat die kerel een GAK arts was
    dit had hem niet belet, om tóch te gaan rijden goddome
    Hiermee wil ik zeggen dat onder invloed rijden dus echt niet kan!!

De Dunne en acht.zes vinden dit leuk.
  23. Zeelanddude

Over het auto rijden: ik weet dat ik daarmee fout zit. Dat weet ik heel goed zelfs. Ga mezelf niet verdedigen maar heb ook geen behoefte om nu een mooi praatje te gaan houden en zeggen dat ik het nooit meer zal doen.

Ik probeer hier bij te houden wat er gebeurt met me en dit gebeurt dus ook terwijl ik onder invloed ben. Hoop zelf dat ik hier ooit terug ga kijken naar dit topic en kan zeggen: die periode ligt achter me.

Over gisteren: ja dit was een terugval en daar voel ik me slecht genoeg over. Gek genoeg als ik mn topic terug lees dat het wel te voorspellen was.
    Op 4 feb weet ik al dat de moeilijkste momenten komen na plusminus 14 dagen niks gebruiken. Nu besef ik pas dat, als heftige cravings niet werken, mn mind er gewoon heel lief om vraagt. En om dan nee te zeggen ook lastig is.

Op dit moment heb ik nog een halve gram weed, geen speed en geen SOS.
    Nummer van de dealer is geblokkeerd en verwijdert. En moet er serieuze moeite voor doen wil ik die opnieuw hebben.
    Wil ook meer posten in dit topic hoe het ermee gaat maar twijfel over hoe ik dat moet doen zonder dat mn complete leven hier uitgetypt staat.

24. Yceman224

Ik zou het zeer op prijs stellen als je hier wilt neerzetten hoe het je vergaat.
    Ik wil je niet veroordelen oid maar proberen je te helpen
    Het gaat om de drugsproblemen die je hebt en niet over je hele doopceel.
    Ik heb eea meegemaakt en uk weet wat je doormaakt.
    Ik heb 3 mensen van de heroïne af kunnen helpen en het gaat nog steeds goed met ze. Ups en downs natuurlijk maar ze gebruiken al meerdere jaren niets meer...

Felikes en Zeelanddude vinden dit leuk.
  25. Bas

Bas Wijs gebruiker

Was erger geweest als je meerdere mensen in de auto had zitten, want zodra jij instapt geef je als het ware aan, dat je nog in staat bent om te rijden. Zo doe ik dat zelf bij mensen die rijden. Tenzij ze echt van het padje zijn en niet meer helder kunnen nadenken, dan grijp ik in.

Ik keur rijden onder invloed niet goed, maar denk er gewoon aan hoe makkelijk je al met lichaamstaal kan laten zien of je ergens voor in staat bent. En dat mensen dit zeer snel volgen, geloven en vertrouwen, helemaal als zij ook nog eens onder invloed zijn.

26. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Punt is dat mensen zich behoorlijk overschatten.

Dat doe ik zelfs nog, ik heb zelf het gevoel dat ik met uppers een nog betere automobilist ben dan zonder, maar toch vind ik het per definitie een slecht idee om dan maar te gaan rijden. Als er dan toch iets gebeurt ben ik heel erg de lul, zelfs als het mijn schuld niet is.

Instappen bij iemand die gebruikt heeft doe ik al helemaal niet, ik ben nuchter al zo'n pipo die aan t meerijden is en zich bemoeit met de chauffeur dat ie niet te dicht bij de berm moet rijden en dergelijke. Ik al een keer een flink ongeluk gehad als passagier na een nacht stappen, en daar heb ik een beetje passagiersangst aan overgehouden.

Mindless vindt dit leuk.
  27. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

No offense, maar was jij niet de gene die na die meet met een achterlijke combi van drugs weer ging auto rijden...

28. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Psychedelibee
    Het was er na, niet tijdens. Maar ik ben het wel met je eens dat het stom en niet verantwoord was.

De combi was overigens niet achterlijk, maar gewoon een goeie. 50ug LSD, wat orale 25i en wat 3Meo-PcP vanaf n uur of 14.00 met nog wat lachgas later, tot eind van de avond. Voor de 1-PCP heb ik 's-nachts gepast trouwens.

edit;
    Terecht dat je me er op wijst trouwens hoor, ben niet trots op zoiets.

29. Yceman224

Hoe het met rc's werkt met autorijden (zelfoverschatten) Dat weet ik niet.
    Maar hoe te meer drank, hoe te groter de zelfoverschatting wordt.
    Dat heb ik zelf mogen ervaren helaas.
    De allereerste keer dat ik dit deed, in de studententijd, werd ik al aan de kant gezet en had Hermandad me te pakken.
    Ik weet het nog als de dag van gisteren!
    En ik had nog een grote ben tegen die politie mensen, óók
    1,1 promille. 5 maanden niet rijden, plus 600 gulden boete.
    Daar leer je van. Deze straf krijg je tegenwoordig niet eens....
    Ik vond toen dat ik nog altijd uitstekend kon rijden.
    De ochtend erna kon ik mijn auto pas na lang zoeken terugvinden.
    Hij stond heel ergens anders, dan dat ik dacht....
    Dus zo goed was ik natuurlijk echt niet meer. Integendeel.
    De kantonrechter maakte er korte metten mee.
    Vonnis was conform de strafeis van de officier van justitie.

30. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Ik snap dit niet goed. Waarom deed je het middel waar je vanaf wilt blijven in je portemonnee? Die collega die er tussen kwam was gewoon puur geluk. Die volgende keer zonder dat soort externe factoren die je doen stoppen is eigenlijk gewoon een zekerheid. Je kunt er op rekenen dat die komt. Geheid.

Goed dat je nu wel zonder zit. Lijkt me veel makkelijker voor jezelf.

31. Psychedelibee

Ik heb dit al eerder gezegd en blijf erbij het een vrij riskante combi is geweest, fijn dat die bij jullie is goed gevallen. Maar heb je je ooit wel eens over de risico's van enkel 25i ingelezen? Als je dat gedaan zou hebben zou je moeten concluderen dat dit middel opzichzelf al riskant is, laat staan in combinatie.

32. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Psychedelibee
    Ja, ik weet inmiddels dat 25i een behoorlijk toxicologisch risico met zich meebrengt. Maar de trip was leuk en zelfs nog helder ook. Het was gewoon een leuke dag en nacht, nergens ben ik bad gegaan of in de problemen geraakt.
    Nog sterker, het was een van mijn highlights van 2018.

33. Psychedelibee

Dat is fijn om te horen, maar neemt niet weg dat jullie best een risico hebben genomen. En in het kader van harm reduction vind ik het daarom ook mijn taak om kritisch te zijn als je deze combi weer eens roept op het forum zonder de risico's te benoemen. Ik hoop dat je dat begrijpt en dat het ook verder niets persoonlijks is.

acht.zes vindt dit leuk.
  34. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Psychedelibee
    Ik begrijp het helemaal, en ik weet dat het niet persoonlijk bedoeld is. Ik besef dat ondanks ik anderen wil adviseren om veilig te gebruiken ik zelf ook wel eens risico's neem, en die mogen dan zeker ook benoemd worden.

StimsalaBanne en Psychedelibee vinden dit leuk.
  35. Zeelanddude

Denk dat dit met de gedachten te maken hebben: als ik het echt wil, kan ik het pakken. En dat stelt me dan weer rustig genoeg om het niet te doen. Nu ik dat zo typ klinkt het echt verschrikkelijk krom. Maar feit blijft wel dat als het echt op is, cravings veel eerder op komen zetten.

Ben benieuwd hoe dit komende week gaat. Zal denk ik veel gaan schommelen van, fuck it ik ga nieuwe halen naar, ben blij dat ik niks gehaald heb.

Heb vandaag veel geslapen. Veel gedacht en voel me zoizo bezorg/bang en zie als een berg tegen de komende dagen op.

Mindless vindt dit leuk.
  36. Yceman224

Een kleine hoeveelhefid bij je dragen, of in de buurt hebben geeft idd een soort van rustgevoel.
    Maar:
    Het kan óók ervoor zorgen, dat je regelmatig in een discussie nee, beternis het om te zeggen een dilemma, terecht kunt komen met jezelf zo van: ben ik er nu wel, of niet slecht genoeg aan toe om er een beetje van te nemen, of net nog niet slecht genoeg?
    Dit dilemma kost nogal wat energie.
    En, wat nog vervelender is hoe te langer je ermee bezig bent om de goede keuze te maken, hoe te groter de kans wordt, dat je de verkeerde keuze maakt, en dus weer gaat gebruiken.
    En als je dan deze keuze uiteindelijk gemaakt hebt, en dus tóch gebruikt hebt, naderhand zal je een kutgevoel krijgen. Want, je hebt gefaald....En voor je het weet, neem je weer, om dat kutgevoel te onderdrukken, en je voelt het al....de draaikolk is weer aan het werk, en het wordt steeds moeilijker om weer in de stop modus te kunnen komen.
    De facto:
    WeG met die zooi. Tot de laatste kruimel!
    Dat is erg moeilijk, ik weet het maar zo moet het....
    Dat was bij mij met drank exact hetzelfde.

Casaan, Zeelanddude en Mindless vinden dit leuk.
  37. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Dankje, daar kan ik me op zich wel wat bij voorstellen. Maar ik zou het denk ik te riskant vinden.

Ik denk dat je er toch op de een of andere manier doorheen moet gaan en alle verleidingen moet weerstaan. Sterkte in ieder geval.

Zeelanddude vindt dit leuk.
  38. Yceman224

Wat mij enorm geholpen heeft, en soms nog steeds, is het volgende:

Zoek een vrij eenvoudige bezigheid, zo als een reparatie klusje, iets gaan doen (buiten) of zelfs een telefoontje, dat leidt de nare gedachtengang af.
    Dat werkt, echt waar
    Ik heb een soldeer klus en daarmee bezig zijn doet (deed) mij de zucht aanzienlijk verminderen
    Probeer dit eens en doe die zooi die je nog hebt, met een ritueeltje verdwijnen!
    Je moet niets meer in huis hebben, laat staan bij je dragen!
    Bij je dragen kan sowieso dikke problemen opleveren stel je krijgt een ongeluk en ze vinden het
    De gevolgen zijn niet te overzien!!
    WEG MET DIE ZOOI

39. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker Donateur

Het is bij sommige angststoornissen erg goed om iets bij je te hebben. Als je in zo'n fase zit dat je bang bent een paniekaanval te krijgen, angst voor angst zeg maar, dan wil het juist wel eens helpen. Je bent dan namelijk minder bang voor een paniekaanval omdat je toch iets bij je hebt dat de aanval kan stoppen. Doordat je minder bang bent is de paniekaanval ook verder weg.
    Maar dit gaat natuurlijk niet werken als je verslavingsverleden hebt met het bewuste middel. Dus erg voorzichtig zijn.

Jmths, Casaan, Albedo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  40. Yceman224

Helemaal juist! Zo zie ik het ook!
    Is het in dit geval geen mogelijkheid om een ander! Angstremmend middel bij je te hebben?
    Het middel waaraan je verslaafd bent, lijkt me dus geen goede keus.

Laden...