nadelen stoppen met blowen

mushroompiet

Belezen gebruiker
ben nu 2 dagen gestopt met roken/blowen. ik heb net een site gevonden van de effecten die optreden na het stoppen met blowen. dit duurt 10-15 dagen voordat je dit gaat merken. nu ga ik op 27 august. beginnen met school, en ik heb echt geen zin om daar met bijwerkingen te zitten. moet ik nu doorgaan met blowen ? en het verergen ? of stoppen en man's genoeg zijn om het te ondergaan en hopen dat ik me school niet ga verkloten in die periode. ik heb dit wel vaker meegemaakt: drukke gedachtens waardoor ik heel onzeker ga denken over mezelf, chronische hyperventilatie, enz. dit is de site waar ik het over heb:
http://www.eurostress.nl/Verslaving/Cannabis/body_cannabis.html

wanneer dit stopt begin ik meestal weer :P harstikke dom. nu ga ik daar dus echt niet meer intrappen. fuck cannabis. is het wel verstandig om dan nog paddo's te gebruiken ? ik ga deze cyclus doorbreken. dont do drugs.[/url]

acidboy

Badass junkie
Stoppen, doorgaan is alleen maar uitstelgedrag.

En tsjah, de 'afkickverschijnselen' verschillen heel erg per persoon. Ik merk alleen dat ik gewoon niet slaap, laten we zeggen nóg minder dan wanneer ik wel blow (heb een vrij serieus slaapprobleem..). En dus overdag wat moe ben, maarja, dat trekt met een weekje ofzo al wel bij. Ik heb in ieder geval nog echt last gehad zodat ik niet kon leren of iets in die richting, ik werd juist met de dag wat scherper en minder duf. Als de moeheid een beetje verdreven was.

james86

Newbie
Zoals al werd verteld, is het per persoon verschillend qua onthoudingsverschijnsellen. Het zal eraan liggen hoe veel en hoe vaak je blowde. Door de hoge THC waardes tegenwoordig krijgen veel stoppende blowers (waaronder ook ik) een depressie, die ook al werd opgebouwd tijdens de blowperiode. Als het dus zo is dat je in een depressie beland, krijg je vaak de bijverschijnsellen zoals angst en paniekaanvallen. Waardoor dus ook al wat jij zei, chronischehyperventilatie door komt. Maar als je een vrij sterk stabiel persoon bent zal je je waarschijnlijk alleen een paar weken onrustig voelen en weinig slaap krijgen. Ook zal je na loop van tijd weer meer energie krijgen en je fitter dan ooit voelen. Ik hoop voor je dat er weinig aan de hand is en dat je er snel doorheenkomt. En als je dus werkelijk paniekaanvallen krijgt en depressieve gevoelens, zou ik maar zo snel mogenlijk naar de huisarts gaan. Je kan mij ook nog dingen vragen over die nare bijverschijnsellen want daar ben ik na 2 jaar geploeter wel een expert in. Je kan trouwens gewoon maar beter helemaal kappen, want als je er niet goed tegen kan kweek je alleen maar nog meer depressie en in het ergste geval beland je in een psychose.

Ik wens je veel succes kerel :P
Het word wel zwaar, maar het is het allemaal waard!

Osi`

Bewuste gebruiker
Kheb ook een vraagje, op't moment zit ik eigenljik zonder, en zelfs heb ik enorme slaapproblemen. Als ik 1 joint smoort dan slaap ik nog niet. Pas de 3de joint zittek echt te spacen en kan ik rustig in slaap vallen. Imo ga ik daar mee ophouden, een joint roken voor het slapen gaan, zeer irritant als je eens zonder zit.

Aangezien ik graag terug normaal wil slapen, maar ook eens af en toe ne keer is blowen met m'n kameraden. Zou dat een probleem vormen?
Daarmee bedoel ik, ik ga geen joint roken voor dat ik ga slapen ofzo. Maar gewoon savonds om 10 uur eens eentje roken of in de middag ene.
Zou dit tot slaap problemen leiden?

:wave: van een slapeloze blower =(

Wacky

Badass junkie
Ik ben 2 keer gestopt met blowen, eens een maand en eens 2 maanden. Mijn ervaring daarvan was dat het slechts 1 week moeilijk is, waarbij ik niet goed kon slapen en veel zin in joints had. Na die week was het al een stuk makkelijker. (Opnieuw begonnen na die maand/ 2 maanden was van te voren geplanned, ik was nooit van plan permanent te stoppen)

erwin krol

Bewuste gebruiker
^dezelfde ervaring als Wacky, de eerste week ( en vooral het eerste weekend) zijn het zwaarst, daarna is het een kwestie van volhouden. Ook niet makkelijk soms, maar steeds beter vol te houden.

nicolai

Wijs gebruiker
wat mensen zeggen over slapen en wiet gaat voor mij niet op denk ik.

ik slaap juist slecht als ik wel heb geblowed. kom wel in slaap, maar ben de volgende dag altijd best duf enzo. als ik niet heb geblowed slaap ik gewoon lekker en ben ik de volgende dag fit

niet in 1 keer stoppen maar afbouwen he,
van 3 blows per dag naar 1, van 1 per dag naar 1 in twee dagen enzovoort.
heb je ook niet zo veel moeite met slapen ikzelf ben ook gemindert van 5 blows per dag naar 1 en af en toe maar 1 in 3 dagen.
en nergens echt last van + ik leef ook niet meer in zo'n roes.

Wacky

Badass junkie
De-SpAcE'o NaUt zei:
niet in 1 keer stoppen maar afbouwen he,
van 3 blows per dag naar 1, van 1 per dag naar 1 in twee dagen enzovoort.
heb je ook niet zo veel moeite met slapen ikzelf ben ook gemindert van 5 blows per dag naar 1 en af en toe maar 1 in 3 dagen.
en nergens echt last van + ik leef ook niet meer in zo'n roes.

Helemaal niet mee eens. Je stopt of je stopt niet, half stoppen werkt juist niet.

azgaza

Badass junkie
TimKGB zei:
mee eens, dat half stoppen word vanzelf weer dagelijks gebruik 9 van de 10 x...

Klopt wel; half stoppen lukt mij alleen als het moet, en dan zolang het moet, en daarna is het meteen weer dagelijks. Ik ga als de school begint een maand stoppen om alle rest THC uit mijn systeem te krijgen, maar ik heb al besloten dat het precies een maand wordt.

teebo

Bewuste gebruiker
ik slaap ook slecht als ik geblowd heb, in slaap vallen is meestal woel, woel, woel, hartklop, hartklop, hartklop en als ik dan slaap zweet, zweet, zweet, niet dromen niet dromen, niet dromen, en opstaan suuuuckt
als ik een tijdje niet paf (zoals nu) voel ik me toch veel frisser,
:(

(TIP: drink savonds voldoende en heb water binnen handbereik voor smorgens.)

en die site en je conclusies aaaah zo herkenbaar, als je maar een excuus hebt, zooooo herkenbaar. blijf gewoon nog even volhouden, elke excuus kan genoeg om weer te beginnen. je moet gewoon een klik maken in je hersens. iedereen kan het aan, je moet gewoon niet denken dat omdat je nu een maand gestopt bent dat de joint nu zo veel beter zal werken bullshit, het voelt net zoals je afsluitjoint

hopelijk vind je niet dat ik zit te kakken op je, dit is eerder zelfspot omdat ik het allemaal heb meegemaakt (wie niet)
sterkte

teebo

Bewuste gebruiker
teebo zei:
ik slaap ook slecht als ik geblowd heb, in slaap vallen is meestal woel, woel, woel, hartklop, hartklop, hartklop en als ik dan slaap zweet, zweet, zweet, niet dromen niet dromen, niet dromen, en opstaan suuuuckt
als ik een tijdje niet paf (zoals nu) voel ik me toch veel frisser,
:(

(TIP: drink savonds voldoende en heb water binnen handbereik voor smorgens.)

en die site en je conclusies aaaah zo herkenbaar, als je maar een excuus hebt, zooooo herkenbaar. blijf gewoon nog even volhouden, elke excuus kan genoeg om weer te beginnen. je moet gewoon een klik maken in je hersens. iedereen kan het aan, je moet gewoon niet denken dat omdat je nu bvb een maand gestopt bent dat de joint nu zo veel beter zal werken bullshit, het voelt net zoals je afsluitjoint

hopelijk vind je niet dat ik zit te kakken op je, dit is eerder zelfspot omdat ik het allemaal heb meegemaakt (wie niet)
sterkte

over het afbouwen: ik denk dat het beter is dat (als je niet te verslaafd bent) je gewoon op een moment stopt, midden in je zakje

acidboy

Badass junkie
azgaza zei:
TimKGB zei:
mee eens, dat half stoppen word vanzelf weer dagelijks gebruik 9 van de 10 x...

