Ik vind dat ik de laatste tijd een beetje teveel groen rook eigenlijk. Lichamelijk heb ik eigenlijk nergens last van ofzo, ik ben niet vermoeid, ik sport nog steeds fanatiek (onderwaterhockey) en fiets elke dag het nodige af, ik ben alleen nog steeds verkouden, maar dat is al zes jaar het geval, terwijl ik nu pas een jaar blow. Ik rook nu al een paar weken zo ongeveer dagelijks wiet. Ik was dan toevallig vandaag en donderdag clean, maar het blijft me iets teveel. Het rare is alleen dit,
het lijkt wel; hoe liever ik wil minderen, hoe meer het me opzoekt.
Maandag belt een maat, "ga je mee smoken?" ik denk, okee, stoned.
Dinsdag ga ik na flink uitslapen naar de plaatselijke hangplek, krijg een snaak aangeboden, ik denk, okee, stoned.
Woensdag moet ik werken, hele dag clean, kom ik na het werk iemand tegen. "Yo dude, joint?" ik denk, okee, weer stoned.
Donderdag lig ik tot 1 uur 's middags plat, als de bel gaat. Niemand in huis, ik doe de deur open, staat weer een andere maat. "Yo man, alles goed?", mijnheer gaat een joint bouwen terwijl ik mij verder opfris. Ik denk, okee, alweer stoned.
Vrijdag, stappen. Spreekt voor zich, weer stoned.
Zaterdag, feestje. Zie vrijdag.
Zondag, tijd voor paddestoelen!!! Mijn trip kickt altijd pas laat in.. dus ik rook een joint...
En zo gaat dat ongeveer... een behoorlijk tijdje lang. Steeds als ik denk: "vandaag es ff clean" komt het weer aanwaaien. Ik kan natuurlijk gewoon weigeren, maar ik haat het ook als anderen dat bij mij doen, dus dat doe ik niet. Een joint blijft een joint, en dat doe je samen (vind ik dan)...
mm, misschien toch maar weigeren, wel lastig, maar toch... En anders, heeft er iemand tips?
Onthoud dat ik niet wil stoppen, slechts minderen... thx alvast