1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ontlasting met Dexamfetamine

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door Anunnaki, 11 nov 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Anunnaki

Anunnaki Bewuste gebruiker

Alvast sorry voor dit topic want ik weet niet hoe ik dit fatsoenlijk kan verwoorden :fearful:

Sinds ik Dexamfetamine gebruik is mijn ontlasting niet meer wat het geweest is..

Sterker nog, volgens mij was vanavond de eerste keer in een week dat ik moest.

Heb het gevoel dat ik ook een griepje te pakken heb, maar het ging het zo moeilijk dat ik letterlijk met tranen op het toilet zat met allemaal spastische bewegingen haha, heb hier wellicht ook een scheurtje bij opgelopen want het bloedde licht, volgens mij heb ik nog nooit zulke pijn ervaren, wat een drama :tearsofjoy:

Een uur daarna kreeg ik last van diarree, gelukkig geen bloed dit keer :sweatsmile:

Als dit aanhoud maak ik een afspraak bij de dokter (of zou ik dat morgen sowieso doen, want het is niet al te best:sweatsmile:), maar heeft dit te maken met dat ik te weinig eet? Heeft iemand met ervaring met Dex hier ook last van gehad en kan hij/zij mij meer vertellen? Of heeft dit met wat anders te maken?

Schaam me best wel om dit verhaal, maar het was zo extreem dat ik het toch nodig vond om te delen en om eventuele hulp of meer informatie te vragen :grimacing:

2. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Ik denk dat alles wat ongezond voor je is en in je mond stopt slecht voor je buik is en wat daarin zit.

Veel water drinken sowieso.
    En als je voelt dat het door die peppillen komt en dat niet goed voelt, weet je opzichte wel genoeg toch.

Anunnaki vindt dit leuk.
  3. Anunnaki

Mee eens, ik denk ook niet dat het super goed voor je kan zijn haha.

Ik denk dat het indirect wel door de Dex komt want ik eet bijna niks.. Mijn eetlust gaat er wel op vooruit de laatste tijd en ik at ook wat meer vandaag, maar ik hoefde dus bijna nooit omdat ik daarvoor niks at waardoor ik het als het ware denk ik "opgespaard" heb :sweatsmile:

Drinken heb ik geen moeite mee, ik drink mezelf helemaal kapot :handok1:

Iskra vindt dit leuk.
  4. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Je buik verteld altijd best veel.

Ik denk wel dat je een aambeitje kan verwelkomen, dus niet schrikken als je daar ergens een bultje gaat voelen.

Water?

Anunnaki vindt dit leuk.
  5. Anunnaki

Ja ik ben er ook bang voor :sweat:

Ik drink eigenlijk nooit water, maar van andere dranken krijg je ook indirect water binnen, moet goed wezen dacht ik toch? denk dat ik wel zo'n 2-3l per dag drink..

6. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Maar als je twee a drie liter koolzuurhoudende dranken drinkt, is ook niet goed voor je buik. Ik weet niet of dat geldt voor appelsap en dergelijke.

Brandnetelthee.

Laatst bewerkt: 11 nov 2018
  7. Anunnaki

Ik drink veel groene thee van die blikjes :sweatsmile:, wel veel suiker.. maar voorderest valt het mee denk ik.

8. kapitein-x

kapitein-x Wijs gebruiker Tripreporter

Constipatie associeer ik meer met opiaten, maar als je voedingspatroon sterk is veranderd zal dat vast een hoofdoorzaak zijn.

Inderdaad sowieso iets om met arts te bespreken.

Ik zou trouwens ook vooral naar je eigen gevoel blijven luisteren. Op alle fronten, maar zeker ook als het gaat om die dex. Als je iemand ben die toe kan met wat ik noem strategisch gebruik dan zou dat fijn zijn. in tegenstelling tot ssri's bijvoorbeeld is dit niet een middel dat je per se elke dag moet nemen om er baat bij te hebben. Met hoe minder je toe kan, hoe beter.

Als het ook nog je slaap structureel aantast, dan is dat ook iets om naar te kijken. Goede slaap is echt superbelangrijk.

Ik zou het middel zien als een ruggesteuntje binnen een breder pakket van lichaamsbeweging, goede voeding en aandacht voor slaap. En slaap is zelfs zo belangrijk dat ik denk dat 2 a 3 keer per week 10 of 20 mg oxazepam oid ook te overwegen valt. Liever niet, maar als je daarmee af en toe lekker in slaap kan vallen...

Sterkte met je stoelgang! :grin:

Anunnaki vindt dit leuk.
  9. AphexTwin

AphexTwin Bewuste gebruiker

Constipatie heb ik nooit gehad door dex gebruik.
    Wel problemen met m’n blaas. Laatste half jaar 2 blaasontstekingen gehad. Zelfs enkele keren wakker geworden vd. pijn.

Als ik het nu sporadisch afwissel met Kratom heb ik er gelukkig geen last meer van.

Maar bespreek dit zeker met je huisarts!

Anunnaki vindt dit leuk.
  10. Anunnaki

Bedankt jongens, problemen met de blaas is herkenbaar en ik heb toevallig gister nog 20mg oxazepam gehad ;d

11. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Obstipatie is wel degelijk een bekende bijwerking van amfetamine, komt vaak voor. Is dus vrij normaal, maar de mate waarin jij het hebt ervaren klinkt erg naar en is niet acceptabel; waarschijnlijk ben je er gevoelig voor.

Hoeveel dex gebruik je dagelijks? En in het weekend? (Want las ergens dat je dan meer gebruikt?) Merk je verschil in de klachten bij een hogere dosis?

Als je het al krijgt bij de therapeutische dosis, is dit zeker iets om met je arts te bespreken. Dit lijkt me iets wat relatief eenvoudig verholpen kan worden met de juiste aanpak of het juiste middeltje. Sterkte!

Anunnaki en kapitein-x vinden dit leuk.
  12. Anunnaki

Ik neem dagelijks 3x10mg, in het weekend kan ik niet echt zeggen.. soms 50 soms meer en dit is dan op een avond. Ben niet echt trots op mezelf dat ik in het weekend veel meer neem trouwens. En bij een hogere dosis heb ik eigenlijk alleen maar minder klachten. Dat ik er gevoelig voor ben weet ik wel zeker want de effecten die mensen bij zo'n 40/50mg of meer ervaren heb ik al op 10mg.

Dat het vaak voor komt is wel een geruststelling, ik denk persoonlijk dat het komt doordat ik bijna niks eet en gister wel ineens veel honger kreeg, waardoor het er dus ja.. meteen weer uit ging :sweatsmile: Heb s'avonds en s'nachts ook nog misselijkheid en hoofdpijn gehad waardoor ik maar 20mg oxazepam heb genomen want de melatonine is op (niet dat melatonine werkt), dus ik zit ook aan een griepje te denken want iedereen hier in huis is wel ziek op het moment.

Maar als dit aanhoudt zal ik het zeker met mijn arts bespreken.. nadat ik ben overgestapt naar een andere want waar ik nu bij zit is echt een prutser :sweat:

Bedankt voor je reactie

13. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Constipatie lijkt me sowieso wel iets om met je arts te bespreken. Misschien wordt het bij gewenning uiteindelijk wel minder, maar fijn is het niet nee.

Wel kan voeding ook een enorm verschil maken, eet je bijvoorbeeld wel genoeg vezels? Groenten, noten, volkoren producten, etc. zorgen ervoor dat je veel makkelijker naar de WC gaat in ieder geval.

Constipatie is sowieso niet iets waar je je voor hoeft te schamen hoor, in meer of mindere mate heeft iedereen hier wel eens last van. Ik heb ooit een keer op reis echt zieke constipatie gehad door opiaten gebruik. Op dag 1 had ik Tramadol op en op dag 3 Opium, op dag 4 was ik al zeker 4 a 5 dagen niet meer meer naar de WC geweest terwijl ik wel gewoon normaal gegegeten had. Echt zo'n zieke buikpijn als toen heb ik nog nooit gehad, ik lag echt opgevouwen op bed te creperen van de pijn. Uiteindelijk laxeermiddel bij de apotheek gaan halen en toen ik eenmaal naar de WC moest, AUW! Dus I feel your pain :wink:

Anunnaki en Fenrir vinden dit leuk.
  14. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Hey ik heb een vraagje hierover.
    Ik kan echt niet tegen speed.
    Heb het laatst 2x een kans gegeven voor de laatste keer echt met mini dosis, maar mijn hart kan het gewoon niet hebben.
    Ik zocht iets wat een kleine oppepper voor de dag zou geven zodat ik productief bezig kan zijn.

Nu heeft een vriend van mij 4 van deze pilletjes gegeven van 25mg.
    Maar ik twijfel om het een kans te geven.
    Hij zegt dat ik het gewoon een keer moet proberen.
    Maar ik heb geen zin om de hele dag met hartkloppingen te zitten.

Heeft het ongeveer de zelfde effect als speed?
    En als je echt niet tegen speed is dit dan ook echt iets wat ik niet moet nemen?

15. Anunnaki

Ik zou het ongeacht van je reactie erop sowieso niet nemen want voor zover ik weet bestaan er geen Dex pillen van 25MG.

En nee dit geeft niet het effect van speed, je bent scherp, helder en geconcentreerd. Converseren zal makkelijker gaan. Het echt strak staan en het wause van speed zal je niet gaan voelen.

Hartkloppingen ervaar ik 24/7, dat wilt niet zeggen dat jij dit ook zal hebben maar als je dit echt niet wilt zeg ik op mijn beurt; niet doen.

Je kan natuurlijk een hele milde dosis van 2.5/5mg proberen en kijken wat dit met je doet, maar zoals ik net ook al zei bestaat Dex vgm niet in 25mg pilvorm.

16. Anunnaki

Ik eet vrijwel niks :sweat:

17. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Die 25 kan ook voor 2.5mg staan ik zal morgen ff een foto maken

18. Psychedelibee

Dan zul je ook amper naar de WC gaan natuurlijk. Bijna niks eten is niet heel gek als je pas net aan de dex zit, maar het lijkt me dat je weet dat dit heel slecht is en niet lang zo kan doorgaan.

Lichtjeshemel, kapitein-x en Anunnaki vinden dit leuk.
  19. Anunnaki

Ik weet het, ik doe ook me best om te eten maar het is echt niet te doen soms :sweatsmile:

20. kapitein-x

kapitein-x Wijs gebruiker Tripreporter

Ik vraag me af of 'waus voelen' toch ook niet erg samenhangt met dosering. Er zijn genoeg mensen die kleinde dosis speed gebruiken en zich scherp, helder en geconcentreerd voelen (tot ze later qua welbevinden de 'rekening' betalen). Maar misschien is het verschil tussen dex en speed groter dan ik vermoed.

Dex zal in elk geval stuk zuiverder zijn omdat het van de apotheek komt.

Ervaar je trouwens ook pukkels als gevolg van dex?

21. Anunnaki

Nouja als je een halve gram dex snuift zal je wel redelijk waus worden ja haha.

En pukkels tja, ik vermoed van wel maar ik gebruik het nog niet lang genoeg om dit te weten.

22. Psychedelibee

Dex lijkt heel erg op gewone speed en van dex kun je net zo goed waus worden als teveel neemt of te lang doorgaat.

Even voor de duidelijkheid, gewone speed bevat voor de helft dex. Speed is en 50/50 mix van levo en dex amfetamine, beide hetzelfde molecuul maar de andere kant op gedraaid. Dex werkt hoofdzakelijk op dopamine en levo hoofdzakelijk op noradrenaline. Hierdoor zijn de lichamelijke bijwerkingen op dex wel een stuk milder bij een vergelijkbare dosering.

Maar in mijn optiek lijken ze enorm op elkaar, waarbij ik dex gewoon net iets fijner vind. Dat heel veel mensen het een totaal ander effect vinden hebben kan niet anders dan met dosering te maken hebben. Mensen nemen gezien de prijs en het feit dat het in laaggedoseerde pillen komt vaak veel minder dex dan dat ze speed nemen.

Overigens vind ik het wel opmerkelijk dat je zo'n last van hartkloppingen hebt op speed @Rebell en dit niet op coke hebt. Beide kunnen ze het veroorzaken, maar coke heeft meer een reputatie van hartkloppingen dan speed, coke is ook aanzienlijk toxischer voor je hart. Is je speed wel getest en zuiver bijvoorbeeld? Met schone zuivere speed vind ik het juist persoonlijk bijna opmerkelijk hoe rustig mijn lichaam onder invloed ervan voelt.

Rebell, Anunnaki en AphexTwin vinden dit leuk.
  23. acht.zes

acht.zes Badass junkie Donateur

Hartkloppingen van speed zal wel door de berg cafeine komen die er doorheen zit.

24. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Van goede coke krijg ik nooit hartkloppingen.
    Helemaal niks.
    Hoe mijn lichaam reageerd op speed is ook niet normaal.
    Al is de speed zuiver, dat wist ik al vanaf vroeger.
    Ik moet het gewoon niet nemen.

Maar thanks voor de info ik ga die pillen ook niet proberen.

25. Anunnaki

Verstandig, maar mocht je ze ooit kunnen krijgen in wat voor vorm dan ook, en je weet zeker dat het Dex is, vind ik het toch waard om te proberen omdat vele wel aangeven dat het leuk is met bv een avondje stappen. Nachtjes doorhalen doe je er sowieso mee, of 2 of 3 als je dit graag wilt, maar je snapt zelf wel dat dat niet aan te raden is.

In lage doseringen is het zeker een goeie oppepper als je even vaart moet maken met bijvoorbeeld werk of school of eigenlijk wat je ook maar wilt, productief zal je er wel van worden.

Ondanks dat je Dex (In hogere doseringen) kan vergelijken met speed, betekent het niet dat je niet moet uitkijken met het gebruik hier van. Niet omdat het persee gevaarlijk is maar meer omdat het zeer verslavend is, als je dit te vaak gebruikt om bijvoorbeeld werk af te maken of om beter de dag door te komen ivm de energie boost zal je vrij snel afhankelijk van Dex worden.

Maar ik wil je natuurlijk niet aansporen om het te gebruiken, maar af en toe een lage dosis Dex zal minder schadelijk wezen dan een puntje pep dus is in zekere zin een goede vervanging. Dat zal ook wel het verslavende wezen...

ps; Ik zal wel een beetje in herhaling vallen van Psychedelibee maar van dex praat of typ ik ook veel meer, dus ik moest toch ergens die energie kwijt haha :grimacing::sweat:

26. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Zeker waar. Het sluipt er in dan en heel ongemerkt. Ik ken helaas een aantal mensen die te vaak een “dexje” of aanverwant gebruiken om te kunnen presteren op werk of met studie. Zij zelf vinden zich niet verslaafd omdat ze het niet dagelijks gebruiken maar als je het bv altijd gebruikt met studeren dan lukt het op een gegeven moment niet meer zonder dex te studeren. Eigenlijk ben je er dan al een soort van aan verslaafd. Een keer zal idd echt geen probelemen geven maar meerdere keren en vaker dan moet je echt uitkijken hoor. Het schijnt namelijk echt goed te werken. Veradelijk dus!
    Ik wil het als het eens op mijn pad komt ook eens proberen. Hoor dat dex best leuk is en volgens meerderen leuker dan speed.

Anunnaki vindt dit leuk.
  27. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Hahaha toevallig toen ik dat eerste stuk las dacht ik echt die gozer wil mij aansporen om het te nemen.
    En toen kwam dit stukje :tearsofjoy:

Nee ben er over uit ik vind stoned zijn lekker of ghb dat oppeppende heb ik niet nodig.
    Ga dat soort dingen ook niet meer proberen.
    Bij die laatste bommetje pep ging mijn hart zo tekeer dat ik geeneens kon lopen. Als ik opstond moest ik gaan zitten.
    Die dingen werken raar bij mij.
    Het enige wat ik echt leuk vind om te snuiven is Ketamine.
    Coke is ook maar kut spul ook al kan een goede coke lekker zijn.
    Strak staan is gewoon niet mijn ding.
    Houd mijn lichaam niet van.

28. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Vreemd he hoe dat per persoon kan verschillen? Ik vind juist dat opkikkende en upper gevoel fijn. Echt strak staan niet maar dat ligt aan je dosering. Dat downe van bv alcohol, ghb etc trekt mij juist helemaal niet. Wiet dan weer wel maar dat is (voor mij) meestal geen pure downer.

29. Anunnaki

Hahahahah ja kut man ik had het zelf ook door, ik denk ik zet het er toch maar even bij :tearsofjoy:
    Ik vind dat upper gevoel iets TE fijn :sweatsmile: maar downers vind ik ook zwaar relaxed, chill voor een avondje niksen, wat ik eigenlijk best vaak doe tegenwoordig dat zal wel het een of ander met elkaar te maken hebben :tearsofjoy:

De Dunne en Rebell vinden dit leuk.
  30. Lichtjeshemel

Lichtjeshemel Experimenterende gebruiker

Beetje spuit 11, maar ik zou een deel van deze blikjes vervangen voor water. Veel gezonder, ook voor je stoelgang. In ice tea geen zit misschien geen koolzuur maar wel een hoop suiker en zoetstoffen. Zeker zoetstoffen als aspartaam, sorbitol, sacharine en cyclamaat (die veel in zulk soort frisdranken zitten) kunnen problemen veroorzaken, zowel obstipatie als diarree en alles er tussenin. :) Een normale hoeveelheid frisdrank is geen enkel probleem, maar 2-3 liter op een dag binnen krijgen aan frisdrank en zonder ook maar één glas water is wat minder gezond.

31. Anunnaki

Tja daar zit wat in :sweatsmile:
    Ik moet ook gewoon meer eten, nu ook alweer bijna 13 uur zonder.

32. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Klopt ik ga DMT roken met vrienden hun gaan helemaal next level en ik krijg een lichte reality besef en verder niks.
    Al rook ik 2x zoveel als hun. En een aantal keer gedaan DMT werkt gewoon bij mij niet.
    Zo vreemd is dat. Zo zie je maar hoe verschillend wij mensen zijn.

De Dunne vindt dit leuk.
Laden...