Nachtmerries na stoppen met blowen: iemand tips?

Ontdekkingsreiziger

Experimenterende gebruiker
Beste mensen,

Ik ben fors geminderd met blowen en zal het voorlopig alleen af en toe in de weekenden doen. Nu heb ik al eens eerder ervaren dat als ik een paar dagen niet blow ik slecht kan slapen en raar kan dromen. Ik heb een lange tijd een gewoonte gehad om vlak voor het naar bed gaan te smoken uit een vaporizor, zo’n 4-5 keer per week.

Nu heb ik een week niet meer geblowd en merk dat de dromen enorm intens en heftig zijn, en ben al meerdere keren zwetend wakker geworden. Ik weet dat dit een van de afkikverschijnselen zijn van stoppen met blowen. Ik ben benieuwd of iemand een inschatting kan maken hoe lang dit kan aanhouden. Kent iemand een voedingssupplement die deze klachten kunnen verminderen? Ook ben ik benieuwd of dit kan terugkeren als ik toch af en toe in het weekend zal blowen.

Overigens zijn dat tot nu toe de enige klachten die ik heb. Het stoppen zelf vind ik absoluut niet moeilijk en voel me overdag gewoon goed, los van het feit dat ik vaag slaap. Ik hoor graag van jullie!

Beste mensen,

Ik ben fors geminderd met blowen en zal het voorlopig alleen af en toe in de weekenden doen. Nu heb ik al eens eerder ervaren dat als ik een paar dagen niet blow ik slecht kan slapen en raar kan dromen. Ik heb een lange tijd een gewoonte gehad om vlak voor het naar bed gaan te smoken uit een vaporizor, zo’n 4-5 keer per week.

Nu heb ik een week niet meer geblowd en merk dat de dromen enorm intens en heftig zijn, en ben al meerdere keren zwetend wakker geworden. Ik weet dat dit een van de afkikverschijnselen zijn van stoppen met blowen. Ik ben benieuwd of iemand een inschatting kan maken hoe lang dit kan aanhouden. Kent iemand een voedingssupplement die deze klachten kunnen verminderen? Ook ben ik benieuwd of dit kan terugkeren als ik toch af en toe in het weekend zal blowen.

Overigens zijn dat tot nu toe de enige klachten die ik heb. Het stoppen zelf vind ik absoluut niet moeilijk en voel me overdag gewoon goed, los van het feit dat ik vaag slaap. Ik hoor graag van jullie!

Dit is een bekend verschijnsel. Ik ben ooit anderhalf jaar gestopt geweest met blowen, wat ik daarvoor elke avond deed. Ik kreeg zoals jij ook last van slapeloosheid en nachtmerries. Het heeft voor mij toch wel een week of 2 geduurd voordat dit verbeterde. Kan je niet echt tips geven, misschien dat mediteren voor het slapengaan kan helpen?

Hoe is je voedselinname overdag? Misschien kan je dieet ietwat veranderen naar een gezonder dieet ook wel helpen.

Ontdekkingsreiziger

Dit is een bekend verschijnsel. Ik ben ooit anderhalf jaar gestopt geweest met blowen, wat ik daarvoor elke avond deed. Ik kreeg zoals jij ook last van slapeloosheid en nachtmerries. Het heeft voor mij toch wel een week of 2 geduurd voordat dit verbeterde. Kan je niet echt tips geven, misschien dat mediteren voor het slapengaan kan helpen?

Hoe is je voedselinname overdag? Misschien kan je dieet ietwat veranderen naar een gezonder dieet ook wel helpen.

thanks voor je reactie Bas!

Mijn dieet is vrijwel niet te verbeteren. Ik denk dat je bijna niemand zal kennen die bewuster is van zijn voeding dan ik, haha. Ben nogal een gezondheidsfreak. Lekker ironisch met blowen en drugs nemen ;p maar dat is dan ook wel het enige ongezonde dat ik mezelf aandoe. Mediteren is inderdaad een goede optie, en ga dit wellicht proberen als de situatie niet spoedig verbeterd. Thanks again!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Beste mensen,

Hey
Ik ben hier zo enorm bekend mee. Als ik op vakantie ging had ik meestal eerste 1 of 2 weken hier veel last van. Avonsthee en een borrel (gewoon 1 tot max 3 kleine glaasjes) voor het slapen deed ik soms. Of dat echt helpt nee maar de dromen waren wel veel minder intens.

Mijn advies zou zijn avond/ontspanningsthee en meditatie en bij mij is het na 2 weken (vaker al na 1 week ongeveer) weg.

Hoeveel blowde je in grammen dagelijks?
En altijd voor het slapen?

Als het na 2 weken niet weg is zou ik naar de apotheek gaan om daar informatie in te winnen.
Beterschap en veel plezier!

8️⃣6️⃣

Badass junkie
ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik droom bewust, dat wil zeggen dat ik altijd diep van binnen weet dat ik droom en dus geen nachtmerries kan krijgen omdat ik dus weet dat het toch niet echt is.

vroeger een tijdje gehad dat ik mijn dromen ook nog kon sturen maar inmiddels kan ik dat niet meer.

Ontdekkingsreiziger

ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik droom bewust, dat wil zeggen dat ik altijd diep van binnen weet dat ik droom en dus geen nachtmerries kan krijgen omdat ik dus weet dat het toch niet echt is.

vroeger een tijdje gehad dat ik mijn dromen ook nog kon sturen maar inmiddels kan ik dat niet meer.

Heb hier wel vaker over gehoord inderdaad. En heb dit zelf ook wel eens meegemaakt. Maar de dromen die ik deze dagen heb zijn levensecht en onstuurbaar. Gelukkig was het afgelopen nacht een minder nare droom en heb ik er prima doorheen kunnen slapen :) misschien is het een teken dat het wat begint af te zwakken

8️⃣6️⃣

Badass junkie
het waren dan wel geen nachtmerries, maar ik ken het wel: heel veel en heel heftige en levensechte dromen na stoppen met blowen.

Ontdekkingsreiziger

Hey
Ik ben hier zo enorm bekend mee. Als ik op vakantie ging had ik meestal eerste 1 of 2 weken hier veel last van. Avonsthee en een borrel (gewoon 1 tot max 3 kleine glaasjes) voor het slapen deed ik soms. Of dat echt helpt nee maar de dromen waren wel veel minder intens.

Mijn advies zou zijn avond/ontspanningsthee en meditatie en bij mij is het na 2 weken (vaker al na 1 week ongeveer) weg.

Hoeveel blowde je in grammen dagelijks?
En altijd voor het slapen?

Als het na 2 weken niet weg is zou ik naar de apotheek gaan om daar informatie in te winnen.
Beterschap en veel plezier!
Thanks voor je reactie!

Ik deed het ook wel eens overdag op vrije dagen of vakantie periodes, maar niet als gewoonte. Al met al toch wel een jaar of 4 (met hier en daar een paar maanden buitenland onderbreking) 4-5 keer per week ongeveer 0,6-1 gram per dag. Dus behoorlijk veel over de tijd.

Heb jij ervaring met als je mindert? Stel je doet het alleen in het weekend, blijven dit soort klachten dan aanhouden in mindere maten?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb weken lang bijna elke nacht dezelfde enge droom gehad. Eigenlijk was de droom zelf niet eng maar ik beleefde m als eng. Ik sliep wel hoor meteen 8 a 9 uren maar wel met enge dromen de eerste paar weken. Het is vanzelf overgegaan. Ik droomde dan dat ik in een oud hotel was met allemaal trappenhuizen en half kapotte liften waar de bodem van los was. Liep hele tijd door dat hotel, geen idee waarom of hoe precies. Maar die droom gaf mij echt angst. Heel vervelend maar het is over gegaan.
Zou dat eigenlijk een betekenis hebben? Mijn droom?

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Ontdekkingsreiziger

je moet dromen niet als klachten zien. normale mensen (lees: niet-drugsgebruikers) dromen toch ook en ook zij hebben nachtmerries.

van veel/vaak blowen ga je
- of niet of minder dromen
- of je herrinert je er niks meer van.

en als je dan stopt
- ga je oftewel meer dromen
- of je kan je het nu wel herinneren als je droomt.

dus het is alleen maar normaal als je veel droomt en je dit kan herinneren. dromen heeft een functie, het helpt je bij het verwerken van vanalles en nog wat.

Ontdekkingsreiziger

@Ontdekkingsreiziger

je moet dromen niet als klachten zien. normale mensen (lees: niet-drugsgebruikers) dromen toch ook en ook zij hebben nachtmerries.

van veel/vaak blowen ga je
- of niet of minder dromen
- of je herrinert je er niks meer van.

en als je dan stopt
- ga je oftewel meer dromen
- of je kan je het nu wel herinneren als je droomt.

dus het is alleen maar normaal als je veel droomt en je dit kan herinneren. dromen heeft een functie, het helpt je bij het verwerken van vanalles en nog wat.
Bedankt voor de info. Heb in principe geen problemen met dromen hoor, vind het normaal gesproken erg leuk als ik wakker word en ik kan mijn droom herinneren. Maar niet als het een nachtmerrie is en ik zijknat wakker word, haha.

Hnklmnn

Newbie
Ik herken me zo in die dromen/nachtmerries.
Heb vanaf me 13e constant geblowt met mijn oudere broer. Ik rookte gemiddeld 2 a 3 jointjes op een dag, en in het weekend wel meer gezien de 'vrije tijd' die je dan hebt. Ik rookte het omdat ik er rustiger van werd, want zonder was ik een soort Adhder. Het hielp mij dus om normaal/rustig door het leven te gaan.

Begin november ben ik gestopt met blowen, en na een paar dagen begonnen de rare soms vreselijke nachtmerries die vaak heel echt leken. Wanneer ik wakker schrok was ik helemaal bezweet en wist ik soms niet eens waar ik was.

Nu ben ik dus ongeveer 3 maanden verder is heb ik er nog steeds even veel last van, ondanks dat ik mediteer en een gezonde dieet heb. Begin Januari bij de dokter geweest en die heeft mij medicijnen gegeven waardoor ik meer rust moet krijgen in mijn hoofd, en voor de nachtmerries. Die beginnen nu enigszins te werken, al ben ik overdag ook best wel afwezig/afgevlakt door die medicijnen. Dus dat is dan wel vervelend, al is het tijdelijk.

Misschien als de meditatie en dieet enzo niet helpen, je aan de dokter kunt uitleggen en hij/zij voor jou kan bekijken of medicijnen een optie is.

voor mij helpt het in ieder geval een beetje, en ieder beetje helpt zeggen ze wel eens. :)

Bee

Belezen gebruiker
Ja, ik vermoed dat dit komt doordat je REM-slaap "ingehaald" wordt. Slapen gaat in enkele fases, en in de REM-slaap rust je echt uit. Als je stoned gaat slapen wordt je REM-slaap verkort en slaap je dus weliswaar heerlijk (i know), maar je rust niet echt uit. Daarom dat je vaak kan blijven slapen als je de avond ervoor gesmoked heb. Misschien komt het doordat je lichaam weer terug die REM-slaap gaat installeren, of in ieder geval iets in de richting van iets wat even op gang moet komen.

Ik ben niet helemaal helder om bovengenoemde middel :upsidedown:Dus ik hoop dat het duidelijk is

Ontdekkingsreiziger

Ja, ik vermoed dat dit komt doordat je REM-slaap "ingehaald" wordt. Slapen gaat in enkele fases, en in de REM-slaap rust je echt uit. Als je stoned gaat slapen wordt je REM-slaap verkort en slaap je dus weliswaar heerlijk (i know), maar je rust niet echt uit. Daarom dat je vaak kan blijven slapen als je de avond ervoor gesmoked heb. Misschien komt het doordat je lichaam weer terug die REM-slaap gaat installeren, of in ieder geval iets in de richting van iets wat even op gang moet komen.

Ik ben niet helemaal helder om bovengenoemde middel :upsidedown:Dus ik hoop dat het duidelijk is
Interessant perspectief :) Klinkt best logisch en zou er best wel eens mee temaken kunnen hebben. Heb in de maand januari ongeveer 5 keer gevaped en m'n slaapklachten zijn helemaal weg. Na een periode weinig blowen sliep ik weer normaal en de klachten zijn niet teruggekomen na dagen dat ik wel had geblowd. Dus gelukkig was het voor mij even een periode waar ik doorheen moest.

Bee

Belezen gebruiker
Fijn dat ze weg zijn! Goed om te vermelden (wat ik dus was vergeten), in de REM-slaap droom je dus ook.
Ik probeer altijd uiterlijk 2-3 uur voor het slapen gaan te blowen, daarna niet meer. Dan slaap ik meestal prima (ligt wel aan de hoeveelheid uiteraard).

Bovenaan