1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nederland 'XTC-productieland'

Discussie in 'MDMA (XTC)' gestart door Artisan, 9 nov 2008.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Artisan

Artisan Newbie

Zoals vele van jullie zullen weten is Nederland koploper in de productie van XTC-pillen. XTC bestaat (voor het grootste gedeelte) uit MDMA. Het maken van MDMA is niet zo heel erg moeilijk MITS je aan de grondstoffen kan komen EN aan de benodigde apparatuur. Het is niet iets dat je met huis-tuin-en-keuken middelen kan maken.

De meest eenvoudige synthese is op basis van iso-saffrol, dit is echter een 'controlled substance', daarom erg moeilijk aan te komen. Veel van deze grondstoffen komen uit China, India, Rusland, Baltische Staten, en voormalig Oostblok landen.

Eer je de spullen hebt heb je ook een hele waslijst aan vragen moeten beantwoorden. De FIOD zal willen weten hoeveel je ingekocht hebt, waar het vandaan komt, waar het opgeslagen wordt, wat de bestemming is, of je de belastingen erover betaald hebt, waar het eind-product naar toe is gegaan en hoeveel er verkocht is geworden. Uiteindelijk moet de balans tussen inkoop en verkoop kloppen.

Zou je in staat zijn om al deze middelen toch door de FIOD heen te krijgen (vooral de amine is erg lastig omdat het bijna geen andere toepassing heeft dan het maken van drugs) dan ben je de legale eigenaar van deze middelen. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat je ermee mag doen wat je wilt. Ook dat wordt weer door de FIOD gecontrolleerd.

Ik ben dan ook benieuwd WAAROM Nederland zo aantrekkelijk is voor XTC-producenten als er dergelijke belemmeringen aan de import van grondstoffen zitten !? Als je dit bovenstaande leest is het naar mijn mening juist NIET interessant om in Nederland een deze drug te produceren maar eerder in de landen waar deze grondstoffen vandaan komen.

Dit artikel is niet in strijd artikel 1 van de forumregels. Er wordt niet gevraagd naar productiemethoden. Deze gelieve ook niet te posten.

2. Wacky

Wacky Badass junkie

Ik denk niet dat mensen die drugs maken zich bezig houden met het proberen te verantwoorden van de grondstoffen. Die hoeven ze toch niet legaal te kopen.

Vervolgens lijkt me een logische conclusie dat het een gevolg is van de strafmaat. Als je in nederland gepakt word voor drugsproductie zal het misschien een jaartje of 3 kosten ofzo. In veel andere landen zit je voor de rest van je leven. Daarnaast is het ook een stuk beter toeven in de nederlandse cel dan een chinese denk ik. (Toch vervelend als ze af en toe wat organen komen verwijderen niet waar? :P )
    Aan de andere kant, als je zo kijkt naar de criminaliteit en straffen over de wereld blijkt toch dat zware straffen criminaliteit niet verminderen. Dus eigenlijk weet ik het ook niet :)

3. tomz0r

tomz0r Badass junkie

Inderdaad de strafmaat en de vraag naar XTC die hier heel groot is. En er zijn ook een tal van onofficiele safrole suppliers die zich niet aan die regels houden.

4. evil_kermit

evil_kermit Bewuste gebruiker

alsof ze zich in china en de oostblok landen zich zorgen maken om een paar wetten meer of minder :grin:

De lage landen zijn dan ook populair om dit zéér aangename goedje te produceren omdat wij met open grenzen werken binnen europa,centraal gelegen zijn,de havens van Rotterdam en Antwerpen vlakbij zijn(zowel voor de import van goederen als voor de export van het eindproduct).De nederlandse pillenboeren zijn dan ook niet aan hun proefstuk toe voor dit soort dingen.Namelijk smokkelen van kaas en melk in de vroegere jaren,illigale alcohol stokerijen,vluchtlijnen voor joden in de 2é WO enz..... we zijn er gewoon goed in van die zaken.

5. sjaaktrekhaak

sjaaktrekhaak Belezen gebruiker

Denk je serieus dat een netwerk dat pillen produceert de grondstoffen legaal naar Nederland probeert te halen?

Waarom Nederland populair is? Grote vraag, enorm achterland, geheel West-Europa makkelijk te bereiken. Strafmaat zal ook wel meespelen inderdaad.

6. Lauu

Lauu Badass junkie

dit wisten we nog niet...is al jaren bekent...

Azarius vaporizers and accessories
Laden...