nicotine vervangers naast roken

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Dirkjan

DF-koning
Omdat de nadelen geen nadelen voor me zijn. Wil geld besparen. Meer niet.
Dan ga ik met je meedenken. Je zou kunnen overwegen om tabaksplanten te telen, en dan de nicotine te extraheren en op laten lossen in water. Is niet heel moeilijk.

Je zou dan als Herman brood een soort nicotine infuus kunnen aanbrengen.

Als het om geld gaat kan je zo veel besparen. Je moet wel schijt hebben aan je gezondheid en gemoedstoestand, maar die heb je volgens mij al overboord gegooid.

Don Draper

Badass junkie
Ja m'n zelfrespect is decennia geleden verdwenen.

Als ik dat heb lukt de Allen Carr methode wel in zo'n beetje alles in mijn leven.

Beady

Bewuste gebruiker
Voor wie echt wil stoppen met roken is er het boek van Allen Carr Stoppen met Alcohol. Zoek maar eens op. Bestel. En begin te lezeb. Je zal me niooit vergeten.

Don Draper

Badass junkie
Ik merk nu ik dit enkele maanden met deze intentie rook en ernaast nicotine vervangers gebruik wel een verandering in mijn rookpatroon. Ik heb niet meer sigaret momenten waarop ik het doe puur voor mijn nicotine of om mijn verveling op te vullen. Mijn sigaret gebruik is (flink) verminderd en heb zelfs als ik echt in een sport of film zit dat ik het helemaal bekijk zonder een onrustig gevoel van "aaaah! Roken! Of lopen!". Soms denk ik niet eens aan de nicotine zuigtablet zelf terwijl als ik stopte non-stop eerst eraan zat vanwege de afkick verschijnselen.

Vind het wel ideaal. Heb ook research gedaan en voor zover zijn er geen langdurige effecten van mensen die langdurig nicotine vervangers gebruiken. Dus vandaar dat ik het zo doe. Ik weet dat mensen die nicotine zuigtabletten gebruiken dat ze vanzelf ook minder roken en zoiets ervaar ik nu ook. Alleen ga ik me niet een tijdbestek forceren wat het advies wel is. Ik heb de tijd genomen en dat betaalt zich wel mooi uit.

Red pill

Badass junkie
Morgen ochtend word weer 72 uur niet gerookt dmv nicotine pleisters. Had een relapse toen me omatje overleed.

Vanaf morgen nog 3 dagen nicotinell pleister stap 2 en daarna naar stap 1 voor 4 weken. 4 weken lang 7mg nicotine per dag via pleister dus en dan helemaal stoppen met nicotine 🤟🏻💪🏻

Hopen dat het lukt. Rook sinds een paar maanden weer daarvoor was ik al 250+ dagen gestopt!🤪

Red pill

Badass junkie
Yes!

Vannacht begon mijn nacht kut. Misselijk wakker en was mentaal er hé-lé-maal doorheen. Flink gewandeld, energy gedronken en flink benzo genomen.

Erdoor niet gerookt wat ik normaal heb bij zulke gevoelens. En de benzo werkt nog steeds volgens mij! Voel me zo super lekker in mijn vel nu!
Ik had een paar uur telaat me volgende pleister geplakt en die andere was er al af. Zo ik heb het wel gemerkt man! Was echt super chagrijnig en geirriteerd enzo. Wad vergeten dat een nicotine ontwenning ook niet zo'n pretje is voor je koppie...

BenzoLiefhebber

Bewuste gebruiker
Ik zie geen meerwaarde in roken, niet alleen omdat ik het vies vind en de kick er bij mij al meer dan tien jaar uit is, maar omdat het vergeleken met andere drugs geen enkele toegevoegde waarde heeft. Daarom ben ik ook zo benieuwd wat je zo leuk vind aan roken? Of is het alleen maar dat je er niet mee (denkt) te kunnen stoppen?
Dit is ook voor mij de reden geweest om te stoppen met sigaretten en ander rookwaar. Alleen wiet nog. 2 jaar al geen tabak en ook niet in mijn jointjes!

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
10 miljoen kilo he mensen. Niet tien miljoen peukies... TIEN MILJOEN KILO. Laat dat even op je inwerken.
Met zn alle aan die klote zuigtabletten maar dan.
Of de snus maar dan gaan ze dat op straat uitspugen. Hoe zou het ervoor staan als het tien miljoen kilo jointpeukjes waren? Dus alleen papier, tabak, wiet en as. Lijkt mij veel minder schadelijk. Ikzelf heb alleen as van wiet na het roken gelukkig.

• Love
Waarderingen: ljuv

ljuv

Badass junkie
Of de snus maar dan gaan ze dat op straat uitspugen. Hoe zou het ervoor staan als het tien miljoen kilo jointpeukjes waren? Dus alleen papier, tabak, wiet en as. Lijkt mij veel minder schadelijk. Ikzelf heb alleen as van wiet na het roken gelukkig.
Absoluut veel minder schadelijk. Zie nogsteeds niet in waarom je niet ff naar een prullenbak zou lopen, maar het plastic uit peukenfilters is zeeeeker een veel groter probleem hoor!

Don Draper

Badass junkie
Ah!

Eindelijk weet ik weer waarom ik wou stoppen met roken!

Zit lekker relaxt zonder nicotine drang te roken terwijl ik lekker relaxt kan kijken wat ik wil. :)

Zat te lang in een struggle dat ik daar niet van heb kunnen genieten!

Hansklok

Bewuste gebruiker
Cold turkey stoppen is het beste imo anders kom je nooit van je nicotineverslaving af. Het is even door de zure appel bijten maar dan je heb je ook wat:thumbsup1:
Zeker mee eens. Het lukt mij ook alleen cold turkey dan maar ff zweten, slecht slapen en chagrijnig zijn. Tis mij nooit helemaal gelukt. Langste is 1,5-2maand. Heb het ook wel is geprobeerd met afbouwen zonder succes. Tis ook meer de drang van ff peukie doen want ff chille toch. Als je er iets voor in de plaats neemt ipv peukie is het nog iets makkelijker heb k gemerkt.

liljazzsinger

Experimenterende gebruiker
Zeker mee eens. Het lukt mij ook alleen cold turkey dan maar ff zweten, slecht slapen en chagrijnig zijn. Tis mij nooit helemaal gelukt. Langste is 1,5-2maand. Heb het ook wel is geprobeerd met afbouwen zonder succes. Tis ook meer de drang van ff peukie doen want ff chille toch. Als je er iets voor in de plaats neemt ipv peukie is het nog iets makkelijker heb k gemerkt.
Same here, ooit was ik twee maanden gestopt maar de eerste week was ik ziek als een hond. Vooral bij de bushalte ben ik gewend er eentje op te steken, wat zijn dingen die je kan nemen ipv peuk ?

Laatst bewerkt:

Jake

Newbie
Een oplettende lezer heeft kunnen merken dat ik sigaretten rook en ernaast ook nicotine zuigtabletten neem.

Vroeger kon ik er nooit informatie op vinden en ik raad het ook niet aan maar toch wou ik deze taboe eens doorbreken.

Nicotine zuigtabletten neem ik als ik op werk, uitgaan, reizen en andere momenten waar roken niet mogelijk is mijn nicotine drang kan verminderen. In mijn hoofd verminder ik niet met roken maar verminder ik de afkickverschijnselen aangezien ik namelijk graag rook.

In het verleden ook de dag begonnen met nicotine pleisters en dan na werk de pleister verwijderd en weer gerookt.

Was nooit de bedoeling dit te doen maar ik kwam achter dat ik dit gewoon kon doen toen ik toch mijn nicotine drang bij afkicken niet kon laten.

Wou het kwijt mocht iemand dit opzoeken. Voor mij is dit een onbeschreven manier van nicotine vervangers gebruik.
Zelf heb ik als nicotine vervangers champix en ziban gebruikt. Het is een goed medicijn om te stoppen die bijna 100% van de afkickverschijnselen tegen gaat maar de bijwerkingen zijn wel heftig. Pleisters helpen wel maar wel in combinatie met zuigtabletten. Het is lastig maar moet lukken.

Don Draper

Badass junkie
Zelf heb ik als nicotine vervangers champix en ziban gebruikt. Het is een goed medicijn om te stoppen die bijna 100% van de afkickverschijnselen tegen gaat maar de bijwerkingen zijn wel heftig. Pleisters helpen wel maar wel in combinatie met zuigtabletten. Het is lastig maar moet lukken.
Yes! Ondertussen drie weken daar mee bezig samen met Paucho tabak roken als ik toch een sigaret break nodig heb. Lastig maar lukt me wel tot nu toe!

Hansklok

Bewuste gebruiker
Same here, ooit was ik twee maanden gestopt maar de eerste week was ik ziek als een hond. Vooral bij de bushalte ben ik gewend er eentje op te steken, wat zijn dingen die je kan nemen ipv peuk ?
Jaa nja de classieker kauwgom kan wel werken Zodat je toch iets doet met je mond. Of snoepjes eten. Uhmm ja als er maar wat anders voor in de plek is kun je er vaak lamger vanaf blijven. Sws uit de buurt van rokers blijven in de eerste maand. Kom je minder de verleiding om mee te gaan

Don Draper

Badass junkie
Wat mij de laatste dagen enorm helpt om sterke sigaret cravings en de overtallige energie die ik nu heb kwijt te kunnen is touwtje springen en HIIT trainingen doen. Het effect van het sporten houd 50 minuten aan waardoor je weer even vooruit kan gaan.

Dit is een voorbeeld van een HIIT training:

BenzoLiefhebber

Bewuste gebruiker
Ik zie geen meerwaarde in roken, niet alleen omdat ik het vies vind en de kick er bij mij al meer dan tien jaar uit is, maar omdat het vergeleken met andere drugs geen enkele toegevoegde waarde heeft. Daarom ben ik ook zo benieuwd wat je zo leuk vind aan roken? Of is het alleen maar dat je er niet mee (denkt) te kunnen stoppen?
Dit vraag ik mij ook vaak af bij rokers. Heb zelf ook 11 jaar vast gerookt. Zware shag.

Ik ben in Maart 2020 cold turkey gestopt en daarna nooit meer gedaan. De beste keuze die ik heb gemaakt denk ik!

Don Draper

Badass junkie
Ik heb morgen mijn laatste nicotine pleister. Ben benieuwd hoe het zal gaan op de Zaterdag. De nicotine zuigtabletten ga ik wel nog houden.
Niet gedaan want had een verhuizing waar ik ging helpen. Wou het me niet te moeilijk maken. Maar ik ga zo douchen, pleister weggooien en geen nieuwe terugzetten. Ben benieuwd hoe dat gaat. 'Helaas' heb ik een nieuwe dosis pleisters hierdoor dus die heb ik achter de hand. Wie weet ook wel handig.

Don Draper

Badass junkie
Ik wil terugkomen op mijn eerdere gedrag tegenover @Dopemonster.

Blijkbaar kan je ook nicotinepleisters nemen en roken tegelijkertijd. Dit heet dan pre-loading. Zelf kon ik het me niet voorstellen omdat ik van 21 mg nicotinepleisters wel eens nicotinevergiftiging kreeg maar het kan. Net zoals nicotinepleisters stapelen ook kan.

Staat in de bijsluiter dat het niet kan en artsen zeggen dat elk sigaret te veel is maar hebben denk ik ook weinig oog naar om het proces naar het stoppen te laten verlopen en doen alsof elke niet gerookte dag telt en dat alles ook moet gaan zoals zij het willen. En hoe ouder ik word hoe meer ik me realiseer dat de meeste niet weten wat ze doen of zeggen. En dus de gekke dingen die mensen doen of zeggen eigenlijk helemaal niet gek is.

liljazzsinger

Omdat de nadelen geen nadelen voor me zijn. Wil geld besparen. Meer niet.
wat als je het geld dat je bespaart door niet te roken, apart legt voor een beloning? ik zelf ben op deze manier aan het sparen voor een vakantie naar Spanje! ik noem maar wat, maar het is toch een soort stok achter de deur

Laatst bewerkt:

Don Draper

Badass junkie
Ik ga weer eens proberen om zowel te roken als nicotine vervangers te gebruiken.

Financieel lukt dat me nu weer. Ben benieuwd.

Don Draper

Badass junkie
Het is interessant hoe dat gaat.

Ook hiervoor was ik enorm bang en veel gewaarschuwd dat je dit niet moest doen. Roken en vapen terwijl je een nicotinepleister op heb.

Maar het kan gewoon. Je lichaam vertelt zelf wel of het wel genoeg heeft gehad.

Waarschijnlijk breng ik mezelf wel er naar de tering mee.

Killasnus

Newbie
Ik ben ook gestopt met roken door snus . Gebruik het dagelijks en al 3 maanden gestopt met roken en bevalt me helemaal . hier in rdam gebruikt iedereen snus . Weet niet hoe het in andere steden is maar hier echt een hype en die e sigaretten ook

Don Draper

Badass junkie
Ik ga herbal stoppen met roken pleisters proberen. Flink goedkoper en ben benieuwd hoe dat is.

Krijg het morgen binnen.

Don Draper

Badass junkie
In de bijsluiter staat dat je maximaal 15 nicotinezuigtabletten per dag kan nemen maar ik kan niet echt op internet vinden waar het op slaat. Volgens mij hetzelfde als dat je het maximaal 6 maanden mag gebruiken wat volgens mij alleen is om henzelf in te dekken.

Ik ga misschien voortaan daar ook wat losjes mee om voortaan

Nietingebruik

10 miljoen kilo he mensen. Niet tien miljoen peukies... TIEN MILJOEN KILO. Laat dat even op je inwerken.
Met zn alle aan die klote zuigtabletten maar dan.
Exact.. mijn kind heeft geen wereld meer als hij 30 is.. noem me maar links, een geitenwollen sok, bomen knuffelaar (?) of wat ze allemaal bedenken, maar mensen moeten zich echt bewust worden van de schade die wij toebrengen aan de wereld. Een van de redenen dat ik 3 jr geleden gestopt ben
Moet zeggen dat ik het geluk heb dat ik fanatieke boxmod gebruikers ken.
Waardoor ik nu een exemplaar heb ,nieuwste generatie - deze zomer uitgekomen, die ik helemaal naar believen kan afstellen.
En inmiddels 2 sweet spots heb gevonden waarmee ik de MTL ervaring ervaar bijna identiek aan een trek van een zwaar shaggie.
0.8ohm coil, 14-18W(tot19.5W) of 1ohm coil, 20-24W (tot27W) (afhankelijk vd coil leeftijd meer of minder Watts ) en de atomizer luchttoevoer bijna dicht voor de weerstand , ik moet echt een trekkie nemen en zuigen zoals een shaggie,. Dan komt er met een korte kleine hijs meteeen een dichte volle damp uit.
50/50 vloeistoffen met minimaal menthol + anijs is het geheime ingredieent voor een throathit bij mij en met wat fruit erbij is de sensatie compleet. bessen, watermeloen, kiwi mango etc. als er maar menthol en anijs inzit. en nicotine hé. de klassieke nicotine base geeft wel eens een vieze scherpe smaak achter in je strot, wat kan overkomen als een verbrande coil, maar met nic salt heb ik dit niet. Na wat oefenen doe ik nu tussen de 4 en 6 dagen met een coil. en er gaan 18650 batterijen in. heb er 4,die ik extern oplaad. zo lang als je het vloeistof niveau goed bijhoudt , regelmatig bijvullen heb ik geen dry hit. ik refresh ook regelmaig de coil even, dan zuigt ie zich vol, met een sinus Hertz wavevorm, dat kan niet iedere boxmod.
@Don Draper ^ what he said. Vapen en afbouwen met aantal mg nicotine. Ik rookte echt al vanaf m’n 11e en wel zeker een pakje per dag. Ben er nu helemaal van af. Vape alleen nog voor de smaak. Hoefde niets af te bouwen. Gewoon overgestapt.

Geprobeerd maar de afkick is ernstig voor me man.

In het begin stoppen lukt wel. Maar na 4 maanden ben ik het echt zo zat. En ik ben dan echt helemaal gesloopt op dat moment.

Ja dit is m'n ammonia praat maar alsnog. Het is niet al die mensen die zeggen dat de eerste paar dagen stoppen moeilijkste is en erna makkelijk. Voor mij werkt het echt niet zo.

In groepsverband ook gehoord van mensen die er een jaar pas er echt ervan af zijn. Ik val daar denk ik ook wel onder. Maar ben er niet sterk genoeg voor. Niet nu.
Deze thread is vet oud dus misschien ben je er al vanaf, maar probeer vapen..

• Like
Waarderingen: ljuv
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan