"Nederlander overlijdt op Ibiza na inname paddengif"

Geneesmiddel

Wijs gebruiker

Erg vervelend voor de betreffende meneer en zijn familie. Mijn gedachten gaan naar hen uit.

Het gaat hier om de stof 5-MeO-DMT die in poedervorm legaal verkrijgbaar is op het Nederlandse internet.

Laat je niet misleiden door DMT in de naam, dit is niet dezelfde stof als N,N-DMT en vereist een geheel andere dosering en handleiding! 5-MeO-DMT komt met meer risico en mag absoluut in geen enkel geval combineerd worden met MAO-remmers.

Neo-Shulginist

Badass junkie

Erg vervelend voor de betreffende meneer en zijn familie. Mijn gedachten gaan naar hen uit.

Het gaat hier om de stof 5-MeO-DMT die in poedervorm legaal verkrijgbaar is op het Nederlandse internet.
Daarnaast bevat de afscheiding van de coloradopad ook bufotenine.

"Similar to many other varieties of toads, I. alvarius produces bufotenin (5-OH-DMT) in considerable amounts, up to 3 mg per gram of dry skin. The skin of I. alvarius also contains other sulfurous substances, one of which is bufovidrine and other cardiotoxic substances called bufogenin and bufotoxin."

Laat je niet misleiden door DMT in de naam, dit is niet dezelfde stof als N,N-DMT en vereist een geheel andere dosering en handleiding! 5-MeO-DMT komt met meer risico en mag absoluut in geen enkel geval combineerd worden met MAO-remmers.
5-MeO-DMT is inderdaad een stuk gevaarlijker dan andere tryptamines, waaronder DMT. De stoffen geven een risico op hartfalen. Verder is er nog niet zoveel bekend over hoe 5-MeO-DMT precies werkt. Daardoor weten we ook niet bij welke dosis 5-MeO-DMT giftig wordt, of dat elke hoeveelheid 5-MeO-DMT misschien wel risico's geeft. Daarom is het verstandig om terughoudend om te springen met de drug. Probeer zo weinig mogelijk te nemen, en zorg ervoor dat je weet wat je inneemt en hoeveel.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
5-MeO-DMT is inderdaad een stuk gevaarlijker dan andere tryptamines, waaronder DMT. De stoffen geven een risico op hartfalen. Verder is er nog niet zoveel bekend over hoe 5-MeO-DMT precies werkt. Daardoor weten we ook niet bij welke dosis 5-MeO-DMT giftig wordt, of dat elke hoeveelheid 5-MeO-DMT misschien wel risico's geeft. Daarom is het verstandig om terughoudend om te springen met de drug. Probeer zo weinig mogelijk te nemen, en zorg ervoor dat je weet wat je inneemt en hoeveel.
Genoeg redenen om het gewoon helemaal niet te doen.

Casrus

DF-koning
Onnauwkeurige journalistiek... zoals we gewend zijn van het AD, en het Spaanse artikel zit achter een betaalmuur.

Is het slachtoffer overleden aan paddengif, die cocktail van stoffen, of alleen aan 5-MeO-DMT, en als het paddengif van de coloradopad is, hoe komt het slachtoffer er dan aan, en hoe wisten de forensisch onderzoekers dat ze daarnaar moesten zoeken?

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Lijkt me niet heel moeilijk toch? Nee, de guardia civil heeft geen testkit daarvoor, net zoals politieagenten dat in Nederland ook niet hebben.

De forensische onderzoekers daarentegen hebben een laboratorium tot hun beschikking waar ze afgenomen bloed kunnen testen, net zoals de Spaanse versie dat zal hebben. Bloed afnemen en testen is gewoon een standaard procedure als ze een doodsoorzaak willen achterhalen bij verdachte omstandigheden.

Casrus

DF-koning
De forensische onderzoekers daarentegen hebben een laboratorium tot hun beschikking waar ze afgenomen bloed kunnen testen, net zoals de Spaanse versie dat zal hebben. Bloed afnemen en testen is gewoon een standaard procedure als ze een doodsoorzaak willen achterhalen bij verdachte omstandigheden.
Hoe wisten ze naar dat paddengif moesten zoeken?
Of vind je al die stoffen heel gemakkelijk?

Of had hij "The God Molecule" in zijn achterzak?

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Je zal het niet geloven, maar bij het onderzoeken van het bloed kunnen ze heel veel stofjes tegelijk vinden en heel veel soorten.

Even zonder gekheid. Ze kunnen praktisch alle stoffen vinden. Gaat stuk makkelijker dan bij een levend iemand, omdat iemand die overleden is geen bloedsomloop etc meer heeft

Casrus

DF-koning
Je zal het niet geloven, maar bij het onderzoeken van het bloed kunnen ze heel veel stofjes tegelijk vinden en heel veel soorten.
Geen idee, maar er staat meer nìet in de artikelen die hier te lezen staan dan wel.

Als de Guardia Civil net zo werkt als de Politie bij ons zullen ze er niet happig op zijn om zichzelf voor waarschijnlijk niks extra werk te verschaffen.

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Geen idee, maar er staat meer nìet in de artikelen die hier te lezen staan dan wel.

Als de Guardia Civil net zo werkt als de Politie bij ons zullen ze er niet happig op zijn om zichzelf voor waarschijnlijk niks extra werk te verschaffen.

Lijkt me ook vrij logisch dat er niet heel veel details worden gegeven. Dat zelfde gebeurt hier in Nederland.

Een overleden persoon onder verdachte omstandigheden, zoals in het artikel, zal in Nederland altijd onderzocht worden. Ik denk zomaar eens dat dat in Spanje ook het geval is.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker

Lijkt me allemaal een beetje onnodige wantrouwigheid. Als er verdenking van vergiftiging is gaan ze bij de autopsie op heel veel stoffen testen. En zo gek is het niet om ook op lokale giftige dieren of planten te testen.

LucidLucy

Verslaafde in herstel

Wie zegt er dat ze met één test niet honderden, zo niet duizenden stoffen tegelijk gevonden kunnen worden? Dat is dan toch geen extra werk?

Ik stel me voor dat ze een vorm van spectroscopy gebruiken. Hop gooi je grafiekje met golflengtes in de database met alle stoffen en je ziet vanzelf wat er matcht.

Een kind kan de was doen.

Al gebruiken ze misschien hele andere soort testen. Ik gok toch dat het hier ergens op lijkt.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Genoeg redenen om het gewoon helemaal niet te doen.
5-MeO-DMT is een uniek psychedelicum, veel krachtiger nog dan DMT en met een dissociatieve component die tryptamines normaal niet hebben en die het heel bruikbaar maakt voor meditatiewerk e.d.. Heeft in 15 minuten mijn depressie genezen. Zolang je het puur rookt is het zeker een stof waarvan de potentiele voordelen de nadelen wel eens zouden kunnen uitwegen. Maar ik zou voor nu iig voorzichtig zijn en het houden bij zeer sporadisch gebruik van niet al te hoge doseringen. En alleen puur roken, geen MAOI's mixen voor oraal gebruik. Dat is echt gevaarlijk.

5-HO-DMT heb ik geen ervaring mee dus kan ik niet inschatten maar schijnt nogal persoonlijk te zijn. Sommigen vinden het een waardeloos middel met zware body load en amper psychedelische effecten, anderen zweren erbij als hun favoriete DMT verbinding. Zal wel iets met de metabolizering te maken hebben die nogal verschilt per persoon.

Het wordt ook al millenia voor menselijke (en pre-menselijke hominid) consumptie gebruikt in de vorm van Yopo, paddengif en bepaalde paddenstoelen, dus zal wel wat meevallen hoe giftig dat spul is.

Laatst bewerkt:

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Lijkt me niet heel moeilijk toch? Nee, de guardia civil heeft geen testkit daarvoor, net zoals politieagenten dat in Nederland ook niet hebben.

Dat klopt, maar voor zover ik weet wordt niet standaard getest op obscure verbindingen als 5-HO-DMT, noch op de meeste andere RC's.. Zal hooguit valse positieven kunnen geven voor andere, meer bekende DMT verbindingen. Ze moeten al vermoeden dat het 5-HO-DMT zou kunnen zin voor ze dat gaan onderzoeken. Gebruikers herkennen het natuurlijk meteen als tryptamine en specifiek als DMT verbinding door de karateristieke geur maar weet niet of de politie zo savvy is op dit gebied.

Laatst bewerkt:
Bovenaan