Nuchter blijven 3 maanden challenge!

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Nuchter dag 22 vanaf 25/25juni (vrijdag 10 juli gezondigd met een Grolsch kanen (11%) en zondag 12 juli echter gezondigd met een Choueffe biertje (8%).

Misschien dat ik de 3 maanden nuchter challenge vanaf uitgaand van 23 juli in de toekomst nog weer eens wil oppakken om het officieel te houden.

Zodra het mij daadwerkelijk lukt 3 maanden geheel nuchter te blijven (inclusief alcohol en hopelijk ook suiker) ga ik er vanuit dat alle impulsieve drift naar deze middelen verdwenen zal wezen. Ik eet consistent zelfgebreide gezonde maaltijden, ik slaap weer staat beter waar ik veel nachten twee slaapcycli maak (8-9 uur) en er is een positieve tendens qua hardlopen merkbaar waar ik de laatste tijd mij vaste rondje van 5 kilometer zo'n 2 a 3 keer week week maar (doelstelling minimaal 2x per week een 4-5 klm.

Dit is een punt waar ik al jaren naartoe probeer te bouwen en hopelijk ook uiteindelijk 1-1,5 jaar kan wezen vast te houden al weet ik dat dit niet makkelijk zal wezen maar wel haalbaar. Ook als statement naar mijzelf na 8 jaar lang bijna dagelijks gebruik van verschillende middelen maar ook als statement naar anderen zoals ik 10 jaar geleden ook al een heb weten te presteren op eigen krachten rond de leeftijd van 20 jaar.

Drugsverslaving is geen ziekte waar je de rest van je leven gevangen in zit maar een keuze waar je met veel discipline en lange termijn planning naartoe kunt bouwen door structuren langzaam aan in je leven te veranderen naar een gewenst doeleinde. Dit is een lange weg die maanden en zelf jaren kan duren met regelmatige terugval waarbij vooral de positieve lange termijn draad voor ogen gehouden moet worden zodat je jezelf niet laat ontmoeten wanneer jij zoals vele anderen sporadisch een moment van zwakte ervaart en deze kans aangrijp om je proces naar een nuchter level te verbeteren en vast te houden.

Elke kleine stap is en één en achteraf gezien heeft nog nooit iemand spijt gehad van een rondje wandelen of hardlopen. Ik hoop dat jullie mij en ik anderen kan steunen in dit proces dat lijkt mij immers een van de voornaamste ideologische achterliggende gedachten die dit forum drijft, positiviteit delen met anderen en elkaar daarin aansterken.

De week heb ik weer twee keer mijn standaard 5 kilometer rondje gemaakt om te polsen hoe mijn gezondheid er voor staan. Dat ik mensen altijd vertel is dat frequentie minstens even belangrijk is als intensiteit en dat dit laatste vroeg of laat bij trekken wanneer je hier intrinsiek gemotiveerde motivatie voor voelt. Drie keer week week een wandeling door de park is minstens even gezond als eenmaal op hoog tempo een rondje door het park rennen, probeer hier ook vaste tijden voor vast te stellen om een concrete doelstelling voor ogen te hebben en het lange termijn ook leuk te houden.

Ik hoop dat ik jullie hierin kan steunen en ook anderen, uiteindelijk is het niet een drugs die de wereld prettiger maakt maar een facilitator die er al reeks was. De algemene conditie van de persoon mag dan ook nog onderschat worden bij het aangaan van een psychoactieve ervaring.

Ik zal dit bericht ook elders delen zodat wellicht andere mensen zich gemotiveert zullen voelen het beste uit zichzelf te halen op hun eigen tempo. Bij deze krijg ik de kans om iedereen een prettige dag toe te wezen.

OT: Nuchter!

Laatst bewerkt:

Spyro

Badass junkie
Ik doe helemaal met je mee. Ik ben nu 20 dagen nuchter. Moet zeggen dat ik er wel heel veel zin in heb maar heb nog niet de daadwerkelijke drang om het ook in huis te halen. Hopelijk blijft dat zo.

Hier trouwens wel volledig nuchter. Ook geen alcohol of sigaretten oid.

Maar allereerst deze maand maar eens zien vol te houden!

De Zandman

Badass junkie
Hee. ..
Ik drink al meer dan 20 jaar niet meer.
Als ik dat kan, dan kan jij dat ook!
Per 24 uur. Niets nemen waar alcohol in is verwerkt. Dus echt. n i e t s.
Dan lukt het.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Hier trouwens wel volledig nuchter. Ook geen alcohol of sigaretten oid.
Ik probeer ook zonder alcohol en uiteindelijk ook zonder suiker, alcohol blijft vaak wel lastig voor mij bij sociale aangelegenheden. Als ik alcohol consumeer gaat dat vaak ook automatisch ten koste van sporten en impulscontrole wat weer een negatief effect heeft op het geheel.
Ik drink al meer dan 20 jaar niet meer.
Netjes, ik heb 10 jaar geleden een jaar, bijna anderhalf jaar geen alcohol vol gehouden. Als ik mij 3 maanden geheel kan onthouden van een middel verdwijnt de zucht hier meestal geheel naar (inclusief suiker) maar ik heb meer uitdagingen dan alcohol en suiker op dat gebied vrees ik.

Ik had de avond van vrijdag op zaterdag ook een kleine dosering dissociatief genomen en mezelf wijs gemaakt dat het niet mee telt omdat niet het zou merken, blijft toch wel lastig soms.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Super dat je hier zo goed mee bezig bent! Ben het ook helemaal met je eens dat drugsverslaving geen ziekte is maar een discipline en lifestyle probleem. Vind dat sowieso een veel meer constructieve manier van denken, want dan ligt het in je eigen handen.

Zelf ben ik de laatste tijd ook bezig met vrij minimaal drugs gebruiken, al is er van geheelonthouding geen sprake. Ik drink soms eens een biertje en zo nu en dan eens wiet. En heel soms psychedelica uiteraard. Dat eerste en laatste zie ik helemaal niet als een probleem, de wiet zou ik het liefst helemaal mee stoppen, maar het helpt me zo nu en dan even mijn nek te ontspannen (heb ik problemen mee en er staat een afspraak met de chiropractor voor gepland.) Cafeïne ben ik helemaal mee gekapt en dat voldoet erg goed.

Ik ben wel benieuwd wat jij dan precies verstaat onder het van de suiker afblijven(?) Suiker zit in zoveel dingen, blijf je daar dan allemaal vanaf? Zelf eet ik overwegend gezond, maar krijg toch wel suiker binnen. Sowieso met fruit.

Ganggang💯

Badass junkie
Goed streven. Alleen dat zonder suiker leven, hoe ga je dat precies doen? Ik probeer ook steeds minder suiker te eten. Zolang ik thuis ben is dat geen probleem. Maar als je ergens wat gaat eten dan heb je er weinig invloed meer op.

De Zandman

Badass junkie
suiker, en dan met name de geraffineerde, zijn niet bepaald goed voor je gezondheid. Nee.
Als je al weet dat in een blikje cola ( de gewone) al in 33 cl ongeveer 12 klontjes suiker verwerkt is...
Ik neem al jaren geen geraffineerde suiker meer.
Maar, omdat ik van zoete smaken houd, gaan er nu in een kop koffie ongeveer 5 zoettabletjes in.
Aspartaam is ook al niet goed voor je, maar als je daar op gaat aftellen, dan kan je beter meteen stoppen met eten en drinken.
Het nadeel daarvan is, dat je dood schijnt te gaan.
Ja.
Dat is me dan ook weer wat.
Dan maar de zoettabletjes.
Ooit gaan we toch een keer op reis..

• Like
Waarderingen: Juun

De Zandman

Badass junkie
Ik probeer ook zonder alcohol en uiteindelijk ook zonder suiker, alcohol blijft vaak wel lastig voor mij bij sociale aangelegenheden. Als ik alcohol consumeer gaat dat vaak ook automatisch ten koste van spo.....
Als ik mij 3 maanden geheel kan onthouden van een middel verdwijnt de zucht hiernaar....

Als dit ook voor alcohol geldt, dan is dat mooi meegenomen!
Zucht naar deze duivelsdrank, daar heb ik bijna twee jaar heel veel cravings naar gehad.
En zelfs nu, als het erg warm is, en ik dorstig ben geworden, dan komt die craving weer even om de hoek kijken, om te zien of ik toch niet alsnog overstag zou kunnen gaan...na al die jaren droog staan!
Typisch allemaal.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
suiker, en dan met name de geraffineerde, zijn niet bepaald goed voor je gezondheid. Nee.
Als je al weet dat in een blikje cola ( de gewone) al in 33 cl ongeveer 12 klontjes suiker verwerkt is...
Maar, omdat ik van zoete smaken houd, gaan er nu in een kop koffie ongeveer 5 zoettabletjes in.
Aspartaam is ook al niet goed voor je, maar als je daar op gaat aftellen, dan kan je beter meteen stoppen met eten en drinken.
Ja.
Ach dood gaan... Ik zit er meer over in of ik gezond ben nu ik nog leef. En rotzooi als aspartaam draagt daar niet aan bij.

Die zoet tabletjes zijn stevia denk ik? Dat is niet ongezond. Mijn enige zoete bakje koffie was mijn eerste. Gatverd... :tongueclosed:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik ben wel benieuwd wat jij dan precies verstaat onder het van de suiker afblijven(?) Suiker zit in zoveel dingen, blijf je daar dan allemaal vanaf? Zelf eet ik overwegend gezond, maar krijg toch wel suiker binnen. Sowieso met fruit.
Toegevoegde suikers in ieder geval, ik zondig nog wel eens met honing bij de kwark bijvoorbeeld. Fruit vind ik wel prettig en heb ik graag in huis maar dan ook weer niet in al te geconcentreerde vorm natuurlijk. Een van mijn voornaamste copingsmechanismen om van drugs af te blijven is door te gaan eten en als ik echt heel veel honger heb merk ik dat ik allerlei rotzooi naar binnen begin te werken en dan moet je denken aan verwerkte producten zoals chocola (groot fan van cacao echter). Maar zuivel en vlees gebruik ik ook wel tot bepaalde hoogte als coping om met drugs om te gaan. Melksuikers, casomorfines in combinatie met zware vetten en als je het laat rijpen ook weer glutamaat wat de receptoren extra in conjunctie activeert en aan zuivel kom je ook weer niet zomaar.

De haverdrink met beetje inhoud bij de appie en de vega filet american vind ik wel fijne alternatieven. Het blijft een beetje zoeken allemaal.

Klaproosjes zijn natuurlijk ook milieu intensief waar een koe weer relatief efficiënt is.
Cafeïne ben ik helemaal mee gekapt en dat voldoet erg goed.
Ik kan niet anders stellen dan dat je een ijzeren discipline hebt, daar ga je het nog eens zwaar mee krijgen.

Laatst bewerkt:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat je de lat hoog legt.
Hmm misschien...

Er zijn wel dingen waar ik grote moeite mee heb of had om mee te stoppen, maar cafeïne is daar niet 1 van. Na een week miste ik het niet meer en na een paar weken dacht ik er niet eens meer aan. Nu al maanden zonder cafeïne doet het me ook helemaal niets als ik in gezelschap ben van anderen die het wel drinken. In plaats daarvan is mijn stress minder geworden en is mijn energie vrijwel constant stabiel, ipv te rekenen op mijn bakje 's ochtends en 's middags. Ook geen druk op de borst meer. Had dit veel eerder moeten doen.

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Nou voel ik mij moreel verplicht om ook deel te nemen aan de challenge. :wink: Of lig alvast t.e.m. 31/08. En daarna kijk ik verder.
Los van m'n Wellbutrin en dexamfetamine (allebei op doktersvoorschrift en dex ingepland op wekelijkse basis)
Suiker moet ik sws minderen en zal de grootste uitdaging worden, maar ik ga het lig proberen.
Caffeine minderen begin ik niet aan. :tearsofjoy:

Succes aan iedereen hier. :thumbsup:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Caffeine minderen begin ik niet aan. :tearsofjoy:
Als je geen last ondervindt van je gebruik hoeft dat imo ook niet. Al kan het wel dat je er ongemerkt last van hebt.

Maar het stoppen ermee is waarschijnlijk zoveel makkelijker dan je denkt.

Ik begrijp wel helemaal waarom mensen het als absoluut geen optie zien om het op te geven. :tonguewink: Dat had ik ook. Alleen is mijn ervaring dat dat 'cozy' gevoel dat ik eerst kreeg van koffie, er nu gewoon is zonder koffie. Maar dan stabiel en zonder bijeffecten. Je krijgt ook geen echte energie van koffie. Het is valse energie waar je later voor betaald.

Maar wil je niet overtuigen hoor. :wink: Het bevalt mij gewoon super. :)

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Als je geen last ondervindt van je gebruik hoeft dat imo ook niet. Al kan het wel dat je er ongemerkt last van hebt.

Maar het stoppen ermee is waarschijnlijk zoveel makkelijker dan je denkt.

Ik begrijp wel helemaal waarom mensen het als absoluut geen optie zien om het op te geven. :tonguewink: Dat had ik ook. Alleen is mijn ervaring dat dat 'cozy' gevoel dat ik eerst kreeg van koffie, er nu gewoon is zonder koffie. Maar dan stabiel en zonder bijeffecten. Je krijgt ook geen echte energie van koffie. Het is valse energie waar je later voor betaald.

Maar wil je niet overtuigen hoor. :wink: Het bevalt mij gewoon super. :)
Ik ben het zeker met je eens hoor. Maar in professioneel opzicht ligt het volledig bannen van cafeïne nogal moeilijk bij mij. Maar minderen zou wel kunnen. Ik kan het eens bekijken.

Btw, koffie drink je voor de smaak, toch? :tongueout:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik ben het zeker met je eens hoor. Maar in professioneel opzicht ligt het volledig bannen van cafeïne nogal moeilijk bij mij. Maar minderen zou wel kunnen. Ik kan het eens bekijken.

Btw, koffie drink je voor de smaak, toch? :tongueout:
Minderen kan al goed zijn. :)

Zelf dronk ik het voor het effect. :laughing: En ook wel om even wat warms binnen te krijgen. (Ritueel, koffie/thee momentje) Ik vind koffie niet echt lekker proeven. Wat het waarschijnlijk ook een stuk makkelijker voor me maakt om het niet meer te nemen... Ik hou wel enorm van de geur! Maar die kan ik nog steeds ervaren. Heb nog wel koffie in huis voor gasten en daar ruik ik soms even aan. :sweatsmile: Dat geeft ook wel aan dat er geen verslaving is. Er is geen gevaar voor me om het te gebruiken. Ik krijg er geen zin van om het te gaan drinken als ik eraan ruik.

Salvia

Bewuste gebruiker
Erg mooi streven, heel veel succes! Momenteel ben ik ook al ongeveer 2 weken van recreatief gebruik af. Ik heb in die tijd alleen maar middelen gebruikt met als doel om me beter te kunnen concentreren tijdens het studeren. Nu ben ik ook gestopt met alle onvoorschreven middelen en slik ik alleen mijn medicijnen. Dit is ook de eerste keer sinds anderhalf jaar of zo dat ik me gewoon alleen aan mijn medicatie houd en gelijktijdig niet het effect ervan beïnvloed door het gebruik van (dextro-)amfetamine, armodafinil of andere middelen die al helemaal niet helpen bij de verbetering van mijn concentratie. Lijkt me ook wel gaaf om dat gewoon 3 maanden of langer vol te houden, al heb ik in augustus al gepland staan dat ik zou gaan gebruiken, dus dat is iets wat ik na die periode wil gaan starten (als ik weer studeer dus eigenlijk).

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Erg mooi streven, heel veel succes! Momenteel ben ik ook al ongeveer 2 weken van recreatief gebruik af. Ik heb in die tijd alleen maar middelen gebruikt met als doel om me beter te kunnen concentreren tijdens het studeren. Nu ben ik ook gestopt met alle onvoorschreven middelen en slik ik alleen mijn medicijnen. Dit is ook de eerste keer sinds anderhalf jaar of zo dat ik me gewoon alleen aan mijn medicatie houd en gelijktijdig niet het effect ervan beïnvloed door het gebruik van (dextro-)amfetamine, armodafinil of andere middelen die al helemaal niet helpen bij de verbetering van mijn concentratie. Lijkt me ook wel gaaf om dat gewoon 3 maanden of langer vol te houden, al heb ik in augustus al gepland staan dat ik zou gaan gebruiken, dus dat is iets wat ik na die periode wil gaan starten (als ik weer studeer dus eigenlijk).
Dentro-amfetamine helpt mij dan weer wel om me beter te concentreren, maar in general volg ik jouw redenering helemaal.

Ghbeetje

Experimenterende gebruiker
Ja.
Stevia ook nog een optie als je fullllll nuchter wil blijven🤣

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Gisteren geflopt met nuchter blijven, weer een dosering 3-MeO-PCE genomen tijdens het gamen. Vriendin had het natuurlijk meteen door, volledig over de zeik, huilbuien grotendeels ook uit het feit dat ik al 2 jaar zonder inkomen en werk zit, de ironie ligt hem er juist in dat het moeilijker wordt om nuchter te blijven wanneer ze boos op mij wordt. Ik ben voor nu het huis uit gevlucht. Afgelopen 2-3 weken wel van 87,7kg naar 81,1kg gegaan mede dankzij het sporten. Het stomme is ook dat ik boos word weer op mn partner omdat voor mij gevoel het proces minder succesvol verloopt als dat het zou kunnen verlopen. Ik begrijp ook wel dat ze het stront beu is dat dit geouwehoer nu al jarenlang voort sleept. Begin mei was ik jarig en had ik €100,- extra te besteden. Hiervan heb ik €45 uitgegeven aan dissociatieven en de rest aan eten waar dit eigenlijk bedoeld was voor kledinggeld.

Het traject met begeleider waar ik eens per week onder brandende ogen van familie en kennissen drie kwartier een gesprekje heb ik wel leuk, ik vind het ook wel leuk om weer eens een ander mens te zien waarvan ik weet dat die stabiel in het leven staat maar het blijft alleen een beetje aanvoelen als een klinisch afstreep lijstje waar ik ieder week mn huiswerk mee neem en dan zelf mag vertellen hoe ik verandering in de situatie wil brengen.

Het vrijwilligerswerk dat ik twee keer per week op locatie naar eigen invulling mag doen voelt leuk maar hier zie ik ook met regelmatig mensen afhaken omdat ze aangeven het gevoel te hebben dat ze ook wel thuis op eigen houtje kunnen werken. Het voelt een beetje dat ik mensen om mij heen aan het motiveren ben terwijl ik er zelf zogezegd ben om werkervaring op te doen.

Het liefst zou ik gewoon zelf mn eigen eten willen kopen en plekje willen hebben maar in plaats daarvan wordt er druk gelegd op de mensen om mij heen in de hoop mij tot productiviteit van iemand anders te behoeven. Ik erger mij er aan dat er altijd nadruk wordt gelegd op empowerment en tegelijkertijd er standaard vanuit wordt gegaan dat mensen zichzelf de goot in zullen werken wanneer je ze vrijheid gunt.

Op dit punt van het proces zit ik een beetje op de conclusie dat ik prima nuchter kan blijven, dat ik dit ook graag zou willen doen voor de mensen in mijn omgeving maar zelf zie ik er niet zozeer het niet van in wanneer ik deze toepas op momenten dat deze mij van dienst kunnen wezen. Ik ben nog steeds van plan te werken aan 3 maanden lang nuchter blijven maar puur om het punt te maken dat het gewoon kan.

Ik had graag een diploma gewild, ik had graag nog wat nieuwe dingen geleerd en ik had graag een baan gehad maar dat gaat simpelweg niet gebeuren als je een betekenisvol verschil wilt maken dat niet in iemand anders belang is. Ik ga de komende week weer proberen om geheel nuchter te blijven en dan begin ik vanaf 1 juli weer vanaf dag 1 om 3 maanden nuchter te blijven.

Spyro

Badass junkie
Ik ga het ook niet helemaal halen. Dit weekend ben ik een maand nuchter van mijn valkuil Ket. Toch heb ik zondag een truffel trip gepland staan... Maar stoppen met Keta en GHB zet ik nog steeds door. Met de Keta ga ik sowieso voor minimaal 3 maanden. Waarschijnlijk wel veel langer.

Ik herken me ook wel in jou @Jmths. Als ik ruzie heb, of een woordenwisseling grijp ik ook heel snel naar drugs. En dat maakt het vaak alleen maar erger maar op de één of andere manier zoek ik dan toch die verdoving.

Ik heb een (groot) deel van mijn vakantie geld ook uitgegeven aan Keta. Achteraf heel veel spijt van. Heb het nu weer aangevuld gelukkig, maar het blijft zonde en weggegooid geld.

Een week nuchter is opnieuw een mooi doel en begin. Succes!

benzzzy

Badass junkie
Ik kan je 1 tip geven.
Als je een drang onder controle wilt krijgen is Het veel makkelijker Als je de mogelijkheid weghaalt.

Als je wilt afvallen en Het huis vol koekjes ligt ga je Het jezelf heel moeilijk maken.
Als je goed boodschappen doet en alleen Het nodige haalt is de mogelijkheid on te snoepen niet aanwezig.
Dus de drang naar word automatisch minder.

Geef je drugs aan een vriend Dan is Het veel makkelijker om nuchter te blijven.

benzzzy

Badass junkie
Je hebt altijd de mogelijkheid om te gebruiken de drempel is alleen hoger.
Je kunt Zo je dealer bellen de shop in alcohol kopen of je vriend lief aankijken of een rc order down.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Je hebt altijd de mogelijkheid om te gebruiken de drempel is alleen hoger.
Wilskracht is voor losers, als je al de moeite moet doen om verleiding te weerstaan gaat er eigenlijk al iets fout tenzij je hiermee acute problematiek kunt vermijden. De weg van de minste weerstand is in theorie meest ideaal, mits je natuurlijk niet te hard uit de bocht vliegt. Mensen moeten ook de ruimte hebben om fouten te maken anders kun je er ook niet achter komen dat het de moeite kan wezen om naar de alternatieven te kijken.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Afgelopen week een beetje gefaald in de challenge, vandaag weer geheel nuchter. Ik verwacht deze week een halve gram MXPr en MXiPr welke ik wil testen en een rapportje over wil schrijven. Vanaf 1 september begin ik weer met aftellen voor 3 maanden, wish me luck.

John Trap

Bewuste gebruiker
Afgelopen week een beetje gefaald in de challenge, vandaag weer geheel nuchter. Ik verwacht deze week een halve gram MXPr en MXiPr welke ik wil testen en een rapportje over wil schrijven. Vanaf 1 september begin ik weer met aftellen voor 3 maanden, wish me luck.
Ik ben inmiddels 15 jaar onderweg in 'verslavingen' en geloof me, stoppen bestaat niet. Leer het te controleren, laat je leven er niet door bedwingen, maar laat je af en toe helemaal gaan.

Stoppen zorgt alleen maar voor mislukking en frustratie. De grap is dat je met deze instelling soms opeens uit jezelf stopt met bepaalde dingen, juist omdat het eigenlijk wel mag maar zelf echt niet meer wilt (ik zelf bijvoorbeeld al jaren met roken).

3 maanden stoppen met wat dan ook is makkelijk, maar je weet ook dat je na 3 maanden weer helemaal loco gaat. Accepteer dat je bepaalde dingen af en toe nodig hebt, controleer het gebruik en laat het gebruik jou niet overnemen!

Thomas Shelby

Badass junkie
Ik ben inmiddels 15 jaar onderweg in 'verslavingen' en geloof me, stoppen bestaat niet. Leer het te controleren, laat je leven er niet door bedwingen, maar laat je af en toe helemaal gaan.

Stoppen zorgt alleen maar voor mislukking en frustratie. De grap is dat je met deze instelling soms opeens uit jezelf stopt met bepaalde dingen, juist omdat het eigenlijk wel mag maar zelf echt niet meer wilt (ik zelf bijvoorbeeld al jaren met roken).

3 maanden stoppen met wat dan ook is makkelijk, maar je weet ook dat je na 3 maanden weer helemaal loco gaat. Accepteer dat je bepaalde dingen af en toe nodig hebt, controleer het gebruik en laat het gebruik jou niet overnemen!
Precies dit. Stoppen is makkelijk maar ervan af blijven en nuchter blijven.. dat is moeilijk

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Komt er niet elke maand een nieuw stofje uit?
Dat is waar, ik heb er vrede mee dat het niet in 1x perfect zal wezen. Concrete doelstellingen formuleren kan echter wel helpen een positieve tendens te creëren. De nieuwe MXE analogen vind ik ook nog wel iets interessanter dan het gemiddelde nieuwe stofje. Ik weet dat ik mijzelf aardig in bedwang kan houden met dissociatieven, ik heb vrij standaard een 10 gram 3-MeO-PCE zak liggen. Een meer harde doelstelling is van de downer drugs afblijven en met dat in gedachte wil ik ook niet meteen te streng voor mijzelf wezen. De MXE analogen hebben voor mij ook voorkeur in sociale setting waar ik nog wel eens moeite wil hebben van de alcohol af te blijven wat ik minder graag gebruik omdat dit ook aanzienlijk meer invloed heeft op mijn wekelijkse sporten en algemene conditie. Ik ben mij er echter ook bewust van dat dit een slippery slope is aangezien het risico zich dan ook voor doet dat je dissociatieven en alcohol naast elkaar gaat gebruiken.
Ik ben wel mee met wat je zegt maar 3 maanden pauze nemen gaat wel even goed voor mij wezen en ik weet dat ik dat kan.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan