Na heftige migraine een paniekstoornis en nu aan de diazepan 2x 10mg + 5mg olanzapine dagenlijks.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Beste Lezer(s),

Even vooraf ik ben een man van mid twintig, heb de autismespectrumstoornis asperger en ben hoogbegaafd.
Ik heb veel moeite met een verhaal van A naar Z te vertellen dus dit kan heel warrig overkomen en hoop dat er toch mensen zijn die de tijd nemen dit te lezen en mij wat kunnen helpen/inlichten over mijn situatie.

Ik heb Migraine, twee jaar geleden voor het laatst gehad toen hield het 4 maanden aan bijna elke dag en soms meer dan 1 keer op een dag, de aanvallen duurde maximaal 6-7 uur, en tot op ongeveer 3 weken geleden dus jaren geen last van gehad.

Ik blow al zeker 15 jaar, eigenlijk alleen in de avond na het eten en soms op een 'chilldag' of zondag gamen met vrienden, ik heb ook wel eens harddrugs gebruikt zoals cocaine, speed, GHB, MDMA, XTC, 2cb, 4fmp, paddo's, truffels en nog een paar andere dingen maar de afgelopen maanden (bijna halfjaar) geen harddrugs. Ook kan ik op speed na de keren dat ik bovenstaande drugs heb gebruikt op m'n handen tellen, speed heb ik mijn tenen ook nodig dus niet meer dan 20 keer totaal. Op blowen na vind ik zelf dat ik geen misbruik heb gemaakt van drugs.

Mijn motto voor drugs (en drank) op uitzondering van blowen is ik doe het nooit om mij beter te voelen maar alleen om mij nog beter te voelen dus op een moment dat ik lekker in mijn vel zit!

Circa een jaar geleden heb ik na een ongelukkige val 3 hernia's opgelopen, twee in mijn onderrrug en 1 in mijn nek, mijn schouderbanden in 1 schouder zijn afgescheurd, sindsdien kan ik niet confortabel meer zitten en liggen en ben het afgelopen jaar bij alle soorten fysio's/pilatus/ostiopathie/krakers en ik kan wel doorgaan, laten wij het houden op heel veel soorten van therapie geweest zonder succes, ik ben erg energiek en beweeg extreem veel, een van mijn grote hobby's is backpacken en inline skaten maar sinds het ongeluk heb ik al extreem veel pijn aan nek/schouder/rug bij het dragen van een winkeltas van 1 kilo of een te zware jas, een jaar geleden liep ik nog 1000km door de Pyreneeën te backpacken en was topfit om het maar zo te zeggen.

Het afgelopen jaar heb ik dus heel erg in de knoop gezeten met het niet kunnen uitoefenen van mijn hobbies, sex doet verschrikkelijk veel pijn op een paar hele tamme standjes na maar als ik of partner een plotselinge beweging maak kan ik niet meer verder, dit heeft het afgelopen jaar mijn slaap heel erg gehinderd, ik kan niet meer op mijn zij of rug inslaap vallen.

Circa een halfjaar of een maand of twee korter geleden ben ik (in overleg met huisarts en ziekenhuis) Diazepan gaan gebruiken om de 4 dagen 40-60mg voor het slapen en dan kon ik op mijn rug in slaap vallen en doorslapen, ik heb mij goed ingelezen hierover en wist de risico's van lichamelijke verslaving en wilde deze ten koste wat het kost vermijden en heb mij dus ook aan de 4 dagen ertussen regel gehouden, sindsdien kon ik om de 4 dagen weer op mijn rug inslaap vallen en dit deed veel goeds voor mijn mentale toestand (ik heb/had heel veel moeite te accepteren dat ik nooit meer de oude zou worden of te kunnen backpacken/skaten/lange stukken lopen/tas dragen/normaal sex hebben of een drugsavond of feest te houden/pakken.

3 weken terug heb ik de ergste migraine gehad die ik ooit heb ervaren, 2 jaar niet gehad ditmaal 7 aanvallen in 7 dagen, duurde ook langer dan ik ooit eerder had meegemaakt (12-13 uur aanvallen). de laatste twee aanvallen ben ik naast mijn bed wakkergeworden met een ijskoud lichaam en sindsdien verkeerde ik in een constante staat van paniek geen aanvallen maar een constante vorm die schommelde maar constant heel erg was (in mijn beleving), misselijk, zweten (verwissel shirt 15x per dag!), en had 2 weken constant diharee, als ik at dan moest ik binnen een uur naar de wc rennen en het eten was al vechten voor een rijstewafel. Ik heb nog NOOIT eerder enige vorm van paniek gehad, ook nooit misselijk en ben ook normaal absoluut niet vatbaar voor koude temperaturen normaal ik WAS die gast die in de winter in een t-shirt buiten loopt met een glimlach zonder kippenvel. in twee weken ben ik ook bijna 6 kilo afgevallen.

In de 7 dagen van migraine heb ik ergens meerdere malen geprobeerd mijzelf in slaap te krijgen met een overdosis diazepan, ik heb 30 pillen van 10mg opgemaakt in deze week en was zo verward gedurende deze week dat ik later pas ontdekte dat ik 30 pillen minder had, dit heb ik met artsen en crisishulp besproken (een week na de laatste aanval kon ik hier terecht) en sinds de afgelopen twee dagen gaat het STUKKEN beter maar ik gebruik nu op voorschchrift van de pschychiaters van het team:

S'ochtends : 10mg diazepan
S'avonds : 10mg diazepan
voor het slapen: 5mg Olanzapine

Dit gebruik ik nu 3 dagen, en de paniek is bijna niet meer merkbaar, maar ik verveel mij KAPOT, graag zou ik in de avond een blowtje roken maar ik weet niet wat voor effect dit heeft met mijn medicijngebruik vandaar dat ik hier kom voor advies, ik ben niet psychotisch, nooit geweest en de pyschiater heeft de Olanzapine voorgeschreven voor beter slapen.

Ik weet niet of ik lichamelijk afhankelijk ben van de Diazepan, of in hoeverre de Olanzapine werkt, of dat de therapie en het feit dat ik geholpen wordt door dit crisisteam mij de mentale steun geeft die ik nodig heb om vooruit te kijken in plaats van in een negatieve gedachtespiraal te blijven.

Ik ben gestopt met frisdrank (suikers behalve fruit), koffie (dronk 2-5 kopjes per dag), beide meer dan twee weken, en ik heb ook wiet al meer dan een week niet aan durven raken. Nu voel ik mij echter weer mijzelf een paar dagen, ietsje suffer maar wel geheel mijzelf maar graag wil ik weer een koffie'tje drinken in de ochtend en avond en het liefst een blowtje roken na het avondeten (1 joint niet 10) heeft iemand hier ervaring mee, hoeveel kwaad kan het specifiek met de Olanzapine? Ik heb geen psychose, nooit gehad, tot op mijn ongeluk altijd gewerkt en school gedaan (studie psychologie halverwege gestopt na ongeval).

Sorry voor de mega tekst ik hoop dat iemand toch de moeite neemt het te lezen en misschien advies/antwoord heeft op mijn vragen of een soorgelijke situatie heeft meegemaakt en mij wat tips kan geven, ik wil het liefst zo snel mogelijk van de Diazepan + Olanzapine af maar ik houd mij aan de afgesproken tijden en hoeveelheid voorgeschreven door het team dat mij helpt. Maar wil graag weer een kopje koffie drinken ik denk dat helemaal geen kwaad kan, maar het blowtje in combinatie met Olanzapine heb ik geen ervaring mee en dit niet met het team besproken omdat ik blowen niet durfde aan te raken, ik ben van plan dit dinsdag met de psycholoog te bespreken (cognitieve therapie) dus ik hoop dat ik hier wat advies kan winnen aangezien er deze avond een wetstrijd is waar ik graag een blowtje bij wil roken!

Bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt:

M3OW

Newbie
Hallo Ikhebeenvraag123!

Allereerst even... Shit zeg, wat een verhaal! En balen om te zien dat niemand anders kans heeft gezien eerder op je topic te reageren. Zo te horen heb je aardig wat klappen gehad, persoonlijk vind ik het knap van je dat we het toch nog over een vrij normale dosis diazepan hebben... Ik heb toch redelijk snel misbruik gemaakt van dit middel gezien ik 'vaak last had van een stijve nek en rug'.

Of je nu lichamelijk afhankelijk bent geworden; nee ik denk het niet. Wat ik wel weet is dat het best wel even lastig is als je eenmaal weer gaat minderen of dagen over gaat slaan na een periode van iedere dag gebruik. Die 4 dagen regel waar je je aan hield klinkt eigenlijk niet zo gek, maar toch gaat je lichaam er naar verlangen lijkt me.

Combinatie blowen en benzo's weet ik persoonlijk niet genoeg van af om te adviseren.. Anderen zouden hier toch wel antwoord op moeten kunnen geven.

Succes met het herstel en ik vind het super om te lezen dat je er zo verstandig mee om wil gaan! Keep it up!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan