1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ontstoken keel door overmatig alcoholgebruik

Discussie in 'Alcohol' gestart door genk123, 5 jul 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. genk123

genk123 Belezen gebruiker

De vakantie komt er weer aan. Dat betekend voor mij dat er weer veel alcohol gedronken gaat worden. Maar ik heb altijd zodra ik +/- 4 dagen achter elkaar alcohol drink, dat ik dan last van mijn keel krijg. Het gaat dan wel over echt zuipen, dus elke avond tot in de ochtend stappen. Ervaart iemand dit nog meer? En heeft er iemand tips om dit tegen te gaan of te beperken? Ik eet altijd veel keelsnoepjes en tabletjes maar dit werkt alleen maar op dat moment..

2. Fool

Fool Badass junkie

Minder vaak/veel drinken.

De Dunne, Psychedelibee en Tijdloos vinden dit leuk.
  3. Memento

Memento Experimenterende gebruiker

ik herken enigszins je klachten van party vakanties, waarbij ik na dag 3 meestal geen stem meer had.
    Bij mij was het echt een combinatie van factoren, namelijk: alcohol, veel praten / mezelf verstaanbaar maken in kroegen, vermoeidheid en hier en daar een sigaret als ik echt goed gedronken had (als ware partyroker).

dus naast de tip om minder alcohol te drinken is het misschien verstandig om te kijken wat er nog meer invloed op kan hebben.

4. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Mijn buurman junk heeft een chronisch ontstoken keel, en kan geen vast voedsel meer verdragen.Het betreft hier een heroineverslaafde die sinds hij aan de methadon zit opstaat en naar bed gaat met bier.

Hij heeft een paar keer in het ziekenhuis gelegen omdat hij niet meer at, inmiddels krijgt hij astronautenvoer voorgeschreven. Sindsdien gaat het wat beter.

ik denk dat eetpatroon ook wel invloed heeft, dus eet gezond.

5. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Rook je ook? Met alcohol rook je vaak ook veel meer. Kan mede oorzaak zijn. Soort keelpleuris door veel roken.

Laatst bewerkt: 6 jul 2018
  6. MDMAap

MDMAap Belezen gebruiker

Ik denk dat @Memento alles wel redelijk goed benoemt.

Verder kan ik me voorstellen dat door de lange nachten je weerstand verslechtert en dus vatbaarder bent voor keelproblemen.

Draag je oordoppen tijdens het stappen? Dat werkt bij mij in ieder geval goed om mijn stem te sparen. Je hoort jezelf en anderen namelijk beter en schreeuwt dus niet zo hard. Dan bedoel ik wel goede doppen met filter (PartyPlugz ofzo) en niet die fluorescerende schuimdingen. Trouwens ook fijn om later je kleinkinderen te horen praten als je 65 bent.

Memento vindt dit leuk.
  7. genk123

genk123 Belezen gebruiker

@De Dunne
    Nee ik rook niet.

@MDMAap
    Nee deze gebruik ik niet..

@Memento
    Ik denk inderdaad ook dat het de combinatie is. Ik ben op vakantie ook erg vermoeid en eet niet altijd even goed. Het is echt een aanslag om mijn lichaam zo'n vakantie. Ook ben ik nogal een prater dus dit zal er wellicht ook mee te maken hebben. Minder vaak drinken begrijp ik. Maar als je een vakantie van een week hebt geboekt wil je daar natuurlijk wel optimaal gebruik van maken. En dus ook elke avond feest vieren haha. Wat minder drinken zal het moeten worden denk ik. Bedankt voor de reacties!

Laden...
Vergelijkbare Topics - Ontstoken keel overmatig
  1. snellah
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    2.253
  2. poezie
    Reacties:
    17
    Weergaven:
    7.792