Nieuwe documentaire-serie over verslaving: Verdoofd

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Verdoofd

Newbie
Hoi allemaal,

Aan het begin van dit jaar hebben we via dit forum ook rondgezocht naar hoofdpersonen voor een nieuwe documentaireserie over verslaving. Vanavond was het dan zover: de eerste aflevering werd uitgezonden.

Als je een NPO Plus account hebt dan kun je gelijk alle vier de delen kijken. Zo niet, dan moet je nog even 3 weken wachten tot de ontknoping.
Het eerste deel vind je hier:

Bedankt voor jullie hulp in ieder geval!

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Indrukwekkend! Zeer interessant.

Woon in België, komt er dus elke week een nieuwe aflevering online die ik kan bekijken?

Thanks!!
Ik denk dat je daar wel een VPN voor nodig hebt want de Nederlandse publieke omroep werkt niet online in het buitenland dacht ik. Met een VPN kan je doen alsof je in Nederland bent.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Heb deze eerste aflevering zonet kunnen bekijken, dus vermoed dat de rest ook wel zal lukken via linkje? 😃
Oooh, ja dan wel :)

Ik heb wel eens dingen niet kunnen bekijken vanuit andere Europese landen maar dar zal vast ook verschillen per programma enzo.

PsychedelicMagic

Badass junkie
Ik heb net ook aflevering 2 bekeken. HEt lijkt wel alsof de mensen een doel in hun leven missen en motivatie. Ze zouden eens een jaar lang compleet nuchter moeten zijn, en dat ze dan iemand hebben die met ze uitzoeken hoe zij hun leven vorm kunnen geven zonder de roes. Ze hebben sturing nodig. Nu lopen ze weg voor schaamte, eenzaamheid, verdriet, pijn en ellende. Terwijl confrontatie juist nodig is, omdat je daardoor groeit. Wat zij doen is stilstaan. Groeien gaat gepaard met pijn, en van pijn wil je weglopen, maar weglopen kan soms nare consequenties hebben. Ze zijn nog jong.

De Nachtzuster

Wijs gebruiker
Ik heb net ook aflevering 2 bekeken. HEt lijkt wel alsof de mensen een doel in hun leven missen en motivatie. Ze zouden eens een jaar lang compleet nuchter moeten zijn, en dat ze dan iemand hebben die met ze uitzoeken hoe zij hun leven vorm kunnen geven zonder de roes. Ze hebben sturing nodig. Nu lopen ze weg voor schaamte, eenzaamheid, verdriet, pijn en ellende. Terwijl confrontatie juist nodig is, omdat je daardoor groeit. Wat zij doen is stilstaan. Groeien gaat gepaard met pijn, en van pijn wil je weglopen, maar weglopen kan soms nare consequenties hebben. Ze zijn nog jong.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik kan zeggen dat ik jaren zonder drugs en met heel veel therapieën en hobby's en sporten en uitdagingen en pijnen en verdriet nog steeds geen doel in m'n leven heb.

Misschien komt er nog wel wat op m'n pad, maar mezelf steeds kwellen met een doel voor m'n leven zoeken heeft me alleen maar slechter doen voelen.
Accepteren dat ik doelloos ben is ook een uitdaging. Ik probeer m'n tijd maar zo goed mogelijk door te komen. En dat zou me op de manier zoals deze mensen doen ook echt niet lukken, maar ik denk niet dat een doel alles oplost.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dat is ook een manier inderdaad. Want uiteindelijk is het leven van de meeste mensen toch behoorlijk nutteloos of weinig betekenend.

Ik ben zelf niet zo bedreven in het boeddhisme. Maar volgens mij draait dat heel erg om het accepteren van het zijn, en vanuit die acceptatie en dankbaarheid het te mogen ervaren kleine daden van goedheid te verrichten om zo in harmonie te leven. Dan heb je niet per se een carrièredoel ofzo maar kan je best een gelukkig en harmonieus bestaan leiden.

Syl

Badass junkie
Ik snap wat je bedoelt, maar ik kan zeggen dat ik jaren zonder drugs en met heel veel therapieën en hobby's en sporten en uitdagingen en pijnen en verdriet nog steeds geen doel in m'n leven heb.

Misschien komt er nog wel wat op m'n pad, maar mezelf steeds kwellen met een doel voor m'n leven zoeken heeft me alleen maar slechter doen voelen.
Accepteren dat ik doelloos ben is ook een uitdaging. Ik probeer m'n tijd maar zo goed mogelijk door te komen. En dat zou me op de manier zoals deze mensen doen ook echt niet lukken, maar ik denk niet dat een doel alles oplost.

Dit is zo herkenbaar voor mij wat je omschrijft.
Ik leef meer bij de dag..
Ik heb altijd geleefd voor anderen.
Nu ik kan leven zoals ik dat zelf wil heb ik geen idee hoe.
Als je me vraagt wat zijn je levensdoelen...
Ja wil in toekomst met @Mindless reizen maken.
Maar verder leef ik echt bij de dag.
Zeker met ptss en depressie ben ik al tevreden als ik een goede dag heb.
Hoop wel dat ik met de tijd toch wel meer doelen zal hebben.
Vind het wel mooi om dingen te hebben om naar uit te kunnen kijken wat je plezier geeft.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat is ook een manier inderdaad. Want uiteindelijk is het leven van de meeste mensen toch behoorlijk nutteloos of weinig betekenend.

Ik ben zelf niet zo bedreven in het boeddhisme. Maar volgens mij draait dat heel erg om het accepteren van het zijn, en vanuit die acceptatie en dankbaarheid het te mogen ervaren kleine daden van goedheid te verrichten om zo in harmonie te leven. Dan heb je niet per se een carrièredoel ofzo maar kan je best een gelukkig en harmonieus bestaan leiden.
De hoogste ambitie is geen ambitie meer hebben.

Maar dat is iets wat makkelijk verkeerd begrepen en zelfs misbruikt kan worden om lui te zijn.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja zo is het inderdaad. Het bedenken van een doel zie ik dus ook wat abstracter: als een soort toekomstvisie van 'daar wil ik belanden'. Maar uiteindelijk is het doel juist dat je op dat punt wil zijn, wat je doel weer zou opheffen. Dat lijkt dus een beetje tegenstrijdig.

PsychedelicMagic

Badass junkie
Ik denk dat je al ver bent als jij je passie in het leven hebt gevonden. Iemand die als passie schilderen heeft, zal niet zo snel compleet afglijden door de drugs dat hij niet meer kan schilderen. Tenzij het niet echt anders kan ofzo.....

Syl

Badass junkie
Ik denk dat je al ver bent als jij je passie in het leven hebt gevonden. Iemand die als passie schilderen heeft, zal niet zo snel compleet afglijden door de drugs dat hij niet meer kan schilderen. Tenzij het niet echt anders kan ofzo.....

Ik werd super creatief van de speed.
Tijdens speedverslaving heb ik mijn hele huisje in mijn eentje opgeknapt.
Heb voor mijn doen de mooiste dingen gemaakt.
Sinds ik clean ben krijg ik niks uit handen.
Heb totaal geen creatieve ingevingen meer en niks meer gemaakt.
Dus het kan ook andersom werken, dat je weer zo terug verlangt naar iets waar je goed in was.
Daardoor terugval kan krijgen.

PsychedelicMagic

Badass junkie
Ik heb adhd en methylfenidaat, concerta, dex en wellbutrin werkt voor mij niet. Als ik productief wil zijn, helpt het mij om een paar minuten onder de koude douche te staan. Het is ingewikkelder dan gewoon een pil opvreten, maar zoveel beter... Wat ik hiermee wil zeggen is dat het koud douchen jou misschien ook helpt.

Syl

Badass junkie
Ik heb adhd en methylfenidaat, concerta, dex en wellbutrin werkt voor mij niet. Als ik productief wil zijn, helpt het mij om een paar minuten onder de koude douche te staan. Het is ingewikkelder dan gewoon een pil opvreten, maar zoveel beter... Wat ik hiermee wil zeggen is dat het koud douchen jou misschien ook helpt.

Voor mij persoonlijk zal een stempel van add ook geen verschil uitmaken.
Ik leer van @Mindless enorm veel over zelfmeditatie, mindfulness, gezond eten, voldoende slapen, goed bewegen, etc.
Ik heb hier ook heel veel aan bij mijn ptss en depressie.
Maar thanks voor de tip van de koude douche, ga het zeker proberen! 😊

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik werd super creatief van de speed.
Tijdens speedverslaving heb ik mijn hele huisje in mijn eentje opgeknapt.
Heb voor mijn doen de mooiste dingen gemaakt.
Sinds ik clean ben krijg ik niks uit handen.
Heb totaal geen creatieve ingevingen meer en niks meer gemaakt.
Dus het kan ook andersom werken, dat je weer zo terug verlangt naar iets waar je goed in was.
Daardoor terugval kan krijgen.
Ik weet niet hoe lang je gestopt bent met speed gebruiken?

Als mensen vaak/veel speed gebruiken en dan stoppen, dan volgt er vaak een periode van neerslachtigheid, angstigheid, lethargie, sterk wisselende emoties, depressie, enzovoorts. Het leven wordt dus eerst even kutter en daarna bouwt het zich langzaam weer op, simpel gezegd.

Als je speed op hebt dan heb je meestal wel veel motivatie om dingen te doen. Je kunt niet eens stil zitten. Maar zeker bij hoge doseringen is het lastig om je op één taak te focussen. Het resultaat is dan vaak op chaotische wijze allerlei dingen tegelijkertijd doen, of juist zó gefocust raken op één taak dat al het andere wordt verwaarloosd.

Je ziet die dynamiek heel goed bij Maarten in de docu Verdoofd. Die de hele tijd blijft hangen in chaotisch en onconstructief gedrag, wat ongezond is en waarmee hij ook niet echt gelukkig is. Maar hij vreest wat er gebeurt als hij stopt en als hij dan voor een andere levensstijl moet kiezen. Want alles wat hij kent en op dit moment liefheeft moet hij dan gedag zeggen en hij moet weer from scratch opnieuw beginnen.

Ik heb dus het vermoeden dat je ook prima kan schilderen zonder speed. Het kost alleen in het begin meer moeite om een flow te bereiken omdat je gewend bent om zoiets te forceren met drugs.

Syl

Badass junkie
Ik weet niet hoe lang je gestopt bent met speed gebruiken?

Als mensen vaak/veel speed gebruiken en dan stoppen, dan volgt er vaak een periode van neerslachtigheid, angstigheid, lethargie, sterk wisselende emoties, depressie, enzovoorts. Het leven wordt dus eerst even kutter en daarna bouwt het zich langzaam weer op, simpel gezegd.

Als je speed op hebt dan heb je meestal wel veel motivatie om dingen te doen. Je kunt niet eens stil zitten. Maar zeker bij hoge doseringen is het lastig om je op één taak te focussen. Het resultaat is dan vaak op chaotische wijze allerlei dingen tegelijkertijd doen, of juist zó gefocust raken op één taak dat al het andere wordt verwaarloosd.

Je ziet die dynamiek heel goed bij Maarten in de docu Verdoofd. Die de hele tijd blijft hangen in chaotisch en onconstructief gedrag, wat ongezond is en waarmee hij ook niet echt gelukkig is. Maar hij vreest wat er gebeurt als hij stopt en als hij dan voor een andere levensstijl moet kiezen. Want alles wat hij kent en op dit moment liefheeft moet hij dan gedag zeggen en hij moet weer from scratch opnieuw beginnen.

Ik heb dus het vermoeden dat je ook prima kan schilderen zonder speed. Het kost alleen in het begin meer moeite om een flow te bereiken omdat je gewend bent om zoiets te forceren met drugs.

Klopt helemaal wat je zegt!!.
In begin periode van mijn speedverslaving was ik hele dagen druk met van alles.
Kreeg enorm veel uit handen geweldig vond ik dat.
Later in mijn verslaving (8 jaar) werd het inderdaad net als bij maarten.
De hoeveelheden speed lag toen ook veel hoger omdat je steeds meer nodig had.
Ik ben nu 1,5 jaar clean en heb sinds ik ben gestopt een depressie.
Ik slik prozac en krijg theraphie.
Heb het sporten weer opgepakt, beweeg meer, let op mijn voeding enz.
Gaat langzaam aan steeds beter.
Hoop dus dat met de tijd deze creativiteit gewoon terug komt.
Als mijn hoofd minder vol is em ik meer energie heb. 😊

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat denk ik ook ja. Met een stimulant voel je je direct al geïnspireerd en gemotiveerd, maar zonder is dat er allemaal niet. Vaak moet je gewoon beginnen met iets en inderdaad in een flow komen.

We worden te verwend door al die externe stimulatie. Zeker als je jarenlang een middel dagelijks gebruikt...

De Nachtzuster

Wijs gebruiker
Dit is zo herkenbaar voor mij wat je omschrijft.
Ik leef meer bij de dag..
Ik heb altijd geleefd voor anderen.
Nu ik kan leven zoals ik dat zelf wil heb ik geen idee hoe.
Als je me vraagt wat zijn je levensdoelen...
Ja wil in toekomst met @Mindless reizen maken.
Maar verder leef ik echt bij de dag.
Zeker met ptss en depressie ben ik al tevreden als ik een goede dag heb.
Hoop wel dat ik met de tijd toch wel meer doelen zal hebben.
Vind het wel mooi om dingen te hebben om naar uit te kunnen kijken wat je plezier geeft.

De dag (of het 'nu') is eigenlijk ook het enige wat je hebt, ook al gaan we er vanuit dat we de dag erna gewoon weer opstaan, zo vanzelfsprekend is dat niet.
Ik ben een goede dag of een niet heel slechte dag ook veel meer gaan waarderen sinds m'n depressies.
Ergens naar uitkijken is zeker een fijne houvast, maar ik merk steeds meer dat ik die tussenliggende tijd dan zo snel mogelijk wil verdrijven.

Gewoon zijn zonder daar van alles aan te hangen lijkt me prachtig.

Syl

Badass junkie
De dag (of het 'nu') is eigenlijk ook het enige wat je hebt, ook al gaan we er vanuit dat we de dag erna gewoon weer opstaan, zo vanzelfsprekend is dat niet.
Ik ben een goede dag of een niet heel slechte dag ook veel meer gaan waarderen sinds m'n depressies.
Ergens naar uitkijken is zeker een fijne houvast, maar ik merk steeds meer dat ik die tussenliggende tijd dan zo snel mogelijk wil verdrijven.

Gewoon zijn zonder daar van alles aan te hangen lijkt me prachtig.

Helemaal mee eens..!!.
Ik vind het al een zegen om wakker te worden en zin in de dag kan hebben.
Ookal staat er bv niks op de planning.
Leer weer van de kleine dingen genieten.
Dingen vooruit plannen kwa uitjes geeft mij vaak stress.

PsychedelicMagic

Badass junkie
In aflevering drie had Boaz een vrek van een lijn genomen, van research chemical dat potenter dan een normale lijn cocaine zou zijn (mits ik dit juist heb geinterpreteerd?). Hij kon toen niet meer normaal op zijn benen staan en er zijn ambulancebroeders langsgeweest om hem na te kijken. Om welk middel ging dit?

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
In aflevering drie had Boaz een vrek van een lijn genomen, van research chemical dat potenter dan een normale lijn cocaine zou zijn (mits ik dit juist heb geinterpreteerd?). Hij kon toen niet meer normaal op zijn benen staan en er zijn ambulancebroeders langsgeweest om hem na te kijken. Om welk middel ging dit?
Volgens mij a-PiHP

Rivalrie

Badass junkie

“The meaning of life is just to be alive. It is so plain and so obvious and so simple. And yet, everybody rushes around in a great panic as if it were necessary to achieve something beyond themselves.” Alan Watts

Rivalrie

Badass junkie
Wist niet dat jij ook ADHD hebt. Zijn wij dan hetzelfde? 🤔

Kevin92

Experimenterende gebruiker
Mooie serie, erg interessant en indrukwekkend. Goed om te zien ook wat drugs dus allemaal kan doen. En hoe de deelnemers hun verslaving ervaren ook.

Wel het jammere vind ik dat er een behoorlijk eenzijdig verhaal wordt opgepakt door media enzo rond boaz/3-mmc. Je voelt wel erg de negatieve kanten van drugs, hoewel de positieve kanten wel zichtbaar gemaakt worden. Maar dat is meer in spraak dan in beeld, terwijl de negatieve kanten vaak emotioneler in spraak in beeld komen. Deze lijken daarom naar mijn mening meer over te komen. Ene kant logisch, andere kant wel jammer.

Een docuserie over de positieve kanten van drugs hoop ik eens te zien.

• Like
Waarderingen: Juun

Juun

Wijs gebruiker
Mooie serie, erg interessant en indrukwekkend. Goed om te zien ook wat drugs dus allemaal kan doen. En hoe de deelnemers hun verslaving ervaren ook.

Wel het jammere vind ik dat er een behoorlijk eenzijdig verhaal wordt opgepakt door media enzo rond boaz/3-mmc. Je voelt wel erg de negatieve kanten van drugs, hoewel de positieve kanten wel zichtbaar gemaakt worden. Maar dat is meer in spraak dan in beeld, terwijl de negatieve kanten vaak emotioneler in spraak in beeld komen. Deze lijken daarom naar mijn mening meer over te komen. Ene kant logisch, andere kant wel jammer.

Een docuserie over de positieve kanten van drugs hoop ik eens te zien.
Zouden er wel positieve series over drugs gebruik zijn? Kan zover alleen wat docu's en filmpjes van drugs en de positieve effecten bij de behandeling van bijvoorbeeld Trauma's. Betwijfel of er echt positieve docu's zijn over recreatief gebruik zijn. En af en toe een docu over (rock)bands uit de jaren 60/70/80 Waar er kilo's coke en alles soorten psychedelica voorbijkomen, maar die gaan dan meer over de muziek en maar een klein stukje over het gebruik in die tijd. Want echt een gekke tijd was als je de verhalen mag geloven.

PsychedelicMagic

Badass junkie
Over paddo's en lsd zijn wel positieve documentaires gemaakt. Die gaan vaak clusterhoofd, leren omgaan met de angst voor de dood voor mensen die terminaal zijn, zelfontwikkeling, hoe lsd je kan helpen bij het beter worden in een vaardigheid. En dan heb je spuiten en slikken en de youtube aflevering waar nelly en renz drugs uittesten.

Kevin92

Experimenterende gebruiker
Zouden er wel positieve series over drugs gebruik zijn? Kan zover alleen wat docu's en filmpjes van drugs en de positieve effecten bij de behandeling van bijvoorbeeld Trauma's. Betwijfel of er echt positieve docu's zijn over recreatief gebruik zijn. En af en toe een docu over (rock)bands uit de jaren 60/70/80 Waar er kilo's coke en alles soorten psychedelica voorbijkomen, maar die gaan dan meer over de muziek en maar een klein stukje over het gebruik in die tijd. Want echt een gekke tijd was als je de verhalen mag geloven.
Nee, ik denk ook niet dat deze al gemaakt zijn. Maar het lijkt me wel leuk als zoiets eens gemaakt zou worden. En niet alleen leuk om ook eens positieve kanten te zien. Maar ook echt nodig voor ons als gebruikers. Het moet natuurlijk niet een grote reclamespot zijn voor drugsgebruik/te gaan gebruiken. Gevaren voor medische problemen en verslaving horen erbij. Maar positieve kanten moeten ook echt zichtbaar zijn willen we drugsgebruik in een daglicht krijgen wat het hoort te hebben. In plaats van een reputatie die past bij negatieve dingen die in donkere plekken plaatsvinden.

In het nieuws is te vaak negatieve kanten in beeld. Hier in de buurt is iemand geheel naakt en bebloed gevonden die uiteindelijk onder invloed van drugs bleek te zijn. Dat is op het nieuws en en geeft mensen een beeld van hoe slecht drugs zou zijn. Kennelijk maakt het je zo in de war dat je naakt op straat gaat rondrennen en uiteindelijk je lichaam zo reageert dat je sterft.
Een agent maakt filmpjes over 3-mmc omdat er kinderen van 15 zwaar onder invloed zijn, verslaafd zijn etc. Bij editieNL begint hij met dat hij jongeren tegen komt die aan het zweten en trillen zijn. Een jongen die heel angstig was. Allemaal negatieve dingen eigenlijk want ja dat klinkt idd niet goed. Hij praat over 2 gevallen die in het ziekenhuis zijn beland terwijl de voice over aangeeft dat de designerdrugs als 3-mmc gevaarlijk zijn. Hij praat over 4 of 5 nachten wakker zijn. Eetlust die verdwijnt waardoor jongeren afvallen. Jongeren worden thuis agressief en brutaal. Daarna stelen ze om aan geld voor drugs te komen.
Daarnaast zijn er verhalen van David (een gefigneerde naam van een jongen met een verhaal dat heel erg doet denken aan dat van Boaz?) en Marcel die in korte tijd verslaafd raakte en overdosis deed of er kapot aan gaat.

Als ik dat zo hoor dan denk ik wow, dat klinkt idd als gevaarlijk spul, dat zou niet te krijgen moeten zijn. Waarom zou je dat spul willen ook als je ervan gaat trillen en zweten? Dat je misschien 5 nachten wakker wilt zijn kan ik ergens begrijpen. Misschien dat je tijd tekort komt in je dagelijkse leven met slapen omdat je naast je huiswerk ook nog wilt gamen of andere dingen wilt doen. Als je tot 4 uur op school zit, tot 6 uur aan je huiswerk zit, dan nog een uur eet en en dan nog een uur huiswerk hebt is het al snel 8 uur. Dan nog even 2 uur gamen en je moet eigenlijk alweer naar bed omdat je volgende dag vroeg op moet om weer naar school te gaan. Waarna je misschien een avond moet werken, net zoals een dag in het weekend, waardoor vrije tijd voor een avond geheel wegvalt. Dan snap ik dat je misschien voor dit spul kiest zodat je lekker door kunt gamen. Maar dat moet ik zelf invullen van de informatie die ik hoor, dat is niet iets wat het nieuws zegt. Sowieso is dat niet echt een positief iets. Zo kun je het misschien wel oppakken als het verder geen negatieve effecten als zweten en trillen zou veroorzaken. Maar dat doet het kennelijk wel dus gebruik hiervan komt meteen erg negatief over.
Omdat het kinderen van 15 tot 25 betreft ligt het maatshappelijk nog eens zwaarder ook. 15 jarige zijn nog zo jong, dan raakt iedereen meteen in paniek en vooral ouders, want het zou jou 15 jarige maar zijn die ergens op een bankje in het park ligt te zweten en trillen terwijl die net een zakje 3-mmc heeft leeggesnoven die hij heeft gekocht van die 10 euro die je kwijtgeraakt bent uit je portomonee. Want dat is het beeld wat deze agent schept op het nieuws van half 7 àls je lekker aan de stamppot zit met je zoon van 15.

Wat ik niet in het nieuws hoor, wat er niet in documantaires te zien is, is dat er in dezelfde plaats als een bebloede naakte man wordt gevonden, ook 3-mmc wordt gebruikt ergens in een appartementje niet zover daar vandaan. Deze 2 negatieve gebeurtenissen zijn dus lekker te koppelen in het volgende stuk van mijn post. Want ik heb hier in huis denk ik al een gram of 200/300 laten afleveren, verdeeld over een hele tijd. Wat dan is opgebruikt met 2 a 3 man.
Regelmatig, en misschien elk weekend wel, gaat er een grammetje de man doorheen. Soms misschien zelfs bijna 2. Echt heel goed zal het misschien niet zijn voor het lichaam, maar dat weten we. We weten de risico's die het kan hebben. Niet exact risico gericht zoals je dat misschien kent op lange termijn bij ketamine (urineproblemen) ofzo. Maar dat het risico's kan hebben weet je. Die keuze neem je actief om daar overheen te kijken omdat je de positieve effecten van drugs hoger in het vaandel zet dan de eventuele negatieve aspecten die het in de toekomst kan hebben.

Dat ik 5 jaar eerder dood ga dan als ik geen drugs zou gebruiken in mijn leven zou ik accepteren. De positieve effecten die drugs voor mij hebben zijn namelijk groter dan 5 jaar extra nuchter leven achter de graniums. Tijdens feestjes heb ik vaker XTC gebruikt, dit omdat het me socialer maakt, goedkoper is, meer laat doen. Als ik het op heb sta ik niet veel later te dansen op de dansvloer op lekkere muziek en sta met een wildvreemde kennis te maken en heb het gezellig. Zonder het kwartje chemische bij elkaar geplette substantie sta ik ergens stil in een hoekje. Niet dat ik niet wil dansen, maar daar heb ik dan geen behoefte aan. Terwijl dat als ik met xtc op op de dansvloer sta het reuze naar mijn zin heb en de nacht me niet lang genoeg kan duren.
Vaker heb ik GHB gebruikt op rustige bijeenkomsten, het maakt me een stuk socialer en laat me lekker voelen waardoor een avond er voor mij veel leuker en gezelliger uit gaat zien. Een buisje of 3 werk ik dan zo weg, goed voor een ml of 9 van het spul. Ik heb niet bergen te besteden en alcohol is duur, dus voor een 2,50 ben ik wel klaar. Wat me anders zeker 25 had gekost om die effecten te bereiken op een slapper level.
Daarnaast heb ik eens op een feestje superlekker gevoeld terwijl mijn ex, eveneens op xtc, naast me liep hand in hand omdat we helemaal in love waren zoals een tijd geleden voor het uit ging. Natuurlijk was het gevoel van korte duur maar ook daarna liep het wel goed tussen ons. het heeft niet mogen duren want we paste gewoon niet goed bij elkaar waardoor de relatie algemeen geen stand zou houden, maar de xtc dreef wel een leuke kant op.
Sowieso hebben deze 2 drugs mij ook nuchter socialer gemaakt. Omdat ik het op drugs wel kon, ging het nuchter ook beter. Vaak met dezelfde mensen als dat ik begonnen ben te praten en leerde kennen op drugs. Maar dat maakt niet echt uit. Ik heb kennisen gemaakt die ik zonder drugs niet gemaakt zou hebben, of waarbij contact een stuk saaier had verlopen.

Hetzelfde geld voor mij voor 3-mmc, waar sommige jongeren trillend en zwetend op een bankje liggen, (volgens mij heb je dan ook echt teveel gesnoven) ga ik er voor enkele uren in het weekend best lekker op. Ik voel me goed na een week werken. Ik duik dan misschien regelmatig van die momenten alleen of met vrienden toch teveel in mijn telefoon, waardoor sociaal contact soms erdoor wegvalt en verplaatst naar online, maar dat heeft voor mij prima effecten.
Twee van die effecten die 3-mmc op mij heeft zijn seksuele opwinding, en het brengt dominantie naar boven. Dominantie vind ik leuk, maar echt uiten doet het zich niet zo goed. Doordat remmingen verdwijnen lukt dat wel beter zowel online als echt. Ik heb het dus ook wel op dates gebruikt waardoor ik in staat was fantasieen die ik nuchter had, ook daadwerkelijk durven door te zetten omdat ik 3-mmc gesnoven had. Wat dan zorgde voor een hele leuke avond en meer zelfvertrouwen. Hoewel ik het nog altijd gebruik voor een nog beter effect, ging het ook nuchter beter om deze effecten te bereiken.

Stimulatie voor meer energie, sensatie voor een lekker gevoel, libidoverhoging, motivatieverbetering, uithoudingsvermogen, betere muziekbeleving, socialiteit,
Allerlei positieve effecten die niet in de media worden genoemd maar slechts binnen de muren van mijn appartement en dat van vele op dit forum, afspelen. Maar dat is niet te zien. Mensen zien hoe "poes" wordt gebruikt door kinderen van 15 die laveloos op straat liggen. En het moet wel zo zijn want een agent ziet en beschrijft het hoe gevaarlijk het is. Maar Hoe leuk en positief het kan zijn wordt niet vermeld.

Daarnaast is er 2-fdck, iets wat niet wordt genoemd in de media, maar wel leuke effecten heeft. Er zijn studies naar depressie en het gebruik van ketamine om dit te doen verminderen. Als ik 2-fdck gebruik dan heb ik naast een leuke trip en goed gevoel, ook echt wel dusdanige ontspanning dat ik me een stuk beter in mijn vel voel erna. Ik voel me regelmatig in een ander universum waarbij ik mijn relaxheid zou beschrijven als een level op geen andere manier te bereiken. Stressverlichting blijft daarna nog goed bij me hangen wat erg goed is voor mij, naast dat stressverlicting altijd lekker is, heeft dit extra voordelen voor mijn gezondheid.
Ook gebruik ik het om mijn hoofd soms leeg te maken als ik teveel pieker in de avond. Nu het uit is met mijn ex kan ik in bed flink piekeren en jammeren over dit. Een klein schepje 2-fdck is goed voor mijn hoofd helemaal leeg te krijgen zodat ik binnen 10 minuten heerlijk lig te slapen in plaats van een nacht wakker te liggen wat niet goed zou zijn.
Dat 2-fdck een depressie verminderende werking kan hebben zoals ketamine, maar dit wel makkelijk te verkrijgen is voor de gewone mens die hier bij gebaad kan zijn wordt niet vermeld in de media. Ik weet niet of dit effect voor meer mensen geld en wordt ondervonden. Maar ik zou door een verbod (ervan uitgaande dat ik het dan ook niet meer zou kunnen krijgen) dus van een middel worden ontdoen wat mijn depressie helpt verbeteren en nachtrust bewaakt.

Een flink lang bericht om duidelijk te maken hoe het beeld nu in elkaar zit volgens mijn inzicht. En wat ik ermee wil zeggen is hoe TV een vertekend beeld geeft van drugsgebruik.
En buiten dat dit ervoor zorgt dat ik als de dood ben dat mn moeder eens in mijn ijskast kijkt en een gek flesje ziet staan (ghb) mocht ik eens in het ziekenhuis belanden en ze wat kleding ophaalt en wat te drinken zoekt. (Want wat is dit? GHB? OMG! Mijn zoon drinkt gootsteenontstopper? Want dat is wat de media altijd wel vermeld bij GHB, een bericht over GHB is niet compleet als je niet minstends 1 keer gootsteenontstopper hebt vermeld. En ja, sommige GHB bevat idd gootsteenontstopper van een merk wat je gewoon bij de albert heijn kunt kopen. Huis tuin en keuken GHB is inderdaad van troep kwaliteit wat daar vol mee zit. Maar uit onderzoek weet ik dat de GHB bij mij in de ijskast van goede zuivere kwaliteit is, gemaakt door de grondstof van gootsteenontstopper, die voor het proces nodig is, te gebruiken ipv dezelfde stof die vervuild is met ijzerdeeltjes die slecht zijn voor je lichaam en dus de ghb verontreinigen. Naast andere middelen die zorgen voor een zuiverder effect. ) Daarnaast ben ik bang dat mijn moeder een keukenla opentrekt die vol licht met poeders als 3-mmc en 2-fdck, waar ze vervolgens niks van snapt dat ik gebruik omdat het nieuws zegt dat het zo slecht spul is.
Is er ook nog eens de politiek die na het zien van de negatieve effecten die bijv komen door slecht gebruik van drugs, de drugs willen verbieden.Waardoor mensen die het wel goed kunnen gebruiken en op hun gebruik letten de dupe zijn van een verbod.
Ja sommige mensen gebruiken drugs verkeerd. Letten niet op hun dosis en merken meer de negatieve effecten die drugs kunnen hebben. Ja ik tril ook wel eens. Ja ik trek ook wel eens mn tshirt uit omdat ik het te warm heb, Ja ik heb me in een ketatrip echt wel eens angstig gevoeld omdat ik zo'n opgeblazen gevoel kreeg dat ik dacht uit elkaar te klappen. Maar al bij al hebben de effecten van drugs mijn leven op zoveel vlakken verrijkt en ben ik er zeker van dat dit nog verder verrijkt zal worden door middelen die op het punt staan verboden te worden. Alleen maar omdat slechts de negatieve effecten in de media te zien zijn.

Dus ja, een docuserie en nieuwsberichten over de positiviteit van drugs zijn echt wel nodig.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Deze documentaire over MDMA-assisted psychotherapie is ook een aanrader (pak er wel wat tissues bij want je gaat ze nodig hebben. Best heftige emoties).

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan