niet stoppen...maar minderen!

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Het is me een tijdje terug gelukt om een blowpauze te nemen in een periode van 11 weken. Dat klinkt best kort, maar voor mij was het best lang en een best pittige opgave. Toch is het gelukt door gewoon streng voor mezelf te zijn en niet toe te geven aan al die excuusjes die je al snel (onbewust?) gaat verzinnen. Niet eens één hijsje als ik aangeschoten/zat was (I'm still proud! :grin: ).

Maar, na die 11 weken ben ik al snel nog meer gaan blowen dan dat ik daarvoor deed. Ook mijn halve klas blowt bijna iedere pauze, dus dat helpt ook niet echt mee. Ook steek ik er nu regelmatig eentje op als ik alleen ben, voordat ik die blowpauze nam blowde ik bijna alleen maar met andere. maar genoeg over mij want wat ik wou weten is...

...Hoe zit het met jullie met mate te houden met blowen? Tips, ervaringen, meningen en dat soort dingen.

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Ik was 2 weken gestopt, een jaartje ongeveer elke dag smoken. Twee dagen geleden heb ik weer 3 gr gekocht en daarna waarschijnlijk weer een pauze. Ik vind elke dag blowen veel te duur worden en ik heb gemerkt dat als je gewoon af en toe een pauze neemt, je veel stoneder wordt van een jointje.

Nu is 2 weken niet veel, maar ik merkte toch dat ik weer een stuk helderder en positiever ging denken en niet meer zo "wazig" was.

Ik neem ook van tijd tot tijd een pauze, gewoon om te zien hoelang ik het aankan.
Nooit problemen mee. Alleen drink ik wel meer in die periodes :beer:

Amaranth

Bewuste gebruiker
Bij mij is het meestal een wisselwerking tussen drank en wiet/hasj. Als ik een tijdje vaak uitga en dan ook wel het nodige drink, blow ik een stuk minder (hooguit 1 klein jointje omdat ik dat zo lekker vind als ik dronken ben). Als ik echter vaker thuis zit rook ik liever een jointje dan dat ik een biertje opentrek.

Lekker ongezond dus :grin:

STRANQER

Experimenterende gebruiker
Amaranth zei:
Bij mij is het meestal een wisselwerking tussen drank en wiet/hasj. Als ik een tijdje vaak uitga en dan ook wel het nodige drink, blow ik een stuk minder (hooguit 1 klein jointje omdat ik dat zo lekker vind als ik dronken ben). Als ik echter vaker thuis zit rook ik liever een jointje dan dat ik een biertje opentrek.

Lekker ongezond dus :grin:

Een pure joint is minder ongezond dan een biertje :wink:

Alleen de tabak is slecht voor je :smoke:

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Maar wie rookt zn joint nou puur? Ik vind dat als je puur wilt roken, dat je beter een pijpje kan gebruiken. Als je het eenmaal gaat draaien in een joint, dan vind ik tabak wel noodzakelijk om een beetje lekker te kunnen roken.

Mate houden gaat prima voor mij. Ik haal elke week op dezelfde dag 20 euro hasj en zorg dat ik daarmee rond kom. Ik vind het ook heel vervelend als ik nog dingen moet doen en stoned ben. Dat zorgt ervoor dat ik vrijwel altijd alleen 's avonds rook. Dat gaat nu al jaren prima.

Bovenaan