• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ongeplande Ketamine / MXE (?) trip op Thunderdome.

Een tijdje terug (ongepland) ketamine gedaan op Thunderdome.

Voorheen op de avond had ik (400 mg) 4-fmp op, en zo rond de 15 biertjes.
Ik was helaas mijn speed kwijt maar kwam uiteindelijk iemand tegen die ik kende die speed had, maar ook ketamine, ze wist echter zelf niet meer wat wat was.

Nadat ik de twee zakjes vergeleken had kwam ik tot de conclusie dat het poeder in beide zakjes beide wit poeder was. (Beide leken erg veel op coke)

Nadat die vriendin van mij overtuigend zij dat het pep was had ik gelijk 3 vrij grote lijnen genomen. (Onverstandig, I know..) Meteen daarna ging ik weer verder om nog even van de laatste uurtjes te genieten, echter kwam ik er de eerste 5 minuten al achter dat het tóch ketamine was.

Dit merkte ik het eerste op doordat alles enorm licht aanvoelde, en natuurlijk de bekende k-walk.
Ik dus zo snel mogelijk naar de EHBO post, ging op een stoel zitten en voelde mijzelf steeds verder wegvallen. De EHBO-ers waren volgens mij op dat moment met hun pauze bezig aangezien ze me allen aankeken en niemand mij hielp, ik riep dus nogmaals om hulp.

Uiteindelijk kwam er een vrouwelijke EHBO-er naar me toe en zij dat ik even moest meelopen, op het moment dat ik op stond viel ik gelijk weer om en ik kon niet meer zelfstandig lopen. Uiteindelijk bij de bestemming aangekomen vroeg ze allemaal verschillende dingen aan mij zoals mijn naam etc. Dit wist ik op dit moment nog wel alleen voelde ik mijzelf steeds meer en meer wegvallen en praten lukte al niet eens meer, er kwam alleen gestotter uit dat ik echt even moest liggen.

Mevrouw had het blijkbaar een beetje onderschat en niet veel later – tijdens het praten ging ik enkele seconden out. Dit gevoel kon ik heel erg goed vergelijken met een goede lachgas ballon. Ik voelde mijn oogleden steeds dichtgaan, ik had hier zelf geen invloed meer op.

Nadat ik out ging haalde mevrouw er een paar andere EHBO-ers bij waarna ze mij op een stretcher hadden gelegd.

Eenmaal op de stretcher was het (wat ik later hoorde een uur lang) out gaan en bijkomen, outgaan en bijkomen. Tijdens het outgaan kon ik me niet meer bewegen en/of praten of uberhaupt iets van de buitenwereld meekrijgen. Nogmaals, het outgaan gevoel had een heel sterke overeenkomst als een goede lachgas trip, alleen dan een goede uur lang)

Daarbij zag ik alles met mijn ogen open extreem geblurred, ik kon vrijwel niets meer zien.
Het lichamelijke gevoel kwam erg overeen met het gevoel als je been, arm oid slaapt, geheel gevoelloos dus.

Aangezien ik in paniek raakte hadden ze me een kalmerend prikje gegeven, wat het was weet ik niet meer.

Na een aantal uur (!) daar gelegen te hebben kon ik weer lopen, zien en was ik gelukkig weer bij zinnen.

Ik heb wel vaker hogere dosissen ketamine of mxe gepakt maar ben er na lange na niet zo hard op gegaan als toen op Thunderdome. (Misschien dan toch het bier geweest? Ik voelde op het moment zelf iig niets van de drank, door de 4-fmp uiteraard.

Ik vraag me dan toch echt af of dit een k-hole is geweest, of da t ik er in ieder geval dichtbij ben geweest.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Naja... Veel bier én 400mg 4fa (is al hele hoge dosering) en dan nog ketamine. Dat is een super recept voor bad gaan ja.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Als je het na 5min al merkte en na enkele uren weer kon lopen zal het geen MXE zijn geweest, dat duurt toch wel minimaal 15 minuten voordat je het überhaupt kunt merken en extremere doseringen slepen zeer lang na. Naar mijn weten is MXE ook al zo'n 10 maanden volledig van de markt verdwenen.

Als het een K-hole was geweest had je het wel geweten, dit klinkt meer als out gaan / blackout. Wat voor mij kenmerkend is aan holen is dat dit zeer rustgevend aanvoelt en het verdwijnen van bewustzijn van je lichaam, het strijkt nogal met de paniekaanval die je benoemd.
Alcohol heeft zeker een effect op dissociatieven, persoonlijk vind ik ze op hogere doseringen zoals hier beschreven zeer onprettig combineren aangezien dit voor mij al snel in duizeligheid en misselijkheid resulteert. Kan me ook niet herinneren dat ik ooit iemand heb horen zeggen dat het een prettige combinatie is.

Waarschijnlijk heb je ('simpelweg') je lichaam overbelast. Het is naar mijn weten onwaarschijnlijk dat dissociatieven je een uur lang out laten gaan en weer laten bijkomen. Normaal gesproken zijn dissociatieven lineair qua effecten. Omdat het hier echter om een cocktail van meerdere substanties gaat is het waarschijnlijk onmogelijk om een specifieke oorzaak aan te wijzen.

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ketamine en bier is een heel gevaarlijke combinatie, ketamine en MDMA achtige stoffen versterken elkaar, terwijl alcohol het effect van MDMA-achtige stoffen juist weer verminderd.

dat deze 3 combo niet zo goed valt kan ik best begrijpen.

tja, soms vergis je je. zo snoof iemand eens van mijn MDMA poeder terwijl ze dacht dat het speed was.

Bovenaan