Nieuw en gelijk een vraagje mbt heroine

Discussie in 'Opiaten' gestart door vwtttttttttttt, 5 jun 2008.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Hallo

ik kwam per toeval dit forum tegen, en ik heb een vraag, ik zoek al een tijdje dingen over heroine.

nou zou ik graag willen weten als je voor de eerste keer heroine intraveneus inbrengt, waar je het beste mee kan beginnen (nooit zal wel als antwoord komen, maar dat weet ik ook wel), schone naalden etc is het probleem niet, aan heroine is ook wel aan te komen probleem, is alleen dat ik niet weet de hoeveelheid te injecteren.

graag hier antwoord op indien mogelijk.

verder zou ik nog graag dingen willen weten wat er gebeurd tijdens een overdosis en hoe je dit dan zelf zou kunnen oplossen zonder ziekenhuis bezoek!

oke de laatste vraag, ik weet dat van een overdosis heroine de ademhaling stopt (verbeter me als ik het fout heb) maar zijn er nog meer vervelende gevolgen ? en bij welke hoeveelheid heb je echt 100% zeker een overdosis te pakken?.

2. Scooby-Doo

Scooby-Doo Bewuste gebruiker

Dosis
    Bij spuiten is voor iemand die geen tolerantie heeft voor heroine 5 - 10 mg een normale dosis.. Gebruikers met een grote tolerantie hebben een dosis van 20 mg nodig tot zelfs 60 mg voor een zeer sterk effect. De effecten beginnen na zo’n 10 tot 20 seconden en houden ongeveer vier uur aan. Bij chinezen is de dosis 15 - 25 mg.

Overdosis
    Het belangrijkste risico op de korte termijn, is het risico op een overdosis. De ademhaling kan daarbij stil komen te liggen. Gebruikers met een overdosis zien er slap en bleek uit. Ze ademen langzaam of helemaal niet. Soms hebben ze schuim op de lippen, braken ze of krijgen epileptische aanvallen.

Een overdosis kan een gebruiker overkomen als hij:
    - Niet gewend is aan de sterkte of heroïne gebruikt die sterker is dan hij gedacht had
    - Andere middelen ernaast gebruikt zoals bijvoorbeeld methadon of alcohol
    - Gebruikt bij oververmoeidheid of een lage weerstand
    - Na een tijd gechineest te hebben ineens weer gaat spuiten
    - Na een tijd stoppen weer dezelfde dosis neemt als vroeger

Bij een overdosis moet je mensen proberen wakker te houden. Raakt iemand buiten bewustzijn, bel dan zo snel mogelijk 112. De ambulance is er altijd binnen 15 minuten.
    In Amsterdam reed in 2004 de ambulance 239 keer uit voor een overdosis heroïne en/of cocaïne. In totaal overleden er 22 mensen.

Verslavingskans
    Geestelijke afhankelijkheid: ja.
    Gebruikers kunnen zeer sterk naar het middel verlangen. Ze zetten er alles voor opzij. Dit komt door het verlangen naar het gelukzalige en pijstillende gevoel maar ook doordat ernstige onthoudingsverschijnselen optreden als je niet gebruikt.

Tolerantieontwikkeling: Je lichaam went zeer snel aan heroïne. Een gebruiker heeft al heel gauw meer nodig om het zelfde effect te voelen.

Ontwenningsverschijnselen: Ontwenningsverschijnselen treden snel op. Al na twee tot drie weken heroïnegebruik kunnen na het stoppen ontwenningsverschijnselen optreden. De gebruiker voelt zich ziek, transpireert, is klam en koud, heeft kippevel, een lopende neus, diarree, buikkramp en spierpijn in armen en benen. Zodra hij weer heroïne neemt verdwijnen de ontwenningsverschijnselen.onrust, zweten, hoofdpijn, problemen met inslapen en trillen.

De kans op verslaving is dus zeer groot. Weinigen weten het gebruik in de hand te houden. Dat komt zoals hierboven al beschreven, onder andere doordat je zo snel last krijgt van ontwenningsverschijnselen.

3. needlefreak

needlefreak Bewuste gebruiker

Ik heb m'n bedenkingen bij die dosissen van jou. Jij haalt je info van het net of een boek en dat zal wel over 'pure' heroïne gaan. Een shotje van 5-10mg zal geen vette zijn met de smack die hier te krijgen is. De kwaliteit varieërd natuurlijk maar jou dosissen vind ik wel heel erg laag.

4. 033Amnesia

033Amnesia Bewuste gebruiker

Tot achter het station :wave:

needlefreak, hoe is het in needleland?

5. Hans

Hans Wijs gebruiker

Hij vraagt nu: 'Hoe kan ik het beste mijn leven drastisch omgooien.'

6. Pikachu

Pikachu Wijs gebruiker

Hij kent overduidelijk de risico's dus laat hem lekker. Persoonlijk zal het me een worst wezen of hij er verslaafd aan raakt of niet zo lang ik maar geen belastinggeld voor zijn opvang e.d. hoef te betalen.

7. Scooby-Doo

Scooby-Doo Bewuste gebruiker

ik heb het inderdaad van internet, sorry dat het misschien niet helemaal klopt want ik heb geen ervaring met heroine :mrgreen:

8. Janneman

Janneman Newbie

Ik heb niet alle reacties gelezen, en daardoor de kans dat ik zaken herhaal maar wil je mijn antwoorden niet onthouden:

* de hoeveelheid is sterk afhankelijk van de kwaliteit en of je al heroine gebruikt (chinezen).
    In de jaren dat ik zelf shotte had ik als stelregel om altijd eerst een beetje van de aangeschafte bruin te roken/chinezen om een idee te krijgen over de sterkte/kwaliteit (en om te voorkomen dat je iets inspuit wat helemaal geen heroine is). Ondanks mijn langdurige verslaving en best wel grote gebruik was ik een "kleine" spuiter: ik streefde niet naar de maximale roes, net onder de grens van overdosis; maar een dosis die me net een lekkere ''rush' gaf. In de praktijk haalde ik uit een bolletje van €10 (zeg 3 strepen) ongeveer 2 shots. (Maar bedenk wel dat ik dat deed als regelmatige spuiter en dagelijkse roker)
    Als ik onzeker was over de sterkte of de hoeveelheid volgde ik ook wel de volgende werkwijze:
    * ik maak een hoeveelheid heroine klaar die voldoende moet zijn als de dope van slechte/slappe kwaliteit is
    * na oplossen in zuur en opzuigen in de pomp de naald inbrengen
    * ongeveer 1/4 of 1/3 van de hoeveelheid injecteren. Vervolgens, met spuit nog gewoon in de arm, zo'n 30-60 seconden wachten. Als het effect dan goed merkbaar is, maar (net) onvoldoende een deel van het restand naspuiten; bij amper effect alles bijspuiten en als de kleine hoeveelheid "er al inhakt" de naald uittrekken en genieten.

Omdat je normaliter wat bloed hebt aangezogen en dat dus nu in de pomp zit loop je het risico dat dat gaat stollen en het restant daardoor later niet meer gebruikt kan worden. Zelf voorkwam ik dat door amper tot geen bloed op te trekken als ik "in porties" wou spuiten, maar dat kan/wil niet iedereen.
    (In ieder geval NIET proberen dope vermengd met klonterend bloed alsnog in te spiten; risico dat klonterend bloed in je hart of hersenen komen is levensgroot. Beter het restant direct weg te spuiten in wasbak of WC zolang je nog stoned bent: as je ziek wakker wordt en er ligt een pomp met dope + stollend bloed naast je zal het veel moeilijker zijn om het weg te gooien)

9. Tripper

Tripper Wijs gebruiker

Ik snap wel dat je per ongeluk begint te spuiten door een vriend ofzo, maar ik snap niet dat je er eerst bewust info over gaat zoeken. Spuiten is zo gevaarlijk, dat is naar de afgrond gaan. Je weet toch dat het gevaarlijk is, waarom doen mensen dat dan??

10. needlefreak

needlefreak Bewuste gebruiker

Ik heb hier vroeger nog uitleg gegeven hoe je moet spuiten enzo maar dat doe ik niet meer. 'k Heb al meerdere mensen leren spuiten. Maar vorig jaar heb ik een meisje haar 1ste shot gezet en inmiddels is ze overleden aan een overdosis. Schuldgevoelens... Ik kan de mensen die ik gekend heb en overleden zijn door een overdosis te spuiten niet meer op 1 hand tellen. Dus ik leg niemand nog uit hoe je moet shotten. Begin er niet aan !!!

11. Vanadesse

Vanadesse Wijs gebruiker

Dat is inderdaad heftig. In die wereld kom je dat vast vaak tegen. Ik hoop dat je zelf voorzichtig bent! Je weet natuurlijk nooit hoe hoe sterk het is enzo.

12. de GT

de GT Bewuste gebruiker

stel dat je de hoeveelheden van de 2e post aanhoudt voor 100% puur (als dat uberhaupt mogelijk is, net als dat mdma bijv max 84% kan zijn).
    Dan kun je vervolgens je smack laten testen bij een testcentrum en uit die twee gegevens kan je jou dosis bepalen.

13. iedereen bedankt voor reactie, voornamelijk dat van Janneman kan ik wat mee aangezien ik nog nooit heroine heb gebruikt lijkt me dit wel handig om in etappes te spuiten.

en over dat achter het station belanden en belasting centen opmaken, tja you'll never now

14. ArieKanariE

ArieKanariE Bewuste gebruiker

grinz we komen je over een jaartje of wat wel tegen :wink: hopelijk niet achter het station

mits je het lef had om die naald in je arm te steken natuurlijk ... das nog blijkbaar een flinke horde voor veel mensen ... gelukkig is er altijd nog een folietje he :sunglasses:

have fun .. ik hoop echt dat je sterker bent dan ik toen was :smile: want ik zei precies hetzelfde .. en ik maakte alles waar ... alleen bleek dat toch minder goed voor me te zijn dan dat ik d8 :wink: of ik was gewoon wat minder sterk dan dat ik d8

:wave:

15. °missa°

°missa° Newbie

... en bij welke hoeveelheid heb je echt 100% zeker een overdosis te pakken?

da hangt er natuurlijk af of ge pure ga pakke of met mengsel...want der zijn der die er veel mengsel bijkappe maar euhm...spuit ge al langer of is het den eerste keer da ge da gaat doen en dan nog me 'bruine'? :confused: Ist dan ni beter da ge wa op zilverpapier smoort? Want kzeg u past er mee op das (lichamelijk-geestelijk) heel verslavend..en afkicke is geen pretje...ma wil je da echt eens probere...dan stel ik dat vr...((hopelijk kunde het wa begrijpe wa ik hier zet, eve wenne om op een .NL te zitte)) :tongueout:

16. °missa°

°missa° Newbie

maja tege nu hebde deze raad nimeer nodig...ma ben wel benieuwd tege nu, hoe het met u gesteld is dan? :smile: Met bruine ist allemaal snel gebeurd en hoop vr u als ge het toch hebt gedaan da ge me chineze bezig zijt en de spuite wa laat ligge...

17. VintageBABE

VintageBABE Newbie

Dat snap ik dus niet e !
    Bij heroine spuiten heb je al van de eerste keer kans op een golden shot.
    Jij hebt kans op verslaving al van de eerste keer.
    Het is gewoon zo stom
    Het trekt op niets.
    Oke , ze zeggen wel dat een heroinetrip (of hoe je het ook noemt xD) het beste is wat je ooit zult meemaken.
    Maar weet je , het is gewoon stom! =/

18. Atropa

Atropa Bewuste gebruiker

Die doseringen op sites zijn zuivere waarden en kloppen in werkelijkheid niet.

Zo had een kennis van me eens twee kwartjes in 1 keer gechineesd en ik vroeg me af wat hij aan het doen was. Hij zei dat dat nodig was om z'n bedwelming te krijgen. Het kwam overigens van de straat en zal een hoop zeggen over wat hij gekocht had.

Als je het witte fijn ogende poeder (glinsterd ook) injecteerd moet je wel vreselijk oppassen, los goed op in water en een minimaal shot is vragen om een wc bezoek.

Vragen om spuit doseringen is flink zot, maar het gebeurd bij mensen die hoog maatschappelijk gekwalificeerd zijn en elkaar ermee in aanraking brengen. Binnen die kringen circuleerd ook de H van kwaliteit.

19. speeseend

speeseend Wijs gebruiker

Glinsterende Hero? Dat ken ik niet. Ik heb nog nooit glinsterende dingen in m'n Hero gevonden, (gelukkig?!).

Hoe moet ik me dat voorstellen?

Gr.,

Eend

20. ArieKanariE

als je gewoon op straat heroine koopt en het nog nooit gedaan hebt .. en je wil het dan ook nog eens gaan spuiten ... why the deathwish ?

maar goed ... hoe ik het zou doen/heb gedaan ...

mijn eerste keren roken kon ik prima af met 2-3 strepen op een hele dag .. lekker de hele dag stoned .. dus wat nu een tientje heroine is ongeveer .. een bolletje van een tientje ...

natuurlijk had je wel eens hele goeie ( knikkebollen ) of hele slechte ( weinig merken ) maar de eerste maanden was dat tientje genoeg

mijn eerste keer spuiten was nadat ik al een dik jaar flink rookte ... ik rookte regelmatig een halve gram tot wel 3 gram per dag op een folietje ... vaker drie dan ene halve
    die eerste keer spuiten was 1 bolletje redelijke heroine .. niet meer dan 3 strepen ...
    en dat was toch best heel flink fijn flashy en heftig ... maar dat was dus wel na een jaar gewenning met roken in veel grotere hoeveelheden ...

dus weet wat je doet als je zonder ervaring gaat spuiten ... koop wat .. verdeel het in hele kleine hoeveelheden .. en kijk wat er gebeurt ... moron .....

je kunt beter de eerste keer een shotje zetten die te klein is .. dat maak je de tweede keer wel goed :smile: dan dat je er eentje zet die te groot is, want dan komt er misschien geen tweede keer :smile:

nou veel plezier he :confused:

21. Atropa

Atropa Bewuste gebruiker

Is een zeer zeldzame verschijningsvorm onder de naam China White die direct goed oplost in water. De bruine variant die hier in NL verkocht wordt komt vrijwel altijd uit via Turkijke uit Afgahnistan. Lost niet goed op in water en is in eerste instantie bedoeld om te chinezen.

Een UKér verteld me eens dat ze in Engeland ook roze smack hebben, wordt voornamelijk gerookt.

Nederland is een rookmarkt wat dat betreft. Oplosbaar maken met citroensap komt ook steeds minder vaak voor. De oude generatie van de jaren 70 doet dat het meest.

22. speeseend

speeseend Wijs gebruiker

Ik heb zelf éénmalig ''grijze wolf'' gehad (eind 2004). Nu dit is wit-grijs maar geen glinsterende dingen erin. Dit was werkelijk het beste wat ik ooit gerookt had. Die bruine Bruin was ook negen van de tien keer top, maar nooit glinsterende effecten daarin gezien.

23. ArieKanariE

ze gebruiken vaak ook ascorbinezuur ipv citroensap .. en de spuitrage van de seventies is hier gelukkig wel over en daalt het aantal spuiters elk jaar gestaag :smile: maar dat is volgens mij meer omdat er nu relatief gezien deze periode velen dood zijn gegaan uit die seventies generatie, want er komen nog steeds elk jaar nieuwe, steeds jongere, soms zelfs schrikbarend jonge spuitertjes bij.

Ergens gaat er toch iets goed fout in de voorlichting lijkt me. Zeker in de grote steden en zeker in de wat mindere buurten groei je als 12 jarige bijna op tussen de dealers en de gebruikers...

ik ken bruin van heel lichtgrijs wit tot heel erg donkerbruin tegen zwart aan .. en het was nog goed ook bij beide uitersten.
    Kleur reuk en smaak zijn net als bij cocaine, vaak afhankelijk van de manier waarop ze in nederland zijn gekomen. Soms gebeurd dat namelijk door de drugs ergens in op te lossen zodat er attributen mee doordrenkt kunnen worden. Uit die bv sweater of handdoek halen ze later met een chemisch proces dan de dope weer te voorschijn, simpel gezegd. En dat gaat blijkbaar nie altijd even goed, want ik heb wel eens bloemetjescoke gehad. En behalve die ouwe wijvengeur was hij nog heel goed ook :smile:

24. Mananas

Mananas Belezen gebruiker Tripreporter

Met mij is het heel anders gelopen...

Heel graag wilde ik weten om wat het is eens een shot smack te zetten, ik hing een tijdje rond in kraakpanden en snoof al een tijdje smack (wat het dichtst in de buurt komt bij shotten) - ik hield het bij een grammetje per weekend in de maand.

In die kraakpanden zag ik junks (niet neerbuigend bedoeld) naalden zetten, en ik vond dat ongelooflijk goor om te zien...

Toch moest ik het geprobeerd hebben.

De eerste keer een kleine hoeveelheid in enkele kleine duwtjes in de naald, laten zetten door een ervaren spuiter, ik voelde het een klein beetje.

Om de paar dagen de dosis langzaam opgebouwd, ook al vond ik het nog goorder om het bij mezelf te zien/voelen doen (ook al was alles clean, steriel, ontsmet, the whole shabang).

Dan een heavy shot gezet, ik was in de zevende f.cking hemel!!!

Nu wist ik wat het was, en ook al was het zoooooo goed voor mij, omdat ik shotten zo goor vind, heb ik het daarna nooit meer gedaan.

Ook gebruik ik nu geen smack meer op een andere manier - ik weet nu wat het is, en dat is wat ik wilde, langzaam opgebouwd, alles in acht genomen (er was zelfs adrenaline bij de hand just in case).

Het kan dus ook anders lopen.

TOCH WIL IK VERMELDEN DAT IK EEN RISICO GENOMEN HEB DAT IK HIERMEE NIEMAND WIL AANRADEN SHOTTEN TE PROBEREN, HET IS HET NIET WAARD HET RISICO TE LOPEN WEL OP EENDER WELK MOMENT EEN GOLDEN SHOT TE ZETTEN OF ZELFS MAAR VERSLAAFD TE RAKEN AAN HET SNUIVEN VAN SMACK, BEGIN ER GEWOON NIET MEE!

Wat ik gezien heb bij die junks grenst aan het ongelooflijke, tien keer moeten proberen een shot te zetten, al hun aders ontstoken, enorm etterend, en dat zijn juist de 'goede' (lees: makkelijke) om nog in te spuiten, en dat deden ze dan ook.

Ook shotten ze in hun dick...

Enorm smerig!!!

En hun afkick was abnormaal heftig, ik heb mensen zien flippen dat ze apothekers hebben beroofd, en 1 man had met een zware, full metal en full replica bibi-gun (je kon het verschil met een echte helemaal niet zien) een apothekeres gegijzeld voor zuivere sosa (dat was wat hij shotte), en hij is doodgeschoten door de politie. En sosa shotten is niet eens zo verslavend als smack, AL RAAD IK SOSA SHOTTEN OOK NIEMAND AAN, HOE DIE MAN FLIPTE VAN DE AFKICK HEEFT HEM OP EEN GRUWELIJKE MANIER HET LEVEN GEKOST!)

Hierbij denk ik alles gezegd te hebben.

Peace out, en just rock 'n roll met een snuifje sosa af en toe als je het karakter hebt er gewoon mee te stoppen elke keer voor een paar maanden en niet meer dan een paar snuifjes te doen op een nachtje, niet combineren, genoeg water drinken maar niet teveel, of beter nog Aquarius, genoeg af te koelen en op tijd momenten relaxen en lekker chillen, en elke voorzorg nemen die je maar kan, maar mijn geweten kan niet anders dan te zeggen: dit is wat ik chill vond (ik doe ondertussen niks meer van dope, zelfs geen jointje, ik ben al een hele tijd clean, al echt heel lang, zelfs geen pintje!) EN OOK WAT IK NET ALLEMAAL ZEI RAAD IK NIEMAND AAN, BEHALVE DAT VAN DIE VOORZORGEN NEMEN, MAAR ZELFS ALCOHOL RAAD IK NIEMAND AAN, IK HEB ALCOHOLICI GEKEND EN DIE ZIEN EVEN HARD AF ALS SMACK-VERSLAAFDEN EN HET IS OOK DODELIJK!!!

Ik ben nu een gezondheids-junk geworden, ik ben nog net jong genoeg om helemaal te herstellen van alles wat ik gedaan heb, want dat is heel wat, en ik heb heel wat afgezien, od's gehad, psychoses, en gewoon kut-avonden dat ik teveel gebruikt had of idiote drug-cocktails waar ik dagen ziek van ben geweest dat wil je niet weten.

Hoe stupid kan iemand zijn... Ik heb het over mezelf. En mijn vriendin, we hebben elkaar leren kennen onder de dope op een illegale party. We willen nu kinderen, maar we moeten nog heel wat testen ondergaan in het ziekenhuis om te zien of we een normaal kind kunnen krijgen - als dat niet mogelijk is door onze vorige levensstijl (we zijn nu ik 34 en zij 30), dan hebben we een veel mooiere droom verspild. En niet enkel willen we een gezond kind, we willen zelf weten of we zelf nog gezond genoeg zijn, we willen niet onverantwoord kinderen op de wereld zetten. Er zijn er zo al genoeg fucked up, en dan word je zoals ons. Fuck die shit, ik heb echt spijt. Wij allebei... En dat is een kut-gevoel, serieus...!!!

Grtz.

25. Erick

Erick Belezen gebruiker

Lijkt mij verstandig om nooit aan shotten te beginnen, er zelfs niet aan te denken. En het aller verstandigst om een overdosis te voorkomen, is dat er iemand bijzit. En mocht je ademhaling stoppen dat je een shotje nalexon hebt klaarliggen. Zoek eerst naar de hoeveelheid die je dan nodig hebt daarvan, maar dat red je leven . Ben je er ook meteen klaar mee. Dat gebruiken ze zelfs in de ambulance bij een overdosis. En het lijkt mij niet moeilijk om hier een flesje van aan te komen.

Erick neemt nog een bak koffie. :P

Deel Deze Pagina