Nachtblind en paddo's

IlseAno.

Newbie
Hee iedereen,

Ik en mijn vriend wilden binnenkort paddo's gaan proberen, maar hadden een paar vraagjes waarvan we de antwoorden nergens konden vinden.
Mijn vriend heeft namelijk echt last van nachtblindheid, in het hele donker ziet hij niks, is het dan wel slim om het 's avonds te doen?
Ook zijn we maar met 2, moet er niet iemand anders er nog bij zitten die nuchter is?

Thanx!

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Nou, hij zou in principe weinig tot geen last ervan hebben als je het licht aanhoud toch? Ook lijkt me nachtblindheid niet iets ernstigs waardoor je niet kan trippen. Geen ervaring mee overigens. Als je toch al twijfelt zou ik het gewoon overdag doen. Geeft misschien wat meer rust.

Een tripsitter is overigens wel handig, maar de persoon hoeft niet per se constant aanwezig te zijn. Dat zou misschien niet bevorderend zijn voor de trip zelf. Ik vind zelf dat ik afgeleid word als er een nuchter persoon in de kamer zit. Waar ik wel voor zorg is dat ik iemand waarschuw over het feit dat ik ga trippen, zodat als het fout gaat en ik de situatie zelf niet meer baas kan, ik nog altijd bij hem kan aankloppen.

Veel plezier met je trip, als je tijd en zin heb zou ik er graag een reportje over lezen!

IlseAno.

Newbie
Bedankt! Ik zal wel een mooie rapportage voor je schrijven haha.
Avond lijkt me wel vetter dan in de middag? Ja, het kan zijn dat we in de tuin gaan zitten (we doen het bij mij thuis als er niemand thuis is) en dan ziet hij al vrij weinig. Hij ziet dan zegmaar alleen het licht en beetje eromheen, maar de rest is gewoon donker. Of gewoon geen tuin, maar heb geen ervaring dus heb geen idee wat er gaat gebeuren haha.

Bovenaan