1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Niet meer kunnen genieten van wiet

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door Zman123, 27 nov 2018.

Tags:
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Zman123

Zman123 Newbie

Hallo, eerste post hier omdat ik al lang ergens mee zit en dit mij uiteindelijk de juiste plek leek om mijn ervaringen te delen.
    Ik zal beginnen met mijn situatie te omschrijven. Ik ben 20 jaar oud en had tot op 2 jaar geleden bijna nooit geblowd. Af en toe een joint op een feestje maar meer dan 2 of 3 keer per jaar was 't ook niet. Bijna 2 jaar geleden heb ik nieuwe vrienden gemaakt in een nieuwe woonplek die allemaal erg ervaren op het gebied van drugs waren. Ik ben in zo'n anderhalfjaar getransformeerd van een groentje tot iemand met redelijk wat ervaring rond drugs (ook veel anders dan wiet gedaan maar dat terzijde). Ik blowde elke dag en hield ervan, niks zo lekker als een joint na een lange dag werken. Op mijn vaste plekje ergens buiten met mijn oortjes in en alles was helemaal geweldig. Sinds recentelijk is dit echter niet meer zo. Graag zou ik dit omschrijven, want dit is ook de reden voor deze post in z'n geheel. Sinds ongeveer 2 a 3 maanden geleden merk ik dat ik niet meer op een goede manier stoned wordt. Elke keer wanneer ik nuchter blow dan heb ik het gevoel dat ik bad ga.
    Ik heb dan onder andere veel last van:
    - Een onterechte stress over mijn hart, leg vaak mijn hand aan mijn nek om te voelen of ie nog wel klopt, maak me constant zorgen en voel pijn in mijn borstkas
    - Kortademigheid
    - Een over het algemeen, plotselinge, negatieve inkijk op dingen (gewoon een soort mindset)
    - Rare gevoelens in mijn hoofd, drukkende sensaties die niet echt als pijn omschreven kunnen worden maar tevens zeer oncomfortabel zijn
    - Een constant gevoel van "alsjeblieft laat me snel weer nuchter worden" dat ik erg herken van bad trips op psychedelica
    Dit heeft het gemaakt dat ik heb besloten om te gaan minderen en hopelijk uiteindelijk te stoppen. Het probleem is echter dat ik dit diep van binnen niet helemaal wil. Waar ik eerst elke dag blowde rook ik nu ongeveer elke 2 weken á elk weekend een jointje. Ik kan opzicht wel stoned worden maar dan moet ik zéér weinig roken, als in 2 of 3 hijsjes en dan weer doorgeven, wil ik niet weer "bad" gaan in de manier zojuist omschreven. Veel van mijn vrienden zeggen dat dit komt omdat ik nu weer weinig blow en dat mijn tolerantie te laag is. Ik herken mijzelf hier enigzins in omdat ik ook altijd precies dit gevoel kreeg als ik echt te veel had geblowd (zoals een halve gram slecht gegrinde wiet in een joint doen en die in 5 minuten ophebben). Maar nu ervaar ik deze gevoelens zelf bij kleine hoeveelheden. Toen ik net begon met blowen was mij tolerantie ook laag maar had ik dit totaal niet. Wanneer ik teveel ophad was dat uiteraard niet prettig maar toch 9p een andere manier dan dit. Wanneer ik eerst alcohol drink en dan blow zijn de slechte effecten ietwat minder maar niet compleet weg. Ik sta op het punt om een weekje of 2 weer elke dag te blowen rond de vakantie om te kijken of mijn tolerantie er daadwerkelijk mee te maken heeft.
    Is er hier iemand die misschien ervaring heeft met dit, weet hoe dit komt of misschien zelfs een mogelijke oplossing zou kunnen bieden? Ik ben ontzettend blij dat ik van mijn verslaving af ben gekomen maar tevens mis ik zo op z'n tijd gewoon even lekker spacen met muziek op met 'n jointje erbij zo enorm erg. Ik heb het gevoel dat ik nooit meer op dezelfde chille, psychedelische manier stoned kan zijn als dat ik eerst altijd werd. Ik blow nooit op een lege maag en zorg altijd voor genoeg water om gehydrateerd te blijven.
    Ik hoop dat er iemand is die mij hier meer inzicht in kan bieden :)
    Alvast bedankt voor het reageren!

2. kapitein-x

kapitein-x Wijs gebruiker Tripreporter

Lijkt me lastig een duidelijke oorzaak aan te wijzen. Wat ik in elk geval niet zou uitsluiten is dat je ervaring met psychedelica een rol speelt. Veel mensen geven aan dat cannabis na het gebruik van psychedelica een andere wending neemt qua ervaring. Dit filmpje is misschien interessant:

Laatst bewerkt: 28 nov 2018
    Rayyar vindt dit leuk.
  3. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Als je ontzettend blij bent van je verslaving af te zijn gekomen is een paar weken lang weer elke dag blowen het slechtste dat je kunt doen.

Ik zou eigenlijk niet teveel naar de "goede raad" van je vrienden luisteren. Het is niet simpelweg een tolerantie kwestie waarbij de oplossing is om frequent te gaan blowen. Het is meestal een kwestie van dat je lichaam/geest juist aangeeft dat je nuchterheid moet leren ontdekken. Niet je gedurende de dag opgebouwde spanning weg werken door stoned te worden, maar door dat nuchter onder ogen te komen.

Wat kapitein zegt zit ook wat in. Heel vaak hebben psychedelische ervaringen invloed op hoe je vervolgens wiet ervaart. Een psychedelische ervaring vertelt je trouwens vaak beter wat goed voor je is dan wiet, omdat het je niet die comfortzone geeft om in te ontsnappen.

Ik zou het niet doen, die twee weken stoned doorbrengen. Het gaat je geen antwoorden geven en het risico op weer een verslaving is erg groot. Niet wat je wilt horen waarschijnlijk, maar we zien het hier veel te vaak gebeuren op die manier, dus misschien heb je hier wat aan.

4. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Alhoewel ik het niet met alles eens ben, ben ik het wel eens met de kern van het verhaal. Psychedelica heeft beslist mijn persoonlijke ervaring met cannabis veranderd.

5. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Het verleden doet er niet toe. Dat je ooit je plezier haalde uit bepaalde dingen is niet per se iets wat je terug zou moeten willen halen. Leef in het nu en kijk goed naar jezelf wat je nu wil en nodig hebt. En vervolgens: (misschien nog wel moeilijker) Hándel daarnaar.

6. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Goed advies.
    Als ik een wandeling maak wil ik ook altijd nieuwe dingen zien ipv. dezelfde weg terug nemen. Wel oppassen dat je niet in een cirkel gaat lopen.

En, niet onbelangrijk.
    Leef in het nu en kijk naar wat je nu wil maar vergeet de horizon niet.

7. Rendeo

Rendeo Belezen gebruiker

Na 13 jaar elke dag veel blowen heb ik dit zelf ook moeten ervaren, was soms zo erg dat ik dacht dat me hart het ging begeven...

Vorig jaar dan 6 maand gestopt en heb er nu nog zelden last van.
    Is volgens mij een teken dat je lichaam/hoofd even rust nodig heeft dus efkes stoppen met alles is wel het beste!

Ligt dus niet aan tolerantie maar zijn beginnende paniekaanvallen denk ik, laat dit niet erger worden!

8. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Waarom eigenlijk?

Ik wil altijd ook graag een nieuwe route, maar op het laatst heb je ze allemaal wel gehad helaas...

9. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Een cirkel kan zich ontwikkelen tot een neerwaardse spiraal. Patronen zijn er juist voor om doorbroken te worden. Nieuwe routes kun je zelf creëeren door ongebaande paden te trotseren. De leukste routes staan nog niet op de kaart.

Zelf dwaal ik liever en kijk ik af en toe op mijn kompas. Het is niet erg als het donker wordt zolang ik mijn enkel maar niet breek in een diep dal en er niet meer uit kom.

Laden...