Onrustig na een jointje

Choomahs

Newbie
Hi, Ik ben een jaar of 3 begonnen met blowen, normale hoeveelheden(paar keer per week) en dat beviel mij voor een aantal jaar erg goed. Maar sinds een jaar geleden, krijg ik vrijwel altijd een rusteloos gevoel in mijn lichaam na het roken van een jointje. Ik voel geen onderscheid bij hasj of wiet, en rook sporadisch nog een jointje.

Wat ik wel apart vind is, dat als ik ga blowen en bijvoorbeeld daarvoor een pilletje heb gedaan, ik dat gevoel niet ervaar.

Zijn er mensen die dit kennen?

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Hi, Ik ben een jaar of 3 begonnen met blowen, normale hoeveelheden(paar keer per week) en dat beviel mij voor een aantal jaar erg goed. Maar sinds een jaar geleden, krijg ik vrijwel altijd een rusteloos gevoel in mijn lichaam na het roken van een jointje. Ik voel geen onderscheid bij hasj of wiet, en rook sporadisch nog een jointje.

Wat ik wel apart vind is, dat als ik ga blowen en bijvoorbeeld daarvoor een pilletje heb gedaan, ik dat gevoel niet ervaar.

Zijn er mensen die dit kennen?
Als je met pilletje mdma/xtc bedoel, dan is dat zeker herkenbaar. Iedereen raakt relatief ontspannen van mdma en mdma is best een heftig middel waar wiet niet echt tegenop kan. Onrustig van blowen zal ook vast veel mensen kennen. Nou is dit best ook een eigenschap van wiet en dan vooral de sativa's. Indica soortjes zijn in het algemeen wat lomer en rustiger.

Nou valt mij wel op dat ik dit steeds vaker hoor. Kan ook zijn omdat het me meer opvalt nu ik zelf ook niet meer zo rustig gevoel krijg van wiet, wat ik vroeger wel had. Zal het aan de ondertussen veel te hoge waardes thc liggen?

Choomahs

Newbie
Ja sorry, bedoel mdma/xtc, heb verschillende strains waaronder meerdere sativa/indica geprobeerd, maar merk vrijwel geen verschil. Zou best kunnen dat mijn hoofd er nu niet aan toe is, ik betwijfel dat in een periode van 2 jaar, de thc gehaltes zo erg zijn gestegen, maar het zou mij ook niks verbazen als dat wel zo is, en opzich mis ik het niet om te blowen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Als je met pilletje mdma/xtc bedoel, dan is dat zeker herkenbaar. Iedereen raakt relatief ontspannen van mdma en mdma is best een heftig middel waar wiet niet echt tegenop kan. Onrustig van blowen zal ook vast veel mensen kennen. Nou is dit best ook een eigenschap van wiet en dan vooral de sativa's. Indica soortjes zijn in het algemeen wat lomer en rustiger.

Nou valt mij wel op dat ik dit steeds vaker hoor. Kan ook zijn omdat het me meer opvalt nu ik zelf ook niet meer zo rustig gevoel krijg van wiet, wat ik vroeger wel had. Zal het aan de ondertussen veel te hoge waardes thc liggen?
In mijn ervaring spelen de hoge THC waardes een rol, maar krijg je er eigenlijk pas last van na een tijd frequent gebruik. Immers, zoveel mensen zitten in het begin aan sterke haze en dan vaak ook nog in grote hoeveelheden. Zonder echte problemen. Maar doe je dit echt regelmatig voor langere tijd, dan pas gaan mensen meestal onrust en paranoia ervaren. En dan gaan mensen vaak over op indicas.

Weken of maanden een wiet pauze inlassen heeft er voor mij altijd voor gezorgd dat ik daarna compleet zonder onrust/opkomende paniek weer wiet kan gebruiken. Ook de sterkste haze soorten. Je verwerkt dingen gewoon niet goed met langdurig frequent wiet gebruik denk ik. Mede ook doordat de kwaliteit van je slaap minder is.

Choomahs

Newbie
Ik heb zelf niet het gevoel dat ik nou dag in dag uit voor een lange tijd heb geblowed, ik vind het sowieso al niet chill om altijd stoned te zijn. Had ook een pauze van een aantal maanden ingelast om te kijken of dit zou helpen, maar dit had geen effect.

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik ben een "ervaren" blower en ik herken het wel. Als ik voor mijn doen wat vaker en veel heb geblowd kan ik ook onrustig worden. Lichamelijk een heel klein beetje maar mentaal meer. Ik kan mij dan drukker maken om dingen die me dwars zitten of meegemaakt heb.

Choomahs

Newbie
Ja dit jaar vrij veel meegemaakt en dat gene heeft mijn wereld op zijn kop gezet, wellicht dat het daar aan ligt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb zelf niet het gevoel dat ik nou dag in dag uit voor een lange tijd heb geblowed, ik vind het sowieso al niet chill om altijd stoned te zijn. Had ook een pauze van een aantal maanden ingelast om te kijken of dit zou helpen, maar dit had geen effect.
Hmm, het werkt misschien niet voor iedereen om even een goede pauze te nemen.

Ja dit jaar vrij veel meegemaakt en dat gene heeft mijn wereld op zijn kop gezet, wellicht dat het daar aan ligt.
Dat lijkt me wel aannemelijk ja.

Bovenaan