Nog een topic over stoppen met blowen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Goededag mensen , ik wil eigelijk gewoon even me verhaal kwijt. Lees ook mee in andere topics.

Na een lastige jeugd (vader overleden , huis uitzettingen door niet betalen huur , verslaving ouders en vervelende stiefvader)
Ben ik op mij 15de begonnen met blowen met mij vriendinnen, allemaal erg leuk maar na een tijd merkte we dat we er toch erg suf en saai van werden. Als we niet hadden geblowt de grootste lol maar met blow op werd het stil.

Was toen makkelijk om te stoppen omdat ik het thuis niet had verteld (schaamde me ervoor omdat mij gezin ook blowde en ik nooit zoals hun wou worden). Ik merkte snel de voordelen van niet blowen en werd weer mezelf.

Todat ik op me 19de me vriend leerde kennen was zo verliefd, maar helaas blowde hij ook .voor mij was het geen verslaving meer en vond het niet erg dat hij het deed , maar na een paar maanden toen wij samen gingen wonen, merkte ik toch dat het blowen hem ook opbrak. Hij kon niet stoppen en was ook niet anders gewend omdat hij ook opgroeide met blowende ouders. Daardoor ontstond er veel wrijving en kwamen de ruzies. Aangezien ik zo gestresst was door de ruzies dacht ik toen ik rook even een blowtje om rustig te worden . Dit werkte en was totaal niet boos meer en zo ontstond mij verslaving . Jaren ging dit zo door we wouden graag stoppen maar zaten vast in een cirkel waar we helaas niet uit kwamen en zo nog meer relatie problemen kregen .

In 2018 kreeg ik een ernstig ongeluk en moest geopereerd worden door de stress van het ongeluk en de angst voor de operatie ging ik nog meer blowen moest stoppen voor de operatie en zelfs dat lukte me niet . Waardoor ik waarschijnlijk een zwaardere narcose heb gehad en daardoor ook niet echt lekker uit kwam en door een hoop fouten van het ziekehuis . Schoot ik in een angst modus ik mocht 3 maanden me been niet belasten en lag vooral in bed te blowen . Waardoor ik een angst en paniek stoornis kreeg mede door de traumtische gebeurtenis .

Hulp gezocht en het advies was stoppen met blowen en dan kijken welke klachten erover bleven .maar ik zat zo vast in het cirkeltje dat mij en en me vriend het niet lukte na maanden geprobeerd te hebben. Uit eindelijk voor een detox kliniek gekozen omdat de angst en paniek echt te heftig was(Dit was een erg grote stap voor een meid van 25 want wat zou ik daar aantreffen) ik kwam in een super leuke groep en het viel me zo mee , waardoor het stoppen stuk makkelijker was. Een hoop steun van elkaar ,goede gesprekken ,activiteiten , en begeleiding . Mij vriend kwam 2 keer langs hij stopte met blowen thuis ,maar door het stoppen reageerde we onze frustratie op elkaar af . Waar door ik even afstand wou ik zat daar voor mezelf . Ik werd nuchter en begon ineens helder te denken en na lang nagedacht te hebben en veel gepraat besloten mij relatie te stoppen omdat ik bang was door de ruzies weer te gaan blowen en dan had ik dit alles voor niks gedaan . Wij woonden samen en bij me ouders kon ik ook niet terecht want die blowde ook. Uiteindelijk bij een vriend een maand gewoond maar dat was het ook niet dus terug naar ouders . Dit was erg lastig omdat er in het huis geblowt werd maar ik hield vol. Todat na 2 maanden mij stiefvader door een deurwaarder helemaaal uit ze dak ging en mij in elkaar sloeg. Ik belde gelijk mij ex op waar ik ook nog contact mee had als vrienden . Door de heftige gebeurtenis ging ik gelijk weer blowen en was weer terug bij af.

Nu een jaar later probeer ik weer te stoppen wegens geld gebrek en nog zoveel voordelen . Ik weet dat ik het kan(Door de detox) maar had daar zoveel meer handvaten dan nu. Nu alleen in me eige woning 3 dagen gestopt en weet niet waar in het moet zoeken. Geen afleiding geen werk geen afspraken iedereen zit zoveel mogelijk binnen. Pff hoe moet ik dit nou doen . Probeer gezond te eten en een ritme te creëren maar omdat ik gewoon niks te doen heb door corona lukt dat ook niet. Ook had ik na die 2 maanden gestopt te zijn na de detox totaal geen beter gevoel was nog erg somber en merkte de voordelen niet wat ik vroeger wel had. Waardoor ik nu ook tegen de komende tijd opkijk.

Pff moest het van me afschrijven erg lang verhaal en dit is nog de helft haha. Bedankt voor het lezen en als je tips heb hoor ik het. Gr

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Zoek wat te doen :wink:

Ik zeg altijd dat ik goed bezig ben als ik geen tijd heb om drugs te gebruiken. Dat werkt ook heel goed: een soort bezigheidstherapie.

Nu kan je in bezigheidstherapie ook te ver doorschieten. Maar een werkverslaving is nog altijd gezonder dan een wietverslaving.

Jaa heb momenteel geen werk helaas. Maarja ik moet inderdaad weer even nadenken wat vind ik leuk vind om te doen zonder blowen.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Gewoon je eigen werk maken. Maak mondkapjes ofzo, idk, iets wat bij je past. Als je dan een dag of twee dagen hard hebt gewerkt en je krijgt er ook nog geld voor dan heb je weer een goed gevoel over jezelf. Zo kom je in een positieve spiraal terecht waarbij je steeds meer zin krijgt om dingen te doen en af te maken.

Ganggang💯

Badass junkie
Is er misschien een bepaalde sport die je leuk vindt? Sporten heeft mij eigenlijk door veel donkere periodes van mijn leven geleid. Hoeft niet meteen elke dag 100 km rennen te zijn. Je kan ook beginnen met elke dag een stuk wandelen en fietsen. Gegarandeerd dat je je na een maand al een stuk beter voelt.

En je maakt je zelf moe waardoor in slaap vallen makkelijker zal gaan!

Chillax

Bewuste gebruiker
Wat vervelend dat je deze verslaving ervaart. Verslaving ontstaat vaak door een aantal klassieke dingen waaronder ontsnapping aan de realiteit, wat denk ik zeker bij jou aan de orde is.

Ik herken hier ook veel in wat doe dit zelf ook wel eens. Als je veel gebruikt wordt je op een gegeven moment echter nooit meer echt nuchter. Voor je gevoel wel, maar dat is niet zo. Overdag ben je dan duf en wazig en heb je moeite je gedachten te begrijpen. Als je dan weer gebruikt heb je hier geen last meer van en is het gevoel weg. Dit zorgt er echter voor dat je verslaving alleen maar sterker wordt omdat je in een circeltje zit. Je kunt je problemen en gedachten niet goed verwerken waardoor de behoefte om even tot rust te komen alleen maar meer wordt.

Ook zul je na veel gebruik inderdaad slecht slapen. Dit zorgt er voor dat je alleen maar nog moeilijker je gevoel en gedachten kunt verwerken en maakt de drang naar gebruik nog groter.

Ik weet niet of cold turkey stoppen het beste is en ook niet of dat nodig is. Ik denk dat je je goed moet afvragen waarom je zo veel gebruikt en die reden moet aanpakken. De gedachte nooit meer te mogen gebruiken staat velen vaak ook tegen. Ik heb de afspraak alleen op vrijdag en zaterdag te mogen gebruiken. Daar zou je eventueel mee kunnen beginnen. Jammer voor jou dat het dan nu zondag is 😜

Het kan wel een maand duren voordat alle Thc uit je lichaam is. Als je helemaal niet gebruikt gaat dit uiteraard sneller. Je kunt het eventueel versnellen door te sporten, omdat Thc in je vetcellen zit. Door de sporten en vetcellen te verbranden komt er ook sneller meer THC vrij. Ik heb me wel een serieus stoned gevoel na het sporten....

Er wordt hier veel afleiding als advies gegeven wat inderdaad goed is. Maar mijn ervaring is dat de beste tip is om dingen te doen waardoor je simpelweg niet kunt gebruiken. Als je vooral savonds gebruikt, spreek dan savonds af of ga dan juist sporten. Doe dingen waardoor gebruik simpelweg niet mogelijk is en niet gewenst is. Als je alleen thuis op de bank zit is het een stuk aantrekkelijker om te blowen dan wanneer je dan aan het werk bent. Helaas draagt de corona crisis hier niet aan bij. Probeer toch zo snel mogelijk werk te vinden want sociale controle en financiële stabiliteit is een grote factor in verslaving.

Sporten is naast de versnelde Thc verwerking ook goed voor je geest, dus dat kun je wellicht wel savonds doen. Veel succes, laat je weten hoe het gaat?

Yourie

Newbie
Ik ben nu een week gestopt, ik rookte niet maar gebruikte wiet in een Vaporizer. De eerste week ging het nog makkelijk en vanzelf, ik voelde me somber wordt van wiet suf. De afgelopen twee dagen stond ik met meer energie op. Ik ben weer met adem oefeningen en koud douchen begonnen. Juist dan krijg ik zin om actief te worden en wiet te gebruiken. Dan kwam ik altijd in een chille toestand.

maar goed dat maakt mij ergens afhankelijk van de wiet en ik merk dat ik oud trauma beter mag verwerken en dat wordt door mijn wiet gebruik bemoeilijkt.

of ik een geheel onthouder ga worden weet ik nog niet. Eerst maar ff deze periode door zien te komen.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan