Omgaan met de energie die je krijgt van LSD

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Boyman

Belezen gebruiker
Hoi allemaal,

Afgelopen week heb ik een super mooie trip (2e ooit) gehad op 150ug. We hebben een hele lange wandeling gemaakt door de natuur en dat was echt overweldigend gaaf. Het viel ons wel op dat deze dosis best wel fysiek stimulerend voelde al, het gaf veel energie en stilzitten was lastig.

Hierdoor liepen we deze keer heel erg tegen een soort besluiteloosheid aan in de piek. We wilden enerzijds blijven lopen, maar ook heel graag ergens zitten om alles beter te kunnen bewonderen. Als we dan toch even gingen zitten of liggen dan werden we een soort gepusht door de energie van LSD om toch maar weer te gaan lopen. Dit ervaarden we als vervelend omdat we gewoon niet helemaal tevreden konden zijn met wat we aan het doen waren. Alsof wat we deden nooit "goed" was want als je loopt dan neem je niet genoeg tijd maar als je gaat zitten dan gaat het knagen dat je door moet.

Is dit voor anderen ook herkenbaar? En zo ja, hoe ga je hiermee om? Wat "doe" je tijdens de piek van je trip en hoe zorg je dat je daar tevreden mee bent? :)

Proxima

Bewuste gebruiker
Rusteloosheid met LSD komt mij bekend voor. De stimulatie van LSD kan daarbij snel iets teveel van het goede zijn.

Wat mij op zulke momenten erg helpt is om er toch even bij stil te gaan zitten en diep adem te halen, probeer het los te laten want er is echt geen haast om die nieuwe wereld te ontdekken. Laat de verwondering over je heenkomen en voel je tot niets verplicht. Muziek helpt mij met LSD ook vaak om te gronden.

HierEnDaarEenFuifje

Bewuste gebruiker
Heel erg herkenbaar haha. Ik liep heel veel rondjes door huis, ijsberen etc..

ik vond het op zich niet vervelend, maar was sterk aanwezig ja.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb dit ook. Of ik ga bewegen (lopen/ijsberen, fietsen, trainen, huishouden doen) of ik ga bewust zitten die energie in me voelen. Je kunt (onbewust) weerstand bieden tegen die hoeveelheid aan energie en door er bewustzijn in te brengen kun je het corrigeren waardoor het weer beter stroomt. Dat is soms wel erg ongemakkelijk in het begin en daarom kun je misschien beter eerst even fysiek wat bewegen zodat je het al wat "losmaakt".

Martinus

Wijs gebruiker
Ik heb er niet zo veel last van. Nu moet ik zeggen dat ik ook thuis trip. Dan heb ik ook de gelegenheid om op bed te liggen en me er aan over te geven. In het bos zou dat wel lastig zijn.

Het voelt zo geweldig om weg te smelten in LSD. Ik kan het vaak gewoon niet laten om een uur naar het plafond te staren.

Ik heb wel ideeen om eens in het bos te trippen. Om dan een wollen deken en wat kleedjes mee te nemen zodat ik ergens vlak kan leggen en helemaal weg te smelten in de vogelgeluiden enzo.

Het besluitenloosheid is in mijn ervaring ook een bij effect van je ego die half uit staat. Wat daar bij helpt is van te voren je intentie afspreken. Dan hoef je in de trip niks te besluiten.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb er niet zo veel last van. Nu moet ik zeggen dat ik ook thuis trip. Dan heb ik ook de gelegenheid om op bed te liggen en me er aan over te geven. In het bos zou dat wel lastig zijn.

Het voelt zo geweldig om weg te smelten in LSD. Ik kan het vaak gewoon niet laten om een uur naar het plafond te staren.

Ik heb wel ideeen om eens in het bos te trippen. Om dan een wollen deken en wat kleedjes mee te nemen zodat ik ergens vlak kan leggen en helemaal weg te smelten in de vogelgeluiden enzo.

Het besluitenloosheid is in mijn ervaring ook een bij effect van je ego die half uit staat. Wat daar bij helpt is van te voren je intentie afspreken. Dan hoef je in de trip niks te besluiten.
Ik heb juist dat ik beter met mijn energie kan omgaan buitenshuis. Het kost mij meer moeite om thuis die energie in goede banen te leiden. Ik ga daarom ook zelden liggen met LSD, dat doe ik wel gauw op psilo.

Martinus

Wijs gebruiker
Ik heb juist dat ik beter met mijn energie kan omgaan buitenshuis. Het kost mij meer moeite om thuis die energie in goede banen te leiden. Ik ga daarom ook zelden liggen met LSD, dat doe ik wel gauw op psilo.

Ik kan wel in dat stimulerende effect tappen, op lagere dosis rond de 120ug (1p-LSD) zou ik de hele trip vrij makkelijk mezelf uit de trip kunnen houden.

Maar LSD voelt zo lekker om in weg te smelten. Ik denk dat ik het fijner vind dan xtc. Leggen met ogen dicht en dan een worden met de geometrie. Alvast zo ervaar ik het een beetje.

CuriousExplorer

Badass junkie
Is 1cp dan zo anders?
Had gisteren een 150ug trip, en moet zeggen dat ik bijna 10u non stop muziek luisterde en op de gsm bezig was.

Ja, ik had achteraf gezien beter de natuur ingegaan, maar dat lag niet aan het hoge energiegevoel, maar meer aan het feit dat psychedelica en natuur de beste combi blijft.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hoi allemaal,

Afgelopen week heb ik een super mooie trip (2e ooit) gehad op 150ug. We hebben een hele lange wandeling gemaakt door de natuur en dat was echt overweldigend gaaf. Het viel ons wel op dat deze dosis best wel fysiek stimulerend voelde al, het gaf veel energie en stilzitten was lastig.

Hierdoor liepen we deze keer heel erg tegen een soort besluiteloosheid aan in de piek. We wilden enerzijds blijven lopen, maar ook heel graag ergens zitten om alles beter te kunnen bewonderen. Als we dan toch even gingen zitten of liggen dan werden we een soort gepusht door de energie van LSD om toch maar weer te gaan lopen. Dit ervaarden we als vervelend omdat we gewoon niet helemaal tevreden konden zijn met wat we aan het doen waren. Alsof wat we deden nooit "goed" was want als je loopt dan neem je niet genoeg tijd maar als je gaat zitten dan gaat het knagen dat je door moet.

Is dit voor anderen ook herkenbaar? En zo ja, hoe ga je hiermee om? Wat "doe" je tijdens de piek van je trip en hoe zorg je dat je daar tevreden mee bent? :)
Ik denk dat het uiteindelijk meer een kwestie is van het idee loslaten dat je iets moet. Het is wel een beetje lastig uitleggen hoe je dat precies doet, de rationele controle loslaten. Dat is een beetje alsof ik je in een reactie ga uitleggen dat je niet mag denken aan onze geliefde moderator @Roze Olifant. Dus niet aan een roze olifant denken he, je volgende trip!
Als ik dat zeg dan ga je natuurlijk wel aan roze olifanten denken.

(Sorry trouwens @Roze Olifant dat ik altijd jou er gelijk bij tag, maarja, had je maar niet dat pseudoniem moeten kiezen he :tearsofjoy: )

Probeer de volgende keer dat je tript gewoon het idee los te laten dat je óf moet wandelen óf moet bestuderen. Als je iets moois tegenkomt wat je wil bestuderen, laat je dan even verwonderen (okee @verwondering er ook ff met de haren bijslepen dan) over hetgeen wat je ziet. Dan moet je tijdens het verwonderen niet gaan denken van 'hee, we moeten eigenlijk doorlopen!' Nee, want je moet niks. Je neemt dat tripmiddel nou juist om even die rationele controle los te laten en je open te stellen voor invloeden van buitenaf en van binnenuit.

Dus als je jezelf betrapt op zulke gedachtes, probeer dan te denken van 'ach, laat maar gaan'.
En als dat niet werkt dan kun je jezelf soms afleiden door je te focussen op de patroontjes die zo mooi aan het rondbewegen zijn.
Soms laat ik een vriend die een bepaalde gedachte niet kan loslaten een tak oppakken. Dan zeg ik: stel je voor dat je gedachten allemaal in die tak zitten. Concentreer je op die tak, en stel de tak gelijk aan je gedachten. Houd het heel even vast. En gooi dan de tak weg over je schouder. Dat wil ook wel eens helpen.

Een andere truc is door even een bakje thee te pakken of zetten, een dekentje of kleedje en het jezelf gewoon even comfortabel te maken.
Werkt dat ook niet? Wissel dan eens van setting. Ga bijvoorbeeld naar binnen, of als je al binnen bent, ga naar buiten.

Dat zijn wel een beetje de hulpmiddelen die ik in mijn truukendoos heb zitten voor het veraangenamen van psychedelische ervaringen :)

johndeertrekker

Bewuste gebruiker
Meestal ervaar ik rusteloosheid tijdens de come-up en ga dan wat klusjes doen of een kleine wandeling maken, tijdens de piek vind ik het juist fijn om stil te zitten/liggen en wat simpele meditatie te doen, zoveel mogelijk in het nu zijn en niet druk maken om externe factoren.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan