Nieuw idee tegen branderige pep

Zou dit kunnen werken

• ja, voel me neusje gelijk al niet meer wegsmelten

Stemmen: 0 0,0%
  • nee, is nog meer zooi in me neusje

Stemmen: 0 0,0%
  • ben echt niet gek genoeg om dat te doen

Stemmen: 1 100,0%

• Totaal aantal stemmers
    1

meth666

Belezen gebruiker
oke mensen, dit zal vast als een heel dom idee klinken, en is het eigenlijk ook wel, en heb niks tegen brandende pep, maar vroeg me gewoon af of het zou werken.

Bedacht me namelijk laatst:
je neusslijmvlies lijkt heel erg op je maagslijmvlies.
het branden in je neus wordt door zuurvorming van stoffen in de pep veroorzaakt.
als je last heb van brandend maagzuur neem je iets van een rennie :confused: .....
........
........
zou het dan niet logisch zijn dat als je een rennie per 10gram pep ofzo versnijd, dat zodra het in je neus komt, zuurvorming begint, dat de remmie het gelijk neutraliseerd. Dan heb je ook nooit meer gezeik van branden, en dat je neus kapot is, en je neusbotje wegsmelt!!!! :mrgreen: het ultime pep probleem opgelost :mrgreen:

laat effe weten of jullie denken dat het gaat werken,
en of je miss iets beter weet dan een rennie (zitten verder geen schadelijke stoffen in) :P

Lana

Wijs gebruiker
Ik denk dat het niet gaat werken.
Zoiezo.. Stel dat het branderige gevoel wel weg zou gaan, dan zou nog je neusbotje wel wegrotten, alleen voel je t dan niet.
Nee.. eerlijk gezegd, ik geloof er niks van. Maar het idee is leuk.
En wat is nou pep zonder brand in de neus. :grin:

Jeller

Badass junkie
versnijd het gewoon met lidocaïne, das plaatselijk verdovend.. dus zou beetje zoals coke zijn

davie

Wijs gebruiker
Lana zei:
Ik denk dat het niet gaat werken.
Zoiezo.. Stel dat het branderige gevoel wel weg zou gaan, dan zou nog je neusbotje wel wegrotten, alleen voel je t dan niet.
Nee.. eerlijk gezegd, ik geloof er niks van. Maar het idee is leuk.
En wat is nou pep zonder brand in de neus. :grin:

Juist, paracetamol zorgt ervoor dat je je hoofdpijn niet voelt en verdwijnt er niet door. Bij rennie idem.

Het einge wat er nu zal zijn is dat je niet voelt dat er wegrot.

Dat branderige gevoel heeft een functie, namelijk dat je rustig aan moet doen en het niet goed is. Je moet die functie niet uitschakelen.

Imke

Badass junkie
Ik ga heus geen rennie opsnuiven, ik denk dat het sowieso niet gaat werken en dat brandend gevoel heeft wel iets vind ik. Daarbij voel ik niet echt dat mijn neusbotje aan het wegrotten is.

domzel

Belezen gebruiker
branden hoort er gewoon bij en voor die minuut dat ik daar last van heb na een lijn, ga ik niet moeilijk zitten versnijden enzo.
denk ook niet dat het werkt trouwens. wel een creatief id

Jelle Snel

Belezen gebruiker
Precies! geniet ervan juist....althans, dat doe ik :beer:
en daarna gewoon ff wat water door je neus snuiven en dan ist al héél wat minder :grin:

Marlon

Belezen gebruiker
Ik denk niet dat het werkt, je maagwand kan wel erg lijken op je neusslijmvlies, maar is toch wel een belangrijk verschil denk ik... (weet t ook niet zeker, want heb er nooit zo over na gedacht).

De pH in je maag is altijd erg laag (ongeveer 1.5), dat is zuur genoeg om zo een gat door je maag te branden, dat gebeurt niet omdat er enzymen zijn (COX) die een stof aanmaken die je maagwand beschermd tegen die zuren. Bij mijn weten zitten die enzymen niet in je neusslijmvlies (wat voor functie zou dat hebben?). Dit is gewoon even ter illustratie van de verschillende milieu's en verschillende manieren van bescherming ertegen...

Ik denk niet dat medicijnen als rennie direct tegen het maagzuur werken, je hebt immers die lage pH gewoon nodig, om eerlijk te zijn weet ik echter niet hoe ze wél werken. Dat ze iets met die COX doen lijkt me ook ster, maar denk wel dat het op bepaalde manier een wering heeft die alleen werkt in je maag, niet in je neus, dat zijn gewoon 2 totaal verschillende dingen.

meth666

Belezen gebruiker
Mensen, jullie hebben het allemaal verkeerd. :mrgreen:
Het werkt, heb van het weekend het hele weekend gesnoven met remmies vesneden door de pep. Het brand niet meer, heeft een licht mintsmaakje wat heel fris proeft (mintsmaak remmies), en het werkt nog even goed :openmouth:
En bovenal, geen bloedende neus meer, en geen bloedkorsten.
En voor de ongelovigen onder jullie, ik heb het bij me chemie docent nagevraagd of het schadelijk is.
Nee, remmies bestaan vooral uit calcium carbonaat. Dit carbonaat bind met de waterstofchloride die vrijkomt als het in contact komt met het vocht in je neus en het branden veroorzaakt wat in de pep zit. Dan wordt de reactie 2 CaCO3 + 2 HCL --> 2 H2O + 2 Cacl + 2 O2
bij de neutralisatie van het zuur komt dus water, calcium carbonaat en zuurstof vrij. calcium cloride is een zout wat oplost in het vocht in je neus. Dit wordt waarschijnlijk opgenomen, of kom via je keel in je maag terecht, of snuit je uit je neus. De overige bestandsdelen van de remmies zijn ook niet schadelijk, dus het is volledig veilig
Over een paar jaar zal je neus je dankbaar zijn :wink:

Elektronik_dynamite

Badass junkie
nutsss zei:
Stad en land afgelopen... NERGENS remmies te vinden! Snap jij het?
komt omdat het niet remmie is maar rennie :wink: :P

Marlon

Belezen gebruiker
(al die 2tjes in de reactie kunnen wel weg, maargoed)

Leuk dat het werkt, ik blijf het raar vinden dat ze bij de opwerking niet al iets doen aan de HCl, lijkt haast wel alsof het dan toch ergens goed voor is (misschien om te voorkomen dat het snel reageert met omgeving en werking verliest?), een zuur, en zeker HCl verwijderen bij opwerken is nl vrij makkelijk (zoals je gemerkt hebt :wink:.

Toch grappig dat het werkt. Ik denk trouwens niet dat CaCl opgenomen wordt door je neus, aangezien dat heel snel 'reageert' met water (daarom wordt het ook gebruikt om stoffen te drogen), lijkt het me niet dat het door de lipiden in celmembranen kan... Maar schadelijk is het natuurlijk niet :).

Ik heb zelf nooit zo`n last van heel erg branderig gevoel, ook niet van bloedneuzen, nou gebruik ik natuurlijk geen dextro en niet zoveel als jullie :wink:, maar toch :).

flash kieke

Wijs gebruiker
Gewoon 5 of meer druppels water oplossen met speed en daarna de oplossing snuiven. Je hebt geen branderig gevoel en er gaat veel minder speed in aanraking komen met je neus en er gaat minder speed in je neeus blijven zitten.Alleen ga je wel een plotselinge gore smaak in je keel proeven dat wel na aantal seconde bijna voledig weg is.

disaster

Bewuste gebruiker
flash kieke zei:
Gewoon 5 of meer druppels water oplossen met speed en daarna de oplossing snuiven. Je hebt geen branderig gevoel en er gaat veel minder speed in aanraking komen met je neus en er gaat minder speed in je neeus blijven zitten.Alleen ga je wel een plotselinge gore smaak in je keel proeven dat wel na aantal seconde bijna voledig weg is.

Water vind ik ook de beste oplossing :sunglasses: , na het snuiven van een dikke lijn pep, snuif ik een paar druppels water op. Het geeft even een gore smaak maarh is binnen enkele seconden weg!

XpRnz

Experimenterende gebruiker
Als je het dan toch als oplossing snuift kan je het beter gewoon drinken i.p.v. het alsnog door je gok te jassen.. alleen maar meer troep :)

Ben zelf toch echt voorstander van snuiven, en het branden hoort daar gewoon bij. Zou het niet zo zijn heb ik niet dat 'speciale' gevoel bij het snatsen.

Over het Rennie idee, ga het dus ook niet proberen.. gaat al genoeg zut door
het neusje heen. Wel creatief bedacht trouwens!

Tekyesss

Experimenterende gebruiker
XpRnz zei:
Ben zelf toch echt voorstander van snuiven, en het branden hoort daar gewoon bij. Zou het niet zo zijn heb ik niet dat 'speciale' gevoel bij het snatsen.

Over het Rennie idee, ga het dus ook niet proberen.. gaat al genoeg zut door
het neusje heen. Wel creatief bedacht trouwens!

Inderdaad, helemaal mee eens :)

Bal0n

Badass junkie
Hoe kom je bij het idee dat het neusslijmvlies op het maagslijmvlies lijkt? Bovendien is brandendmaagzuur het last hebben van maagsap (pH 2 of 3) in de slokdarm, vandaar dat het brandt. De maagwand is beschermd tegen het zuur.

meth666

Belezen gebruiker
nutsss zei:
Hee Meth666 snuif je nog altijd de mix met rennies? Hoe bevalt het nu?

Soms wel soms niet, meestal vind ik het teveel werk, maar als me neus weer open gaat liggen een paar dage standaard tot hij weer genezen is :mrgreen:

dallandra

Wijs gebruiker
nee,ik denk niet dat dit gaat werken.
het maagslijmvlies is nl niet hetzelde als je neusslijmvlies.
je neemt namelijk een rennie als je maag teveel zuur produceerd,dit zuur produceren doet je maag altijd om je voedsel te verteren.
je neusslijmvlies darentegen produceert helemaal geen zuur.
een rennie helpt alleen tegen het overtollige zuur dat je maag produceerd,het helpt niet tegen de schade aan je maagslijmvlies oploopt door de chemische stoffen die je inneemt.
en dus zal het in je neus ook niet tegen de schade helpen.
en zo is het met alle middelen tegen maagzuur.
hun uiteindelijke doel is is het overtollige zuur in je maag neutraliseren,of ervoor zorgen dat je maag minder zuur gaat rpoduceren.
Ze helpen dus nooit tegen de schade!!

yellowmoon

Bewuste gebruiker
rennie snuiven is niet onderzocht dus denk ik dat het toch een andere bijwerking kan hebben, en die docenten zeiden niet laang geleden dat heroine grootste uitvinding na aspirine is

meth666

Belezen gebruiker
dallandra zei:
nee,ik denk niet dat dit gaat werken.
het maagslijmvlies is nl niet hetzelde als je neusslijmvlies.
je neemt namelijk een rennie als je maag teveel zuur produceerd,dit zuur produceren doet je maag altijd om je voedsel te verteren.
je neusslijmvlies darentegen produceert helemaal geen zuur.
een rennie helpt alleen tegen het overtollige zuur dat je maag produceerd,het helpt niet tegen de schade aan je maagslijmvlies oploopt door de chemische stoffen die je inneemt.
en dus zal het in je neus ook niet tegen de schade helpen.
en zo is het met alle middelen tegen maagzuur.
hun uiteindelijke doel is is het overtollige zuur in je maag neutraliseren,of ervoor zorgen dat je maag minder zuur gaat rpoduceren.
Ze helpen dus nooit tegen de schade!!

Je hebt niet echt goed gelezen he?
Als je de logisch nadenkt, a) je neusslijmvlies is niet indentiek aan je maag, maar het heeft wel de capaciteit om bijna iedere stof op te nemen die ook door je maagslijmvlies kan worden opgenomen. Als je pep snuift komt door het contact met het vocht in je neus, dan komt er waterstofchloride vrij, Waterstof chloride is HCL ---> hetzelfde wat in je maagje zit, hetzelfde wat de remmie neutraliseerd. Het enigste wat je krijgt is watervorming, zuurstof en calciumcloride. Amfetamine brand niet, en is neutraal voor je neusslijmvlies. Dus tenzij je pep vermengt is met je zogenaamde 'chemische stoffen' help de remmie wel. Dus tenzij je het niet zelf probeerd en/of basic reserch doet, laat je commentaar achterwege.

maverick

Belezen gebruiker
tgaat er gwn om dat een rennie de zuurtegraad of de zuren vn de pep gwn neutraliseert.. waardoor er geen zuur meer is, waardoor je geen branderig gevoel hebt of wegrot omdat er geen zuur is, iig voorzover ik me kan bedenken zou het in theorie moeten werken.. ik heb ook scheikunde gehad.. en deze jongeman zegt ook dat t werkt dusj.. klinkt aannemelijk

ik vind ik het een zeer creatief en tof bed8 idee.. en als het werkt en verder geen invloedt heeft op de werking vn pep is het gwn een toffe uitvinding..

*edit*.. dus eigenlijk is het branderig gevoel gwn een teken vn slordige chemische processen (verkerde molverhouding stoffen), in de keukenlabjes word neit zo heel nauwekeurig gewerkt.. waardoor er nog wat grondstoffen teveel of te weinig zijn die dan reageren in je neus tot bijv. waterstofchloride.. pure amfetamine is idd neutraal dacht ik ja..

flashkop

Bewuste gebruiker
Kap gewoon wat coke bij je spek he :wink:
helpt wel een beetje of tbeste is eerst je neus te poederen met c en dan gewoon spek werkt gegarandeerd

JewCookie

Wijs gebruiker
maverick zei:
*edit*.. dus eigenlijk is het branderig gevoel gwn een teken vn slordige chemische processen (verkerde molverhouding stoffen), in de keukenlabjes word neit zo heel nauwekeurig gewerkt.. waardoor er nog wat grondstoffen teveel of te weinig zijn die dan reageren in je neus tot bijv. waterstofchloride.. pure amfetamine is idd neutraal dacht ik ja..

pure amfetamine is vloeibaar..

maverick

Belezen gebruiker
JewCookie zei:
maverick zei:

pure amfetamine is vloeibaar..

daarom kan het nog wel neutraal zijn.. kzei nix over de fase van de stof :rolleyes:

Frisko

Badass junkie
ach kom doe niet belachelijk,goeie speed brand gewoonweg even als de tering,so? hou je er niet van doe ut dan niet... :rolleyes: :)

Bovenaan