• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Na XTC

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Ik was een keer op mijn eerste technofeest het was geweldig anderhalf pil gebruikt en nog 1likje pure mdma voor de eerste keer xtc en mdma. Het was een geslaagde avond maar het vreemde was dat toen ik van het feest weg liep de techno gewoon doorspeelde in mijn hoofd zelfs toen ik in de trein zat hoorde ik de techno nog gewoon hardop. Heel apart vraag me af hoe dit kwam heeft iemand hier een verklaring voor?

MDMAZING

Badass junkie
Ik was een keer op mijn eerste technofeest het was geweldig anderhalf pil gebruikt en nog 1likje pure mdma voor de eerste keer xtc en mdma. Het was een geslaagde avond maar het vreemde was dat toen ik van het feest weg liep de techno gewoon doorspeelde in mijn hoofd zelfs toen ik in de trein zat hoorde ik de techno nog gewoon hardop. Heel apart vraag me af hoe dit kwam heeft iemand hier een verklaring voor?
Dat heb je met elke muziek. Het staat altijd keihard toch. Hebt even een paar dagen nodig dan is het weer weg. Geen piep in je oor? Komt niet door de XTC.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Juun

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik herken dit. Heb het na MDMA gehad maar ook na tripmiddelen, dat ik na een LSD-trip thuis in bed lig en de muziek gewoon door hoor spelen. Hersens zijn gekke dingen. :)

@MDMAZING kan dus wel degelijk door het effect van de drugs/een reactie van je brein komen. Geen idee wat exact de verklaring is. Maar als ik thuis iets gebruik staat mijn muziek echt niet hard.

Ik had vroeger trouwens als kind wel eens dat we gingen zwemmen in een zwembad met een golfslagbad, met van die kunstmatige golven. ‘S Nachts in bed voelde ik de golven nog. Hetzelfde na een dagje pretpark met achtbanen.

Ganggang💯

Badass junkie
Auditieve hallucinaties heet dit volgens mij. Doordat je de hele tijd die dreunende (maar heerlijke) muziek hebt gehoord en onder invloed bent van mdma ga je omgevingsgeluiden vervormen en hoor je dan die snares en melodieën weer terug. Ik heb dit ook erg vaak gehad.

Wel vermakelijk als je staat te schuimbekken op station Sloterdijk om 08:30 na ADE.

HierEnDaarEenFuifje

Belezen gebruiker
Man, krijg je gelijk weer mooie herinneringen...

Festival afgelopen, terug naar de lockers en iedereen gewoon nog lekker door dansen met de techno in hun hoofd hehe

Lieske

Experimenterende gebruiker
Man, krijg je gelijk weer mooie herinneringen...

Festival afgelopen, terug naar de lockers en iedereen gewoon nog lekker door dansen met de techno in hun hoofd hehe
Heerlijk dit inderdaad. Allemaal mensen om je heen waar je dezelfde leuke dag mee hebt gehad.
Jeetje wat mis ik een festival zeg!

De Dunne

DF-koning
Heerlijk dit inderdaad. Allemaal mensen om je heen waar je dezelfde leuke dag mee hebt gehad.
Jeetje wat mis ik een festival zeg!
Ja ik zou na 2 jaar geen festivals eindelijk weer eens gaan deze zomer. Nou niet dus... Erg jammer idd!

BraboF

Bewuste gebruiker
Me too! Een van mijn favo festivals! Gezellig op Houtrak!
Daar val ik minder op met mijn leeftijd. Gemiddelde leeftijd ligt daar hoger als op veel andere festivals.
Moet je eens kijken op Bonzai en Atmoz feestjes. Daar wordt ik najuist altijd aangesproken (op een leuke manier) over mijn jonge leeftijd.
Daar ligt de gemiddelde leeftijd wel 2x zo hoog (of nouja, bijna wellicht) als dat ik ben. Super leuk altijd!

De Dunne

DF-koning
Moet je eens kijken op Bonzai en Atmoz feestjes. Daar wordt ik najuist altijd aangesproken (op een leuke manier) over mijn jonge leeftijd.
Daar ligt de gemiddelde leeftijd wel 2x zo hoog (of nouja, bijna wellicht) als dat ik ben. Super leuk altijd!
Die festivals ken ik niet. Zal eens googlen later!
Op Mysteryland aantal jaar terug voelde ik me echt moeder overste qua leeftijd. Leeftijd verschilt erg per festival.

De Dunne

DF-koning
Ik vind zulke grote feesten buiten wel leuker. Binnen gaat mijn voorkeur echt naar een club uit.
Binnen feesten ga ik zeer zelden. Heel andere sfeer.
Ben eens heel vroeg naar huis gegaan tijdens een feest in de Westergasfabriek. Was echt een grimmige sfeer en veel te donker binnen, gladde vloer door condens etc. Nee, doe mij maar buiten!

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
Ook ik zou gister bij Awakenings gaan. Met een groepje met leeftijden van 28 tot 55 😁
Haa leeftijdsgenoten, 40 en 50 plussers! Zie je, je bent nooit te oud haha!

Ooit eens lang geleden op Dance Valley een echtpaar gezien van eind 60. Hij in 3 delig pak en sjieke hoed, zij in Gala jurk en schoenen. Heb ze gewoon gevraagd en verteld dat ikdat zo gaaf vond! Ze gingen elk jaar naar Dance Valley al vanaf editie 1. En ook nog altijd aan de xtc. 1x per jaar zeiden ze. Zo vet man!

Laatst bewerkt:

Mappie88

Experimenterende gebruiker
Haa leeftijdsgenoten, 40 en 50 plussers! Zie je, je bent nooit te oud haha!

Ooit eens lang geleden op Dance Valley een echtpaar gezien van eind 60. Hij in 3 delig pak en sjieke hoed, zij in Gala jurk en schoenen. Heb ze gewoon gevraagd en verteld dat ikdat zo gaaf vond! Ze gingen elk jaar naar Dance Valley al vanaf editie 1. En ook nog altijd aan de xtc. 1x per jaar zeiden ze. Zo vet man!
Ik heb zo’n zelfde koppel vorig jaar gezien op mystic garden/dockyard. Echt zo gaaf! Stonden samen helemaal los te gaan. Ze kregen ook van iedereen high fives:wink:
Hoop dat ik tegen die tijd als ik er zin in heb ook gewoon nog 1x per jaar eens flink de bloemetjes buiten kan zetten haha

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan