Nederlanders zakken voor 'alcohol examen'

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Perenijsje

Badass junkie
Ik had het gisteren idd op het RTL nieuws gezien waar ze die vragen in de kroeg stelden. Zei in een ander topic al dat ik het goed vind dat ze hier nou ook eens aandacht aan besteden ipv dat alleen drugs zo slecht is. Met meer dan 1.1 miljoen overmatige drinkers wat ze zeiden is alcohol toch wel een groter probleem. Zowel lichamelijk als maatschappelijk.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Totaal niet verrassend, maar wel fijn dat er nu ook eens even aandacht hiervoor is. Nu nog even een keer de statistieken van alcoholproblemen naast de statistieken van drugsproblemen leggen om de maatregelen van de overheid eens in een realistische context te zetten. Op een mug wordt met een kanon geschoten maar een olifant in de porseleinkast laat iedereen ongemoeid.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik had het gisteren idd op het RTL nieuws gezien waar ze die vragen in de kroeg stelden. Zei in een ander topic al dat ik het goed vind dat ze hier nou ook eens aandacht aan besteden ipv dat alleen drugs zo slecht is. Met meer dan 1.1 miljoen overmatige drinkers wat ze zeiden is alcohol toch wel een groter probleem. Zowel lichamelijk als maatschappelijk.
Als we nou eerst eens alcohol gaan zien als drugs... Maar dat zal niet snel gebeuren denk ik.

Verbazingwekkend dat mensen niet weten van Korsakov. Maar ja, ik wist dan weer niet van Borstkanker door alcohol. Met 1 glas per dag verhoog je het risico al lees ik... Goed dat dit onder de aandacht komt.

Albedo

Wijs gebruiker

Ik scoorde 80%. Dacht dat het 1 uur duurde dat 1 standaardglas alcohol wordt afgebroken.

Ben benieuwd hoeveel mensen hiermee rekening houden;
  • Drink geen alcohol als je zwanger bent of wil worden (ook voor mannen wanneer de vrouw zwanger wil worden).
  • Wanneer je borstvoeding geeft: drink niet of wacht dan na een glas alcohol drie uur met het geven van borstvoeding.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Helaas kun je door overmatig alcohol gebruik meerdere soorten kanker krijgen. Ik heb een naast familielid verloren aan keel en strottenhoofd kanker. Oorzaak alcoholisme.
Helaas onderschatten mensen de risico’s van alcohol gebruik. Zelfs matig alcohol gebruik brengt al veel risico’s met zich mee. Niet alleen jongeren maar ook zeker de groep tussen de 30 en de 50 jaar oud.
Alcohol maakt echt veel meer kapot dan je lief is. En niet alleen in lichamelijke zin.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Keel-strottenhoofd kanker, borstkanker, darmkanker, alvleesklier kanker, maag kanker etc. De kans dat je dit krijgt wordt allemaal versterkt door alcohol gebruik.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
En toch gaan we (o.a.) met de feestdagen weer lekker gezellig met zijn allen aan deze verwoestende k$t drug... Sterker nog, mijn koelkast staat er al vol mee... Zuipen wordt het voor mij sowieso niet meer, maar zelfs een paar biertjes is dus al slecht voor je.

Woorden hebben zo'n enorme kracht... Door het simpelweg te zien als iets dat buiten de categorie 'drugs' valt, is ons geweten gesust en kunnen we lekker drinken alsof het allemaal niets is.

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Nu nog even een keer de statistieken van alcoholproblemen naast de statistieken van drugsproblemen leggen om de maatregelen van de overheid eens in een realistische context te zetten.
vooral dat realistische contex. Er zijn veel meer incidenten door alcohol dan welke drugs dan ook.
Heb dit laaatst eens gelezen. (Niet alles 😂) staat een hoop informatie en grafieken in.

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Alcohol en de Staat der Nederlanden.
Hypocrisie ten top!
Want.....de Staat vangt: accijns! En niet zo weinig óók
Dus, stopt iedereen met drinken, dan wordt de benzineprijs verdubbeld....

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik drink al jaaaaren zo goed als geen alcohol meer. Tis een legale kutdrug die een hoop ellende geeft. Maar ja, legaal en een verdienmodel van de (r)overheid!

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Inderdaad.
Komt het niet uit de lengte, dan moet het uit de breedte komen.
Wat gebeurt er als straks iedereen van het gas af is?
Of, elektrisch rijdt?
Ik ben ca. 6 haar een echte alcoholist geweest, in naam en praktijk.
De hoeveelheid doffe, diepe ellende die ik daardoor over me heen gekregen heb, nou, daar word je echt niet vrolijk van.
Nee. Eerder zwaar depressief.
Het is een ontzettende KUT harddrug.
Eén sluipmoordenaar. Tot en met.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan