nicotine vervangers naast roken

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Nietingebruik

Experimenterende gebruiker
Ja maar in die liquid van de vape zit ook gewoon nicotine.. je moet erachter komen waarom je een sigaret wil.. het zit echt tussen je oren.. super lame advies, I know, maar beetje beroepsdeformatie..

Don Draper

Badass junkie
Ja maar in die liquid van de vape zit ook gewoon nicotine.. je moet erachter komen waarom je een sigaret wil.. het zit echt tussen je oren.. super lame advies, I know, maar beetje beroepsdeformatie..
Ja dat is @Dirkjan's punt maar dan met alles met nicotine. Wat mij betreft was ik gewoon nicotine of zelfs volledig verslaving vrij.

Nietingebruik

Ja dat is @Dirkjan's punt maar dan met alles met nicotine. Wat mij betreft was ik gewoon nicotine of zelfs volledig verslaving vrij.

voor zover ik heb begrepen zit het merendeel in dezelfde boot hier.. verslaving vrij, that would be nice. Ik vind nicotine verslaving echt een eitje.. komt goed

De Zandman

Badass junkie
Te beginnen met roken is een van de domste beslissingen die ik ooit genomen heb als brugklasser toen ik 13 jaar was.
Ik heb er nooit mee kunnen stoppen tot op de dag van vandaag.
Ik heb nooit veel gerookt qua sigaretten en shag, alleen de bongpijpen moeten een aanslag op mijn longen zijn geweest. Je hoest je kapot op een gegeven moment.
En nu 3 sigaren per dag.
Nu nog stoppen? Ik zou wel willen, maar aangezien ik met meerdere ongezonde dingen zoals drinken en blowen en rc's gestopt ben, mag ik van mezelf die paar sigaren wel roken.
Je moet toch iets overhouden om te doen wat ongezond is, nietwaar.

De Zandman

Badass junkie
Ik vind het een goed argument.
Je moet toch iets kunnen doen wat "minder gezond" is.
Anders blijft er maar weinig over wat je nog wel mag...ik drink niet, gebruik geen drugs, ik eet gezond, ik beweeg voldoende, nou, laat mij dan maar die paar sigaren roken.
Voila.

De Zandman

Badass junkie
Ik nam liever een stevige bongpijp, dan een joint..
.die komen tenminste aan als de trap van een galopperende en drachtige kameel met peper in haar reet....maar die tijden zijn voorbij.

Dirkjan

DF-koning
Ik nam liever een stevige bongpijp, dan een joint..
.die komen tenminste aan als de trap van een galopperende en drachtige kameel met peper in haar reet....maar die tijden zijn voorbij.
Ik ken die tijden. Maar toen ik na pure bonghits maar een halfuurtje stoned werd had ik er geen zin meer in en ben ik voorgoed gestopt.

De Zandman

Badass junkie
Tja, die tolerantie, nietwaar...
Ik had ook meerdere pijpen nodig om nog echt stoned te kunnen worden en dan dat hoesten van die scherpe rook...ik stopte er op een gegeven moment mee, helemaal, omdat ik veel te passief werd en er niets meer uit mijn handen kwam.
Dat leverde ook meer te besteden geld over, ik verblowde zo'n 8 tot 900 euro per maand en dat is erg veel geld....

Don Draper

Badass junkie
Ik ga helemaal stoppen met vapen! Tabak roken blijf ik nog wel mee doorgaan.

Verder sinds een paar dagen kan ik mijn sigaretten een paar haaltjes nemen en dan weer wegleggen in plaats van dat het van mij op moet en het met tegenzin oprook. En net heb ik een nieuwe merk nicotine zuigtablet gekocht. Is goedkoper (huismerk) en ben benieuwd wat het zal doen. Het is niet meer de NiQuitin zuigtabletten die je in de aansteker vak van je spijkerbroek kan doen. Die Niquitin ben ik echt jaren lang aan verslaafd geweest!

Don Draper

Badass junkie
Heb de nieuwe nicotinezuigtabletten vandaag binnen en die zijn echt goed! M'n zin in een sigaret is er echt weg ermee.

Zegt niks. Straks ben ik er misschien weer aan gewend maar ik geloof er weer even in!

De Zandman

Badass junkie
Welk merk zuigtabletten is dat?
Kun je die zonder recept kopen?
Hoeveel neem je er dagelijks in?
Aangezien ik zojuist zowat gereanimeerd moest worden vanwege de prijs van een doos sigaren, denk ik erover om te gaan stoppen met roken...vandaar mijn vragen.
Graag info....

Don Draper

Badass junkie
Ik zit nu een tijdje alleen op vapen en zuigtabletten en dat gaat goed maar gemiddeld 1x per week heb ik zieke sigaret cravings.

Net eentje gehad. Die was eng. Ik nam mijn medicatie en toen kwam ik in zo'n neerslachtige en verwarrende staat dat het enige wat ik als oplossing zag me weer helemaal kettingroken.

Heb een kruidentabak in de regen gerookt, flink gevaped op hogere dosis en iemand gebeld maar wel doorstaan.

Nu voel ik een soort opluchting dat het erop zit. :)

Don Draper

Badass junkie
Ik vind dat Google echt heel erg de negatieve kanten van nicotine gebruik zo hoog in Google pusht en dat de positievere geluiden ervoor nauwelijks te vinden zijn. Ik word erdoor echt continu in een bedrukkend gevoel gezet dat alles qua roken en vapen en ook snus kut is en NRT is weer helemaal toppie.

Gek wordt je ervan.

Don Draper

Badass junkie
Heb spontaan besloten om al mijn vapes hoger dan 6 mg nicotine weg te gooien.

Kijken of dat m'n nicotine cravings normaliseert en het makkelijker maakt naar rookvrije plekken weer te gaan. Ik was te verknocht eraan.

Σανσα

DF-koning
Sinds zaterdag geen sigaret meer aangeraakt. Was het afgelopen half jaar weer van een pakje in de maand naar bijna een pakje per dag gegaan, dus het werd wel weer eens tijd om te kappen met die zooi.

Heeft iemand nog tips voor een nieuwe verslaving? Ben verdorie alles een beetje kwijtgeraakt nu. Ben dus naarstig op zoek, anders heeft mijn lidmaatschap hier ook weinig zin. Zanza die niets meer gebruikt. Wat een giller.🤓🤡

Harry In De Warrie

Badass junkie
Sinds zaterdag geen sigaret meer aangeraakt. Was het afgelopen half jaar weer van een pakje in de maand naar bijna een pakje per dag gegaan, dus het werd wel weer eens tijd om te kappen met die zooi.

Heeft iemand nog tips voor een nieuwe verslaving? Ben verdorie alles een beetje kwijtgeraakt nu. Ben dus naarstig op zoek, anders heeft mijn lidmaatschap hier ook weinig zin. Zanza die niets meer gebruikt. Wat een giller.🤓🤡
Wandelen, Cultuur snuiven en bomen knuffelen!

GloryTripper

Voor alle mensen die willen stoppen met roken.

Mijn vader (53 jaar oud) is nu sinds 2 maanden gestopt met roken.
Hij heeft een groot gedeelte van zijn leven gerookt, vanaf zijn 16e tot ongeveer zijn 41e, toen ik 7 jaar oud was.
Sinds zijn 41e heeft hij niet meer gerookt tot hij in 2020 soms een shaggie draaide met mijn ma; "Want het is toch vakantie, als we terug zijn stop ik".

Je ziet m al aankomen...

Van alles geprobeerd in het afgelopen anderhalf jaar, en dit voorjaar vond hij zijn wondermiddel (voor nu).

Tabex!

Hij heeft mij verteld dat ik vergelijking met de andere keren dat hij heeft geprobeerd te stoppen dit veruit de makkelijkste poging was die hij ooit heeft gedaan. De nicotine/rook craving werd bij hem een gigantisch stuk minder en alhoewel hij nog wel vaak dacht aan het roken, voelde hij zich niet zo uberchagrijnig als hij het niet deed.

Tabex staat er wel bekend om dat het bijwerkingen heeft. Mijn vader zei dat hij nergens last van had behalve dat hij soms extreem aparte dromen had.
Niet eng of vervelend, maar gewoon apart. Hij droomde de meest bizarre situaties en vertelde mij die dan in de ochtend. Vanuit mijn perspectief was de bijwerking wel leuk :)

Hoop dat dit iemand helpt!

Dirkjan

DF-koning
Sinds zijn 41e heeft hij niet meer gerookt tot hij in 2020 soms een shaggie draaide met mijn ma; "Want het is toch vakantie, als we terug zijn stop ik".
Een passage uit een goed boek over stoppen met roken:

“In fact he had kicked it, but now he has hooked himself again. He has fallen for the same trap he did when he first smoked.

Whatever your motivation was, if you give in and break that promise then all your preparations in your mind will be undermined. There will be a little voice in the back of your head head that says: “bespite all the logic, cigarettes are precious.

What you are doing is relying on willpower. But a day will come when your willpower has ran out. You are waiting for something that is going to happen, but nothing significantly is going to happen. You won’t feel much different.

the beautiful truth is that when you understand nicotine addiction and the true reasons why you smoke, you’ll stop doing it just like that 🫰and the only mystery in your life will be “why couldn’t I have seen it before?”

Don Draper

Badass junkie
Mijn leven was de afgelopen maanden in de ban van het roken. Sigaretten, zuigtabletten, pleisters en vapen.

Soms combineerde ik ze allemaal. En als ik dan wou stoppen had ik zulke hoge tolerantie dat het onmogelijk stoppen was.

Laatste weken ben ik weer begonnen met sigaretten roken en zoveel mogelijk geprobeerd alleen dat te doen. Dat heeft mijn tolerantie wat naar beneden gehaald.

Vapen is niet de oplossing ben ik achtergekomen. Ik bleef hele dagen in mijn kamer en ontweek activiteiten om maar aan de nicotine infuus te blijven.

Stoppen met roken middelen zijn fantastisch maar ik ben recent in de conclusie gekomen dat in combinatie met het roken dat het een hel is. Op een bepaalde manier kan het je frequentie in roken verminderen. Maar ik misbruikte het. Ik zat 24/7 aan de nicotine uiteindelijk. (Ja, dat mag je echt letterlijk nemen)

Dus nu maar weer een poging wagen precies op dezelfde manier als hoe ik eerder dit jaar twee maanden was gestopt. Kruidentabak roken, pleisters, zuigtabletten en veel drinken.

Ik wil mijn leven weer terug. De nicotine had me echt in de ban. Voor een blowtje per dag mag ik de afkickkliniek in maar voor kettingroken mag ik met een assistent van de huisarts praten die na 3 weken het wel weer geloofd. Terwijl ik, lijkt het wel, nooit van mijn cravings af zal komen en maar ermee moet leven.

Javelin

Bewuste gebruiker

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe verslaving. Misschien wordt het yoga .

Anunnaki

Wijs gebruiker
Mijn leven was de afgelopen maanden in de ban van het roken. Sigaretten, zuigtabletten, pleisters en vapen.

Soms combineerde ik ze allemaal. En als ik dan wou stoppen had ik zulke hoge tolerantie dat het onmogelijk stoppen was.

Laatste weken ben ik weer begonnen met sigaretten roken en zoveel mogelijk geprobeerd alleen dat te doen. Dat heeft mijn tolerantie wat naar beneden gehaald.

Vapen is niet de oplossing ben ik achtergekomen. Ik bleef hele dagen in mijn kamer en ontweek activiteiten om maar aan de nicotine infuus te blijven.

Stoppen met roken middelen zijn fantastisch maar ik ben recent in de conclusie gekomen dat in combinatie met het roken dat het een hel is. Op een bepaalde manier kan het je frequentie in roken verminderen. Maar ik misbruikte het. Ik zat 24/7 aan de nicotine uiteindelijk. (Ja, dat mag je echt letterlijk nemen)

Dus nu maar weer een poging wagen precies op dezelfde manier als hoe ik eerder dit jaar twee maanden was gestopt. Kruidentabak roken, pleisters, zuigtabletten en veel drinken.

Ik wil mijn leven weer terug. De nicotine had me echt in de ban. Voor een blowtje per dag mag ik de afkickkliniek in maar voor kettingroken mag ik met een assistent van de huisarts praten die na 3 weken het wel weer geloofd. Terwijl ik, lijkt het wel, nooit van mijn cravings af zal komen en maar ermee moet leven.
Heb je wel eens truffels geprobeerd? Of iets soortgelijks.

Vooral dan bij hoge doseringen heb ik geen drang om te roken maar ik heb het ook een tijdje gemicrodosed en moet zeggen dat het toen ook wel merkbaar was.

chipmunk

Belezen gebruiker
Hier 3e nicotinevrije dag sinds een 16 j ofzo.
Nooit een zware roker geweest, maar wel altijd wiet met tabak gerookt waardoor ik ook aan de nicotine verslaafd raakte.
Begin dit jaar cold turkey gestopt met blowen (en veel hervallen) en ben zo veel sigaretten beginnen roken.

Heb nu Wellbutrin (aka bupropion / zyban) gebruikt, wat ik al eens had geprobeerd tegen depressie / ADHD.
Voel me echt verschrikkelijk van dit medicijn ; bijna constante tinnitus, verschrikkelijke hoofdpijn en ik word er echt een zombie van.
Strakke kaken en het lijkt alsof ik mijn tong en gebit kapot heb gebeten de laatste dagen.
Maar het laat de sigaretten wel vies smaken; toch als je ze zelf rolt; een filtersigaret smaakte nog redelijk.

Ik zie dit nog een dagje aan en dan begin ik waarschijnlijk weer met joints aangezien ik er alleen maar verder achteruit op ben gegaan sinds ik ben gestopt.

Anunnaki

Wijs gebruiker
Heb nu Wellbutrin (aka bupropion / zyban) gebruikt, wat ik al eens had geprobeerd tegen depressie / ADHD.
Voel me echt verschrikkelijk van dit medicijn ; bijna constante tinnitus, verschrikkelijke hoofdpijn en ik word er echt een zombie van.
Heel herkenbaar, ik heb ook eventjes bupropion gekregen en dat was net zo'n kut ervaring als dat jij beschrijft. Kreeg ze ook voor ADD maar inderdaad vooral omdat ik ook zei dat ik wou stoppen met roken.

chipmunk

Belezen gebruiker
Heel herkenbaar, ik heb ook eventjes bupropion gekregen en dat was net zo'n kut ervaring als dat jij beschrijft. Kreeg ze ook voor ADD maar inderdaad vooral omdat ik ook zei dat ik wou stoppen met roken.
En ben je kunnen stoppen met roken?

chipmunk

Belezen gebruiker
Nee ik ben meteen gestopt met die zooi, kon er echt niet tegen🤣

Maar ik denk als de bijwerkingen verdraagbaar zijn dat het een prima middel is om mee te stoppen.
Ik heb het nu ook maar een week gebruikt tot de sigaretten vies begonnen te smaken ; dan ervoor gezorgd dat ik geen tabak meer in huis had.
De wellbutrin laat me zo slecht voelen dat ik dan liever niet rook ipv dat ik moet buitenkomen om tabak te kopen. :)

chipmunk

Belezen gebruiker
Bekijk bijlage 47017

Is dit een trieste manier om op te scheppen? Ja. Denk ik dat iedereen dit kan? Ja.
Rookte je pure wiet of gebruikte je een vaporizer ofzo? Omdat je 10j gestopt bent met tabak en bijna 4j met wiet.
Ik zit nu op dag 4 zonder nicotine ; wiet sinds begin dit jaar mee gestopt en steeds weer begonnen, ik denk niet dat ik het helemaal kan/wil laten.
Pure wiet smaakt mij niet maar als ik weer met tabak ga roken kruipt het nicotinemonster weer in mij. :)

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan