1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Neus na cocaine gebruik

Discussie in 'Cocaine' gestart door Trunks, 15 feb 2012.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Trunks

Trunks Newbie

Na 7 jaar cocaine te hebben gebruikt is mij neus zwaar beschadigt.
    Is dat nog herstelbaar? Klopt het ook dat je neus schotje niet weg gaat maar dat je gewoon je vlees weg snuift en dat daar door je neus botje in je hoofd"verdwijnt"

2. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie Emeritus Mod

Het is inderdaad voornamelijk vlees en kraakbeen wat verdwijnt, als je voldoende snuift kun je ook het tussenschotje helemaal wegsnuiven. Er wordt wel eens gezegd dat dit onzin is, het gebeurt ook niet zo maar, maar het kan wel.

Het is niet alleen maar vlees wat je beschadigt, als je lang genoeg gebruikt kun je ook problemen krijgen met je voorhoofdholte en bijholtes. Dit kan heel gevoelig raken en je kan er echt nare ontstekingen van krijgen.

Een beetje kraakbeen herstellen kan wel, maar problemen aan je slijmvlies en voorhoofdholte zullen waarschijnlijk nooit meer weggaan. Betekent dus dat je de rest van je leven bijvoorbeeld chronisch verkouden kunt raken of regelmatig bloedneuzen krijgt.

Mocht je overwegen je neus te laten herstellen zou ik eens een bezoek aan de KNO arts brengen en die laten kijken wat je nog kunt doen. Als je van plan bent om door te snuiven heeft dat geen zin, de enige manier om het te laten verbeteren is helemaal stoppen :openmouth:

3. Drugs Infolijn

Drugs Infolijn Gevalideerde professional Professional

Intensief en/of langdurig snuiven kan neusproblemen geven. Het neusslijmvlies kan gaan ontsteken en zelfs afsterven. Het tussenschot kan oplossen waardoor er makkelijker bacteriën in de holtes kunnen komen en zich kunnen vermenigvuldigen. Iemand kan chronisch verkouden zijn en vaak bloedneuzen krijgen. Reuk, geur en smaak gaan achteruit. Cocaïne kan in de voorhoofdsholte komen en daar hoofdpijn veroorzaken. Wanneer het tussenschot reeds is opgelost, kunnen er ook nog gaten ontstaan in het bot tussen je neusholte en alle neusbijholtes, en zelfs kan er een gat naar het gehemelte ontstaan.

Als dit het geval is, kun je het beste niet meer snuiven zodat je tussenschot tot rust komt, en eventuele wondjes kunnen herstellen. Wanneer een klein gaatje is ontstaan kan dit zich nog herstellen, maar bij een groot gat is het onherstelbaar. Dan is alleen een operatie een oplossing.

Bellaa vindt dit leuk.
  4. Trunks

Trunks Newbie

Ik ben nu ander half jaar clean en ik merk dat me smaak achter uit is gegaan ook me reuk uiteraard.. Maar laatste tijd erg last van me oren en neus vandaar de vraag ook ik weet dat ik het moetnlaten onder zoeken maar ik durf hetbsimpel weg niet. Gelukkig weet ik wel dat me slijm vliezen in me neus nog functioneren hoorde verhalen in de kliniek van mensen die gingen baze omdat hun slijm vliezen niks meer opnam.. Krijg je dan als je dat hebt wel een snot neus enzo?

Voor mensen die beginnen met snuiven denk goed na over de gevolgen er van mog je merken dat je doorslaat en niet meer kan stoppen zoek hulp!

5. ^_^

^_^ Bewuste gebruiker

Ja wel mensen meegemaakt die inderdaad een operatie hebben moeten ondergaan. Die deden dan ook meerdere grammen dagelijks. Anderen deden zelfde en die hebben geen problemen. Kan dus verschillen per persoon. Maar cocaine vreet wel alles snel weg omdat je zovaak je dosering moet herhalen.

6. CrazyTessa

CrazyTessa Newbie

Ik doe dit ondertussen ook al 5 jaar en merk dat mijn neus niet meer was wat het was. Kheb vooral last als ik moet snutten en de dagen vlak nadat ik gebruikt heb. Ben er ondertussen mee aant stoppen al ist niet zo gemakkelijk.

7. Ikzelf ben gebruiker geweest van coke 9,5 jaar lang. 3 Jaar geleden over mijn sokken gereden met de motor. Gevolg, 3 weken in coma. En toen is dat uitgekomen dat ik geen neusbeentje meer had, waarschijnlijk met mij aan dat zuurstofapparaat te koppelen ofzo. Maakt al niet uit, ik had er toen geen meer. Dus dan hebben ze nadien, nog mijne neus onderzocht toen ik wakker werd even later. Bleek dat het gat nog" niet zo groot" was. Dat zei de dokter. Maar voor mij was dat wel verschieten, maar geen verder aandacht aan besteed toen, want ze hadden juist een stuk long afgeknipt bij mij en mijne milt weg gesneden. Dan ligde echt niet wakker van een neusbeentje meer of minder. Maar nu ben ik wel gerevalideerd bijna helemaal en zit mij dat toch zeker dwars. Want ik heb vanaf toen nog 2,5 jaar verder gebruikt. En nu een half jaar gestopt. Maar dat is ondertussen zo een groot gat, dat als ik mijn vingers langs beide zijde in mijn neus steek, dan kan ik mijn vingertoppen tegen elkaar drukken. Dus wil zeggen, nu zit daar echt een GROOT gat in. Wat de gevolgen daar juist van zijn weet ik niet percies. Want ik heb daar voor de rest geen last van. Maar maak mij daar wel zorgen over. Zo ben ik bij deze vraag op het forum geraakt. Ik ken ook geen enkele andere mens die dat ook voor heeft. Maar misschien weten die dat zelf ook niet. Want op zich dat duurt wel lang, tis niet dat ge dat van een paar keer gebruiken gaat krijgen. Volgens mij moet je dus echt wel zo een gebruik hebben zoals ik had. Meerdere grammen ELKE dag en JAREN aan een stuk. En dat is alleen maar mogelijk als ge goede job hebt, zoals mij dus. Dus als ge weinig verdient, zou ik mij zeker geen zorgen maken. Ik vraag mij ook af. Of er een verschil is tussen coke en speed?? Of het bij coke misschien sneller weg is uw neusbeen dan als ge speed gebruikt?? Want ik gebruikte alleen coke. Dus bij mij is dat zeker van de coke. Ik dacht vroeger ook altijd dat speed slechter dan uwe neus is coke. Maar dat is blijkbaar dan al niet waar?? Want coke tast uw neusbeentje zeker aan, bij overmatig gebruik. Helaas. :) Ik heb er geen last van. Ik spreek ook alleen voor mezelf. Want hoe dat bij andere gelijkaardige personen is, dat weet ik niet. Stopt voor het zover komt, zou ik zeggen. Als het een groot gat is. Ge kunt het zelf voelen. En dan word ge wel even met de neus op de feiten gedrukt. :) haha. Beetje leedvermaak kan geen kwaad. :wink:

8. Liefhebbertje

Liefhebbertje Bewuste gebruiker

Coke is corrosiever als speed

Over de schade aan neus zal ik mijn net een week terug geconstateerde doir een kno arts
    Beschadingen vermelden
    Dit alles door een jaar zeer intensief gebruik van 5+ gram oncersneden coke per dag
    Neustussen schot van onder tot boven weg het kraakbeen bot wel aangetast maar staande
    Perforaties tussen alle bij holtes
    Al ne slijmvliezen weg of zwaar aangetast
    Zeefbeendere zover weg dat ze in verbinden staan neus- ogen
    Mijn neusvleugels en huis is 2 dagen geleden op het nippertje gered
    Totaal ontstoken overal bloed en pus uit enkele kleine gaatjes door huis heen
    Ze zijn nu aan het bedenken hoe dit herstelt kan worden dit had deze kno arts nog nooit meegemaakt vooral het stukje Zeefbeenderen
    Zelf net 1 x per week meerdere jaren heb je kans op perforatie
    Pas alsjeblief op net dit spul voor mij is het te laat

9. Liefhebbertje

Kleine update
    Na een zeer hevige terug val
    Met spoed op de ic beland
    Ne gezicht was 4 x zo dik gezwollen
    Ogen waren tennisballen
    Me neus stond zover die kon open was keihard en rood ( begin stadium afsterven)
    Bloed pus etter liep constand me neus uit
    Toen ik volgende dag wakker werd
    Direct ziekenhuis gegaan binnen 2 minuten
    Lag ik vast en zogen ze zoveel mogelijk necrose weg
    Dit had deze kno arts nog nooit mee gemaakt
    De afzuiger raakte zelfs verstopt
    3 dagen tijd 18 zakken anti biotica verder
    8 afzuigingen van necrose
    Geloof me je hebt pijn extreme pijn maar dat afzuigen is hetmeest verschrikkelijke wat jk ooit heb gevoeld en vele van jullie weten dat ik een hoop pijn heb moeten ervaren helaas
    Lig ik nu dood stil op de bank
    5 maal daag antibitotica pillen
    8 maal daags spoelen onder hoge druk fysologisch zout
    6 x daags antibactiriele zalf smeren

Ik heb dit stadium in 8 maanden bereikt
    Door grote pure hoeveelheden tot me te nemen
    Ik mag nooit neer snuiven dan tast het het bot verderaan wat tussen neus en hersenen zit
    Heb 15gr weggespoeld toen ik thuis kwam
    Ben me dood geschrokken en zit echt in een shock trillen warm koud heeft me echt ontdaan
    Hoe heb ik dit gvd kunnen doen

Be ware

10. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie Emeritus Mod

Het blijft me toch verbazen dat een verslaving zó ongelooflijk sterk kan zijn...

Ik hoop dat je 't volhoudt man!

11. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

Jezus wat heftig... Sterkte! Hopelijk lukt het om er vanaf nu écht vanaf te blijven en herstelt je neus e.d. zich enigszins.

12. blasterr80

blasterr80 Newbie

Weg gesnoven bot groeit niet meer terug, maar vlees wel toch?

13. Gabbertje

Gabbertje Wijs gebruiker

Ik snuif wel is en dan heb ik het over Ketamine en Speed. Op een goed avondje gebruik ik een halve gram keta en met speed max 1/4 de gram. Heb nu misschien in totaal 6x gesnoven maar niet belachelijke hoeveelheden. Heb ik nu erge schade aan me neus? Herstelt het nog? Hoop dat iemand me wat kan vertellen me neus is me heilig

Heb wel al 8 weken een half dichte neus maar dat kan ook komen omdat ik een baan had waar ik werkte in -30. En toch steeds een klap in me gezicht had van 40 tot 60 graden verschil als ik de diepvries uitkwam.

14. Liefhebbertje

Word nooit neer zoals het was.
    Het is geen vlees,
    Maar slijmvliezen.

Ik weet niet of je al een perforatie hebt of ernstige beschadiging van het kraakbeen.
    Maar als het wel zo is,
    Werkt dat alleen maar tegen

15. Liefhebbertje

Kijk dat is zeer moeilijk te bepalen voor ons.
    Maar mijn idee erover is:
    Mocht het 'gewoon' normale gemiddelde ket en pep zijn.
    Zal het allemaal wel loslopen.

Je neus tussen tijds en na afloop spoelen is wel zeer slim.
    Zoutoplossing kan,
    Maar dat komt niet diep.

Mocht je je echt zorgen maken.
    Koop dan bij de apotheek psysiomer
    Dat is een spoeling op druk en spoelt zeer goed.

16. blasterr80

blasterr80 Newbie

Ik bedoel dit zie foto, ik had ergens gelezen dat dit weer hersteld?[​IMG]

17. Gabbertje

Gabbertje Wijs gebruiker

Zal voortaan me neus dan ook tijdens ook even tijdens schoon gaan maken. Heeft die zoutoplossing echt zin? Ik maak me neus atm met water en wattenstaafjes schoon, steek er echt tijd in ben vaak meer dan een half uur bezig.

En is psysiomer vrij verkrijgbaar? Wil niet dat me ouders wat gaan vermoeden.

Laatst bewerkt: 29 mei 2017
  18. Liefhebbertje

Als er zulke dingen zijn,
    Kan je beter ff stoppen.
    Naar de huisarts gaan.
    Waarschijnlijk krijg je een cortico....... neus spray

19. Sjaak32

Sjaak32 Newbie

Ik doe coke wel eens in het weekend maar niet ieder weekend. Maar ik heb wel iets zichtbaars wat ik nergens kan terugvinden over de symptomen, namelijk mijn neusvleugeltje is aan 1 kant rood. Het voelt niet geïrriteerd en doet geen pijn. Ook is het puntje van me neus "zeg maar" bleeker geworden. Hoe kan dit?

Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - Neus cocaine gebruik
  1. Koek-waus
    Reacties:
    6
    Weergaven:
    2.528
  2. lamberta
    Reacties: