"Nieuwe" visie van het CDA op drugs

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Lemmy

Wijs gebruiker

Tweede Kamerlid Anne Kuik lanceert vandaag een nieuwe visie over het aanpakken van drugscriminaliteit. Vanuit het CDA-gedachtegoed komt Kuik tot concrete maatregelen om de ontwikkeling van de drugsindustrie en de daaraan gerelateerde criminaliteit te stoppen.
Drugsgeweld dat lang ondergronds plaatsvond, heeft inmiddels haar weg naar de bovenwereld gevonden en is uitgemond in nietsontziend drugsterreur. Het Marengo-proces en de moorden op Derk Wiersum en Peter R. de Vries drukken ons met de neus op de feiten. Steden, dorpen en buitengebieden gaan gebukt onder een golf van drugscriminaliteit.
In Nederland zijn drugscriminelen zo machtig geworden dat ze de rechtsstaat ondermijnen. Het CDA doet daarom voorstellen om de regie weer terug te pakken. Zo wil het CDA meer middelen voor politie en justitie. Strenge anti-maffiawetgeving naar Italiaans voorbeeld. En een teruggeeffonds om afgepakt geld te investeren in kwetsbare wijken.
Kuik: ’Simpele oplossingen bestaan niet. Willen we de democratische rechtsstaat beter beschermen, dan mogen we geen middel ongebruikt laten om dit doel te bereiken. Daarom komt het CDA met voorstellen die de hele keten versterken. Van preventie tot opsporing, en van informatiedeling tot wetgeving om op lokaal en internationaal niveau drugsgerelateerde ondermijning de kop in te drukken.’

En maar negeren dat De Vries tegen de war on drugs was, en maar negeren dat die war overal een dikke mislukking is gebleken.

Wat moet je met zo'n achterlijke gristenen?

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Pfff zodra ik "visie" en "CDA" in dezelfde zin zie staan word ik meteen achterdochtig.

Simpele oplossingen bestaan niet.
Volgens mij zou het legaliseren van drugs al een goed begin zijn. Wat mij betreft betekent dat niet het volledig loslaten van alle regels en het verkopen van heroine naast de dropjes in het Kruitvat. Maar iets van een gereguleerde legalisatie zou een groot deel van de problemen met illegaal drugsgebruik kunnen voorkomen, zou de overheid politie-inzet en kosten besparen en zou de criminelen de wind uit de zeilen halen.

dat die war overal een dikke mislukking is gebleken.
Tsja sommige mensen en politieke partijen (we noemen geen namen CDA kuch kuch) zijn niet zo snel van begrip. Misschien is 50 jaar ellende niet voldoende om in te zien dat het een mislukt project is....?

Lemmy

Wijs gebruiker
Was het ook niet die Kuik die stond te bulderen voor een verbod op prostitutie?

ljuv

Wijs gebruiker
Nou misschien komt er dan toch nog iets goeds van :wink:
Niet te vroeg juichen, straks hoort de VVD het nog en komen ze ons plezier verder ontnemen!!!!
Maar iets van een gereguleerde legalisatie zou een groot deel van de problemen met illegaal drugsgebruik kunnen voorkomen, zou de overheid politie-inzet en kosten besparen en zou de criminelen de wind uit de zeilen halen.
Heeeeelemaal eens met deze. Vooral al die drugsafvaldumpingen vind ik echt vreselijk... Voor de natoer maar ook voor onze belastingknaken. Zou chill zijn als daar überhaupt een oplossing voor kwam👌🏻 Denk niet dat de hele criminaliteit eromheen verdwijnt met legalisatie, zeker niet als alleen Nederland legaliseert... Dat is trouwens ook een van de meest gebruikte argumenten toch? Binnen een EU kun je lastig als enige land harddrugs legaliseren?

Lemmy

Wijs gebruiker
Niet te vroeg juichen, straks hoort de VVD het nog en komen ze ons plezier verder ontnemen!!!!

Heeeeelemaal eens met deze. Vooral al die drugsafvaldumpingen vind ik echt vreselijk... Voor de natoer maar ook voor onze belastingknaken. Zou chill zijn als daar überhaupt een oplossing voor kwam👌🏻 Denk niet dat de hele criminaliteit eromheen verdwijnt met legalisatie, zeker niet als alleen Nederland legaliseert... Dat is trouwens ook een van de meest gebruikte argumenten toch? Binnen een EU kun je lastig als enige land harddrugs legaliseren?

Binnen een jaar of 10-15 zijn alle vormen van drugs legaal.

• Love
Waarderingen: ljuv

ljuv

Wijs gebruiker

Zanza

Badass junkie
En hippies...?
Anders moeten we toch maar goed gaan kijken of dat kebabbijkaarslicht wel zo gezellig zal worden Zanz.
Heb ik niks mee, en niks op tegen. No worries. Met mij is het altijd gezellig! Als jij na die kebabzaak in een gebreide trui bij een kampvuur wilt dansen: go ahead! Maar dan draai ik vast de A15 weer op, oké?

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Verdomme @Eik, ik zei toch shhhhhh!
Hahaha ja dat had je kunnen verwachten die twee zijn vier handen op 1 buik. Het CDA zorgt ervoor dat Nederland bekrompen en conservatief blijft, de VVD zorgt ervoor dat al het geld van overheid, zorg en onderwijs naar de grote multinationals wordt gesluisd... En zo draagt iedereen zijn steentje bij aan het rijker maken van de rijken en het uithollen van de maatschappij :tonguewink:

Oh ja en drugs are bad m'kay?! (Behalve als het om alcohol gaat want dat vinden we natuurlijk wel heel normaal)

Zanza

Badass junkie
Hahaha ja dat had je kunnen verwachten die twee zijn vier handen op 1 buik. Het CDA zorgt ervoor dat Nederland bekrompen en conservatief blijft, de VVD zorgt ervoor dat al het geld van overheid, zorg en onderwijs naar de grote multinationals wordt gesluisd... En zo draagt iedereen zijn steentje bij aan het rijker maken van de rijken en het uithollen van de maatschappij :tonguewink:

Oh ja en drugs are bad m'kay?! (Behalve als het om alcohol gaat want dat vinden we natuurlijk wel heel normaal)
Ooooh te kort door de bocht @Eik :wink:

Vvd kán niet anders dan met een partij als het cda. Er is geen keurig alternatief op rechts. Maar die discussie hou je nog van me toe goed!

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ooooh te kort door de bocht @Eik :wink:
Weet ik... is wat ongenuanceerd van me... was ook een beetje plagerig bedoelt naar jou... mijn favoriete VVD-er hier!
Maaaaaaar er zit wel degelijk een grote kern van waarheid in... en dat weet jij ook :wink:

Maar die discussie hou je nog van me toe goed!
Ja ben ik oprecht heel benieuwd naar! En kan er ook best genuanceerd en open-minded over discussieren hoor :innocent:
Kijk al uit naar jouw verdere uitleg!

Lemmy

Wijs gebruiker
  • Like
Waarderingen: ljuv
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan