Onderzoeksvragen over Heroïne

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Salvia

Bewuste gebruiker
Hallo hallo,

De afgelopen paar dagen heb ik even wat onderzoek gedaan naar diacetylmorfine. Ik ben altijd al heel nieuwsgierig geweest naar wat het nu eigenlijk voor drug is en wat er allemaal bij komt kijken los van het effect en de "standaard" feiten erover, dus ook m.b.t. de reputatie die het heeft en waarom dan precies, hoe het zit met de kwaliteit en waarom dat zo verschillend is in verschillende plekken op de wereld, et cetera. Nu zijn er een paar dingen die me vooralsnog niet echt duidelijk zijn en ik vroeg me dus af of jullie daar misschien wel een antwoord op hebben.

1) Is het onderscheid tussen #3 en #4 diacetylmorfine zinnig om te maken? Is er werkelijk een verschil in de manier waarop #3 en #4 gebruikt kunnen worden? Want van wat ik heb kunnen vinden werd er enerzijds beweerd dat je #3 niet zou kunnen snuiven, maar wel kunnen roken, omdat het in base vorm zou zijn, en bij #4 juist andersom, terwijl er anderzijds beweerd werd dat je #3 en #4 zou kunnen snuiven, maar dat #4 snuiven gewoon effectiever is, omdat het dus puurder is. Daarnaast zou het ook gewoon intraveneus te gebruiken zijn bij beide, maar zou je dus bij base diacetylmorfine het eerst zuurder moeten maken door het met iets zuurs te mengen (en het ook niet op zou lossen in water) en zou je hydrochloride diacetylmorfine wel gewoon met water kunnen mengen (ook weer vanwege de puurheid).
2) Als dat onderscheid terecht is, is niet-witte diacetylmorfine dan eigenlijk sowieso altijd een base (en dus niet snuifbaar)? Zo ja, hoe zit dat precies?
3) Waarom is pure diacetylmorfine zo zeldzaam? Zouden vendors er niet echt veel meer geld aan verdienen als ze het gewoon puur zouden verkopen? Want de indruk die ik heb is dat de vraag ernaar in Europa bijvoorbeeld wel behoorlijk hoog is, juist omdat de kwaliteit nu zo bagger is en het vaak versneden is met hele gevaarlijke stoffen. Of is het juist zo dat mensen argwaan hebben voor witte (en dus gewoon pure) diacetylmorfine omdat ze het kennen als iets bruins/zwarts? Ik heb namelijk ook die artikelen gelezen over zogenaamde "synthetische heroïne," terwijl dat dus een hele andere stof leek te bevatten (fentanyl(analogen) meen ik me te herinneren) waarvan ik me dus best kan voorstellen dat dat heroïnegebruikers wel afschrikt, maar ik vraag me dus af in hoeverre dat echt een rol speelt hierbij.

Beetje slecht verdeeld, aangezien ik nu nog steeds meerdere vragen stel per nummer, maar het is nog wel enigszins duidelijk waar ik heen wil, denk ik. Ik had volgens mij nog meer vragen, maar dit is nu alles wat me zo te binnen schiet. Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden!

poppy

Experimenterende gebruiker
Hallo
aller eerst vanwaar deze fascinatie? ben je van plan het zelf te gaan proberen?
Wat ik erover kan vertellen is wat ik merkte toen ik het nog nam en dat is dat wat ik kreeg altijd van grijs tot bruin van kleur was ik snoof het ooit ook wel s al merkte je wel dat je er duidelijk wat meer van nodig had de voorkeur is daarom bij de meeste mensen ook het roken ervan het injecteren word zover ik weet nog maar heel weinig gedaan in de nederlandse bevolking zelfs onder gebruikers van heroine is dat een taboo tegenwoordig en over die fentanyl die ze erbij doen dat is volgens mij meer iets wat in amerika gebeurd heb t zelf nooit in handen gehad wel fentanyl als in pleisters
wat ik verder nog kan vertellen is dat ik heroine ook heel interessant vond ooit ma na al me ervaringe ermee kan ik zeggen dat het geen interessant middel is en alleen voor problemen zorgt

Salvia

Bewuste gebruiker
Hallo
aller eerst vanwaar deze fascinatie? ben je van plan het zelf te gaan proberen?
Wat ik erover kan vertellen is wat ik merkte toen ik het nog nam en dat is dat wat ik kreeg altijd van grijs tot bruin van kleur was ik snoof het ooit ook wel s al merkte je wel dat je er duidelijk wat meer van nodig had de voorkeur is daarom bij de meeste mensen ook het roken ervan het injecteren word zover ik weet nog maar heel weinig gedaan in de nederlandse bevolking zelfs onder gebruikers van heroine is dat een taboo tegenwoordig en over die fentanyl die ze erbij doen dat is volgens mij meer iets wat in amerika gebeurd heb t zelf nooit in handen gehad wel fentanyl als in pleisters
wat ik verder nog kan vertellen is dat ik heroine ook heel interessant vond ooit ma na al me ervaringe ermee kan ik zeggen dat het geen interessant middel is en alleen voor problemen zorgt
Het fascineert me eigenlijk vooral omdat het dé drug is waar je altijd voor gewaarschuwd wordt door iedereen, zonder dat ze dat eigenlijk ooit genuanceerder overbrengen dan alleen "Het is heel verslavend en dodelijk." Niet dat dat 2 verwaarloosbare redenen zijn om toch te beginnen met diacetylmorfine, maar ik vroeg me altijd wel af waarom dat dan precies was en wist dus ook heel lang niet dat het gevaar 'm niet ligt in de stof zelf, maar in sommige andere stoffen die erbij gedaan zijn, dat niet laten testen en door mogelijk gewoon te veel te nemen, wat vooral vaak voorkomt als je fysiek verslaafd geraakt bent en dus steeds meer en meer nodig hebt om diezelfde rush te ervaren.

Dit schrijvende vraag ik me trouwens nog iets af: hoe lang duurde het eigenlijk bij jou voordat die rush minder euforisch werd naarmate je vaker gebruikte en een tolerantie opbouwde? Want bij oxycodon had ik dat bijvoorbeeld al echt ontiegelijk snel. Na 2 dagen moest ik al 20mg meer snuiven om dezelfde rush te ervaren. Ik vraag me dus af of dat vergelijkbaar is bij het gebruiken van H.

Laatst bewerkt:

poppy

ja het is vergelijkbaar mensen zijn vaak in de veronderstelling dat heroine het meest geweldige gevoel ooit moet geven maar dit is absoluut niet het geval(vind ik) na een paar keer gebruiken is het aller sterkte er wel vanaf en voor je t weet zit je ineens in een lichamelijk verslaving vast oeps denk je dan heel snel gaat dat en dan word je heel snel onverschillig en wil je eigenlijk toch wel dat fijne weer dus je blijft door roken en ineens gaat de tijd heel snel verander je in een totale zombie en er is niet eens wat leuks aan nee nee geen recreatief middel ...

Ninanina

Belezen gebruiker
Beste Salvia,

ik ben al van de "oude(re) " generatie.
Toen ik voor het eerste in aanraking kwam met diacetylmorfine , dat was nog "hier"....
ik vond er eerlijk gezegd niet zoveel aan.
Alhoewel....
Maar toen sprak men nog wel van #3 en #4 (25 jaar geleden).
3 zou inderdaad meer geschikt zijn om te roken en 4 om te spuiten of snuiven...

Maar mijn ervaring zegt.. je kan allebei op alle manieren gebruiken.
Alleen is .3 makkelijker te roken dan te snuiven en visa versa...
Toen ik daarna, nog helemaal onervaren, niet verslaafd... in Azie terecht kwam.. en zag hoe ze (vergelijkbaar met een alcohol raffinaderij) hoe ze het proces van .3 naar .4 deden, leek het me logisch dat je idd; te maken heb met "base".. en "zuren", naargelang het proces.

Maar jullie zijn zoveel jonger, en waarschijnlijk kan je nu on-line kiezen wat je wil.

Wit-Bruin.... wat dan ook...
en je kan ze allebei roken-snuiven-spuiten.

Ik hoop voor U dat je er NOOIT aan begint in alle geval.
Maar met een (klein) beetje chemische kennis weet je natuurlijk dat je een base moet verzuren om te kunnen oplossen in bv water.

Begin er maar beter niet aan....
Evenals Alcohol... een sluip-moordenaar!!

Groet!

Salvia

Bewuste gebruiker
Beste Salvia,

ik ben al van de "oude(re) " generatie.
Toen ik voor het eerste in aanraking kwam met diacetylmorfine , dat was nog "hier"....
ik vond er eerlijk gezegd niet zoveel aan.
Alhoewel....
Maar toen sprak men nog wel van #3 en #4 (25 jaar geleden).
3 zou inderdaad meer geschikt zijn om te roken en 4 om te spuiten of snuiven...

Maar mijn ervaring zegt.. je kan allebei op alle manieren gebruiken.
Alleen is .3 makkelijker te roken dan te snuiven en visa versa...
Toen ik daarna, nog helemaal onervaren, niet verslaafd... in Azie terecht kwam.. en zag hoe ze (vergelijkbaar met een alcohol raffinaderij) hoe ze het proces van .3 naar .4 deden, leek het me logisch dat je idd; te maken heb met "base".. en "zuren", naargelang het proces.

Maar jullie zijn zoveel jonger, en waarschijnlijk kan je nu on-line kiezen wat je wil.

Wit-Bruin.... wat dan ook...
en je kan ze allebei roken-snuiven-spuiten.

Ik hoop voor U dat je er NOOIT aan begint in alle geval.
Maar met een (klein) beetje chemische kennis weet je natuurlijk dat je een base moet verzuren om te kunnen oplossen in bv water.

Begin er maar beter niet aan....
Evenals Alcohol... een sluip-moordenaar!!

Groet!
Zag nu je berichtje pas, erg bedankt voor het antwoorden!
1) Is het onderscheid tussen #3 en #4 diacetylmorfine zinnig om te maken? Is er werkelijk een verschil in de manier waarop #3 en #4 gebruikt kunnen worden?
Om zelf even te speculeren over de 1e vraag die ik had: ik vermoed dat het roken van #3 o.a. een populairdere manier van consumptie is dan snuiven, doordat je dus met versnijdingsmiddelen zit, waarbij het in Nederland zo is dat dit voornamelijk met cafeïne versneden is. Cafeïne heeft een lager kookpunt dan diacetylmorfine, dus zodra je het verhit, verdampt de cafeïne als eerst, waarna je alleen nog maar de diacetylmorfine overhoudt en het als het ware filtert. Cafeïne staat erom bekend dat bij hoge innames en/over overgevoeligheid angst vaak iets is waar men last van krijgt, dus als je het snuift en niet filtert, dan krijg je de cafeïne in een veel grotere hoeveelheid binnen dan bij het verhitten, wat voor een heel onaangename high kan zorgen. Bij #4 is dit hele probleem er niet, dus is snuiven ook gewoon goed te doen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
3) Waarom is pure diacetylmorfine zo zeldzaam? Zouden vendors er niet echt veel meer geld aan verdienen als ze het gewoon puur zouden verkopen? Want de indruk die ik heb is dat de vraag ernaar in Europa bijvoorbeeld wel behoorlijk hoog is, juist omdat de kwaliteit nu zo bagger is en het vaak versneden is met hele gevaarlijke stoffen. Of is het juist zo dat mensen argwaan hebben voor witte (en dus gewoon pure) diacetylmorfine omdat ze het kennen als iets bruins/zwarts? Ik heb namelijk ook die artikelen gelezen over zogenaamde "synthetische heroïne," terwijl dat dus een hele andere stof leek te bevatten (fentanyl(analogen) meen ik me te herinneren) waarvan ik me dus best kan voorstellen dat dat heroïnegebruikers wel afschrikt, maar ik vraag me dus af in hoeverre dat echt een rol speelt hierbij.
De meeste heroïne komt uit Afghanistan, waar de Taliban het gebruiken als verdienmodel om zo wapens te kunnen kopen; een trucje wat ze van de CIA hebben geleerd, wat weer een strategie is die de CIA overal ter wereld heeft aangewakkerd om regio's te destabiliseren. Maar dan dwaal ik een beetje af.

In landen zoals Afghanistan wordt de slaapbol (papaver somniferum) gebruikt als plantenbasis voor de productie van heroïne. Maar die slaapbol bevat naast morfine ook codeïne en papaverine en nog allerlei andere stoffen. Die stoffen zijn lastig van elkaar te scheiden. Dus als er vervolgens via een chemisch proces heroïne van de morfine wordt gemaakt, dan zitten er in het eindproduct vaak nog allerlei andere stoffen die ook meegereageerd zijn tijdens de synthese. Dat leidt dus tot een nogal onzuiver mengsel. Mede daarom is heroïne bruin. Daar bovenop komen nog drugsdealers die geld willen verdienen en dat onzuivere mengsel gaan versnijden met allerlei goedkope rommel zoals bijvoorbeeld paracetamol.

Witte heroïne is vaak zuiver geproduceerde diacetylmorfine. Dat wordt dan in een lab gesynthetiseerd op basis van chemisch zuivere grondstoffen. Alleen die grondstoffen zijn zwaar gereguleerd. Je kan erop rekenen dat als je die grondstoffen wil kopen dat je dan op de radar komt van de douane / marechoussee / Interpol / DEA. Daar zitten ze echt bovenop. Dus het zijn eigenlijk alleen sterk gereguleerde legale medische laboratoria die de zuivere witte heroïne produceren. Maar de controle daarop is zo streng dat het heel lastig is om ook maar een kruimeltje van de vrachtwagen te laten vallen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Om zelf even te speculeren over de 1e vraag die ik had: ik vermoed dat het roken van #3 o.a. een populairdere manier van consumptie is dan snuiven
Als je een chemisch zout hebt gemaakt van heroïne dan verdampt het inderdaad niet meer zo goed vanwege de ionische binding :wink:
De diacetylmorfine wordt dan beter oplosbaar waardoor de bio-availability via orale, nasale of intraveneuze opname wordt gefaciliteerd, maar je kunt het dan wel weer minder goed roken.

Dit verschil speelt ook precies bij cocaïne (het HCl-zout), wat je niet zo goed kan roken, en crack (de base) de je wel weer goed kunt roken maar weer niet echt kunt snuiven.

Neo-Shulginist

Badass junkie
2) Als dat onderscheid terecht is, is niet-witte diacetylmorfine dan eigenlijk sowieso altijd een base (en dus niet snuifbaar)? Zo ja, hoe zit dat precies?
Ik vermoed dat 'bruin' meestal een base is inderdaad. Maar ik vind het moeilijk om er harde uitspraken over te doen omdat chemisch-analytische data ontbreekt. Overigens kan je bruin wel gewoon snuiven en dat werkt dan ook. Het is alleen niet echt een populaire gebruiksmethode. Waarom, dat weet ik niet precies. Ik vermoed dat het gewoon te maken heeft met wat mensen geleerd hebben en wat ze normaal vinden. Een vriend van me heeft 1 keer heroïne geprobeerd en hij had het expres gesnoven, omdat via orale inname de bio-availability laag is en omdat roken (met aluminiumfolie) nogal een ongezonde manier van inname is, en omdat hij uiteraard niet de heroïne intraveneus wilde spuiten.

inner_search

Badass junkie
Maar die slaapbol bevat naast morfine ook codeïne en papaverine en nog allerlei andere stoffen. Die stoffen zijn lastig van elkaar te scheiden.
Er dwaalt ergens een reportage op discovry channel, waarin ze drugtouristen (in dit geval heroine/morfine.) Volgen ergens in het balkan.
De gaan daar met de tent en gidsen op reis en kerven illigaal papaver in op eindeloze velden , oogsten het , koken de smurrie zelf uit boven een kampvuur met gamellen.
Ieder had zen eigen portie , van wat ze die dagen geoogst hadden.
Het was vreselijk om te zien , zeker 5 van de 15 personen krijgen een od of werden zo ziek van het residu dat overbleef dat ze hele nachten aan het kotsen waren..

Later zijden ze dan ook (de gidsen) dat ze zo ziek werden omdat er nog te veel morfine of codeine( weet het niet zo goed meer.) in het sap zat na het uitkoken.

Dat je gewoon durft iets in je arm te steke dat je zelf zonder ervaring gebouwen hebt, en waarvan je zelfs niet weet of je het goed gedaan hebt..

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja ik heb die ook gezien inderdaad. Nou moet ik wel zeggen dat misselijkheid en braken ook gewoon een algemene bijwerking is van heroïne, morfine en opium hoor. Dus of dat per se kwam door de onzuiverheid die ze dan IV gaan inspuiten... dat weet ik niet. Wel is het een bijzonder slecht plan om zulke onzuivere mengsels in de bloedbaan te spuiten. Je kan daar gemakkelijk bloedvergiftiging of een embolie van oplopen en je kunt daar zomaar aan overlijden. Wat dat betreft snap ik echt niet dat ze de opium niet gewoon roken en/of slikken want dan heb je die aanvullende risico's niet.
Maarja, ze zullen naast lichamelijke afhankelijkheid ook wel last hebben van psychische trauma's en vluchtgedrag; dus dan willen ze zo snel mogelijk zo high mogelijk worden om al hun problemen te vergeten. Dat ze dan mogelijk overlijden aan die keuzes nemen ze dan maar op de koop toe.
Overigens is dat ook wel weer een effect van heroïne; dat je volledig afgestompt raakt qua emoties dus dat je dan alles wel prima gaat vinden zo lang je maar high wordt. Heftig middel om aan verslaafd te zijn..

poppy

Ja ik heb die ook gezien inderdaad. Nou moet ik wel zeggen dat misselijkheid en braken ook gewoon een algemene bijwerking is van heroïne, morfine en opium hoor. Dus of dat per se kwam door de onzuiverheid die ze dan IV gaan inspuiten... dat weet ik niet. Wel is het een bijzonder slecht plan om zulke onzuivere mengsels in de bloedbaan te spuiten. Je kan daar gemakkelijk bloedvergiftiging of een embolie van oplopen en je kunt daar zomaar aan overlijden. Wat dat betreft snap ik echt niet dat ze de opium niet gewoon roken en/of slikken want dan heb je die aanvullende risico's niet.
Maarja, ze zullen naast lichamelijke afhankelijkheid ook wel last hebben van psychische trauma's en vluchtgedrag; dus dan willen ze zo snel mogelijk zo high mogelijk worden om al hun problemen te vergeten. Dat ze dan mogelijk overlijden aan die keuzes nemen ze dan maar op de koop toe.
Overigens is dat ook wel weer een effect van heroïne; dat je volledig afgestompt raakt qua emoties dus dat je dan alles wel prima gaat vinden zo lang je maar high wordt. Heftig middel om aan verslaafd te zijn..
Klopt niet helemaal die misselijkheid is lang verleden tijd als je er goed aan zit die mensen spoten halve plant drap in hun aderen

Sabotage

Bewuste gebruiker
Hallo hallo,

De afgelopen paar dagen heb ik even wat onderzoek gedaan naar diacetylmorfine. Ik ben altijd al heel nieuwsgierig geweest naar wat het nu eigenlijk voor drug is en wat er allemaal bij komt kijken los van het effect en de "standaard" feiten erover, dus ook m.b.t. de reputatie die het heeft en waarom dan precies, hoe het zit met de kwaliteit en waarom dat zo verschillend is in verschillende plekken op de wereld, et cetera. Nu zijn er een paar dingen die me vooralsnog niet echt duidelijk zijn en ik vroeg me dus af of jullie daar misschien wel een antwoord op hebben.

1) Is het onderscheid tussen #3 en #4 diacetylmorfine zinnig om te maken? Is er werkelijk een verschil in de manier waarop #3 en #4 gebruikt kunnen worden? Want van wat ik heb kunnen vinden werd er enerzijds beweerd dat je #3 niet zou kunnen snuiven, maar wel kunnen roken, omdat het in base vorm zou zijn, en bij #4 juist andersom, terwijl er anderzijds beweerd werd dat je #3 en #4 zou kunnen snuiven, maar dat #4 snuiven gewoon effectiever is, omdat het dus puurder is. Daarnaast zou het ook gewoon intraveneus te gebruiken zijn bij beide, maar zou je dus bij base diacetylmorfine het eerst zuurder moeten maken door het met iets zuurs te mengen (en het ook niet op zou lossen in water) en zou je hydrochloride diacetylmorfine wel gewoon met water kunnen mengen (ook weer vanwege de puurheid).

Beetje slecht verdeeld, aangezien ik nu nog steeds meerdere vragen stel per nummer, maar het is nog wel enigszins duidelijk waar ik heen wil, denk ik. Ik had volgens mij nog meer vragen, maar dit is nu alles wat me zo te binnen schiet. Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden!
De dingen de ik heb gezien (nabije omgeving) rondom heroine met nabije verwanten.
Zijn schokkend ,triest en mensonwaardig.
Een broer hier aan verslaafd, ga ik verder niet op in te pijngelijk.
Van dichtbij gezien een vriendin die uiteindelijk is gaan tippelen.
Stelen van ouders,kinderen ,oma ect
Nu nog verslaafd na verschillende afkick pogingen.
Het is misschien iets wat jij al wist.
En voor jou een bekend vermoeid riedeltje.
De drug heeft je na 2 a 3 x gebruik in zijn macht.
Misschien 1 op de miljoen die het wel lukt recreatief gebruiken.
Wil jij het risico nemen of jij hieronder valt?
Echt alles klopt wat ze over die troep vertellen.
Het is echt de HEL op aarde heroine/crack verslaving.
Begrijp er weinig van dat anno 2021 mensen hier aan beginnen.
Heb echt moeite als mensen ergens denken dat het wel mee valt.
Mijn advies : Doe het niet je speelt met vuur!

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan