Nieuw dieptepunt

bruggeman

Newbie
Vandaag is het de vierde dag dat ik clean ben. Ik gebruik sinds een paar jaar heroïne, en de laatste maanden dagelijks. Ik gebruik geen vervangmiddelen als methadon en buprenorfine, hoogstens eens wat tramadol (waar ik overigens niets aan heb) maar die voorraad is op. De ergste fysieke bijwerkingen van de afkick zijn nu (hopelijk) wel voorbij, de voorbije dagen waren een ware hel: grieperig gevoel, warmte- en koudeopwellingen, maagkrampen, diarree, slapeloosheid en constante RLS (restless leg syndrome). Het enige van medicatie die ik neem is 1 laaste imodium (die niets hielp) en mirapexine (een anti-parkinson medicijn die helpt tegen RLS). Mirapexine die overigens weinig tegen opiaat-geïnduceerde RLS heb ik ondervonden, en als je daar een halve teveel van neemt krijg je urenlange barstende hoofdpijn.

Maar nu begint het. Ik denk constant aan gebruiken. Nochtans wil ik er echt van af, want het heeft me al duizenden euro's gekost en het heeft mijn levenskwaliteit herleid tot nul. Ik besef dat, als ik niet stop, onherroepelijk mezelf in de afgrond zal storten. Toch denk ik er de hele tijd aan, verlang ik er naar, droom ik ervan, fantaseer ik erover. Om zot van te worden. Ik probeer te lezen, TV te kijken, naar muziek te luisteren om mijn gedachten te verzetten, maar ik kan me niet concentreren en de lust naar heroïne is steeds aanwezig. Hoewel ik er echt, echt vanaf wil.

Ik beken jullie dit tot mijn schaamte: ik heb mijn hele maandloon opgebruikt. Ik heb nog geen 10 euro voor de komende 20 dagen, waarmee ik bloem, melk, eieren en suiker ga kopen en op pannenkoeken ga overleven. Gelukkig heb ik nog een klein voorraadje conserven en een zak aardappelen. Dus mits rantsoen ga ik het wel halen. Ik wil geen hulp vragen aan vrienden of familie want ik moet mezelf straffen. Als ik geld in mijn handen krijg bestaat het gevaar dat ik er weer bruin mee ga kopen. Ik hoop 20 dagen niet te gebruiken en dat het na die periode uit mijn hoofd verdwijnt, die duivelse drang.

Ik besef nu goed dat er van mijn voormalige interesses slechts een wazige nadruk overblijft. Vroegere vrienden heb ik het contact mee verloren, en de mensen waarmee ik nu omga en via wie ik heroïne koop zijn de enigen waarmee ik me omring, en die kun je allesbehalve vrienden noemen. Sommigen zouden hun eigen moeder verkopen, stuk voor stuk onbetrouwbare klootzakken.

Ik ben beginnen gebruiken na een relatie die slecht afgelopen is, en ik was gekwetst en het leven moe. Nu wil ik zo graag dat leventje van toen terug, ik dacht dat ik me toen miserabel voelde, maar nu draag ik waarschijnlijk voor de rest van mijn leven het spook genaamd heroïne met me mee. Want die drang zal altijd aanwezig zijn, al is het sluimerend. Zoals Doe Maar zong: het is echt een vloek.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Hoi Bruggeman,

Respect dat je probeert te stoppen man! Ik heb zowel als in de detox als in de kliniek van dichtbij meegemaakt hoe het er uitziet als iemand aan het afkicken is van de heroïne en dat maakt een behoorlijke indruk, laat staan als je het zelf meemaakt.

Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen en ik hoop dat het je lukt!

bruggeman

Newbie
Hey Svali,

Bedankt voor je morele steun. Heus man ik weet niet waar gekropen. Gisteren had ik nog 4 benzodiazepines (3x frisium en 1 stilnoct) ik heb ze allemaal genomen in wanhoop omdat ik wou slapen. Ik was zo suf als iets en kon niet meer recht lopen, maar van slapen kwam niks in huis, de hele nacht draaien en met mijn benen zwaaien door de RLS.

Nu heb ik niets van medicatie meer. Methadon heb ik altijd geweigerd, het zijn zoals iemand op dit forum zo mooi zei vloeibare handboeien. De fysieke cold turkey is nu over zijn hoogtepunt heen, maar wat ik niet versta is dat ondanks mijn wil om te stoppen de drang om te gebruiken zo intens aanwezig blijft.

Opiaten vernietigen de wil, dat is me nu wel duidelijk. Maar tegen welke prijs.

Je kan er mee lachen, maar ik ben hier zelfs naar de plaatselijke kerk geweest en een kaarsje gebrand en in het boek geschreven dat ik de kracht nodig heb ermee te stoppen. Terwijl ik helemaal niet gelovig ben. Ik weet niet meer waar gekropen.

Goed, nog 19 dagen te gaan :angry:

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
De fysieke cold turkey is nu over zijn hoogtepunt heen, maar wat ik niet versta is dat ondanks mijn wil om te stoppen de drang om te gebruiken zo intens aanwezig blijft.

De verslaving in je hoofd verdwijnt helaas niet met de fysieke afkick en die zal ook nog wel even blijven. En je bent nu ook zo verzwakt dat het onmogelijk lijkt om daar tegen te vechten, maar toch is volhouden de enige optie. Zeker zonder enige vorm van medicatie zal dat moeilijk zijn, maar aan de andere kant als je dat redt dan zit je ook nergens meer aan vast.

Je kan er mee lachen, maar ik ben hier zelfs naar de plaatselijke kerk geweest en een kaarsje gebrand en in het boek geschreven dat ik de kracht nodig heb ermee te stoppen. Terwijl ik helemaal niet gelovig ben. Ik weet niet meer waar gekropen.

Dat kan me juist heel goed voorstellen, je probeert alles wat je kan en je zal niet de eerste zijn die hier kracht uithaalt en ook niet de laatste. Maar het is natuurlijk ook geen zekerheidje op z'n zachtst gezegd. Bidden voor kracht is ook zo gek ook niet hoor, heb ik zelf vaak zat gedaan en doe het nog regelmatig. Al ben ik niet gelovig, maar je moet voor jezelf iets vinden waar je kracht uit kan halen. Dat is voor iedereen weer persoonlijk natuurlijk.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Je moet heel sterk zijn om zonder hulp te stoppen met heroine. Heb zelf niet veel mensen zien stoppen met de dope op de lange termijn ermee. De zucht bij heroine kan jarenlang aanhouden en is slopend net als het ziek zijn. Kom je wel ergens om te praten of voor advies? Een verslavingsarts of iets dergelijks.. Heel veel succes met stoppen en ik hoop voor je dat het lukt op deze manier..

Carlo86

Belezen gebruiker
Tripreporter
Ten eerste wil ik je ook veel succes wensen!
Het is een behoorlijke stap die je neemt, ook al heb ik nooit hero gebruikt weet ik maar al te goed hoe moeilijk het is om te stoppen.

Ik kan mij nog wel herinneren toen ik 4 jaar geleden in de kliniek zat, was er ook een wat oudere man die 3 weken lang op eigen houtje van de hero aan het afkicken was voordat hij bij ons in de groep kwam. Hij weigerde tevens ook om methadon te nemen. Hij vertelde mij dat het voor hem in de eerste weken een ware hel was om te slapen, daar had hij het meeste moeite mee. Benzo's had hij geprobeerd maar die werkten niet zo goed. Wat hem het beste hielp om te slapen, was dat hij een dikke (indica) joint ging roken. Niet dat dat hem het verlangen naar hero wegnam maar het hielp hem wel heel goed om te kunnen slapen, aldus zijn verhaal. Maar nogmaals ik kan er niet goed over oordelen want ben er niet zo bekend mee.

In ieder geval sterkte en probeer niet op te geven!

pammetje82

Bewuste gebruiker
het is echt heel krachtig waar je mee bezig bent... als je dit punt al bereikt ben je al een heel sterk persoon. De geestelijke afhankelijkheid blijft helaas, vooral bij opiaten als heroine, tenzij je methadon of buprenorphine neemt. dat zal dat zucht gedeeltelijk wegnemen, maar kan me al te goed voorstellen dat je geen methadon-junkie wil worden zoals ik ben. Ik zou zeggen: goed bezig, ga zo door en zoek iemand om mee te praten (verslavingsarts, huisarts) want dat is heel belangrijk. succes!!

someone

Belezen gebruiker
Hee Bruggeman, hoe is het er nu mee?

Mocht je het cold turkey niet volhouden ga dan naar een verslavingsarts en laat je buprenorfine voorschrijven, omdat je nog niet zo lang verslaafd bent zou dat een goede oplossing kunnen zijn. Je bent dan af van je ontwenningsverschijnselen waarvan de craving je nu enorm parten speelt. Buprenorfine kun je dan langzaam gaan afbouwen, of misschien dat het verstandig is om een onderhoudsdosering te blijven gebruiken, maar dat zie je dan wel weer. Buprenorfine is in vergelijking met methadon relatief makkelijk af te bouwen en is ook minder verslavend.

Sterkte!

Realities

Belezen gebruiker
someone zei:
Hee Bruggeman, hoe is het er nu mee?

Mocht je het cold turkey niet volhouden ga dan naar een verslavingsarts en laat je buprenorfine voorschrijven, omdat je nog niet zo lang verslaafd bent zou dat een goede oplossing kunnen zijn. Je bent dan af van je ontwenningsverschijnselen waarvan de craving je nu enorm parten speelt. Buprenorfine kun je dan langzaam gaan afbouwen, of misschien dat het verstandig is om een onderhoudsdosering te blijven gebruiken, maar dat zie je dan wel weer. Buprenorfine is in vergelijking met methadon relatief makkelijk af te bouwen en is ook minder verslavend.

Sterkte!

i Agree :mrgreen:

Bovenaan