Klopt wel; half stoppen lukt mij alleen als het moet, en dan zolang het moet, en daarna is het meteen weer dagelijks. Ik ga als de school begint een maand stoppen om alle rest THC uit mijn systeem te krijgen, maar ik heb al besloten dat het precies een maand wordt.

Zó herkenbaar.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
teebo zei:
over het afbouwen: ik denk dat het beter is dat (als je niet te verslaafd bent) je gewoon op een moment stopt, midden in je zakje
Midden in je zakje is wel handig, ja. Dan ligt dat daar.. op je bureau, keihard je naam te schreeuwen. Stop maar als dat zakje leeg is (;

Shiva1982

Belezen gebruiker
Klinkt misschien heel stom... Maar als je serieus last heb van slaapproblemen als je niet blowt, ga dan naar je huisarts. En vraag of hij je (homeopatische) slaaptabletten voor wil schrijven. Wel weer oppassen dat je daar niet aan verslaafd raakt, maar op die manier kan je het rustig afbouwen.

azgaza

Badass junkie
Shiva1982 zei:
Klinkt misschien heel stom... Maar als je serieus last heb van slaapproblemen als je niet blowt, ga dan naar je huisarts. En vraag of hij je (homeopatische) slaaptabletten voor wil schrijven. Wel weer oppassen dat je daar niet aan verslaafd raakt, maar op die manier kan je het rustig afbouwen.

Vraag om melatonine pillen. Ik heb die zelf omdat ik een gerstoord bioritme heb (permanent, van binnenuit), en die melatonine pillen neem ik als ik voor een gelegenheid een keer vroeg naar bed ga, maar inmiddels ook als ik een avond voor bv. school niet blow.

acidboy

Badass junkie
Die zijn goed, zo goed als niet schadelijk en werken prima. Je kan ze volgens mij gewoon bij de apotheker, of drogist zelfs, halen.

Temazepam is tevens een goed slaapmiddel.

mushroompiet

Belezen gebruiker
wat ik er nu van merk, en wat nog erger word is: nog moeilijker slapen, overdag heel moe, veeeel zweten, snel opgefokt, agressief, steeds zin in koolhydraden en wanneer ik dat eet smaakt het niet, chagerijnig, steeds zin om in een roes te zitten.kids, dont do drugs.

Um

Belezen gebruiker
ik vond het ook tijd om te stoppen met blowen, anders doeik het over tien jaar nog

heb zoveel keer geweldig stoned geweest in mijn leven, niet te tellen, op de duizenden keren heb ik het exact 1 keer minder leuk gevonden, blowen blijft fijn

maar twee weken nu niet geblowt, wel paar sigaretten gerookt ter afleiding (terwjil ik niet eens rook), maar dat ga ik ook niet doen, anders geraak ik verslaafd aan sigaretten

enige reden dat ik wilde stoppen was trouwens voor mijn longen, zeker omdat ik terug intensief wil gaan sporten

gelukkig bestaan er nog andere drugs in de wereld :grin:

mushroompiet

Belezen gebruiker
jah ik sport ook heel veel. veel hardlopen en kt. maar je krijgt niet echt veel zin meer om te gaan sporten met dit soort afkick verschijnselen:P

Funky Monkey

Badass junkie
Nha ik heb 3 jaar lang minimaal 4 joints per dag gerookt. Ik heb toen ik ging stoppen helemaal nergens last van gehad :) Denk dat het per persoon verschillend is, als je gewoon wil stoppen moet je gewoon lekker stoppen en der niet meer aan denken :grin:

Mister Sosa

Experimenterende gebruiker
Na een paar jaar dagelijks te hebben geblowd is er na het stoppen toch een periode van zo'n drie weken geweest waar ik slecht sliep De eerste nachten zelfs niet. Na die paar dagen werd ik 's morgens zeiknat wakker (jaja, van het zweten), m'n eetlust was veelminder en ik was toch agressiever dan anders.

Funky Monkey

Badass junkie
Mister Sosa zei:
een periode van zo'n drie weken geweest waar ik slecht sliep
Dat heb ik trouwens ook wel gehad, maar had als alternatief dat ik voor het slapen 1 biertje atte waardoor je zo'n lichte roes krijgt :)
Dat was eigenlijk het enigste gelukkig, misschien ook wel iets opgefokter maar niet zo erg dat ik standaard iedereen een ros gaf zeg maar :P

Jeller

Badass junkie
ik slaap juist beter nuchter sinds ik een keer gestopt was :confused:

als ik geblowd heb en ik wordt terug beetje nuchter slaap ik wel eeerg slecht in :(

Ben er vandaag mee gestopt....met drinken en roken ook trouwens....

Voel me best funky eigenlijk....

mijn middel tegen ontwenning:
- regelmatig een stukje lopen tijdens werk
- drie keer in de week sporten
- veel water en kruiden thee (vooral groene thee!!!!!)
- veel fruit
- meer dan acht uur per dag slaap (warme melk helpt voor mij goed weet ik uit ervaring)
- meditatie ('s ochtends en 's avonds), goed voor de stress en ontwikkeld geestelijke controle
- zelfreflectie....schrijf het van je af!!!!

veel succes aan mezelf en aan de andere stoppers en ontstoppers...

mushroompiet

Belezen gebruiker
momenteel ben ik al een aantal weken gestopt maar deze week is het echt moeilijk vanwege de volgende klachten: enorm agressief, heel diep in mezelf gekeerd, slecht in slaap komen en een paar uur later weer wakker worden en niet meer in slaap kunnen komen, lichtelijk depressief, mijn hart klopt snel, mijn gedachtens razen als een gek heen en weer. voor het slapen ga ik het middeltje gaba aanschaffen. heeft iemand nog tips ? en wanneer worden deze klachten weer minder ?

MetaalKonijn

Badass junkie
mushroompiet zei:
momenteel ben ik al een aantal weken gestopt maar deze week is het echt moeilijk vanwege de volgende klachten: enorm agressief, heel diep in mezelf gekeerd, slecht in slaap komen en een paar uur later weer wakker worden en niet meer in slaap kunnen komen, lichtelijk depressief, mijn hart klopt snel, mijn gedachtens razen als een gek heen en weer.

Klinkt als after-MDMA man. :P

azgaza

Badass junkie
Dt is mijn eerste stopdag, ik stop een maand, gewoon om even alle THC uit mijn systeem te krijgen en ook zodat ik geminderd weer kan beginnen. In de herfstvakantie (rond 12 october) ga ik weer beginnen en tot die tijd ga ik geen joint aanraken. Wat er gebeurd ga ik dus precies meemaken, een maand lang.
De meeste van mijn vrienden stoppen deze maand ook, en hopelijk gaat het iniedergeval mij lukken. Iniedergeval heb ik voor mijzelf besloten dat ik het vol MOET houden. Ik wil geen slappeling zijnt egenover mijzelf.

BacingsPen

Badass junkie
Hallo beste mede gebruikers. Is het niet fijn te lezen hoe verschillend we reageren op stoppen (een pauze nemen :wink:) van cannabis gebruik.

Haha, ben nu zelf ook weer een paar dagen gestopt, en ik merk aan mijzelf het volgende:

- Ben heel erg chaotisch (nog chaotischer dan normaal.)

- Last/plezier van een praatkick. (met name bij mensen die ik graag mag, waarvan ik weet dat ze mij ook graag mogen.)

- Zeg vaak precies wat ik denk, wat er vaak op neerkomt dat iets niet goed begrepen woord/verkeerd geinterperteerd (mijn gedachten zijn ook wel eens tegenstrijdig.) . Hierdoor maak ik vaak een heel erg 'vreemde' of in een enkge geval zelfs 'griezlige' indruk op mensen.

- Heb heel erg veel aandacht nodig. Gek genoeg krijg ik die ook altijd, aangezien ik heel gemakkelijk en zonder schaamte over mijn gevoelens kan praten. (Valt vooral goed in de smaak bij dames :wink:)

- Heb moeite met studeren. (onder invloed neem ik bep. informatie op als een spons.) Het belangrijkste wordt ook opgeslagen in mijn lange termijngeheugen, al is het niet altijd even makkelijk de benodigde informatie op te roepen.

- Heb vrij weinig zelfreflectie, nauwelijks last van schulgevoelens, maar weet gek genoeg jusit wel heel vaak onaardig/oneerlijk gedrag goed te praten.

- Heb minder behoefte aan seks, terwijl ik er dan juist veel meer open voorsta, een meisje niet per se 'de ware' hoeft te zijn :wink:

- Heb meer behoefte aan alcohol. (wat ik dan dus ook in een iets hoge mate nuttig momenteel.

- Praat liever dan dat ik luister (Terwijl veel mensen me dus juist zo graag mogen omdat ik zo goed en aandachtig kan luisteren :wink:)

- Ben meer bezig met doen dan denken. voorbeeld: Als ik iets moete regelen, vraag ik aan mensen in mijn omgeving hoe en soms zelfs OF zij dat voor me willen doen :wink:)

- Ik maak liever mijzelf gelukkig dan een ander. (mensen die ik heel erg bewonder uitgezonderd.)

- Heb het liefst met zoveel mogelijk mensen contact. in plaats van alleen de mensen die ik al ken, en die mij ook goed kennen. (in hoeverre dat uberhaubt mogelijk is dan hahaha :P)

- Voel mij veel minder verantwoordelijk voor mijn eigen daden. Een heleboel lijkt nu automatisch te gaan, en ben mij veel minder bewust van wat mijn gedrag zou kunnen veroorzaken in mijn omgeving. (interesseert mij ook veel minder.)

- Vertel meer dan nodig is om iets duidelijk te maken, ben langer bezig om ergens op te reageren. (zoals nu bijv. het geval is :P)

- Heb hierover echt nog veel meer te vertellen dan je denkt. :wink:

azgaza

Badass junkie
Ik heb nu ruim drie dagen niet geblowed, en dat is mijn langst volledig zonder blowen sinds november 2006. Ik ben van plan het nog minstens twee weken vol te houden. Ik zei eerst een maand, maar ik denk dat dat niet nodig is en dat ik er geen zin in heb, twee weken zouden voldoenend moeten zijn.
Mijn rede was de THC die als rest in mijn bloed en vet bleef zitten er uit te krijgen, maar als je weet hoe mager en vetloos ik ben denk ik dat ik vrij weinig THC opgeslagen zal hebben, dus ik ga er vanuit dat het meeste in een week of twee wel weg is. Ook wilde ik kijken hoe ik nuchter zou zijn gezien het al zolang geleden was en ik wilde testen of ik verslaafd was aan de shag uit mijn joints (ik rook niet, maar blow elke dag met shag erin). Een andere rede was dat ik wilde bewijzen dat ik het niet nodig had en dat ik geld wilde besparen.

Het is nu dus drie dagen geen wiet en ik merk eigenlijk weinig verschil. De eerste dag was ik wat chaotisch, en de in war, veel meer dan dat ik stoned ben, en de tweede dag was ik vooral emotioneel veel zwakker dan anders en trok ik me dingen heel zwaar aan.
Vandaag lijk ik weer vrij stabiel mijzelf te zijn heb ik het idee, alleen iets helderder/actiever. Ik praat meer, en vooral veel sneller, maar ik voel me mentaal en lichamelijk prima. Ik heb weinig behoefte aan blowen, hoewel ik er wel erg veel aan denk. Het enige negatieve is een vrijz ware stop-insomnia. Ik slaap per nacht niet veel meer dan een uur nu. Als dat nog ophoud denk ik dat de pauze een succes is, en kijk ik er naar uit om in de toekomst vaker af te wisselen tussen periodes nuchter zijn en blowen.

Funky Monkey

Badass junkie
@azgaza
Je merkt er pas wat van dat je gestopt bent met blowen na ongeveer 1 week / 7 dagen dus. Ik heb ook vrijwel geen vet maar je zal zien dat dingen na 1 weekje wel anders zijn :) Verder tegen de slapeloosheid kan je vlak voor je gaat slapen even een biertje of wijntje drinken... worden je hersenen iets rustiger van dus kan je makkelijker slapen, ook dit zal na 1 a 2 weken niet meer nodig zijn :)

jcp

Bewuste gebruiker
Ik heb een tijdje geleden 5 weken niet geblowd, omdat ik de bob was naar Fullmoon Festival in duitsland, en van wege die "drugwipe" testen daarzo wou ik helemaal geen thc meer in mijn lichaam hebben.

In die tijd begon ik ook ineens bier te drinken 's avonds, terwijl ik normaal echt nooit bier drink!
Maar inderdaad helpt het wel op die momenten... :beer:

azgaza

Badass junkie
Nick de Neger zei:
@azgaza
Je merkt er pas wat van dat je gestopt bent met blowen na ongeveer 1 week / 7 dagen dus. Ik heb ook vrijwel geen vet maar je zal zien dat dingen na 1 weekje wel anders zijn :) Verder tegen de slapeloosheid kan je vlak voor je gaat slapen even een biertje of wijntje drinken... worden je hersenen iets rustiger van dus kan je makkelijker slapen, ook dit zal na 1 a 2 weken niet meer nodig zijn :)

Ik ben niet van plan wiet t egaan vervangen voor alcohol; ik heb nog nooit in mijn eentje alcohol gedronken en ben absoluut niet van plan daaraan te beginnen. Het is nu dag 4 en het is allemaal alleen maar nog beter dan dat 1 en 2, maar ik denk dat dat ook de nicotine was; de eerste twee dagen.

Bovenaan