Na de dood, 6 opties om te kiezen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

TripJess

Bewuste gebruiker
Interessting! Oneindig zou me vet lijken, maar enkel als ik er jong/fit bij blijf.. oblivion lijkt me het meest waarschijnlijke, recursion zou ik benauwd van worden, ben je dezelfde persoon , uiterlijk karakter persoonlijkheid?? Nouja limbo lijkt me niks, veelste druk met al die zielen en reincarnation kan al niet omdat er steeds meer en meer mensen/dieren/wezens zijn. Heaven jaja, Lets do that... Voor altijd dansen! Muziek luisteren en losgaan. Alleen nog maar dansen !🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺

All good boys go to heaven, but bad boys bring haven to you 😈

PsychedelicMagic

Badass junkie
Heaven of geen bewustzijn meer.. Beetje lastige keuze. Ik ben van mening dat bewustzijn niet het resultaat is van een goed werkend brein, maar meer werkt als een radioontvanger dat bewustzijn ontvangt uit een collectieve bewustzijn. Na ons dood gaat ons bewustzijn naar een alternatieve realiteit toe en leven daar ons tussen-leven, voordat je word gereïncarneerd om nieuwe levenslessen te volgen. Reincarnatie, mensen die na hun dood blijven ronddwalen op aarde, leven in de alternatieve realiteit, praten met de doden (mediumship), mensen die een dode terug kan halen in de materiële wereld door ectoplasme, en veel meer dan dit. Er zijn situaties bekend waarbij mensen dagen na dood te zijn verklaard, weer terugkwamen in hun lichaam en uit de mortuarium stapte. Je hebt situaties van meer dan 1000 kinderen die hele specifieke herinneringen hebben aan een vorig leven en dit ook weten te bewijzen. Er zijn gevallen bekend van mensen die hele zware operaties kregen en tijdens een hartstilstand uit hun lichaam traden en dingen zagen en hoorden die op dat moment gebeurden en dit later ook wisten te bewijzen. Ik denk dat er meer is, al hoop ik eigenlijk dat dit niet zo is. En dat bewustzijn mee mijn graf ingaat :)

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Leuke vraag @Dirkjan ,

Je stelt de vraag wat ik zou kiezen als ik zou mogen kiezen. Lijkt me niet zo'n moeilijke keuze... Doe mij maar Heaven. "Eternal bliss" klinkt mij niet verkeerd in de oren. :wink:

Als je me zou vragen wat mij het meest waarschijnlijke scenario lijkt krijg je wel een ander antwoord. Ik ben geneigd om dan meer de lijn van @PsychedelicMagic te volgen. Het meest waarschijnlijke lijkt me dat jouw "geest" of "bewustzijn" hoe je het ook maar wilt noemen eerst in een soort tussenfase komt alvorens mogelijk weer in deze realiteit terug te komen. Wat mij betreft hoeft dat ook niet per se als mens te zijn maar kan dat ook als iets anders zijn. Het hindoeïstische geloof gebruikt de term "Atman" voor datgene dat ervaart maar niet gelijk is aan het ego.

Anyways... terug naar mijn saaie corona-thuiswerkplek verre van "Eternal Bliss"....:pensive:

KlaasVaak

Wijs gebruiker
'Reincarnation' en 'oblivion' komen volgens mij in principe op hetzelfde neer. Als je wordt wedergeboren, maar al je herinneringen zijn weg, is dat nieuwe leven toch gewoon iemand anders leven? Wat zou het dan jouw leven maken? Niets bindt dat eerste en dat tweede leven.

Om antwoord op de vraag te geven, kies ik natuurlijk 'heaven'. Ik denk echter niet dat dat mogelijk is.

Als ik moet zeggen wat mij het meest waarschijnlijk lijkt, kies ik zonder twijfel voor 'oblivion'.

Tot slot kunnen we er een nu al uitsluiten. Als het 'rebirth'-scenario waar zou zijn, zou nu het overgrote deel van de babies met de herinneringen van vele vorige levens geboren moeten worden.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Immortality: hel. Serieus, denk er over na: voor eeuwig leven als dezelfde persoon... Ooit wordt je het zat, maar het zal nóóit ophouden.
Reincarnation: Dit is wat we nu ervaren eigenlijk. Zo goed als.
Oblivion: dit is een onmogelijke ervaring. Niets ervaren kan niet je ervaring zijn, want dan zou je dat ervaren.
Recursion: Hel met een hoofdletter... Oneindig hetzelfde leven moeten leven met herinneringen aan de vorige... Je zult compleet krankzinnig worden na de eerste 10 levens, en het zal nooit ophouden.
Limbo: Liever niet... Het lijkt me niet zo'n volle ervaring als die van belichaamt zijn, ook al komt dat met enorme pijn.
Heaven: Het klinkt aantrekkelijk op zich, maar ik geloof er niet in. En ik twijfel er ook aan of ik het écht zou willen.

Ik kies voor de zevende optie: wakker/lucide worden in dít leven en blijvend zien dat je nooit echt gereïncarneerd bent in/als het lichaam. Wat vervolgens gebeurd na de fysieke dood maakt dan niet meer uit, omdat je ontwaakt bent uit de hele cycle van leven/dood.

'Reincarnation' en 'oblivion' komen volgens mij in principe op hetzelfde neer. Als je wordt wedergeboren, maar al je herinneringen zijn weg, is dat nieuwe leven toch gewoon iemand anders leven? Wat zou het dan jouw leven maken? Niets bindt dat eerste en dat tweede leven.
'Jij' bent altijd degene die het ervaart, dus het is jouw leven.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik moet hier even over nadenken als ik niet word afgeleid door saai werk. :wink:

Het valt me wel op hoe weinig mensen tot nu toe voor 'heaven' kiezen, je zou zeggen dat dit de meest aantrekkelijke optie lijkt (ook al is het ongeloofwaardig, dat was opzich de vraag niet, toch)? ^^

Ik ben het wel met Mindless eens dat pure 'oneindigheid' zonder te weten waar je doorheen moet waarschijnlijk een hel is. Hoe bang velen van ons ook zijn voor de dood, en hoe te vroeg die voor sommigen helaas ook komt... in oneindigheid leven - even ervan uitgaande dat je dan ook een wezen met doelen bent, wat natuurlijk speculatie is - zou naast de (denk ik) verschrikking dat je NOOIT maar dan ook NOOIT meer terug kunt volgens mij ook complete doelloosheid in de hand werken. Waarom zou je dingen doen, als je ze over een eeuwigheid ook nog kunt doen. Er is letterlijk geen deadline.

Heel boeiend topic!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het valt me wel op hoe weinig mensen tot nu toe voor 'heaven' kiezen, je zou zeggen dat dit de meest aantrekkelijke optie lijkt (ook al is het ongeloofwaardig, dat was opzich de vraag niet, toch)? ^^
Misschien hebben we ergens toch een enorme drang naar groeien, evolueren. En in een hemel kan dat niet, want alle ervaring is perfect.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Misschien hebben we ergens toch een enorme drang naar groeien, evolueren. En in een hemel kan dat niet, want alle ervaring is perfect.

Ja, dat is wel een interessante. Blijkbaar is het proces van groeien naar een gewenste uitkomst, minstens zo belangrijk voor 'geluk' als de (perfecte) uitkomst zelf?

Purplext

Badass junkie
Oblivion absoluut!

Ik heb 2 keer gedacht dood te gaan tijdens een veel te hoge dosis disso's. Ik was zo gelukkig toen ik langzaam stuk voor stuk werd afgebroken. Ik wist zeker dat ik dood ging en genoot van elk moment.

Totdat alleen een soort bewustzijn overbleef, nadat ik ervaarde hoe de hele kosmos explodeerde/implodeerde en ik in een eeuwig licht 'was'. Er was verder niks, alles was compleet en dat zou voor eeuwig zo zijn. Als ik er iets aan zou moeten koppelen, zou dat toch overeen komen met de optie 'heaven'. En dat voelde niet erg, voor zover je nog kan spreken van voelen, want dat bestond ook niet meer.
Toen ik de volgende dag wakker werd, heb ik weken moeten rouwen omdat ik toch nog leefde...

Als oblivion niet bestaat, ga ik dan toch maar voor heaven. Die andere opties lijken me vreselijk. Ik las als tiener 'de teerling is geworpen' van Jean-Paul Sartre en toen werd ik echt bang dat er een geesteswereld zou bestaan met alle bijbehorende treurnis die hij schetste.

Gympie

Badass junkie
Oblivion absoluut!

Ik heb 2 keer gedacht dood te gaan tijdens een veel te hoge dosis disso's. Ik was zo gelukkig toen ik langzaam stuk voor stuk werd afgebroken. Ik wist zeker dat ik dood ging en genoot van elk moment.

Totdat alleen een soort bewustzijn overbleef, nadat ik ervaarde hoe de hele kosmos explodeerde/implodeerde en ik in een eeuwig licht 'was'. Er was verder niks, alles was compleet en dat zou voor eeuwig zo zijn. Als ik er iets aan zou moeten koppelen, zou dat toch overeen komen met de optie 'heaven'. En dat voelde niet erg, voor zover je nog kan spreken van voelen, want dat bestond ook niet meer.
Toen ik de volgende dag wakker werd, heb ik weken moeten rouwen omdat ik toch nog leefde...

Als oblivion niet bestaat, ga ik dan toch maar voor heaven. Die andere opties lijken me vreselijk. Ik las als tiener 'de teerling is geworpen' van Jean-Paul Sartre en toen werd ik echt bang dat er een geesteswereld zou bestaan met alle bijbehorende treurnis die hij schetste.

ja, ik was ook content om dood te gaan toen ik nog rc disso's nam.
onder andere daarom ben ik ermee gestopt..
ik dacht.. dat bewaar ik wel voor als er een meteoor op de aarde af komt en we hebben nog een paar dagen/weken te gaan. 😅

kheb juist voor limbo gekozen zodat ik dan in principe mezelf zou blijven zonder de lichamelijke en wereldse beslommeringen.
wie zegt dat een geest zo is als gedacht.. mss gewoon lekker chillen met de andere geesten en overal neuzen..
kijken hoe het iedereen vergaat.. en af entoe iemand de stuipen op het lijf jagen, haha 👻

khoop dat je nu niet liever dood bent iig.

• Love
Waarderingen: Syl

Purplext

Badass junkie
ja, ik was ook content om dood te gaan toen ik nog rc disso's nam.
onder andere daarom ben ik ermee gestopt..
ik dacht.. dat bewaar ik wel voor als er een meteoor op de aarde af komt en we hebben nog een paar dagen/weken te gaan. 😅

kheb juist voor limbo gekozen zodat ik dan in principe mezelf zou blijven zonder de lichamelijke en wereldse beslommeringen.
wie zegt dat een geest zo is als gedacht.. mss gewoon lekker chillen met de andere geesten en overal neuzen..
kijken hoe het iedereen vergaat.. en af entoe iemand de stuipen op het lijf jagen, haha 👻

khoop dat je nu niet liever dood bent iig.

Haha, misschien is geest zijn wel zo lollig als je omschrijft, maar wat als je wilt knuffelen en je hebt geen stoffelijk lichaam bijvoorbeeld? Je hebt zin in een banaan, maar je kan 'm niet eten? Je ziet je geliefden leven, maar je kan niet meer in contact met ze komen? Je bent letterlijk een schim van wat je ooit was en je bent een toeschouwer geworden zonder enige kans te handelen naar je gedachten/gevoelens?

Ik heb levensangst en doodsangst momenteel; ook een soort limbo :sunglasses:

Gympie

Badass junkie
Haha, misschien is geest zijn wel zo lollig als je omschrijft, maar wat als je wilt knuffelen en je hebt geen stoffelijk lichaam bijvoorbeeld? Je hebt zin in een banaan, maar je kan 'm niet eten? Je ziet je geliefden leven, maar je kan niet meer in contact met ze komen? Je bent letterlijk een schim van wat je ooit was en je bent een toeschouwer geworden zonder enige kans te handelen naar je gedachten/gevoelens?

Ik heb levensangst en doodsangst momenteel; ook een soort limbo :sunglasses:

ja, goeie punten.
ik ga m'n keuze herzien.. we kunnen ook gewoon als @Mindless een versie verzinnen die ons aanstaat :wink:

jammer dat ze elkaar niet 'uitcancelen' ..🙏🙌

Blyatman

Badass junkie
Limbo: ik wil weten wat er verder is dan dit.
recursion: dan kan ik met de kennis en wijsheid die ik dan bevat, terug naar de momenten en de juiste keuzes maken. Andere wegen inslaan en zeker een hoop ellende recht zetten richting anderen en mijzelf.
Beiden interesse voor mij.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
recursion: dan kan ik met de kennis en wijsheid die ik dan bevat, terug naar de momenten en de juiste keuzes maken. Andere wegen inslaan en zeker een hoop ellende recht zetten richting anderen en mijzelf.
En dan weet je na een paar keer hetzelfde leven leiden precies wat je wel en niet moet doen en leid je jouw ideale leven. Dan ga je weer dood en begint datzelfde leven weer. Omdat je precies weet wat de juiste keuzes zijn ga je een beetje op de automatische piloot functioneren. 10 dezelfde levens later: Je herinnert je al je vorige levens en begint tegenzin te voelen om al die dingen die je al kent opnieuw te doen. Inmiddels is alles een automatisme geworden. 10.654 dezelfde levens later: je voelt je absoluut alleen. Voor ieder ander in jouw leven is dit leven de eerste keer, maar jij zit vast in een oneindig herhalende loop en weet absoluut elk detail van álles dat gebeurt. Je weet precies wat de meest efficiënte manier is om dingen te doen en wordt gek van het complete gebrek aan enige spontaniteit. 345.876 dezelfde levens later: waar je ooit dacht dat het belangrijk was om de juiste keuzes in je leven te maken zie je nu dat dat allemaal betekenisloos is als je toch oneindig veel levens de kans hebt om het overnieuw te doen. En oneindig dezelfde levens zúl je leiden, dit is nog maar het begin. Het is de keuze die je gemaakt hebt.

Als deze keuzes echt zouden zijn moeten mensen echt tegen zichzelf beschermd worden. :laughing:

Gympie

Badass junkie
En dan weet je na een paar keer hetzelfde leven leiden precies wat je wel en niet moet doen en leid je jouw ideale leven. Dan ga je weer dood en begint datzelfde leven weer. Omdat je precies weet wat de juiste keuzes zijn ga je een beetje op de automatische piloot functioneren. 10 dezelfde levens later: Je herinnert je al je vorige levens en begint tegenzin te voelen om al die dingen die je al kent opnieuw te doen. Inmiddels is alles een automatisme geworden. 10.654 dezelfde levens later: je voelt je absoluut alleen. Voor ieder ander in jouw leven is dit leven de eerste keer, maar jij zit vast in een oneindig herhalende loop en weet absoluut elk detail van álles dat gebeurt. Je weet precies wat de meest efficiënte manier is om dingen te doen en wordt gek van het complete gebrek aan enige spontaniteit. 345.876 dezelfde levens later: waar je ooit dacht dat het belangrijk was om de juiste keuzes in je leven te maken zie je nu dat dat allemaal betekenisloos is als je toch oneindig veel levens de kans hebt om het overnieuw te doen. En oneindig dezelfde levens zúl je leiden, dit is nog maar het begin. Het is de keuze die je gemaakt hebt.

Als deze keuzes echt zouden zijn moeten mensen echt tegen zichzelf beschermd worden. :laughing:

Groundhog life, lol.

1603953953170.png

Blyatman

Badass junkie

Wow. Dit is wel het extreme wat je hier benoemd.
ik had het puur over 1 keer overnieuw doen. Niet oneindig, niet 345,876 levens.😁

Blauweaap

Wijs gebruiker
Obilvion.

Ik wil gewoon dood thats it de wereld word toch steeds ellendiger met de jaren. Als ik na de generatie onder mij kijk dan is gaan wij geen robots en shit zien die zijn nog tedom om te poepen. Ook deze generatie had graag een kleurtje gewilt ik heb nog nooit zoveel het wordje kanker/wollah uit een blanke horen komen.

Salvia

Bewuste gebruiker
Oblivion. Ik denk dat het gewoon het beste is als alles dan voor me stopt. Éen leven is genoeg voor mij, meer hoef ik niet te weten of te ervaren. Dat geeft me een vredig idee.

Sisyphus

Experimenterende gebruiker
Immortality: nee dank je, over 5 miljard jaar gaat het hier wel warm worden hoor, zit je op die zandvlakte in je uppie. Of gaan we migreren naar een rooie dwerg die tientallen miljarden jaren stabiel blijft. Ondertussen ben ik de laatste mens en is de rest in 1 mlj jaar al compleet van mij af geëvolueerd. Film: The Man from Earth -> vent is 10.000 jaar.
Reincernation: hoevaak? Op Youtube: Kurzgesagt - The Egg, Moet ik ALLE levens doormaken? Er zijn nu 7 miljard mensen, tot dusver 100 miljard, hoeveel gaan er nog komen? Dat zijn alleen de mensen, er zijn ook andere zoogdieren, vogels, insecten, wormen. Dan is er 1 planeet met leven per sterrenstelsel, er zijn miljarden sterrenstelsels. En dat is alleen nu, we hebben ook nog 'verleden' en 'toekomst' en misschien is het universum nog wel wat grotere dan wat we kunnen zien. Komt me iets te dicht bij oneindig, ik pas.
Oblivion: Die overweeg ik wel, in de serie 'The Good Place' wordt met comedy op een leuke manier best filosofische en ethische dingen besproken waar we hier op vast lopen.
Recursion: Tot ik tevreden ben of geen zin meer heb, is dan wel mijn voorwaarde. Maar dit was een oneindige optie? Dan pas ik ook.
Limbo: Beetje spoken zonder lichamelijke beperkingen, nice, maar ook niet oneindig op deze toekomstige woestijn graag, dus weer pas ik.
Heaven: Gaat vervelen, ben het sowieso niet zo eens met de baas daar. Welke prutser laat zijn boek door mensen schrijven en zijn verhaal door priesters / imam's vertellen, ik neem het pas aan voor waar als er nu een boek rechtstreeks van hem op mijn tafel verschijnselt... nope, er ligt hier nu niks. Het zijn dus vrije interpretaties uit hersenspinsels.

Doe mij Oblivion maar, maar dat is lastig, want zoals hierboven al gezegd, je kan niet niks ervaren. Dus ik ben oprecht al een paar jaren bang dat het 1 van de andere opties gaat zijn.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Natuurlijk kies ik voor permanent bliss heaven als ik de vraag letterlijk neem. Ik weet niet wat dat is maar dat moet het fijnste zijn wat er bestaat. Dat kan ook niet vervelen zoals sommige zeggen want vervelen is geen bliss. Permanent bliss kan dus nooit negatief worden. Maar dat kunnen we ons niet echt voorstellen want dan gaan we denken dat dat ook gaat vervelen.. kan toch niet anders? Maar dan had het geen "permanent" bliss geheten :wink:

Verder zeer onwaarschijnlijk en er zal wel een soort van reïncarnatie bestaan maarja.. Ook reïncarnatie ziet iedereen anders dus welke vorm..?

Je stelt de vraag wat ik zou kiezen als ik zou mogen kiezen. Lijkt me niet zo'n moeilijke keuze... Doe mij maar Heaven. "Eternal bliss" klinkt mij niet verkeerd in de oren. :wink:
Ik ga wel mee dan :)
Oblivion: dit is een onmogelijke ervaring. Niets ervaren kan niet je ervaring zijn, want dan zou je dat ervaren.
wie zegt dat er een "ervaring" moet zijn na de dood?
Ja precies!

KlaasVaak

Wijs gebruiker
'Jij' bent altijd degene die het ervaart, dus het is jouw leven.
Wat maakt het van jou dan? We hebben het over een nieuwe persoon. Er zijn geen herinneringen van een voorgaand leven. Wat maakt deze twee personen dezelfde 'jij'? Volgens mij niks.

Cerberus

Bewuste gebruiker

Het is inderdaad de vraag niet. Maar je weet maar nooit wat de intenties zijn van hetgene je die opties voorschotelt. Als er plots zo'n keuzescherm met die 6 opties voor je komt, weet je niet of datgene die erachter zit je wilt tricken :thinking: de catch zou zijn dat bliss het nieuwe normaal wordt waardoor bliss na een tijdje niet boeit. Bliss boeit pas als het komt na een periode van niet-bliss. Ik zou ook voor oblivion kiezen.

Gympie

Badass junkie
Recursion: Hel met een hoofdletter... Oneindig hetzelfde leven moeten leven met herinneringen aan de vorige... Je zult compleet krankzinnig worden na de eerste 10 levens, en het zal nooit ophouden.
Speculatie.
je hoeft juist niet hetzelfde leven leiden want je hebt precies de kennis die nodig is om veranderingen aan te brengen..
kennis vergaren is een groot goed.. jen je kan over de loop der jaren een hoop wijzer worden.
vanaf het moment dat je uit huis gaat zeg maar een compleet ander leven leiden.. of een paar keer hetzelfde..
een paar levens aan de drugs verspillen etc.
kortom het eeuwige leven zonder oud te worden..
en je kan ook nog eens telkens dezelfde vrienden maken/opzoeken.. of af en toe eens nieuwe.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Speculatie.
je hoeft juist niet hetzelfde leven leiden want je hebt precies de kennis die nodig is om veranderingen aan te brengen..
kennis vergaren is een groot goed.. jen je kan over de loop der jaren een hoop wijzer worden.
vanaf het moment dat je uit huis gaat zeg maar een compleet ander leven leiden.. of een paar keer hetzelfde..
een paar levens aan de drugs verspillen etc.
kortom het eeuwige leven zonder oud te worden..
en je kan ook nog eens telkens dezelfde vrienden maken/opzoeken.. of af en toe eens nieuwe.
Maar je wordt weer grootgebracht in hetzelfde gezin met dezelfde mensen, mét herinnering aan de vorige keren. Hoe leuk is dat nog na 10 keer, na 1000 keer, na 1000000 keer...

Nee, dat lijkt me nog steeds hels. Ik wil mijn vorige levens niet herinneren en al helemaal niet hetzelfde leven in de oneindigheid herhalen. Hoezo zonder oud te worden eigenlijk? Dat staat er toch niet bij?

Ja, je kunt wel andere keuzes maken, maar wat betekenen die keuzes nog als je al je vorige levens herinnert.

Dus nee, ik denk er nog hetzelfde over, maar iedereen mag er het zijne/hare van denken. :wink:

wie zegt dat er een "ervaring" moet zijn na de dood?
Oké, stel er is geen ervaring na de dood. Dat kan niet jouw ervaring zijn. Voor jezelf moet er ervaring zijn. Leuke mindfuck dit trouwens. :wink:

Wat maakt het van jou dan? We hebben het over een nieuwe persoon. Er zijn geen herinneringen van een voorgaand leven. Wat maakt deze twee personen dezelfde 'jij'? Volgens mij niks.
Je zei als 'je' wordt wedergeboren... Wat is de 'je'? Als 'je' wordt wedergeboren moet er dus 'iets' zijn wat gelijk is in het 1ste en het 2de leven. Dat iets is de essentie van jezelf, dat wat je niet kwijt kunt raken.

Laatst bewerkt:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Oké, stel er is geen ervaring na de dood. Dat kan niet jouw ervaring zijn. Voor jezelf moet er ervaring zijn. Leuke mindfuck dit trouwens. :wink:
Nu moet ervoor mezelf een ervaring zijn na de dood. Na de dood hoef ik geen ervaring en is er niks. Fokking mindfuck want wie is de ik ná de dood? Niks! maar niks is er alleen als er "iets" is. ... gedoe altijd dit.......................................

Gympie

Badass junkie
@Mindless

je begint iedere keer als baby..tot ca 70, 80, 90?
dus nooit ooit..
ja, fijn met je iegen familie.. en vanaf een bepaalde leetijd kun je je eigen ding gaan doen.

plus ik vind dat Jij er ook één van de 6 mag kiezen en onderbouwen..
zelf verzinnen kan ik ook wel 😘

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan