• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Omzeil de paddo wet

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Luomo

Experimenterende gebruiker
Misschien is dit een ontzettend dom idee,
Maar misschien ook niet:

In Nederland én België is er zoiets als godsdienstvrijheid. Oeroude godsdiensten zoals de Sjamanen en Druïden gebruiken al eeuwen middelen als paddo's en mogen dit dan ook wettelijk doen.

Waarom worden we niet allemaal lekker sjamaan of druïde? Niet dat we daarvoor allemaal lange baarden moeten laten groeien, maar jezelf verklaren tot druïde moet in wettelijke context toch volstaan? Er bestaat niet zoiets als een officieel druïde certificaat dus niemand kan je toch wat maken?

Of heb ik het echt zwààr mis

:mrgreen:

pieter-b

Wijs gebruiker
das geen truuckje om de wet te omzeilen, ..das een reden waarom een paddoverbod ontoelaatbaar zou zijn, namelijk vrijheid van godsdienst.

henkie84

Bewuste gebruiker
Op deze manier was ayahuasca toch ook legaal gehouden geloof ik? Geprobeerd in ieder geval (zie zo'n documentaire Jungle Trip ofzo).

nutsss

Wijs gebruiker
Ach ja... Soms lijkt het wel alsof de doodstraf weer wordt ingevoerd of zo. Come-on! Het zijn slechts paddo's die hun weg daarna ook wel weer zullen vinden net als alle andere drugs...

:smoke:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
BlackRobBlunt zei:
Dan zeggen ze "het is geen geloof, het is een sekte"

Helaas :(
(niet persoonlijk bedoeld, meer als aanvulling)

waar is het bewijs dat een geloof geen sekte is?

op onze euro staat : God zij met ons

iets waarop onze staat gebouwd is.

En die willen een ander geloof verbieden als sekte, om zo ook hun de paddo af te pakken?

pythregius

Bewuste gebruiker
ik zou het verbod iig jammer vinden, iedereen gaat dan zelf kaalkopjes zoeken, minder voor mij :( verder zou ik zelf kweken.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
loadrunner zei:
BlackRobBlunt zei:

En die willen een ander geloof verbieden als sekte, om zo ook hun de paddo af te pakken?

Er is ergens een regel of wet die zegt dat iets pas een geloof is bij 200.000(?) aanhangers, of zoiets. Ik weet het niet zeker, kan ook per land verschillen, ik herinner me zoiets over Engeland. Jedi-isme is daar officieel ook een geloof :wink:

Mudkip

Newbie
BlackRobBlunt zei:
loadrunner zei:
BlackRobBlunt zei:

Er is ergens een regel of wet die zegt dat iets pas een geloof is bij 200.000(?) aanhangers, of zoiets. Ik weet het niet zeker, kan ook per land verschillen, ik herinner me zoiets over Engeland. Jedi-isme is daar officieel ook een geloof :wink:
Nou ja .. die 2 vrouwtjes uit friesland met hun 'Vroeg opstap.nl' actie hadden binnen een maand 120.000 mensen die het tekenden.

Als mensen dat soort onzin tekenen, zal het ook niet moeilijk zijn om van 200.000 mensen een handtekening te krijgen, dat ze een DrugsForum geloof willen joinen XD

pieter-b

Wijs gebruiker
lol..ik wou net zeggen...200.000 drugs gebruikers vinden is echt niet lastig...
en Alle drugs is ons sacrament! :)

Rammelslakje

Belezen gebruiker
Helaas blijft het alleen maar gevaarlijker om paddo's te verbieden volgens mij.

Paddo's verbieden
=
Illegale handel
=
Finnanciel duurder (eventueel voor mensen die niet nadenken schulden bij dealers)
+
Geen voorlichting
+
Meer gevaren
+
Meer minderjarig verkoop omdat Smartshops toch meestal 18+ hanteren.

shokora

Wijs gebruiker
loadrunner zei:
BlackRobBlunt zei:

Lekker oud topic kicken en ook nog eens volledig offtopic, maar goed, voor deze ene keer dan.

Ik kreeg laatst een college van een theoloog uit Leiden die zich bezig hield met sektes. Volgens hem was een geloof, gewoon een uitgegroeide sekte. Een synoniem voor sekte is 'religieuze groep', wanneer dit uitgroeit tot iets groots wordt het meestal geen sekte meer genoemd. Maar in principe is er weinig verschil.

fs180

Belezen gebruiker
BlackRobBlunt zei:
loadrunner zei:
BlackRobBlunt zei:

er is geen wetgeving erover in ned, behalve juridupentie, van je raa dhet al, de ayahusca (ofzo :P) en beroep jij gewoon daarop icm met vrijheid van goddienst en je hebt een waterdichte zaak :hearteyes:

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan