1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Niet mezelf na roken hash

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door Michael, 25 okt 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
  1. Michael

Michael Newbie

Hoi allemaal,

Ben een jongen van 16 en afgelopen zaterdag met een vriend een hash joint gerookt. Kwartiertje later gingen we fietsen, en voelde ik ineens alsof ik ergens werd ingezogen, werd heel zwaar Mn hoofd, leek alsof ik constant flauw kon vallen. Voelde me echt heel slecht. Ik dacht dit gevoel kom ik nooit meer van af. 5 dagen later ben ik nogsteeds niet mezelf. Voel me licht in me hoofd, heb het gevoel alsof mijn armen en benen heel licht zijn. Ook heb ik buikpijn en weinig zin om dingen te doen. Weet iemand of dit weggaat? Want ik kan je vertellen dat het heel eng is.

2. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Ik zou naar de dokter gaan, lijkt me dat dat jointje iets heeft getriggerd als je je na 5 dagen nog niet goed voelt. Kan psychisch zijn maar ook toevallig lichamelijk, zoals pfeiffer of lyme?? Maar ik ben geen arts.

3. Michael

Michael Newbie

Maar mijn ouders weten en niet en dat wil ik zo houden

4. Michael

Michael Newbie

Maar ik las hierboven een comment van iemand had precies het zelfde , ging uitijndelijk ook weg dus hoop dat het vanzelf weg is

5. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker Donateur

Lijkt me toch verstandig om even langs je huisarts te gaan.

6. Michael

Michael Newbie

Mn ouders maken me echt dood....

7. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Je huisarts heeft zwijgplicht.

Lytje pole en pinkie vinden dit leuk.
  8. pinkie

pinkie Belezen gebruiker

Je bent 18 jaar je huisarts zal niets zeggen tegen je ouders.

9. Pompen

"Ben een jongen van 16"

Goeiemorgen.

Techneut, Sally Tessio en pinkie vinden dit leuk.
  10. TechnoChicken

TechnoChicken Bewuste gebruiker

Beste is inderdaad even naar de dokter gaan als je er echt last van blijft houden. Ik kan het begrijpen dat je het je ouders niet wil vertellen maar als de klachten langer aanhouden zou ik er toch even over praten, het gaat wel om je gezondheid.

Ik heb ook een keer een goeie badtrip van wiet gehad, van de schrik ben ik verkeerd gaan ademen waardoor ik dag in dag uit licht in mn hoofd was. Ben dr best snel vam afgekomen door gewoon weer goed te ademen. Wil niet zeggen dat dit bij jou het geval is, maar ik denk dat het wel vanzelf overgaat. Anders ff bezoekje aan de dokter

11. stomme eend

stomme eend Bewuste gebruiker

Dit. Gaan dus, en de huisarts zeggen dat je niet wil dat je ouders ervan weten.
    Het kan vanzelf over gaan, zoals bij de ts, maar wiet kan een trigger zijn voor vanalles dus ik zou echt even goed voor jezelf zorgen en de dokter bellen.
    Succes!

Lytje pole vindt dit leuk.
  12. pinkie

pinkie Belezen gebruiker

Oh Nee verkeerd gelezen haha, net wakker , negeer mijn bericht!

Pompen vindt dit leuk.
  13. Michael

Michael Newbie

Dankjewel allemaal,

Kijk het nog even aan en anders zal ik het wel moeten vertellen. Maar wat kan die joint dan getriggerd hebben in mijn hoofd. Het is niet dat ik hallucineer ofzo, voel me gewoon niet mezelf.

14. Lytje pole

Ik wil je niet bang maken, maar je “hoofd” is eindeloos complex en bestaat uit zoveel onderdelen en stofjes.

Iets simpels als een koffiezetapparaat werkt al niet meer goed als je hem niet ontkalkt.

15. Michael

Michael Newbie

Wat denk jij dat het kan zijn dan?

16. Lytje pole

Om iets te noemen.
    Schizofrenie kan getriggerd worden door drugs bij mensen onder de 35 die daar aanleg voor hebben (als het in de familie voorkomt bijvoorbeeld).

Daarom heb ik bijvoorbeeld tot die leeftijd bijna geen psychedelica genomen.

En, over het algemeen. Als je ergens op tijd bij bent werkt dat meestal in je voordeel. Voorkomen is beter dan genezen.

Laatst bewerkt: 26 okt 2018
    TechnoChicken vindt dit leuk.
  17. Mesh

Mesh Belezen gebruiker

Ben verstandig en ga naar de huisarts, sowieso heeft die zwijgplicht. Het is je leven waarover je spreekt! Denk aan je eigen toekomst.

18. Michael

Michael Newbie

• Kijk het tot na het weekend aan anders ga ik maar

19. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

@Michael Wat kan het kwaad om te gaan? Zoals al eerder werd aangegeven heeft de huisarts een zwijgplicht. Je valt net binnen de leeftijd waarop de huisarts wettelijk dus niks mag en niks zal zeggen tegen je ouders. Het enige wat je hoeft te doen is via je mobiele telefoon een afspraak na school of in een tussenuur maken en aan te geven dat je wil dat er enkel op je mobiele telefoon wordt teruggebeld i.v.m. privacy.
    Op deze manier zal je vader of moeder nooit iets te weten komen en ben je er zeker van dat je geholpen kan worden als er daadwerkelijk wat vervelends met je aan de hand is.

De Dunne vindt dit leuk.
  20. Pompen

Hoe je het ook bekijkt ga langs de huisarts.
    Zelfs al zijn de klachten zo goed als verdwenen tegen het eind van het weekend
    Als je vanuit eerlijkheid een oordeel wilt 5 dagen na een jointje roken zulke symptomen ervaren.
    Dat is niet de normale gang van zaken laten we dat maar, gewoon voor op stellen.

"Ernstig"? Dat lijkt me niet. De achterliggende reden voor dit is serieus genoeg om beordeeld te laten worden.

Je kunt desnoods tegen je ouders zeggen: Ik heb een afspraak met de dokter gemaakt vanwege je genitale zone.

Succes.

21. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Een jeugdvriend van mij is op 16 jaar zwaar gaan blowen en raakte in een zware psychose omdat hij er al gevoelig voor was.
    Dus pas op!
    Het kan een drugs zijn waar je niet tegen kan!
    20 jaar later loopt hij er nog mee.
    Helemaal zombie van de medicijnen.
    Valt ook geen gesprek mee te voeren.

Thc niet onderschatten blijf je rare klachten over houden eraan zou ik er mee stoppen. En zeker heeel erg voorzichtig zijn met andere drugs!

22. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

@Michael
    Het eerste wat je het beste doet is je er niet zo een zorgen over maken. Probeer er minder aan te denken en je er niet zo druk over te maken. Veel klachten die na of tijdens gebruik van cannabis ontstaan zijn psychisch.
    Hoe het kan en waarom dat precies is kan ik je niet vertellen. Misschien anderen wel hier?
    Cannabis kan onderliggende onzekerheden, angsten en andere onderliggende psychische klachten triggeren. Daar staat cannabis helaas om bekend. Het komt dus vaak voor en is helemaal niks erg om je voor te schamen of iets.
    Het gekke, of eigenlijk fijne, hier van is dat je het dus eigenlijk zelf ook kan verminderen. Door het te accepteren en echt beseffen dat het daar van komt. Als dat lukt zakken de klachten weg.
    Veel lichamelijke klachten en kwalen kunnen vanuit je psyche komen. Je psyche kan zulke gekke dingen doen met je. Het lijkt dan soms of je iets lichamelijks egrs hebt en dat is dan niet echt zo. Buikpijn, licht in het hoofd en lijf, gevoel flauw te vallen zijn daar voorbeelden van. Misschien heb je ook wat versnelde hartslag of af en toe een zenuwachtig gevoel? Kan ook daarvan komen. Het heeft een beetje met hyperventilatie te maken.

Als ik jou was, en dat ben ik dus niet dus up to you, zou ik het nog enkele dagen aankijken. Goed en gezond eten, ook goed rusten en slapen. Wat bewegen/sporten en leuke afleidende dingen gaan doen. Bezig zijn zodat je er niet steeds aan denkt.
    Natuurlijk zou het ook iets lichamelijks kunnen zijn. Die kans acht ik heel klein maar ik ben geen expert en voel jouw niet.
    Een bezoekje aan de huisarts kan nooit kwaad. Zeker als je gerustgesteld wil worden. Zoals gezegd hierboven heeft de huisarts geheimplicht dus kun je rustig alles eerlijk vertellen. Wel eerlijk anders kan de arts het niet weten wat het is en wat te doen.

Hoe gaat het ondertussen?
    Veel sterkte!

Laatst bewerkt: 26 okt 2018
    TechnoChicken vindt dit leuk.
  23. Michael

Michael Newbie

goeie tips , thnx !
    Het gaat volgensmij elke dag iets beter. Werk best wel veel , dus probeer er niet te veel over na te denken

24. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Goed te lezen! Probeer ook leuke, vrijetijds dingen te doen. Dus plezier maken en iets liefst actiefs met een sociaal aspect. Met vrienden wat leuks doen of wat anders.
    Werk is goed als afleiding maar teveel maakt je weer t moe.

25. Michael

Michael Newbie

Hoop zo dat het weer weggaat!

Laden...